11-01-2012, 03:54 AM
(آخرین ویرایش: 11-01-2012, 04:13 AM، توسط puss_in_boots.)
شکار واقعی کیست؟
سازنده HUMAN HEAD STUDIOS
ناشر : BETHDA SOFTWARS
سبک: تیر اندازی اول شخص
پلتفرم :
X360 PS3 PC
توضیحاتی کوتاه درباره ی بازی + داستان
گرچه prey یک بازی خاطره ساز و به یاد ماندنی نیست اما قطعا یک تیر اندازی اول شخص و با ویژگی های مختص خود بود شرکت بازیسازی human head studios از سال 1995 شروع به ساخت بازی اول شخص تحت عنوان شکار prey کرد و پس از چند سال وقفه در طول ساخت بازی توانست ان را در سال 2006 بر روی دو پلتفرم pc و xbox 360 عرضه کند بلی یازده سال کار بر روی یک بازی در سال های ابتدایی پیش بینی می شد که prey جزء اولین بازی های 3 بعدی با کیفیت بالا باشد در ژانویه 95 کار ساخت بازی تحت نظارت و پشتیبانی های شرکت 3d realms و با سر پرستی tomm hall اغاز شد پروژه با سرعت بالا و پیشرفت خوبی ادامه می یافت تا اینکه پس از یک سال hall طی مشکلاتی از 3d realms جدا شد و پروزه ی شکار نیمه کاره ماند در این مقطع زمانی شرکت سازنده paul schuytema بر سر کار اورد و پس از 2 سال ساخت بازی دوباره اغاز شد . ایده ی اصلی بازی یعنی بیگانگان که توسط tom hall بیان شده بود بر سار جای خود باقی ماند و حال با برنامه ریزی جدید گروه سازنده جدید خط داستانی بازی بر اساس زندگی تعداد بیگانه فظایی در سیاره کوچک sphere شکل گرفت بازیکن نیز کنترل یک قهرمان امریکایی به نام talon brave را به دست می گرفت .
بازی به عنوان اولین ژانری بود که از فناوری portal بهره می گرفت فناوری ای که با ان می توانستیم با شکافتن فظا در زمان حال جابه جایی ناگهانی داشته باشیم درست همان قابلیتی که در بازی portal شرکت valve شاهد ان بودیم واکنش عمومی نسبت به بازی بسیار خوب بود نمایش های ارائه شده در ان سال های شگفت انگیز به نظر می رسید و موفقیت قبلی 3d realms در بازی duke nukem 3d زبان زده بود همه چیز به خوبی پیش میرفت تا اینکه مشکلات فنی به ظاهر غیر قابل عبور بار دیگر پروژه ی prey در دسامبر 98 متوقف ساخت تقریبا تا پایان سال 99 کار ساخت بدون هیچ تحرکی باقی ماند که هیچ گاه قطع ساخت بازی به طور رسمی اعلام نشد در مارس 2000 سایت رسمی بازی فغالیت های کوچکی از خود نشان داد که منتقدان را امیدوار کرد این هم توضیحات نسبتا کوتاهی درباره ی بازی و هم اکنون به بخش داستان بازی می رسیم
داستان : روایتی از بیگانگان : داستان بازی اینبار روایتگر فردی به نام killian Samuels است او که یک مارشال امریکایی است در طی سفر فضایی دچار حادثه شده و در سیاره sphere سقوط میکند که البته این اتفاق در prey داده شده بود Samuels بعد از مدتی جنگ و درگیری با بیگانگان با صدمه ای جدی مواجه میشود و توسط گروهی ناشناس دستگیر شده وزندانی می شود وی پس از ربوده شدن به عنوان موش ازمایشگاهی برای بیگانگان استفاده میشده که در اینجا داستان بازی با به هوش امدن killian اغاز میشود در حالی که هیچ چیز از گذشته و اتفاقات قبلی خود به یاد نمی اوردئ با به دست اوردن فرصتی برای فرار از مهلکه می گریزد حال که ساموئل متوجه می شود بر اساس ازمایشی که بر رویش انجام شده مهارت های خارق العاده بدست اورده است و از همان ها بر علیه بیگانگان استفاده می