11-26-2018, 06:08 PM
(آخرین ویرایش: 11-26-2018, 06:09 PM، توسط White Beard.)
کوجیما وقتی که باید به Death Stranding اختصاص دهد را در جوامع مجازی هدر نمیدهد.
نویسنده:آرین مرادی
اگر در فضاهای مجازی جست و جویی بکنید، متوجه میشوید که یکی از فعالترین توسعهدهندگان کسی نیست جز کارگردان خلاق و شگفتانگیز سری Metal Gear Solid یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima). اکنون سوالاتی از این کارگردان پرسیده شده که مفهوم کلی آنان یک چیز است: چرا به جای رسیدگی به بازی Death Stranding، او در حال گشت و گذار در جوامع مجازی است. البته که پاسخ کوجیما به این سوالات بسیار جالب است و در ادامه به مرور آن میپردازیم.
هیدئو کوجیما یکی از مرموزترین و در عین حال خلاقترین کارگردانان صنعت بازیهای رایانهای محسوب میشود. تمامی ما میتوانیم با تجربهی سری Metal Gear Solid و پی بردن به رازهای گوناگون و مخفی این سری به چنین حرفی ایمان بیاوریم. اکنون که ساختهی جدید این کارگردان معرفی شده است، همه منتظر هر چه زودتر تمام شدن روند ساخت این بازی هستند. ولی از طرفی دیگر کوجیما اطلاعات زیادی را از روند ساخت بازی منتشر نکرده و همین موضوع کمی هوادران او را مایوس کرده است. در چند روزهی اخیر سوالاتی در توییتر و اینستاگرام از او پرسیده میشود که چرا او به جای رسیدگی به کارهای بازی Death Stranding در حال گشت و گذار در جوامع مجازی است. به طور معمول اگر از کسی چنین سوالی پرسیده شود، او عصبانی میشود ولی پاسخ هیدئو کوجیما در این رابطه نه تنها آمیخته با خشم نبود بلکه بسیار آرام و قانعکننده بود:
نقلقول:معمولا از من میپرسند که من در روزهایی که سرم خیلی شلوغ است، چگونه به کارهای جانبی مانند کتاب خواندن یا تماشای فیلم میرسم. من هر روز وقت خودم را صرف توسعهی بازی میکنم و در این بین نیز فیلم میبینیم، کتاب میخوانم، گاهی اوقات چیزی مینویسم و به دیدن افراد دیگر میروم. یک روز بیست و چهار ساعت است و هر سال دارای ۳۶۵ روز است. نکتهی مهم آن است که ما نباید هیچ وقتی را هدر دهیم. البته من هم مانند دیگران به استراحت نیاز دارم ولی از آن نوع آدمهایی هستم که همیشه در حال «فکر کردن» هستم؛ حتی موقع غذا خوردن، حمام کردن، خرید کردن و یا مسافرت رفتن. ذهن من همیشه و در همه حال کاملا فعال است و به «فکر کردن» مشغول است. من چندی پیش نیز در مصاحبهای گفته بودم که هیچ وقت کلید «خاموش» خلاقیت خودم را نمیزنم. حتی برای من اتفاق افتاده است که در حین خوابیدن هم «فکر کنم» و ایده بدهم.
با این حساب، اگر کوجیما در جوامع مجازی مشغول است، دلیل بر این نمیشود که برروی ساخت بازی Death Stranding تمرکز ندارد بلکه او تنها از وقتش به خوبی استفاده میکند و طبق حرفهای او در بالا، «نکتهی مهم آن است که ما نباید هیچ وقتی را هدر دهیم».
از شایعات منتشر شده میتوان این گونه برداشت کرد که ساخت بازی Death Stranding مراحل پایانی خود را طی کرده و سونی خود را برای اعلام تاریخ انتشار آن در آیندهای نزدیک آماده میکند.