نظرسنجی: کدام مورد را نقطه ضعف و علت شکست The Order 1886 می دانید؟
شما مجاز به شرکت در این نظرسنجی نیستید.
گرافیک
0%
0 0%
گیم پلی
64.29%
9 64.29%
صداگذاری
0%
0 0%
داستان
35.71%
5 35.71%
در کل 14 رأی 100%
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نگاهی کوتاه به The Order 1886
#1
به نام خدا
 
کنسول محبوب PS4 در ابتدای فروش خود به دلیل عملکرد بسیار عالی ای که در نسل قبل به دلیل داشتن عناوین انحصاری گوناگون داشت،آغازی بسیار عالی داشت و تعداد بسیاری از عناوین انحصاری رنگارنگ و متنوع برای آن معرفی شد.یکی از این عناوین بسیار حاشیه ساز و جنجالی،The Order 1886 نام داشت.عنوان نه چندان موفق The Order 1886 که مدت ها پیش به طور انحصاری برای کنسول PS4 مدتی پیش منتشر شد.اما از همان زمان انتشار،مورد حملات خشونت آمیز منتقدین قرار گرفت و با دریافت نمرات ضعیف موجب قطع ارتباط یک ماهه سونی با استدیوی Ready At Dawn شد.The Order 1886 از نظر اقتصادی نیز چندان موفق نبود و فقط 3 هفته در جدول ده عنوان پر فروش در هفته قرار گرفت.The Order 1886 در هفته اول،در صدر جدول پر فروش ترین عناوین قرار گرفت و توانست Evolve را که مدتی پیش تر در بالای جدول قرار گرفته بود را به زیر بکشد.اما فروش خوب بازی چندان ادامه پیدا نکرد و دچار افت شد.بعد ها این بازی به رتبه های سوم و پایین تر سقوط کرد و پس از مدتی به طور کامل از جدول پر فروش ترین عناوین محو شد.قیمت بازی در ابتدا 60 $ بود اما به دلیل فروش ضعیف این بازی،سونی مجبور به کاهش قیمت شد تا شاید از این راه،سود حاصل از فروش بازی را افزایش و هزینه های ساخت بازی را جبران کند.شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که چرا The Order 1886 شکست خورد ؟عنوانی که در ابتدا تعجب همگان را برانگیخت و عده زیادی را وادار به خرید PS4 کرد،چرا این چنین شکست خورد؟فکر می کنید که اصلی ترین عامل شکست بازی چه بود؟
[تصویر:  the-order1.jpg]
 
نام بازی:The Order 1886
تاریخ انتشار:20 فوریه 2015
پلتفرم ها: PS4
ناشر:Sony Comuter Entrainment
استدیوی سازنده:[font=Arial, sans-serif]Ready At Down[/font]
انجین مورد استفاده برای ساخت بازی:Ready At Down Engine
نمره بازی در وبسایت منقدین متا:63


گرافیک؟اصلاً!گرافیگ بازی چند سال جلوتر از گرافیک بازی هایی است که ما در حال تجربه آن ها هستیم.گرافیک بازی در برخی از صحنه ها به لطف افکت های سینمایی و جلوه های وِیژه و نیز محیط تاریک بازی با فیلم یا واقعیت یکی می شد.در این شرایط بود که باید بر صورت خود سیلی می زدید تا از محو تماشای صحنه های گرافیکی بازی خارج شوید.اتمسفر و جو حاکم بر بازی نیز در کنار جلوه های بصری و فنی حرفه ای به جذابیت بیشتر گرافیک بازی کمک کرده است و باعث می شود که در برخی موقاع با خود فکر کنید که "این یک فیلم سینمایی قابل بازی کردن است یا یک بازی رایانه ای با گرافیک فیلم های سینمایی؟".تکسچر های بازی تماماً به طور حرفه ای و در حد و اندازه های نسل هشتم طراحی شده بود و شاید تا به این جای نسل هشتم فقط یک بازی توانسته باشد که قدرت PS4 را نشان دهد.آن بازی چیزی جز The Order 1886 نیست.The Order 1886 حاصل تلاش شبانه روزی اعضای استدیوی RAD با انجین انحصاری استدیوی آن ها یعنی RAD Engine می باشد که اوج گرافیک فنی و طراحی را به نمابش می گذارد.به هر طرف که نگاه می کنیم،نورپردازی های خیره کننده ما را محو خود می سازند.حرکات نرم و بسیار طبیعی شخصیت ها که حاصل استفاده از فناوری Motion Capture است در کنار بافت های زیبای لباس شخصیت ها،جلوه ای بی نظیر به بازی بخشیده که در برخی صحنه ها باعث می شود که به اشتباه فکر کنید که در حال تماشای یک فیلم سینمایی هستید.
[تصویر:  slowpace.jpg]
 
داستان؟به هیچ وجه داستان این بازی علت شکست آن نیست.روند داستانی بازی کمی سریع تر از آن چه که فکرش را می کنید هست و همه چیز سریع اتفاق می افتد.سریع تر از آن چه که فکرش را کنید.گروه ها و شخصیت های مختلف موجود در بازی به طور ناگهانی و بدون هیچ گونه مقدمه چینی وارد میدان می شوند و زیاد به گذشته آن ها و ارتباطشان با شخصیت اصلی یعنی Galahad پرداخته نمی شود اما درون مایه و محتوای اصلی داستان بازی که الهام گرفته از دوران ویکتوریایی است،آن قدر قوی هست که موجب شکست این عنوان نشده باشد.هم چنین ایده ی این که بازی در دوران ویکتوریایی به وقوع بپیوندد،موجب تقویت داستان بازی شده است زیرا این دوران پتانسیل بسیار بالایی برای داستان سرایی دارد.فیلم ها،سریال ها،بازی های رایانه ای و نیز انیمیشن های بسیار زیادی الهام گرفته از این دوران ساخته شده اند که همگی از داستان خوبی برخور دارند و این بازی نیز از این قضیه مستثنی نیست.پس در نتیجه داستان بازی دلیل اصلی شکست بازی نبوده است.
[تصویر:  order-1886.jpg]
 
صداگذاری؟هرگز!صدای گرگینه ها هرگز به مانند صدای تکراری زامبی ها در دیگر بازی های طراحی نشده است.گرگینه ها موجوداتی هستند که از ترکیب انسان و گرگ به وجود آمده اند.آن ها از شعور و تدبر برخور دار هستند و به صورت آدم های معمولی زندگی می کنند اما هر وقت که اراده کنند،باطن حقیقی خود که گرگ صفت است را به نمایش می گذارند و تبدیل به یک گرگ سخن گو،خون خوار و در عین حال متمدّن می شوند.صدای غرش آن ها و ناله و خروش خوفناکی که تولید می کنند،گاهی مو بر تن شما سیخ می کند.صدای گلوله هایی که از سلاح دشمنان شما شلیک می شود،نبرد در یک دنیای واقعی آن هم در عصر ویکتوریایی را برای شما تداعی می کند.صدای شخصیت های اصلی نیز هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد و آن قدر خوب کار شده است که چشم بسته و فقط با توجه به صدای شنیده شده از آن ها،می توانید که حالت چهره آن ها را تصور کنید.پس سازندگان در این قسمت نیز هیچ کم کاری ای نکرده اند.
 
