01-29-2020, 08:53 PM
Stela، جدیدترین ساخته استودیو اسکایباکس لبز، جزو آن دسته از بازیهای ماجراجویی و پلتفرمری است که میتواند برای چهار الی پنج ساعت مخاطب خود را سرگرم کند.
روی پلتفرم موبایل، استودیوهایی موفق هستند که ریسک کنند. البته ریسک کردن این دسته از استدودیوها باید با برنامهریزی انجام شود و محصولی را خلق کنند که درکنار ارائه نوآوری یا المانهای آشنا در سبکهای مختلف، بتوانند حسابی سرگرم کننده ظاهر شود. ساختار بازیهای موبایل با بازیهای کنسولی و پی سی متفاوت است. ازاینرو ساخت یک بازی متفاوت و خلاقانه، میتواند موردی باشد که بازیکن را تا انتهای بازی سرگرم کند. اکثر بازیهای پلتفرم موبایل، محصولاتی هستند که فقط برای چند ساعت شما را سرگرم میکنند و بازیکن پس از گذشت چند روز، آنها را بدون به پایان رساندن، رها میکند. استودیو اسکایباکس لبز (SkyBox Labs) جزو آن دسته از استودیوهایی است که تابهامروز بازیهای سرشناسی را در اختیار کاربران موبایل قرار نداده است. در گذشته، آنها بازی Dragon Arena را توسعه داده بودند که درنهایت یک بازی متوسط بود.
این در حالی است که با آمدن سرویس اپل آرکید، استودیو اسکایباکس لبز بازی Stela را در اختیار کاربران قرار داد. Stela جزو آن دسته از بازیهایی است که نشان میدهد که با برنامهریزی مناسب و ارائه یک تجربه خاص و منحصربهفرد، میتوان اشتباهات گذشته را بهخوبی جبران و محصولی را عرضه کرد که بتواند تجربهای عمیق و هیجانانگیز را ارائه دهد. البته Stela فاقد مشکلات هم نیست و نقاط ضعف خود را دارد، اما باتمام مشکلات خود، میتواند یک تجربهی قابل قبول و دوستداشتنی را در اختیار مخاطب قرار دهد. Stela، روایتگر داستان دختری به نام استلا است که آخرین روزهای نابودی یک سیاره ناشناخته را بهچشم میبیند. بازی از جایی شروع میشود که استلا در یک انبار از خواب بیدار میشود و چیزی از اتفاقی که افتاده است، به یاد نمیآورد. از زمان شروع بازی تا آخرین نقطه از داستان، در تلاش هستید تا متوجه اتفاقات اطراف خود شوید، اما شما در سرزمینی قرار دارید که رو به نابودی است.
ازاینرو استودیو اسکایباکس لبز سعی کرده در بازی Stela یک جهان آخرالزمانی را بهتصویر بکشد؛ جهانی که از محیطهای مختلف تقسیم شده و در هربخش، بازیکن نابودی را به چشم میبیند. Stela جزو آن دسته از بازیهایی نیست که داستانی عمیق و درگیر کننده را روایت کند، اما داستان بازی بهگونهای شروع میشود که شما را بهخود جذب خواهد کرد. قهرمان داستان شخصیتپردازی خاصی ندارد و قصد هم نداره قصهی خود را برای مخاطب بازگو کند، اما بهواسطهی گیمپلی، داستان همانند یک المان تاثیر گذار در ذهن مخاطب عمل میکند و میتواند به یکی از مواردی تبدیل شود که شما را تا آخرین لحظه، سرگرم میکند. موردی که باعث شده است تا Stela به یک بازی متفاوت از سایر بازیهای ماجراجویی تبدیل شود، گیمپلی بازی است.
ساختار بازیهای ماجراجویی دوبعدی با المانهای پلتفرمر معمولا بدین شکل است که کاراکتر داستان در هر محیط از بازی باید سکوبازیهای مختلفی را انجام دهد یا معماها را پشت سر بگذارد تا بتواند روند بازی را پیش ببرد. همچنین در بعضی دیگر از بازیها، شاهد المانهای اکشن هم هستیم و میتوانید دشمنان خود را در طول بازی از بین ببرید. Stela محصولی است که تمامی این المانها را در خود جای داده و به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کرده است. استودیو اسکایباکس لبز در جهان آخرالزمانی خود، دشمنان و موانع مختلفی را برای کاراکتر استلا درنظر گرفته است تا بهواسطهی آنها بازیکنان را بهچالش بکشد. نقطه به نقطه بازی Stela میتواند سرشار از ترس و اضطراب باشد و همین المانها، سبب شده تا گذر زمان را حس نکنید. از همان ابتدا و زمانیکه بازی را آغاز میکنید، اولین دشمن خود را میبینید که موشهای آدمخوار هستند. اگر نتوانید معماهای محیط را بهدرستی حل کنید و سرعت عمل نداشته باشید، ازبین خواهید رفت.
استودیو اسکایباکس لبز در جهان آخرالزمانی خود، دشمنان و موانع مختلفی را برای کاراکتر استلا درنظر گرفته است تا بهواسطهی آنها بازیکنان را بهچالش بکشد
باگذر زمان و رسیدن بهمحیطهای جدیدتر، دشمنان تازهای به شما معرفی میشود. تیم سازنده ازاینمورد استفاده کرده تا درکنار ارائه دشمنان جدید، معماهای تازهای هم به بازی اضافه کند. بهعبارتی معماهای بازی Stela به دو نوع مختلف تقسیمبندی میشود. دسته اول معماها، معماهای محیطی هستند که شامل باز کردن در یا عبور از مسیرهای مختلف میشود. این دسته از معماها، نقش کوچکی را در Stela بازی میکنند. این در حالی است که معماهای پشت سر گذاشتن دشمنان که در قالب موانع در بازی قرار گرفتهاند، موردی است که در گوشهوکنار بازی با آنها روبهرو میشوید. برای مثال، هیولاهایی به نام Shadow را مشاهده میکنید که با دیدن استلا، به سرعت او را از بین میبرند. حال باید از تاریکی محیط استفاده کنید تا پنهان شوید یا به روشهای مختلف، توجه آنها را به سمت دیگری از محیط جلب و فرار کنید. اینکه به چه شکل این کار را انجام دهید، موردی است که در استلا در قالب یک چالش و معما ظاهر میشود.
ازی Stela شما را در جهانی قرار میدهد که در حال نابودی است و باید تلاش کنید که جلوی نابودی و کشته شدن خود را هم بگیرید. شخصیت استلا هیچ سلاحی برای جنگیدن ندارد. ازاینرو استودیو اسکایباکس لبز از معماها و المانهای محیطی استفاده کرده است تا بازیکن بتواند خود را در شرایط سخت نجات دهد. در حالت کلی، گیمپلی بازی Stela میتواند برای چهار الی پنج ساعت شما را سرگرم کند که مدت زمان خوبی برای یک بازی ماجراجویی دوبعدی مستقل بهحساب میآید. بااینکه Stela در داستان و گیمپلی عملکرد خوبی را از خود بهنمایش گذاشته است، اما در بخش گرافیک و بخش فنی، آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی را از خود بهنمایش نگذاشته است. از نظر طراحی، محیطها و دشمنان متفاوتی را شاهد هستیم که باعث میشود بازیکن تجربهی یکنواختی را کسب نکند. همچنین سکوبازیها و معماهای بازی هم طراحی سرگرم کننده و جذابی دارند و بعضی از آنها حسابی ذهن شما را بهخود درگیر میکند.
موردی که نمیتواند راضی کننده باشد، جلوههای بصری و جزئیات بافتها و تکسچرهای محیطی است. ساختار بازی بهگونهای است که اگر از یک پلتفرم با صفحهنمایش بزرگ برای تجربه Stela استفاده میکنید، شاهد جزئیات پایینی برای بافتها و تکسچرهای محیط خواهید بود. همچنین در بعضی از محیطها شاهد افت فریمهایی هستیم که میتواند روی تجربهی کاربر تاثیر گذار باشد. همچنین امکان دارد در طول تجربه خود با باگهای مختلفی روبهرو شوید که برای از بین رفتن آنها، مجبور میشوید که بازی را ببندید و مجددا اجرا کنید. درکنار تمامی موارد ذکر شده، موسیقی موردی است که شما را به وجد میآورد. موسیقیهای بازی Stela بهخوبی با گیمپلی و اتمسفر بازی همراه شده است و تجربهی فوقالعادهای را در این زمینه کسب خواهید کرد.
در بعضی از سکانسهای بازی هم شاهد حاکم شدن سکوت بر محیط هستیم که حسوحال دلهرهآوری را برای مخاطب بهوجود میآورد. بااینتفاسیر، بازی Stela جزو آن دسته از تجربههایی است که با تمام مشکلات خود میتواند لحظات سرگرم کننده و هیجانانگیزی را برای مخاطب خود بهوجود آورد. اگر از علاقهمندان به بازیهای ماجراجویی هستید و به سرویس اپل آرکید هم دسترسی دارید، Stela را از دست ندهید.
به نقل از صادق تواضعی
روی پلتفرم موبایل، استودیوهایی موفق هستند که ریسک کنند. البته ریسک کردن این دسته از استدودیوها باید با برنامهریزی انجام شود و محصولی را خلق کنند که درکنار ارائه نوآوری یا المانهای آشنا در سبکهای مختلف، بتوانند حسابی سرگرم کننده ظاهر شود. ساختار بازیهای موبایل با بازیهای کنسولی و پی سی متفاوت است. ازاینرو ساخت یک بازی متفاوت و خلاقانه، میتواند موردی باشد که بازیکن را تا انتهای بازی سرگرم کند. اکثر بازیهای پلتفرم موبایل، محصولاتی هستند که فقط برای چند ساعت شما را سرگرم میکنند و بازیکن پس از گذشت چند روز، آنها را بدون به پایان رساندن، رها میکند. استودیو اسکایباکس لبز (SkyBox Labs) جزو آن دسته از استودیوهایی است که تابهامروز بازیهای سرشناسی را در اختیار کاربران موبایل قرار نداده است. در گذشته، آنها بازی Dragon Arena را توسعه داده بودند که درنهایت یک بازی متوسط بود.
این در حالی است که با آمدن سرویس اپل آرکید، استودیو اسکایباکس لبز بازی Stela را در اختیار کاربران قرار داد. Stela جزو آن دسته از بازیهایی است که نشان میدهد که با برنامهریزی مناسب و ارائه یک تجربه خاص و منحصربهفرد، میتوان اشتباهات گذشته را بهخوبی جبران و محصولی را عرضه کرد که بتواند تجربهای عمیق و هیجانانگیز را ارائه دهد. البته Stela فاقد مشکلات هم نیست و نقاط ضعف خود را دارد، اما باتمام مشکلات خود، میتواند یک تجربهی قابل قبول و دوستداشتنی را در اختیار مخاطب قرار دهد. Stela، روایتگر داستان دختری به نام استلا است که آخرین روزهای نابودی یک سیاره ناشناخته را بهچشم میبیند. بازی از جایی شروع میشود که استلا در یک انبار از خواب بیدار میشود و چیزی از اتفاقی که افتاده است، به یاد نمیآورد. از زمان شروع بازی تا آخرین نقطه از داستان، در تلاش هستید تا متوجه اتفاقات اطراف خود شوید، اما شما در سرزمینی قرار دارید که رو به نابودی است.
ازاینرو استودیو اسکایباکس لبز سعی کرده در بازی Stela یک جهان آخرالزمانی را بهتصویر بکشد؛ جهانی که از محیطهای مختلف تقسیم شده و در هربخش، بازیکن نابودی را به چشم میبیند. Stela جزو آن دسته از بازیهایی نیست که داستانی عمیق و درگیر کننده را روایت کند، اما داستان بازی بهگونهای شروع میشود که شما را بهخود جذب خواهد کرد. قهرمان داستان شخصیتپردازی خاصی ندارد و قصد هم نداره قصهی خود را برای مخاطب بازگو کند، اما بهواسطهی گیمپلی، داستان همانند یک المان تاثیر گذار در ذهن مخاطب عمل میکند و میتواند به یکی از مواردی تبدیل شود که شما را تا آخرین لحظه، سرگرم میکند. موردی که باعث شده است تا Stela به یک بازی متفاوت از سایر بازیهای ماجراجویی تبدیل شود، گیمپلی بازی است.
ساختار بازیهای ماجراجویی دوبعدی با المانهای پلتفرمر معمولا بدین شکل است که کاراکتر داستان در هر محیط از بازی باید سکوبازیهای مختلفی را انجام دهد یا معماها را پشت سر بگذارد تا بتواند روند بازی را پیش ببرد. همچنین در بعضی دیگر از بازیها، شاهد المانهای اکشن هم هستیم و میتوانید دشمنان خود را در طول بازی از بین ببرید. Stela محصولی است که تمامی این المانها را در خود جای داده و به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کرده است. استودیو اسکایباکس لبز در جهان آخرالزمانی خود، دشمنان و موانع مختلفی را برای کاراکتر استلا درنظر گرفته است تا بهواسطهی آنها بازیکنان را بهچالش بکشد. نقطه به نقطه بازی Stela میتواند سرشار از ترس و اضطراب باشد و همین المانها، سبب شده تا گذر زمان را حس نکنید. از همان ابتدا و زمانیکه بازی را آغاز میکنید، اولین دشمن خود را میبینید که موشهای آدمخوار هستند. اگر نتوانید معماهای محیط را بهدرستی حل کنید و سرعت عمل نداشته باشید، ازبین خواهید رفت.
استودیو اسکایباکس لبز در جهان آخرالزمانی خود، دشمنان و موانع مختلفی را برای کاراکتر استلا درنظر گرفته است تا بهواسطهی آنها بازیکنان را بهچالش بکشد
باگذر زمان و رسیدن بهمحیطهای جدیدتر، دشمنان تازهای به شما معرفی میشود. تیم سازنده ازاینمورد استفاده کرده تا درکنار ارائه دشمنان جدید، معماهای تازهای هم به بازی اضافه کند. بهعبارتی معماهای بازی Stela به دو نوع مختلف تقسیمبندی میشود. دسته اول معماها، معماهای محیطی هستند که شامل باز کردن در یا عبور از مسیرهای مختلف میشود. این دسته از معماها، نقش کوچکی را در Stela بازی میکنند. این در حالی است که معماهای پشت سر گذاشتن دشمنان که در قالب موانع در بازی قرار گرفتهاند، موردی است که در گوشهوکنار بازی با آنها روبهرو میشوید. برای مثال، هیولاهایی به نام Shadow را مشاهده میکنید که با دیدن استلا، به سرعت او را از بین میبرند. حال باید از تاریکی محیط استفاده کنید تا پنهان شوید یا به روشهای مختلف، توجه آنها را به سمت دیگری از محیط جلب و فرار کنید. اینکه به چه شکل این کار را انجام دهید، موردی است که در استلا در قالب یک چالش و معما ظاهر میشود.
ازی Stela شما را در جهانی قرار میدهد که در حال نابودی است و باید تلاش کنید که جلوی نابودی و کشته شدن خود را هم بگیرید. شخصیت استلا هیچ سلاحی برای جنگیدن ندارد. ازاینرو استودیو اسکایباکس لبز از معماها و المانهای محیطی استفاده کرده است تا بازیکن بتواند خود را در شرایط سخت نجات دهد. در حالت کلی، گیمپلی بازی Stela میتواند برای چهار الی پنج ساعت شما را سرگرم کند که مدت زمان خوبی برای یک بازی ماجراجویی دوبعدی مستقل بهحساب میآید. بااینکه Stela در داستان و گیمپلی عملکرد خوبی را از خود بهنمایش گذاشته است، اما در بخش گرافیک و بخش فنی، آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی را از خود بهنمایش نگذاشته است. از نظر طراحی، محیطها و دشمنان متفاوتی را شاهد هستیم که باعث میشود بازیکن تجربهی یکنواختی را کسب نکند. همچنین سکوبازیها و معماهای بازی هم طراحی سرگرم کننده و جذابی دارند و بعضی از آنها حسابی ذهن شما را بهخود درگیر میکند.
موردی که نمیتواند راضی کننده باشد، جلوههای بصری و جزئیات بافتها و تکسچرهای محیطی است. ساختار بازی بهگونهای است که اگر از یک پلتفرم با صفحهنمایش بزرگ برای تجربه Stela استفاده میکنید، شاهد جزئیات پایینی برای بافتها و تکسچرهای محیط خواهید بود. همچنین در بعضی از محیطها شاهد افت فریمهایی هستیم که میتواند روی تجربهی کاربر تاثیر گذار باشد. همچنین امکان دارد در طول تجربه خود با باگهای مختلفی روبهرو شوید که برای از بین رفتن آنها، مجبور میشوید که بازی را ببندید و مجددا اجرا کنید. درکنار تمامی موارد ذکر شده، موسیقی موردی است که شما را به وجد میآورد. موسیقیهای بازی Stela بهخوبی با گیمپلی و اتمسفر بازی همراه شده است و تجربهی فوقالعادهای را در این زمینه کسب خواهید کرد.
در بعضی از سکانسهای بازی هم شاهد حاکم شدن سکوت بر محیط هستیم که حسوحال دلهرهآوری را برای مخاطب بهوجود میآورد. بااینتفاسیر، بازی Stela جزو آن دسته از تجربههایی است که با تمام مشکلات خود میتواند لحظات سرگرم کننده و هیجانانگیزی را برای مخاطب خود بهوجود آورد. اگر از علاقهمندان به بازیهای ماجراجویی هستید و به سرویس اپل آرکید هم دسترسی دارید، Stela را از دست ندهید.
به نقل از صادق تواضعی