کند ساموئل در مسیر مبارزه ی خود به مرور زمان حافظه ی خود را بازی می یابد و در حال که گمان می کرد تنها انسان مهاجر باقی مانده بر روی sphere است با tommy که در نسخه های قبلی کنترل او را در دست داشتیم مواجه شده و متوجه ماجرایی از یک گروه می شود که دارای هویت نا معلومی هستند و احتملا همان ها او را ربوده بوده اند در این حال ساموئل به مبارزه ی خود ادامه می دهد و با بازیابی حافظه ی خود و اطلاعاتی که کسب می کند در انتها سعی به فرار از سیاره می کند متاسفانه اطلاعات بیشتری از داستان بازی منتشر نشده است اما تا به همین جای کار نشان می دهد که داستان prey 2 بسیار غنی تر از نسخه های قبلی خواهد بود و جای امیدواری دارد که از بهترین داستان های در سال اینده است در ادامه با ما همراه باشید
گیم پلی و دیگر هیچ : گیم پلی این بازی نسبتا فاصله ی زیادی با نسخه های قبلی گرفته است شما در نسخه های قبل تنها قادر بودید بر اساس خط داستانی بازی پیش بروید و تنها انچه از شما خواسته شده را انجام دهید اما این بار این طور نیست و شما ازادی عمل بسیار عمل بسیار بیشتری خواهید داشت و ان نیز به لطف open – world بودن بازی است در جریان بازی توانایی خواهید داشت که در هر منطقه با توجه به تشخیص خود عمل کنید و دیگر مجبور به انجام کاری از پیش برنامه ریزی شده نیستید در برخی از مراحل به شما اجازه داده خواهد شد که دشمن خود را بکشید شکنجه کنید و یا با گوشمالی پول اعتراف و اطلاعات بگیرید گاهی سریع کشتن برخی دشمنان باعث می شود نتوانید اطلاعات کافی را کسب کنید گاهی نیز نکشتن ان ها به قیمت جان خودتان و یا صدمه دیدن تمام می شود شما در انتخاب ماموریت ها ازاد هستید و تعدادی ماموریت فرعی نیز که در داستان اصلی تاثیر ندارد در بازی گنجانده شده است همچنین می توانید در فضای ازاد بازی بگردید و با برخی از اشخاص خاص صحبت کنید سیستمی به نام the visor نیز در بازی وجود دارد که از یکی از کاربردهای ان به عنوان مثال یافتن محل اشیای خاصی است که کم شباهت با نو اوری بازی batman arkham city نیست به طور کلی بیشتر عنصری که در یک بازی open – world شاهد ان بود ه ایم در این بازی نیز خواهیم یافت اما در دنیای بیگانگان سیستم check point جدیدی نیز در بازی قرار داده شده است و ان با توجه به مشکلات چک پوینت های نسخه های قبلی انجام شده است اما بخش اصلی گیم پلی که حرکات بازیکن است در بازی خود نمایی می کند اصل حرکت کردن بازی از mirrors edge الگو برداری شده است شما در بازی می توانید از دیوار ها بالا بروید از پنجره ها اویزان شوید ساختمانی به ساختمان دیگر بپرید وبسیاری کار های دیگر را انجام دهید جهش های بازیکن نیز شباهت های زیادی به ورزش پار کور دارد سیستم کاورگیری و مخفی کاری بازی مخلوطی از چند بازی صاحب سبک است طوری که همانند اسپلینتر سل می توانید در سایه ها قرار گرفته و بدون سرو صدا پیش بروید و دشمنان را از پای در اورید کاور گیری نیز گویا نسخه ی ارتقا یافته کاور گیری کیلزون 2 می باشد پس با توجه به انچه در این باره تا کنون نمایش داده شده است المان تازه ای نمی توانیم بیابیم هر چند که همه چیز در سیاره بیگانگان می تواند متفاوت باشد بازی از تعداد قابل ملاحظه ای برخوردار است با تنوع بیش از 20 نوع اسلحه ی متفاوت و البته قابل ارتقا امیدواریم که جنگ ها ودرگیری ها یک نواخت نباشد
گرافیک: HUMAN HEAD STUDIOS رای این بازی از موتور گرافیکی id tech 4 استفاده کرده است که واقعا جای تعجب دارد که موتوری از نسل حاظر اما در حد متوسط است چرا که از سال 2003 مورد استفاده قرار گرفته و فقط چندین ارتقا به خود دیده است این در حال است که چندی پیش tech 5 نیز به بهره برداری رسید و از ان در rage نیز استفاده شد که واقعا گرافیک قابل قبولی را ارائه می کرد اما اگر brink و wolfenstian را که اخیرا عرضه شده اند را دیده باشید متوجه میشوید که id tech 4 چندان حرفی برای گفتن ندارد طراحی محیط بازی با ظرافت خاصی انجام شده است وطرح ساختمان ها وشهر جالب است و هر منطقه نسبت به منطقه دیگر ویژگی های ظاهر متفاوتی دارد و کاملا قابل تشخیص هستند که یکی از جلوه های بصری بازی به شمار می رود رنگ بندی و تیرگی تصاویر بازی همان حس غریب bioshock را منتقل می کند و میتوان حس کرد که در سرزمین غریبه های بیگانه هستیم حسی که بهترین شکل ان را در سری mass effect دیده ایم طراحی اشخاص و سلاح های جذاب و متنوع است و خلاقیت خوبی برایش خرج شده است اما متاسفانه رنگ لعاب بازی و بافت های ان ضعیف و بی کیفیت هستند از تصاوید منتشر شده از گرافیک بازی میتوان گفت که در حد خیلی متوسطی قرار دارد و چندان به کیفیت بافت ها اهمیت داده نشده است هر چند که خیلی از جا های بازی دیده نشده است
سخن اخر : نمایشی که تا کنون دیده ایم نوید یک بازی تیر اندازی خوب و جذاب را می دهد قطعا اگر بازی نیز کاملا به خوبی چیزی که تا کنون معرقی شده است باشد PREY 2 میتواند به یکی از بهترین بازی ها تبدبل شود خصوصا از لحاظ داستان . این بازی در تاریخ نامعلوی برای PC X360 , PS3 عرضه خواهد شد
من این تاپیکو ساعت 2 شب زدم و امیدوارم فردا ازش استقبال بشه25:
سازنده HUMAN HEAD STUDIOS
ناشر : BETHDA SOFTWARS
سبک: تیر اندازی اول شخص
پلتفرم :
X360 PS3 PC
توضیحاتی کوتاه درباره ی بازی + داستان
گرچه prey یک بازی خاطره ساز و به یاد ماندنی نیست اما قطعا یک تیر اندازی اول شخص و با ویژگی های مختص خود بود شرکت بازیسازی human head studios از سال 1995 شروع به ساخت بازی اول شخص تحت عنوان شکار prey کرد و پس از چند سال وقفه در طول ساخت بازی توانست ان را در سال 2006 بر روی دو پلتفرم pc و xbox 360 عرضه کند بلی یازده سال کار بر روی یک بازی در سال های ابتدایی پیش بینی می شد که prey جزء اولین بازی های 3 بعدی با کیفیت بالا باشد در ژانویه 95 کار ساخت بازی تحت نظارت و پشتیبانی های شرکت 3d realms و با سر پرستی tomm hall اغاز شد پروژه با سرعت بالا و پیشرفت خوبی ادامه می یافت تا اینکه پس از یک سال hall طی مشکلاتی از 3d realms جدا شد و پروزه ی شکار نیمه کاره ماند در این مقطع زمانی شرکت سازنده paul schuytema بر سر کار اورد و پس از 2 سال ساخت بازی دوباره اغاز شد . ایده ی اصلی بازی یعنی بیگانگان که توسط tom hall بیان شده بود بر سار جای خود باقی ماند و حال با برنامه ریزی جدید گروه سازنده جدید خط داستانی بازی بر اساس زندگی تعداد بیگانه فظایی در سیاره کوچک sphere شکل گرفت بازیکن نیز کنترل یک قهرمان امریکایی به نام talon brave را به دست می گرفت .
