سازنده سری بازی های BioShock، یعنی Ken Levine در مراسم GDC 2014 گفته است که پروژه بعدی او یک بازی خطی نخواهد بود.
او گفته است:
خطی بودن یک بازی باعث می شود که بازی نمایشی ضعیف داشته باشد و تبدیل به مرزی میان سازندگان و طرفداران خواهد شد. من افتخار می کنم که در این 19 سال به ساخت بازی خطی پرداخته ام. مشکل بازی های خطی این است که شما مجبورید مرتب بازی را بزرگ تر و بزرگ تر بکنید. این شکلی وقت تلف خواهد شد و خرج زیادی خواهد برداشت. شما مجبورید که سال ها از عمرتان را اختصاص دهید تا بتوانید لحظات بزرگی بسازید. شما بازی را ساخته و عرضه می کنید و برای مثال مردم را برای 12 ساعت سرگرم می کند. مردم تجربه ای عالی از بازی خواهند داشت و بازیکنان تا سال ها آن را به یاد دارند. اما شما ارتباطی ثابت با طرفداران ندارید.
Ken Levine می خواهد یک بازی با داستانی چند لایه و پیچیده بنویسد. او می خواد تا عناصر یک بازی خطی را در یک بازی غیر خطی به اجرا بگذارد.
منبع:
http://www.vg247.com/2014/03/21/bioshock...narrative/
او گفته است:
خطی بودن یک بازی باعث می شود که بازی نمایشی ضعیف داشته باشد و تبدیل به مرزی میان سازندگان و طرفداران خواهد شد. من افتخار می کنم که در این 19 سال به ساخت بازی خطی پرداخته ام. مشکل بازی های خطی این است که شما مجبورید مرتب بازی را بزرگ تر و بزرگ تر بکنید. این شکلی وقت تلف خواهد شد و خرج زیادی خواهد برداشت. شما مجبورید که سال ها از عمرتان را اختصاص دهید تا بتوانید لحظات بزرگی بسازید. شما بازی را ساخته و عرضه می کنید و برای مثال مردم را برای 12 ساعت سرگرم می کند. مردم تجربه ای عالی از بازی خواهند داشت و بازیکنان تا سال ها آن را به یاد دارند. اما شما ارتباطی ثابت با طرفداران ندارید.
Ken Levine می خواهد یک بازی با داستانی چند لایه و پیچیده بنویسد. او می خواد تا عناصر یک بازی خطی را در یک بازی غیر خطی به اجرا بگذارد.
منبع:
http://www.vg247.com/2014/03/21/bioshock...narrative/