09-01-2013, 12:52 PM
(آخرین ویرایش: 09-01-2013, 12:53 PM، توسط Nelo Angelo.)
بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان Ratchet And Clank Into The Nexus قرار است در اواخر سال 2013به صورت رسمی برای ps3عرضه شود و به قول سازندگان قرار است بازگشتی به ریشه های این فرانچایز داشته باشد. شاید یادتان باشد زمانی که سونی یک تصویر مرموز منتشر کرد و همه را شگفت زده کرد همه فکر میکردند که قرار است سونی از فرانچایز های دیگرش عنوان جدیدی را معرفی کند ولی بعضی هم درست حدس زدند و متوجه شدند که قسمت جدید این فرانچایز دوست داشتنی در دست ساخت است فردای آن روز تصویر کامل تری منتشر شد و در آن نوشته های heroes returnوworlds collide به معنای بازگشت قهرمانان -دگرگونی جهان منتشر شد و با توجه به این که قرار بود سازنده ی این بازی استودیوی insomniacسازنده عنوان های قبلی این فرانچایز بود احتمال در دست ساخت بودن این بازی بالاتر رفت.
نام بازی: Ratchet And Clank : Into The Nexus
ناشر: Sony Computer Entertainment
استودیوی سازنده: Insomniac Games
سبک بازی: Platformer
تاریخ انتشار: نیمه ی چهارم 2013
پلتفرم(ها): PLAYSTATION 3
پس از این اتفاقات و مشخص شدن این که این بازی در حال ساخت است دوباره شایعاتی پیرامون اینکه این بازی برای کنسول دستی نسبتا شکست خورده ی کمپانی سونی یعنی PS VITA نیز عرضه خواهد شد یا خیر. این شایعات با لیست شدن این عنوان برای ps vita توسط آمازون (amazoon) با قیمت 99/19 یورو دامن گرفت. لازم به ذکر است که زمان عرضه این بازی در این سایت چهارم نوامبر 2013 اعلام شده است که البته سازندگان هنوز در رابطه با این مطلب سکوت کرده اند و این خبر هنوز در حد شایعه باقی مانده است، ولی با توجه به اینکه سونی جدیدا عنوان های خوبی را برای PS VITA معرفی می کند احتمال صحت داستن این خبر بالا می باشد.
در این عنوان نیز ما کنترل ratchet و clankرا بر عهده داریم که همانند نسخه های قبل کلنک(clank)بر پشت راچت(ratchet)به صورت کوله پشتی قرار دارد و اغلب کارهای فیزیکی را ratchet انجام میدهد و کلنک بیشتر نقش مغز متفکر را ایفا می کند.این بازی بر خلاف نسخه all4one که یک بازی co_op 4 نفره بود دارای بخش single player نیز خواهد بود .در این بازی مکانیک های جدیدی به گیمپلی اضافه شده است که یکی از مورد توجه ترین آن ها بخشی است که شما با شلیک به نقطه هایی خاص و ایجاد کانال هایی نوری از مکان های صعب العبور و فاصله های دور آسان تر رد می شوید. به این صورت که شما به داخل آن ها پریده و آن ها شما را به انتهای آن کانال می برند. حال قسمت های جدید و قسمت های قابل توجه این بازی را مورد بررسی قرار می دهیم.
داستان
داستان این بازی پیرامون نجات دوباره ی کهکشان توسط این دو قهرمان با مزه ی داستان ما می باشد که این بار باید در برابر دو برادر به نام های Vendra و Neftin Prog که امنیت سیارات را به خطر انداخته اند به مبارزه بپردازند. البته احتمالا پیچ وخم های جزیی داستانی که در نسخه های پیشین وجود داشته است در این نسخه نیز وجود خواهند داشت. امیدواریم با توجه به شعار سازندگان که مبنی بر بازگشت به ریشه می باشد شاهد یک راچت و کلنک جدید با تم و حال و هوای راچت و کلنک های قدیمی باشیم.
شخصیت پردازی
در این عنوان نیز همانند نسخه های قبل شخصیت پردازی در سطح مطلوبی قرار ندارد و ما نباید منتظر شخصیت پردازی های قوی مانند سری metal gear solid باشیم و باید سطح توقعات خود را تا حدی پایین بیاوریم تا بتوانیم این عنوان را نیز تحمل کنیم البته که نباید این مسأله را در کنار ویژگی های خوب دیگر این بازی قرار دهیم و از نکات مثبت دیگر این عنوان صرف نظر کنیم.
راچت کیست؟
راچت یکی از شخصیت های دوست داشتنی دوران کودکی بیشتر شماهاست که احتمالا او را با ps2 به یاد دارید. حال ببینیم در داخل بازی راچت کیست؟ او یک lombax است که نسل آن ها در حال انقراض است و احتمالا جنرال آلیستر آزیموف(Alister Azimuth)که یکی از دوستان قدیمی پدر راچت نیز بوده است به دلیل بقای نسل lombax ها با Ratchet مبارزه می کند که البته او نیز پس از آن مبارزه خود را فدای نجات سیاره می کند. صحبت از پدر راچت شد او نیز همانند راچت کسی بوده است که احتمالا در کار نجات دنیا فرد ماهری بود!
کلنک کیست؟
کلنک هم دوست قدیمی راچت است که یک ربات کوچک سفید رنگ است و همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره شد بیشتر حکم مغز متفکر را بر عهده دارد. او پسر یکی از موجودات دانشگاه است که در نسخه ی a Crack In Time این موضوع مشخص شد و همچنین این موشوع هم آشکار شد که اسم رمز یا نام کارخانه ای Clank (xj0152)است.
گرافیک
گرافیک بازی همانند نسخه های قبلی در سطح بسیار بالایی قرار ندارد و نمی توان با عناوین بزرگ امروزی همانند The Last Of Us مقایسه کرد و علیرغم اینکه یکی از استودیو های سونی آن را می سازد در حد شاهکار نیست ولی در حد قابل قبولی قرار دارد. انجین استفاده شده برای این بازی توسط خود استودیوی سازنده ی بازی یعنی استودیوی اینسامنیاک ساخته شده است و در اکثر عنوان های این سری از این انجین استفاده شده است.کیفیت بافت ها (texture) نیز در سطح خوبی قرار دارد. در بازی افکت های آب و انفجار و ... هم خوب کار شده اند. جزییات گرافیکی بازی هم نسبت به تعداد مراحل و مکان های زیاد دارای کیفیت خوبی می باشد که برای بازیی با این سبک گرافیکی در سطح خوبی است ولی گرافیک بازی نکته ای نیست که به خاطر آن این بازی را تهیه و انجام دهیم، بلکه به دلیل زنده شدن دوباره ی خاطرات کودکی و همچنین تجربه ی دوباره ی حس و حال مخصوص این سری می باشد.
گیم پلی
گیم پلی دارای عناصر جدید و جذابی می باشد که گیمر را مجذوب خود می کند و در کنار شوتر های پر زرق و برق و سریع امروز فرصتی است برای تجربه ی تیراندازی در یک دنیای فانتزی. قسمت سکوبازی(PLATFORMER) بازی منحصر به شامل پرش از روی قسمت های مختلف و گرفتن قسمت هایی که شبیه به آبنبات هستند، می باشد که البته سازندگان قطعا مکانیک های جدیدی را به آن اضافه خواهند کرد که باعث جذاب تر شدن گیم پلی شود. قسمت مبارزات بازی هم به دو قسمت تیراندازی و مبارزات تن به تن تقسیم می شود که مبارزات تن به تن بازی فقط شامل یک نوع حمله با استفاده از گجتی است که Ratchet آن را همیشه با خود به همراه دارد، می باشد که زیاد کاربردی نیست و احتمالا فقط در مراحل اول بازی از آن استفاده می شود. قسمت تیراندازی بازی نسبت به مبارزات تن به تن آن دارای تنوع بیشتری می باشد و در بازی نزدیک به بیست عدد سلاح وجود دارد که البته همه ی آن ها کار تیراندازی را انجام نمی دهند و به صورت دیگری دشمنان را از پای در می آورند.
موسیقی و صداگذازی
موسیقی و صداگذاری بازی هم حالتی کودکانه دارد و سازندگان قصد ندارند که حالتی بزرگسالانه به آن بدهند که البته نباید هم این کار را انجام دهند، زیرا مخاطبان این بازی اکثرا کودکان می باشند و آن ها هم از همین موسیقی های شاد لذت می برند و نیازی به تغییر تم موسیقی ها نیست. بخش صداگذاری برخورد إشیا با یکدیگر هم راضی کننده است. صداگذاری Clank در نسخه ی انگلیسی توسط Dacid Kaye و در نسخه ی ژاپنی توسط Toro Okawa انجام شده است. صداپیشگی Ratchet هم در سال2002 بر عهده ی Mkei Kelley بوده است و پس از آن نیز بر عهده ی James Arnold Taylor بوده است. در نسخه های ژاپنی نیز صداگذاری این شخصیت توسط Makotu Tsumura انجام شده است. البته احتمال تغییر صداپیشگان در این نسخه نیز پایین می باشد و به احتمال زیاد در بازی صدای همین صداپیشگان را خواهیم شنید.
...و در پایان
بازی Ratchet And Clank : Into The Nexus در پاییز امسال عرضه خواهد شد و این بازی توسط استودیوی Insomniac Games در حال ساخت می باشد و در سبک PLATFORMER می باشد. این بازی همانند عناوین قبلی این سری به صورت انحصاری برای PLAYSTATION 3 عرضه خواهد شد، ولی همان طور که گفته شد احتمال عرضه ی این بازی برای PLAYSTATION VITA نیز وجود دارد.
نوشته شده توسط حسین فریدنصر (hosseinxj0152)
منتظر نقد ها و پیش نمایش های بعدی من باشید.
عنوان Ratchet And Clank Into The Nexus قرار است در اواخر سال 2013به صورت رسمی برای ps3عرضه شود و به قول سازندگان قرار است بازگشتی به ریشه های این فرانچایز داشته باشد. شاید یادتان باشد زمانی که سونی یک تصویر مرموز منتشر کرد و همه را شگفت زده کرد همه فکر میکردند که قرار است سونی از فرانچایز های دیگرش عنوان جدیدی را معرفی کند ولی بعضی هم درست حدس زدند و متوجه شدند که قسمت جدید این فرانچایز دوست داشتنی در دست ساخت است فردای آن روز تصویر کامل تری منتشر شد و در آن نوشته های heroes returnوworlds collide به معنای بازگشت قهرمانان -دگرگونی جهان منتشر شد و با توجه به این که قرار بود سازنده ی این بازی استودیوی insomniacسازنده عنوان های قبلی این فرانچایز بود احتمال در دست ساخت بودن این بازی بالاتر رفت.
نام بازی: Ratchet And Clank : Into The Nexus
ناشر: Sony Computer Entertainment
استودیوی سازنده: Insomniac Games
سبک بازی: Platformer
تاریخ انتشار: نیمه ی چهارم 2013
پلتفرم(ها): PLAYSTATION 3
پس از این اتفاقات و مشخص شدن این که این بازی در حال ساخت است دوباره شایعاتی پیرامون اینکه این بازی برای کنسول دستی نسبتا شکست خورده ی کمپانی سونی یعنی PS VITA نیز عرضه خواهد شد یا خیر. این شایعات با لیست شدن این عنوان برای ps vita توسط آمازون (amazoon) با قیمت 99/19 یورو دامن گرفت. لازم به ذکر است که زمان عرضه این بازی در این سایت چهارم نوامبر 2013 اعلام شده است که البته سازندگان هنوز در رابطه با این مطلب سکوت کرده اند و این خبر هنوز در حد شایعه باقی مانده است، ولی با توجه به اینکه سونی جدیدا عنوان های خوبی را برای PS VITA معرفی می کند احتمال صحت داستن این خبر بالا می باشد.
در این عنوان نیز ما کنترل ratchet و clankرا بر عهده داریم که همانند نسخه های قبل کلنک(clank)بر پشت راچت(ratchet)به صورت کوله پشتی قرار دارد و اغلب کارهای فیزیکی را ratchet انجام میدهد و کلنک بیشتر نقش مغز متفکر را ایفا می کند.این بازی بر خلاف نسخه all4one که یک بازی co_op 4 نفره بود دارای بخش single player نیز خواهد بود .در این بازی مکانیک های جدیدی به گیمپلی اضافه شده است که یکی از مورد توجه ترین آن ها بخشی است که شما با شلیک به نقطه هایی خاص و ایجاد کانال هایی نوری از مکان های صعب العبور و فاصله های دور آسان تر رد می شوید. به این صورت که شما به داخل آن ها پریده و آن ها شما را به انتهای آن کانال می برند. حال قسمت های جدید و قسمت های قابل توجه این بازی را مورد بررسی قرار می دهیم.
داستان
داستان این بازی پیرامون نجات دوباره ی کهکشان توسط این دو قهرمان با مزه ی داستان ما می باشد که این بار باید در برابر دو برادر به نام های Vendra و Neftin Prog که امنیت سیارات را به خطر انداخته اند به مبارزه بپردازند. البته احتمالا پیچ وخم های جزیی داستانی که در نسخه های پیشین وجود داشته است در این نسخه نیز وجود خواهند داشت. امیدواریم با توجه به شعار سازندگان که مبنی بر بازگشت به ریشه می باشد شاهد یک راچت و کلنک جدید با تم و حال و هوای راچت و کلنک های قدیمی باشیم.
شخصیت پردازی
در این عنوان نیز همانند نسخه های قبل شخصیت پردازی در سطح مطلوبی قرار ندارد و ما نباید منتظر شخصیت پردازی های قوی مانند سری metal gear solid باشیم و باید سطح توقعات خود را تا حدی پایین بیاوریم تا بتوانیم این عنوان را نیز تحمل کنیم البته که نباید این مسأله را در کنار ویژگی های خوب دیگر این بازی قرار دهیم و از نکات مثبت دیگر این عنوان صرف نظر کنیم.
راچت کیست؟
راچت یکی از شخصیت های دوست داشتنی دوران کودکی بیشتر شماهاست که احتمالا او را با ps2 به یاد دارید. حال ببینیم در داخل بازی راچت کیست؟ او یک lombax است که نسل آن ها در حال انقراض است و احتمالا جنرال آلیستر آزیموف(Alister Azimuth)که یکی از دوستان قدیمی پدر راچت نیز بوده است به دلیل بقای نسل lombax ها با Ratchet مبارزه می کند که البته او نیز پس از آن مبارزه خود را فدای نجات سیاره می کند. صحبت از پدر راچت شد او نیز همانند راچت کسی بوده است که احتمالا در کار نجات دنیا فرد ماهری بود!
کلنک کیست؟
کلنک هم دوست قدیمی راچت است که یک ربات کوچک سفید رنگ است و همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره شد بیشتر حکم مغز متفکر را بر عهده دارد. او پسر یکی از موجودات دانشگاه است که در نسخه ی a Crack In Time این موضوع مشخص شد و همچنین این موشوع هم آشکار شد که اسم رمز یا نام کارخانه ای Clank (xj0152)است.
گرافیک
گرافیک بازی همانند نسخه های قبلی در سطح بسیار بالایی قرار ندارد و نمی توان با عناوین بزرگ امروزی همانند The Last Of Us مقایسه کرد و علیرغم اینکه یکی از استودیو های سونی آن را می سازد در حد شاهکار نیست ولی در حد قابل قبولی قرار دارد. انجین استفاده شده برای این بازی توسط خود استودیوی سازنده ی بازی یعنی استودیوی اینسامنیاک ساخته شده است و در اکثر عنوان های این سری از این انجین استفاده شده است.کیفیت بافت ها (texture) نیز در سطح خوبی قرار دارد. در بازی افکت های آب و انفجار و ... هم خوب کار شده اند. جزییات گرافیکی بازی هم نسبت به تعداد مراحل و مکان های زیاد دارای کیفیت خوبی می باشد که برای بازیی با این سبک گرافیکی در سطح خوبی است ولی گرافیک بازی نکته ای نیست که به خاطر آن این بازی را تهیه و انجام دهیم، بلکه به دلیل زنده شدن دوباره ی خاطرات کودکی و همچنین تجربه ی دوباره ی حس و حال مخصوص این سری می باشد.
گیم پلی
گیم پلی دارای عناصر جدید و جذابی می باشد که گیمر را مجذوب خود می کند و در کنار شوتر های پر زرق و برق و سریع امروز فرصتی است برای تجربه ی تیراندازی در یک دنیای فانتزی. قسمت سکوبازی(PLATFORMER) بازی منحصر به شامل پرش از روی قسمت های مختلف و گرفتن قسمت هایی که شبیه به آبنبات هستند، می باشد که البته سازندگان قطعا مکانیک های جدیدی را به آن اضافه خواهند کرد که باعث جذاب تر شدن گیم پلی شود. قسمت مبارزات بازی هم به دو قسمت تیراندازی و مبارزات تن به تن تقسیم می شود که مبارزات تن به تن بازی فقط شامل یک نوع حمله با استفاده از گجتی است که Ratchet آن را همیشه با خود به همراه دارد، می باشد که زیاد کاربردی نیست و احتمالا فقط در مراحل اول بازی از آن استفاده می شود. قسمت تیراندازی بازی نسبت به مبارزات تن به تن آن دارای تنوع بیشتری می باشد و در بازی نزدیک به بیست عدد سلاح وجود دارد که البته همه ی آن ها کار تیراندازی را انجام نمی دهند و به صورت دیگری دشمنان را از پای در می آورند.
موسیقی و صداگذازی
موسیقی و صداگذاری بازی هم حالتی کودکانه دارد و سازندگان قصد ندارند که حالتی بزرگسالانه به آن بدهند که البته نباید هم این کار را انجام دهند، زیرا مخاطبان این بازی اکثرا کودکان می باشند و آن ها هم از همین موسیقی های شاد لذت می برند و نیازی به تغییر تم موسیقی ها نیست. بخش صداگذاری برخورد إشیا با یکدیگر هم راضی کننده است. صداگذاری Clank در نسخه ی انگلیسی توسط Dacid Kaye و در نسخه ی ژاپنی توسط Toro Okawa انجام شده است. صداپیشگی Ratchet هم در سال2002 بر عهده ی Mkei Kelley بوده است و پس از آن نیز بر عهده ی James Arnold Taylor بوده است. در نسخه های ژاپنی نیز صداگذاری این شخصیت توسط Makotu Tsumura انجام شده است. البته احتمال تغییر صداپیشگان در این نسخه نیز پایین می باشد و به احتمال زیاد در بازی صدای همین صداپیشگان را خواهیم شنید.
...و در پایان
بازی Ratchet And Clank : Into The Nexus در پاییز امسال عرضه خواهد شد و این بازی توسط استودیوی Insomniac Games در حال ساخت می باشد و در سبک PLATFORMER می باشد. این بازی همانند عناوین قبلی این سری به صورت انحصاری برای PLAYSTATION 3 عرضه خواهد شد، ولی همان طور که گفته شد احتمال عرضه ی این بازی برای PLAYSTATION VITA نیز وجود دارد.
نوشته شده توسط حسین فریدنصر (hosseinxj0152)
منتظر نقد ها و پیش نمایش های بعدی من باشید.