10-22-2019, 09:35 PM
پردازندهی پلیاستیشن ۵ توانایی خلق تخریبپذیریهای بزرگ و مبارزات فانتزیتر را دارد
همانطور که سونی (Sony) وعده داده است، پلیاستیشن ۵ (PlayStation 5) قرار است با ورود سونی به نسل جدید کنسولهای بازی، پیشرفتهای چشمگیر داشته باشد و در بین جنبههای مختلف سختافزاری که مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ یکی از چشمگیرترین پیشرفتها مربوط به پردازندهی AMD Zen 2 باشد (که این پردازنده یک مدل سفارشی شده است).
درست است هنوز تاثیری که واحد پردازش جدید در بازیهای نسل بعدی خواهد گذاشت، مشخص نیست که چقدر محسوس خواهد بود و حتی بعد از شروع نسل بعدی، مدتی طول می کشد تا توسعه دهندگان بتوانند از آن استفادهی حداکثری را ببرند. اما در حال حاضر، حداقل از لحاظ تئوری، برای توسعه دهندگان در صنعت روشن است که تأثیر پردازندهی جدید پلیاستیشن ۵ بسیار چشمگیر خواهد بود.
یکی از این توسعه دهندگان مایکل شید (Michael Schade)، مدیر عامل استودیوی راکفیش گیمز (Rockfish Games)، توسعه دهندهی بازی جهان باز شوتر فضایی Everspace 2، است. در مصاحبهای که اخیرا با وی انجام شده در مورد تجربهی استودیوی راکفیش گیمز با واحد پردازش مرکزی پلیاستیشن ۴ سوال شده است. وی در مورد عملکرد این پردازنده و تاثیر قابل توجه آن بر روی Everspace قبلی توضیح داد.
وی توضیح داد که بازی سه بعدی تیراندازی فضایی مثل Everspace تقریبا استفادهی زیادی از پردازندهی مرکزی میکند. محاسبات پیچیده، ردیابی برخورد، محیطهای تخریبپذیر، صدها پرتابهی روی صفحه نمایش و موارد دیگر همگی جزو مواردی هستند که استفادهی زیادی از پردازنده مرکزی میکنند. به همین ترتیب، طبق گفتهی مایکل شید، یک پردازنده سریعتر به طور خودکار باعث میشود عملکرد بسیار بهتری در این مناطق مشاهده شود.
نقلقول:بنابراین بله، یک پردازندهی بهتر اجازه میدهد که ان پی سیها (NPC) و پرتابههای روی صفحه، بیشتر باشند. همزمان (قابلیت) تشخیص برخورد دقیق، مبارزات فانتزیتر هوش مصنوعی را نیز شاهد باشیم. بیایید تصور کنیم در یک میدان سیارک متراکم با موانع زیاد (که) برای تصادف (بازیباز) با آنها (طراحی شده است)، به تعقیب و گریز بپردازیم. که (این تعقیب و گریز) فوقالعاده خواهد بود.
مایکل شید در ادامه توضیح داد:
نقلقول:با این وجود، برای اینکه همان صحنهی جنگی هنوز روی سیستمهای کم قدرت کار کند، ما باید برای کاهش بار پردازنده، ترفندهای هوشمندانهای را بیابیم، مانند مبادله جنبشی برای “سلاحهای انرژی” برای کاهش تعداد پرتابه های قابل مشاهده در صفحه؛ به سادگی میزان حملهی دشمنان را کاهش میدهد. بدیهی است، پس از آن همه چیز دوباره باید با دقت متعادل شود تا درجه سختی (بازی) تغییر نکند. حیلهگری (است)!
داشتن هندسهی سطوح تخریبپذیر بیشتر و جزئیات برتر از دیگر ویژگیهای بهرهمندی از پردازندهی سریعتر است. با این وجود پایین آوردن (جزئیات بازی) بر روی سیستمهای ضعیفتر راحتتر خواهد بود. به همین دلیل است که (پردازندهی بهتر) میتواند لیست موجودیتهای ما خیلی بالاتر ببرد.
بازی Everspace 2 در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ برای رایانههای شخصی، اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. بعد از انتشار اطلاعاتی در مورد کنسول پلیاستیشن ۵ سازندگان بازی نیز در مورد سختافزار پلی استیشن ۵ دیدگاههای خود را ابراز داشتند. اگر به این موضوع علاقهمند هستید میتوانید اخبار مربوط به حافظهی SSD پلیاستیشن ۵ را در این پیوند و این پیوند مطالعه کنید و برای آشنایی با امکانات جدید کنترلر پلیاستیشن ۵ به این پیوند مراجعه کنید.