بازی به عنوان اولین ژانری بود که از فناوری portal بهره می گرفت فناوری ای که با ان می توانستیم با شکافتن فظا در زمان حال جابه جایی ناگهانی داشته باشیم درست همان قابلیتی که در بازی portal شرکت valve شاهد ان بودیم واکنش عمومی نسبت به بازی بسیار خوب بود نمایش های ارائه شده در ان سال های شگفت انگیز به نظر می رسید و موفقیت قبلی 3d realms در بازی duke nukem 3d زبان زده بود همه چیز به خوبی پیش میرفت تا اینکه مشکلات فنی به ظاهر غیر قابل عبور بار دیگر پروژه ی prey در دسامبر 98 متوقف ساخت تقریبا تا پایان سال 99 کار ساخت بدون هیچ تحرکی باقی ماند که هیچ گاه قطع ساخت بازی به طور رسمی اعلام نشد در مارس 2000 سایت رسمی بازی فغالیت های کوچکی از خود نشان داد که منتقدان را امیدوار کرد این هم توضیحات نسبتا کوتاهی درباره ی بازی و هم اکنون به بخش داستان بازی می رسیم
داستان : روایتی از بیگانگان : داستان بازی اینبار روایتگر فردی به نام killian Samuels است او که یک مارشال امریکایی است در طی سفر فضایی دچار حادثه شده و در سیاره sphere سقوط میکند که البته این اتفاق در prey داده شده بود Samuels بعد از مدتی جنگ و درگیری با بیگانگان با صدمه ای جدی مواجه میشود و توسط گروهی ناشناس دستگیر شده وزندانی می شود وی پس از ربوده شدن به عنوان موش ازمایشگاهی برای بیگانگان استفاده میشده که در اینجا داستان بازی با به هوش امدن killian اغاز میشود در حالی که هیچ چیز از گذشته و اتفاقات قبلی خود به یاد نمی اوردئ با به دست اوردن فرصتی برای فرار از مهلکه می گریزد حال که ساموئل متوجه می شود بر اساس ازمایشی که بر رویش انجام شده مهارت های خارق العاده بدست اورده است و از همان ها بر علیه بیگانگان استفاده می کند ساموئل در مسیر مبارزه ی خود به مرور زمان حافظه ی خود را بازی می یابد و در حال که گمان می کرد تنها انسان مهاجر باقی مانده بر روی sphere است با tommy که در نسخه های قبلی کنترل او را در دست داشتیم مواجه شده و متوجه ماجرایی از یک گروه می شود که دارای هویت نا معلومی هستند و احتملا همان ها او را ربوده بوده اند در این حال ساموئل به مبارزه ی خود ادامه می دهد و با بازیابی حافظه ی خود و اطلاعاتی که کسب می کند در انتها سعی به فرار از سیاره می کند متاسفانه اطلاعات بیشتری از داستان بازی منتشر نشده است اما تا به همین جای کار نشان می دهد که داستان prey 2 بسیار غنی تر از نسخه های قبلی خواهد بود و جای امیدواری دارد که از بهترین داستان های در سال اینده است در ادامه با ما همراه باشید
گیم پلی و دیگر هیچ : گیم پلی این بازی نسبتا فاصله ی زیادی با نسخه های قبلی گرفته است شما در نسخه های قبل تنها قادر بودید بر اساس خط داستانی بازی پیش بروید و تنها انچه از شما خواسته شده را انجام دهید اما این بار این طور نیست و شما ازادی عمل بسیار عمل بسیار بیشتری خواهید داشت و ان نیز به لطف open – world بودن بازی است در جریان بازی توانایی خواهید داشت که در هر منطقه با توجه به تشخیص خود عمل کنید و دیگر مجبور به انجام کاری از پیش برنامه ریزی شده نیستید در برخی از مراحل به شما اجازه داده خواهد شد که دشمن خود را بکشید شکنجه کنید و یا با گوشمالی پول اعتراف و اطلاعات بگیرید گاهی سریع کشتن برخی دشمنان باعث می شود نتوانید اطلاعات کافی را کسب کنید گاهی نیز نکشتن ان ها به قیمت جان خودتان و یا صدمه دیدن تمام می شود شما در انتخاب ماموریت ها ازاد