گیم پلی؟دقیقاً زدی تو خال!سازندگان تمامی قسمت ها را به بهترین شکل پیاده سازی کردند اما این قسمت را فدای قسمت های دیگر کردند.قسمتی که اصلی ترین رکن بازی های رایانه ای است و آشیل پای این بازی دقیقاً گیم پلی آن است.اما چرا گیم پلی بازی ضعیف است و موجب شکست بازی شد؟
[تصویر:  The-Order-770x472.jpg]
قبل از این که به توضیح درباره این قسمت بپردازم،لازم است که تعریفی ابتدایی و ساده از دکمه زنی یا QTE بدانید.
دکمه زنی عبارت است از فشردن یک کلید خاص از دستگیره،موس یا کیبورد در حین بازی به منظور کنترل حرکات شخصیت اصلی بازی درCutsceneو یا در حین مبارزه.
حتماً همه شما با دکمه زنی در بازی هایی هم چون God Of War , Uncharted , Call of Duty , DMC و ... مواجه شده اید و به خوبی می دانید که دکمه زنی ها هیجان خاصی به این بازی ها اضافه می کند.شاید اصلی ترین دلیل این که در بیشتر بازی های سبک Hack And Slash شاهد دکمه زنی های پی در پی هستیم،انتقال همین هیجان به بازیکن باشد.هیجانی که موجب محبوبیت بسیار بالای سری God of War و یا عناوین مشابه دیگر گردیده است.The Order 1886 در راستای انتقال هیجان بیشتر به بازیکن،اقدام به استفاده از QTE یا دکمه زنی نموده که در برخی صحنه ها بسیار موفق عمل کرده و هیجان نسبتاً خوب و بالایی را به بازیکن منتقل می کند.اما استفاده بیش از اندازه از این دکمه زنی ها باعث می شود که حس اکشن بازی پس از مدتی از بین رفته و دیگر به مانند اوایل بازی،آن را به طور مصمم دنبال نکنید.استفاده به جا از QTE می توانست موجب موفقیت بازی شود اما سازندگان اشتباه بزرگی کردند و آن هم استفاده از QTE در جاهایی که اصلاً نیازی به آن نیست،می باشد.به طور مثال در صحنه پایانی بازی برای کشتن اقای * شما باید که ابتدا کلید دایره را فشار دهید تا Galahad سلاح را از دست * بگیرد.سپس باید برای مسلح کردن آن اسلحه،کلید مربع را بزنید.حالا برای شلیک نیز باید کلید L2 را بزنید.حدود 2 دقیقه انجام این کارها طول می کشد.همانطور که می بینید برای انجام کاری ساده هم چون شلیک یک گلوله باید سه بار کلید زنی انجام شود.ساده به نظر می رسد اما کسل کننده نیز هست.شاید خیلی بهتر می شد اگر که در یک میان پرده 30 ثانیه ای این عمل یعنی شلیک گلوله بدون دخالت بازیکن انجام می شد.یک مثال دیگر برای شما می زنم.در همان اوایل بازی،وقتی که شخصیت اصلی به روی پل می رسد و توسط دشمنانش محاصره می شود،شما برای این که شخصیت اصلی دستان خودش را در برابر دشمنانش(به نشانه تسلیم بودن)بالا ببرد،باید به طور مداوم و پشت سر هم کلید مثلث را فشار دهید و در غیر این صورت مورد اصابت گلوله های آن ها قرار می گیرید و می میرید.جالب این جاست که این صحنه به ظاهر ساده جزو 5 ساعت گیم پلی بازی محسوب می شود و حدود 2 دقیقه طول می کشد.سازندگان به جای این که این گونه حرکات ساده را در قالب فشردن چندین کلید طراحی کنند،می توانستند که از صحنه های اکشن و یا میان پرده هایی ساده استفاده کنند.دکمه زنی های پشت سر هم موجب سادگی گیم پلی بازی نیز شده است.Boss Fight نهایی بازی نیز توسط دکمه زنی های از پا در می آید و خبری از صحنه های اکشن هم چون عناوین شوتر مشابه نیست.اساس کار هم ساده است.Boss Fight حمله می کند و شما برای جا خالی دادن کلیدی که در صفحه نمایش در می آید را می زنید.سپس یک حمله ساده و مجدداً جا خالی.انجام این کار پس از ده بار Boss Fight نهایی بازی را از پا در می آورد.استدیوی سازنده باید برای آخرین Boss بیشتر وقت می گذاشت و از خلاقیت بیشتری استفاده می کرد اما بر عکس برای شانه خالی کردن از زیر کار،همه چیز را محدود به زدن کلید های مثلث،مربع،دایره و ... طراحی نموده که همین موجب خلق مبارزاتی به شدّت سرد و کسل کننده شده است.
[تصویر:  The-Order-QTE-boss.jpg]
اگر خاطرتان باشد گفتم که بازی حدود 5 ساعت گیم پلی دارد.سازندگان بازی در ابتدا اعلام کردند که بازی 8 ساعت گیم پلی دارد اما این طور نیست.بازی حدود 2 ساعت Cutscene دارد که اگر آن ها را از بازی کسر کنیم،فقط 6ساعت گیم پلی باقی خواهد ماند.اما این 6 ساعت نیز به طور کامل شامل صحنه های اکشن نیست و تقریباً یک ساعت از آن دکمه زنی هایی به شدت خسته کننده و مسخره(!)است.پس فقط 5 ساعت از بازی اکشن خالص و ناب می باشد که فکر نمی کنم کسی حاضر باشد که برای فقط 5 ساعت گیم پلی،مبلغ 60 $ را بپردازد.خب الان سوالی برای شما پیش می آید مبنی بر این که Call of Duty Advanced Warfare نیز در 6 ساعت تمام می شد،پس چرا با سرنوشت The Order 1886 مواجه نشد؟پاسخ این است که Advanced Warfare دارای بخش CO-OP و نیز Multiplayer بود که می توانست خریدار را ساعت ها پای کنسول یا PC بنشاند اما The Order فقط دارای بخش داستانی یا Campaign می باشد.وقتی هم که از سازندگان پرسیدند که چرا بازی بخش CO-OP یا قسمت آنلاین ندارد،آن ها پاسخ دادند که همه تمرکز ما بر روی قسمت آفلاین و داستانی است.اما ظاهراً چندان روی این قسمت خوب تمرکز نکرده بودند.
اگر به سطر های بالاتر نگاه کنید،حتماً با این عبارت رو به رو می شوید :
" سازندگان تمامی قسمت ها را به بهترین شکل پیاده سازی کردند اما این قسمت را فدای قسمت های دیگر کردند."
وقتی مفهوم این جمله را درک می کنید که هوش مصنوعی اطرافیان Galahad سوتی های ناب خودش را به نمایش می گذارد.در جریان بازی باید مواظب باشید تا مورد اصابت تعداد زیادی گلوله قرار نگیرید زیرا در غیر آن صورت نیاز به استفاده از ماده ای سحر آمیز به نام Black Water خواهید داشت.برای استفاده از این ماده که خاصیت ضد زخم و درد دارد،باید خود را به پشت یک سنگر یا Cover امن برسانید و در حین جابجایی خودتان باید مواظب حملات دشمنانتان باشید.خب طبیعی است که شما به یک نفر نیاز دارید تا شما را حمایت کرده و پوشش دهد اما از آن جایی که خبری از بخش CO-OP نیست،باید منتظر عکس العمل های هوش مصنوعی یاران Galahad باشید.اما بهتر است منتظر عکس العمل از سنگ باشید تا یاران خود.سازندگان برای افزایش گرافیک بازی به هوش مصنوعی لطمه هایی گاهاً مزحک وارد ساختند که با دیدن برخی از آن ها ممکن است یا آنقدر بخندید که دل درد بگیرید یا آن قدر عصبانی شوید که دستگیره را خرد کنید.یاران شما مدت های طولانی در سنگر های خود باقی می مانند و حتی یک گلوله هم برای محافظت از شما شلیک نمی کنند.این در حالی است که Galahad تا چند لحظه دیگر می میرد و به پوشش یا حمایت از سوی یاران خویش نیازمند است.هم چنین سوتی های دیگر هوش مصنوعی که من برخی از آن ها را دیده ام نیز بسیار جالب هستند.به طور مثال:Galahad(شخصیت اصلی)پس از کلی مکافات و مشقّت،تمامی دشمنان را از پا در می آورد و شما فقط به حرکت یار خود جهت تکمیل این مرحله نیاز دارید.زیرا برخی از Cutscene ها فقط با حضور یار شما پخش می شوند و تا موقعی که او به محل خاص مربوط به Cutscene نرسد،هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.در این جاست که دوست خواهید داشت که بانو آیگرن را با دستان خود خفه کنید چون به جای دنبال کردن شما فقط سنگر خودش را هم چون لاک پشت آهسته آهسته عوض می کند.یک کسی هم نیست که بتواند به او بگوید که : زن احمق!من همه دشمنان را کشتم.داری چه غلطی می کنی؟
[تصویر:  The-Order-Arc-Gun.jpg]
 


نتیجه گیری
نخستین عنوان استدیوی Ready At Dawn یعنی The Order 1886 با شکست بزرگی مواجه شد اما هر شکستی مقدمه یک پیروزی بزرگ است.این استدیو پیش از این فقط چند بازی را برای کنسول های دستی پورت کرده بود و طبیعی است که در ساخت اولین عنوان بزرگ خودش چندان موفق ظاهر نشود.به هر حال این استدیوی جوان و تازه کار از این شکست بزرگ،درس های بزرگی گرفته و امیدواریم که در نسخه های بعدی بتواند که جبران کند.تصورش را کنید که عنوان بعدی این استدیو اگر با گیم پلی بهتر،طولانی تر و گرافیکی حتی نصف گرافیک 1886 منتشر شود، میتواند به چه موفقیتی دست پیدا کند.در هر حال برای همه بازیسازان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم همیشه بهترین را ارائه کنند.
 
با تشکر از شما عزیزانی که زحمت کشیدید و این مطلب پر از ایراد را مطالعه فرمودید.امیدوارم که در نظرسنجی شرکت کنید.هم چنین اگر مشکلی و یا ایرادی اعم از غلط املایی،اشکالات نگارشی یا دستوری دیدید،لطفا اطلاع دهید.
 
[تصویر:  image?url=8Oaj9Ryq1G1_p3lLnXlsaZgGzAie6M...format=jpg]
پاسخ
#2
نظر سنجی کجاس؟
(میزارم وقتی بازی رو تموم کردم بیام بخونمش)
پاسخ
#3
با وجود اینکه متای خوبی کسب نکرد اما من تریلر گیم پلیشو که دیدم واقعا حسرت خوردم :( 
ممنون بابت نگاه کوتاه S0 (43) ولی فعلا نخوندم Barare
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  به جزیره خوش آمدید! جمعیت ۱۰۰ نفر | نگاهی به روند فراگیر شدن سبک بتل رویال White Beard 1 2,078 05-17-2023, 12:49 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,552 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
Exclamation نقدی کوتاه از سری بازی های GTA soheilds 12 4,861 04-11-2020, 02:10 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,333 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief yazdandoost 0 1,267 08-21-2019, 10:43 AM
آخرین ارسال: yazdandoost

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان