04-26-2019, 01:36 PM
هیدئو کوجیما: Death Stranding چیزی «تازه» را به سبک جهانباز اضافه خواهد کرد
بازی Death Stranding در جریان مراسم E3 سال ۲۰۱۶ معرفی شد. اگرچه تیم سازنده تا به امروز اطلاعات زیادی از این بازی را منتشر نکرده ولی با این وجود، این عنوان به یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل فعلی تبدیل شده است. سازندهی این بازی، آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، اخیرا اطلاعات جالبی از این پروژه را با هواداران به اشتراک گذاشته است.
در جریان مراسم Tribeca Film Festival 2019 در شهر نیو یورک (New York)، آقای کوجیما و نورمن ریداس (Norman Reedus) برروی صحنه رفته و اطلاعاتی از پروژهی ساخت بازی را با هواداران به اشتراک گذاشتند. اگرچه خود بازی و یا گیمپلی آن به نمایش گذاشته نشد ولی آقای کوجیما بیان کردند که یکی از نکات کلیدی در ساخت این بازی «ایجاد ارتباط» بین بازیبازان است. البته این موضوع قبلا از سوی آقای کوجیما بیان شده بود و صحبت جدیدی به شمار نمیرود.
یکی از جالبترین نکاتی که از بازی مطرح شد، صحبتهای بعدی آقای کوجیما بود. کارگردان بازی بیان کرده است که اگرچه Death Stranding یک بازی جهانباز و اکشن است ولی در مقایسه با آن چه که معمولا در این سبک میبینیم «چیزی کاملا جدید» خواهد بود. به گفتهی کارگردان بازی این موضوع بیش از هر چیز از از این موضوع که بازیبازان تلاش دارند تا «دوباره به جهان بازی متصل» شوند، نشات میگیرد. البته شما در زمان گشت و گذار در دنیای بازی گاها فرصتی برای خلوت کردن با خود نیز پیدا خواهید کرد.
آقای کوجیما توضیح دادند که اگرچه ایشان میخواهند بازیبازان «داستان بازی را تجربه کرده و از آن لذت ببرند» ولی ایشان بیش از هر چیز برروی این موضوع تمرکز دارند که آنها بتوانند «به دنیای واقعی نگاه کرده و ببینند که تا چه حد (با دنیای بازی) شباهت داشته و یا نسبت به آن متفاوت است». آقای کوجیما در ادامه برخی از رویدادها و مفاهیم بازی را با مسائلی مانند رودادهای حقوق بشری و مشکلات و فجایعی که در دنیا در حال رخ دادن هستند مقایسه کردند.
بازی Death Stranding در حال حاضر در دست توسعه قرار داشته و در زمانی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.