08-22-2015, 03:16 AM
(آخرین ویرایش: 08-22-2015, 03:20 AM، توسط Last Warrior.)
این بازی رو مدتها قبل دانلود کردم ولی نصب نکردم، رفتم سری اولش رو گرفتم تا اول اونو بازی کنم و بعد بیام سراغ این. با وجود مشکلاتی مثل لرزش دوربین که چشمام رو داغون کرد و وجود نشانگر موس در صفحه و ... در نسخه PC بازی، ولی Dark Souls به یکی از بیاد ماندنی ترین بازیها برای من تبدیل شد. البته هنوز هم فرصت نکردم به سراغ سری دوم برم ولی بزودی . . .
در مورد نقدتون هم اول از مقدمه شروع کنم :
مقدمه خوبی بود. تاکیدتون به مردن و مردن و باز هم مردن توی بازی رو میفهمم، تقریبا همه جای مقدمه به این اشاره کردید. در واقع هر کدوم از دوستان یکی از عناوین این سری رو تجربه کرده باشه این موضوع رو درک میکنه. البته این تکرار در تاکیدِ نکتهای میتونه تاثیر اون رو کم کنه و استفاده درست و بجا از تاکید هم میتونه مهم باشه که اینجا برای یک بازی مثل Dark Souls این تاکید به استفاده از عبارتهایی مثل مرگ و مشابه اون میتونه تا حدی لازم باشه.
بخش داستان رو یه نگاه کلی انداختم چون میخواستم برام لو نره داستانش ولی درکل در سری Souls تقریبا هر کسی میتونه از یه منظری داستان رو ببینه علاوه بر خط داستانی اصلی بازی. ولی همیشه بار غم انگیز بودن بازی چشمگیره.
در مورد بخش گیم پلی هم خوب نوشتید، فقط یک نکته و اونم اینکه اگه دقت کنید نصف این بخش به توصیف انتخابها در شروع بازی اختصاص داره که حجم بالایی از متن رو به خودش اختصاص داده و بقیه متن هم تقریبا از فرمول " در بازی . . . وجود دارد " تبعیت میکنه. این نحوه نوشتن به صورت توضیح امکانات بازی خوب و تا حدی لازمه ولی باید دقت کرد که در یک نقد بایستی تحلیل هم وجود داشته باشه، البته نمیگم در نقد گیمپلی تحلیلی نداشتید ولی دوز معرفیها از دوز تحلیل بمراتب بالاتر بود، مثلا در مورد شیوههای مبارزه با دشمنان و بخصوص غول آخرها و یا فلسفه سختی بازی و اینکه واقعا گیمپلی این بازی چه تواناییهای نهفتهای در خودش داره تا بشه از اون در مقابل آماج سختی ها استفاده کرد و ... میشد صحبت و تحلیل کرد.
بخشهای گرافیک و موسیقی هم استاندارد و خوب نوشته شدند و البته همبستگی این بخشها با سایر بخشهای بازی هم که تا حدی در متن اشاره شد از نکات این سری بازی هست که بخصوص در سری اول که من بازی کردم به عینه این نکته رو دیدم.
99.5 ! اون نیم نمره رو هم میبخشیدید. البته نظر شخصی شماست و قابل احترام. فقط به نظر من میانگینگیری در امتیاز دادن زیاد جالب نیست( نظر شخصی)
در کل از نقدهای خوبی بود که خوندم .
خسته نباشید و موفق باشید.
در مورد نقدتون هم اول از مقدمه شروع کنم :
مقدمه خوبی بود. تاکیدتون به مردن و مردن و باز هم مردن توی بازی رو میفهمم، تقریبا همه جای مقدمه به این اشاره کردید. در واقع هر کدوم از دوستان یکی از عناوین این سری رو تجربه کرده باشه این موضوع رو درک میکنه. البته این تکرار در تاکیدِ نکتهای میتونه تاثیر اون رو کم کنه و استفاده درست و بجا از تاکید هم میتونه مهم باشه که اینجا برای یک بازی مثل Dark Souls این تاکید به استفاده از عبارتهایی مثل مرگ و مشابه اون میتونه تا حدی لازم باشه.
بخش داستان رو یه نگاه کلی انداختم چون میخواستم برام لو نره داستانش ولی درکل در سری Souls تقریبا هر کسی میتونه از یه منظری داستان رو ببینه علاوه بر خط داستانی اصلی بازی. ولی همیشه بار غم انگیز بودن بازی چشمگیره.
در مورد بخش گیم پلی هم خوب نوشتید، فقط یک نکته و اونم اینکه اگه دقت کنید نصف این بخش به توصیف انتخابها در شروع بازی اختصاص داره که حجم بالایی از متن رو به خودش اختصاص داده و بقیه متن هم تقریبا از فرمول " در بازی . . . وجود دارد " تبعیت میکنه. این نحوه نوشتن به صورت توضیح امکانات بازی خوب و تا حدی لازمه ولی باید دقت کرد که در یک نقد بایستی تحلیل هم وجود داشته باشه، البته نمیگم در نقد گیمپلی تحلیلی نداشتید ولی دوز معرفیها از دوز تحلیل بمراتب بالاتر بود، مثلا در مورد شیوههای مبارزه با دشمنان و بخصوص غول آخرها و یا فلسفه سختی بازی و اینکه واقعا گیمپلی این بازی چه تواناییهای نهفتهای در خودش داره تا بشه از اون در مقابل آماج سختی ها استفاده کرد و ... میشد صحبت و تحلیل کرد.
بخشهای گرافیک و موسیقی هم استاندارد و خوب نوشته شدند و البته همبستگی این بخشها با سایر بخشهای بازی هم که تا حدی در متن اشاره شد از نکات این سری بازی هست که بخصوص در سری اول که من بازی کردم به عینه این نکته رو دیدم.
99.5 ! اون نیم نمره رو هم میبخشیدید. البته نظر شخصی شماست و قابل احترام. فقط به نظر من میانگینگیری در امتیاز دادن زیاد جالب نیست( نظر شخصی)
در کل از نقدهای خوبی بود که خوندم .
خسته نباشید و موفق باشید.