03-13-2015, 04:08 PM
بیاید نگاهی به گذشته بکنیم،میبینیم که همه بازی ها در گیم پلی خلاصه شده بودند و فاکتور اصلی بازی گیم پلی بود،در عناوین ان دوران بازی ها داستان خاص یا گرافیک زیبا و چشم نوازی را دارا نبودند،بازی های در گذشته گیمر ها را سرگرم میکردند و چالش گیمر ها در بازی فقط در همین بخش بود.
حال بیایید به زمان حال نگاه کنیم.
بازی ها بجز گیم پلی،داستان های درگیر کننده و گرافیک های بی نطیری دارند که گیمر را کماکان به چالش میکشند.
ولی ایا این موارد به بازی های ویدیویی کمکی کرده است؟!
شاید با خود فکر کنیداین سوالی احمقانه میباشد و با خود بگویید مگر میشود موارد ذکر شده کمکی به بازی نکند.
کسی منکر این نیست که این موارد باعث پیشرفت بازی ها در مواردی بسیار شدند اما این اتفاق تا ان وقت خوشایند بود که فاکتور های اصلی بازی ها از حالت تعادل خارج نشده بودند.
نمی خواهیم که در بیان این مطالب عجله ای کنیم و گفته ها را بدون سند و مدرکی بیان کنیم پس بگذارید سری به بازی های اخیر بزنیم.
انچارتد فرانچایز موفق شرکت بازی سازی ناتی داگ
_______________________________________________
همان طور که میدانید نسخه چهارم سری بازی انچارتد در دست ساخت میباشد.
طبق معمول قبل از عرضه یک بازی هایپ ها و خبر های زیادی از عنوان در حال ساخت منتشر میشود.یکی از این نمایش های بازی انچارتد در مراسم بزرگ e3 بود.وقتی که این عنوان در مراسم به نمایش گذاشته شد طرفدار های این سری را خیلی خوش حال کرد.همان طور که میدانید بعد از هر نمایشی از بازی ها بازخورد هایی را هم به همراه دارد.اگر به این بازخورد ها توجه کنید میبینید همه گیمر ها فقط از گرافیک و جلوه های بصری این عنوان حرف زدند و همش نقل از گرافیک چشم نواز بود.بنده به شخصه هیچ نظری در مورد گیم پلی و حتی داستان این عنوان ندیدم.حتی شرکت سازنده بازی هم هر خبری که منتشر میکرد فقط پیرامون کیفیت و جلوه های بصری بود و هر روز تیتر خبر های بازی شده بود جلوه بصری چهره شخصیت بازی و دنیایی با کیفیت و................ همه خبر ها از این قبیل بود.
حال واقعا چرا؟!
رایز و اوردر دو بازی مشابه اما با ژانری متفاوت
__________________________________________
این دو عنوان انحصاری را که میشناسید.شاید الان از انها به خوبی یاد نشود ولی روزی این عناوین برای خود برو و بیایی داشتند!!!!!
بله این دو عنوان روزی یکی از مورد انتظار ترین بازی ها بودند تا انجایی که به انها لقب گوتی هم داده شد.
حال چرا این بازی ها ان جور که باید ظاهر میشدند نشدند؟ما خوب میدانیم که این عناوین نتوانستند گیم پلی خاصی را عرضه کنند پس حال که از این حقیقت با خبریم جواب این سوال برای مان بسیار ساده میباشد.
ما با دیدن این دو بازی دریافتیم که موتور عظیم شرکت کرایتک و صحنه های سینماتیک بازی اوردر که مثل فیلم جلوه میکرد هیچ کدام نتوانستند جای گیم پلی را بگیرند.
مثال ها زیاد هستند انقد زیاد که میتوان کل مقاله را با مثال پر کرد.واقعا جای تاسف دارد.
هر روز شرکت هایی را میبینیم که گیم پلی را فدای گرافیک میکنند از ان طرف گیمر ها بر سر رزولوشن و یک فریم بیشتر یا کمتر با یکدیگر بحث میکنند.
پس در این بین لذت بردن چه میشود.
سرگرمی چه میشود.
حتما این دو هم فدا میشوند.
حال بیایید به زمان حال نگاه کنیم.
بازی ها بجز گیم پلی،داستان های درگیر کننده و گرافیک های بی نطیری دارند که گیمر را کماکان به چالش میکشند.
ولی ایا این موارد به بازی های ویدیویی کمکی کرده است؟!
شاید با خود فکر کنیداین سوالی احمقانه میباشد و با خود بگویید مگر میشود موارد ذکر شده کمکی به بازی نکند.
کسی منکر این نیست که این موارد باعث پیشرفت بازی ها در مواردی بسیار شدند اما این اتفاق تا ان وقت خوشایند بود که فاکتور های اصلی بازی ها از حالت تعادل خارج نشده بودند.
نمی خواهیم که در بیان این مطالب عجله ای کنیم و گفته ها را بدون سند و مدرکی بیان کنیم پس بگذارید سری به بازی های اخیر بزنیم.
انچارتد فرانچایز موفق شرکت بازی سازی ناتی داگ
_______________________________________________
همان طور که میدانید نسخه چهارم سری بازی انچارتد در دست ساخت میباشد.
طبق معمول قبل از عرضه یک بازی هایپ ها و خبر های زیادی از عنوان در حال ساخت منتشر میشود.یکی از این نمایش های بازی انچارتد در مراسم بزرگ e3 بود.وقتی که این عنوان در مراسم به نمایش گذاشته شد طرفدار های این سری را خیلی خوش حال کرد.همان طور که میدانید بعد از هر نمایشی از بازی ها بازخورد هایی را هم به همراه دارد.اگر به این بازخورد ها توجه کنید میبینید همه گیمر ها فقط از گرافیک و جلوه های بصری این عنوان حرف زدند و همش نقل از گرافیک چشم نواز بود.بنده به شخصه هیچ نظری در مورد گیم پلی و حتی داستان این عنوان ندیدم.حتی شرکت سازنده بازی هم هر خبری که منتشر میکرد فقط پیرامون کیفیت و جلوه های بصری بود و هر روز تیتر خبر های بازی شده بود جلوه بصری چهره شخصیت بازی و دنیایی با کیفیت و................ همه خبر ها از این قبیل بود.
حال واقعا چرا؟!
رایز و اوردر دو بازی مشابه اما با ژانری متفاوت
__________________________________________
این دو عنوان انحصاری را که میشناسید.شاید الان از انها به خوبی یاد نشود ولی روزی این عناوین برای خود برو و بیایی داشتند!!!!!
بله این دو عنوان روزی یکی از مورد انتظار ترین بازی ها بودند تا انجایی که به انها لقب گوتی هم داده شد.
حال چرا این بازی ها ان جور که باید ظاهر میشدند نشدند؟ما خوب میدانیم که این عناوین نتوانستند گیم پلی خاصی را عرضه کنند پس حال که از این حقیقت با خبریم جواب این سوال برای مان بسیار ساده میباشد.
ما با دیدن این دو بازی دریافتیم که موتور عظیم شرکت کرایتک و صحنه های سینماتیک بازی اوردر که مثل فیلم جلوه میکرد هیچ کدام نتوانستند جای گیم پلی را بگیرند.
مثال ها زیاد هستند انقد زیاد که میتوان کل مقاله را با مثال پر کرد.واقعا جای تاسف دارد.
هر روز شرکت هایی را میبینیم که گیم پلی را فدای گرافیک میکنند از ان طرف گیمر ها بر سر رزولوشن و یک فریم بیشتر یا کمتر با یکدیگر بحث میکنند.
پس در این بین لذت بردن چه میشود.
سرگرمی چه میشود.
حتما این دو هم فدا میشوند.
زندگی یک قاتــــل