هستید و تعدادی ماموریت فرعی نیز که در داستان اصلی تاثیر ندارد در بازی گنجانده شده است همچنین می توانید در فضای ازاد بازی بگردید و با برخی از اشخاص خاص صحبت کنید سیستمی به نام the visor نیز در بازی وجود دارد که از یکی از کاربردهای ان به عنوان مثال یافتن محل اشیای خاصی است که کم شباهت با نو اوری بازی batman arkham city نیست به طور کلی بیشتر عنصری که در یک بازی open – world شاهد ان بود ه ایم در این بازی نیز خواهیم یافت اما در دنیای بیگانگان سیستم check point جدیدی نیز در بازی قرار داده شده است و ان با توجه به مشکلات چک پوینت های نسخه های قبلی انجام شده است اما بخش اصلی گیم پلی که حرکات بازیکن است در بازی خود نمایی می کند اصل حرکت کردن بازی از mirrors edge الگو برداری شده است شما در بازی می توانید از دیوار ها بالا بروید از پنجره ها اویزان شوید ساختمانی به ساختمان دیگر بپرید وبسیاری کار های دیگر را انجام دهید جهش های بازیکن نیز شباهت های زیادی به ورزش پار کور دارد سیستم کاورگیری و مخفی کاری بازی مخلوطی از چند بازی صاحب سبک است طوری که همانند اسپلینتر سل می توانید در سایه ها قرار گرفته و بدون سرو صدا پیش بروید و دشمنان را از پای در اورید کاور گیری نیز گویا نسخه ی ارتقا یافته کاور گیری کیلزون 2 می باشد پس با توجه به انچه در این باره تا کنون نمایش داده شده است المان تازه ای نمی توانیم بیابیم هر چند که همه چیز در سیاره بیگانگان می تواند متفاوت باشد بازی از تعداد قابل ملاحظه ای برخوردار است با تنوع بیش از 20 نوع اسلحه ی متفاوت و البته قابل ارتقا امیدواریم که جنگ ها ودرگیری ها یک نواخت نباشد
گرافیک: HUMAN HEAD STUDIOS رای این بازی از موتور گرافیکی id tech 4 استفاده کرده است که واقعا جای تعجب دارد که موتوری از نسل حاظر اما در حد متوسط است چرا که از سال 2003 مورد استفاده قرار گرفته و فقط چندین ارتقا به خود دیده است این در حال است که چندی پیش tech 5 نیز به بهره برداری رسید و از ان در rage نیز استفاده شد که واقعا گرافیک قابل قبولی را ارائه می کرد اما اگر brink و wolfenstian را که اخیرا عرضه شده اند را دیده باشید متوجه میشوید که id tech 4 چندان حرفی برای گفتن ندارد طراحی محیط بازی با ظرافت خاصی انجام شده است وطرح ساختمان ها وشهر جالب است و هر منطقه نسبت به منطقه دیگر ویژگی های ظاهر متفاوتی دارد و کاملا قابل تشخیص هستند که یکی از جلوه های بصری بازی به شمار می رود رنگ بندی و تیرگی تصاویر بازی همان حس غریب bioshock را منتقل می کند و میتوان حس کرد که در سرزمین غریبه های بیگانه هستیم حسی که بهترین شکل ان را در سری mass effect دیده ایم طراحی اشخاص و سلاح های جذاب و متنوع است و خلاقیت خوبی برایش خرج شده است اما متاسفانه رنگ لعاب بازی و بافت های ان ضعیف و بی کیفیت هستند از تصاوید منتشر شده از گرافیک بازی میتوان گفت که در حد خیلی متوسطی قرار دارد و چندان به کیفیت بافت ها اهمیت داده نشده است هر چند که خیلی از جا های بازی دیده نشده است
سخن اخر : نمایشی که تا کنون دیده ایم نوید یک بازی تیر اندازی خوب و جذاب را می دهد قطعا اگر بازی نیز کاملا به خوبی چیزی که تا کنون معرقی شده است باشد PREY 2 میتواند به یکی از بهترین بازی ها تبدبل شود خصوصا از لحاظ داستان . این بازی در تاریخ نامعلوی برای PC X360 , PS3 عرضه خواهد شد
من این تاپیکو ساعت 2 شب زدم و امیدوارم فردا ازش استقبال بشه25: