07-08-2019, 08:55 PM
پیت هاینس: سرویسهای استریم بازی در بازارهای کوچکتر موفقیت بیشتری خواهند داشت
در چند وقت گذشته، افراد بسیاری سعی کردهاند تا موضع خود را در رابطه با موضوع استریم بازیها اعلام کرده و نظرات خود را راجع به آن و همچنین آیندهی نامعلومش با دیگران به اشتراک بگذارند. اما از نظر آقای پیت هاینس (Pete Hines)، رییس بخش بازاریابی بتسدا (Bethesda)، استریم بازیها بازار موفقتری را در کشورهایی به غیر از کشورهای بزرگ و اصلی خواهد داشت.
هیچ کس از آینده و میزان تاثیرگذاری سرویسهای استریم بازیها خبر ندارد. از طرفی برخی اعتقاد دارند که جهان و صنعت بازیهای ویدئویی هنوز برای چنین سرویسهایی آمادگی لازم را ندارد. از طرفی دیگر اما برخی دیگر معتقدند که اینچنین نبوده و همین حالا هم میتوان دست به توسعهی چنین سرویسهایی زد. از نظر آقای پیت هاینز، تاثیرات سرویسهای استریم بازی بزرگ بوده اما در کشورهایی که انتظارش را دارید اتفاق نخواهند افتاد.
طی مصاحبهای که وی اخیرا با وبسایت GamesIndustry انجام داده راجع به بخشهای مختلفی صحبت کرده است. اما زمانی که راجع به سرویسهای استریم بازی از او سوال شده، او گفته که آنها تاثیرات بزرگی را در صنعت بازیهای ویدئویی خواهند داشت و بیشترین میزان این تاثیرات را در کشورهایی که بازار بزرگی همچون ایالات متحده ندارند خواهیم دید، بلکه در کشورهایی با بازارهای در دست توسعه که به اینترنت دسترسی داشته اما به کنسولها و یا رایانههای شخصی قوی برای تجربهی بازیها دسترسی ندارند خواهیم دید. از جملهی این کشورها میتوان به هند، چین و آفریقا اشاره کرد.
نقلقول:میلیونها و یا میلیاردها آدم سرویسهای استریم بازی را امتحان خواهند کرد. ممکن است تعدادی از آنها استفاده از اینچنین سرویسها را کنار بگذارند اما انتشار اینچنین سرویسها برای افرادی که به رایانههای شخصی قدرتمند و یا کنسولهای مخصوص بازی دسترسی ندارند قطعا خوشایند خواهد بود. شما میتوانید استریم دیگران را دیده و بازی موردعلاقهی خود را در همان لحظه اجرا کنید و آن را در هر زمان و مکانی تجربه کنید. این میتواند تفاوتهای بسیار بزرگ و جدیدی را برای ما ایجاد کند
سوالی که بسیاری از من میپرسند این است که این سرویسها میتوانند پایان کنسولها را به همراه داشته باشند؟ پاسخ من این است که در وهلهی اول حتی در کشورهایی همچون ایالات متحده چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در کشورهای دیگری همچون هند، چین و یا آفریقا که مردم به اینترنت دسترسی دارند به راحتی میتوانند به تجربهی بازیهای باکیفیت بپردازند.
بله این سرویسها در ایالات متحده بازار خود را دارند و پس از عرضه به خوبی آن را گسترش میدهند. اما برخی نقاط وجود ندارند که ضریب نفوذ کنسولهای بازی نزدیک به صفر بوده و افراد تنها با یک تلفن هوشمند میتوانند بازیهای ویدئویی را تجربه کنند.
به نظر میرسد که هاینس در مینهی سرویسهای استریم بازی با آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکسباکس شرکت مایکروسافت، اتفاق نظر داشته باشد. البته فاکتورهای زیادی در موفقیت این سرویسهای در کشورهایی مانند هند تاثیر دارند؛ مسائلی همچون کیفیت اینترنت و برخورد دولتها با آنها. اما برروی کاغذ نظر آقای هاینز غلط نبوده و قطعا سرویسهای استریم بازی میتوانند در چنین بازارهایی موفق باشند.