03-16-2022, 12:39 PM
مفهوم برند زمانی بسیار ساده بود. این اصطلاح خود از کلمه نورس "brandr" به معنای "سوختن" گرفته شده است. تعریف مدرن از اوایل دهه 1500 شروع به شکل گیری کرد، زمانی که از آن برای تعریف علامت سوزانده شده توسط دامداران بر روی گاوهای خود استفاده شد. در این مدت علامت تجاری مترادف با مالکیت شد. در دهه 1800، نمادهای برند شروع به نشان دادن مالکیت نکردند، بلکه کیفیت را نشان دادند.
برندینگ خوب شما را به آرمانی که شما در ذهن دارید نزدیک تر میکند
برندینگ خوب شما را به آرمانی که شما در ذهن دارید نزدیک تر میکند
برندسازی تلاش مداوم برای شکل دادن به برداشت مخاطبان شماست.
این تغییر تا حد زیادی به دلیل رویه ای بود که توسط توزیع کنندگان شراب آغاز شده بود. آنها علامت های تجاری خود را در جعبه های محصول خود می سوزانند تا مطمئن شوند که با محصول رقیب خود مخلوط نمی شوند. در سال 1870، رویه برندسازی محصول به قدری فراگیر شد که شرکتها اکنون میتوانستند علامتهای تجاری خود را علامتگذاری کنند تا از ارائه نادرست رقبا به محصولاتشان جلوگیری کنند.
همه چیز اینگونه شروع شد، اما اکنون برند به چه معناست؟ برای پاسخ به این موضوع، باید هم «برند» و هم «برندینگ» را تعریف کنیم. بسیاری از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما واقعیت این است که این دو تعاریف جداگانه - اما در هم تنیده - دارند.
نام تجاری
نام تجاری تصوری است در ذهن مخاطبان شما. این یک ایده است. این چیزی است که مردم وقتی محصول شما، ماموریت شما، تجربه مشتری شما را در نظر می گیرند، فکر و احساس می کنند - همه اجزایی که شرکت یا سازمان شما را تشکیل می دهند.
نام تجاری
برندسازی تلاش مداوم برای شکل دادن به ادراکات مخاطبان شما (مشتریان، مشتریان، کارمندان و غیره) است. این یک فرآیند و استراتژی است که شامل مراحلی است که شما برای معنا بخشیدن به محصول و سازمان خود بردارید. هدف برندسازی ایجاد یک حضور قابل توجه و متمایز در بازار است که مشتریان وفادار را جذب و حفظ کند.
چند اصطلاح دیگر نیز وجود دارد که اغلب در گفتگو با برند بزرگتر نیز مطرح می شوند:
تجربه برند
تجربه برند، احساسات، احساسات و افکاری است که توسط هویت برند شما برانگیخته می شود. این فضای بین برند شما و برند شماست.
ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند، ارزش تجاری برند شماست. این بر اساس آن چیزی است که مشتریان مایلند برای نام شما بپردازند نه خود محصول یا خدمات.
استراتژی برند
استراتژی برند شما طرحی است که مخاطبان، موقعیت شما در بازار و اهداف را در حین ایجاد برند خود در نظر می گیرد.