بازی Halo Infinite اواخر سال 2020 میلادی عرضه میشود تا کنسول جدید مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس را همراهی کند. در واقع این بازی را میتوان یک عنوان بین نسلی نامید؛ چون هم برای ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه میشود و هم برای ایکس باکس سری ایکس.
مایکروسافت تاریخ دقیقی را برای عرضه بازی Halo Infinite اعلام نکرده، اما میدانیم که کنسول بعدی این شرکت در تعطیلات پایان سال 2020 عرضه خواهد شد؛ بنابراین بازی Halo Infinite هم در همین بازه زمانی منتشر میشود. البته برخی از کارشناسان پیشبینی میکنند که احتمال عرضه کنسول جدید مایکروسافت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی وجود خواهد داشت؛ مخصوصاً که مایکروسافت سابقه عرضه کنسول در ماه نوامبر را دارد.
گیم پلی بازی Halo Infinite
با اینکه هنوز چیز زیادی از این بازی ندیدهایم و اطلاعات کاملی از گیمپلی آن در دست نیست، اما بعید است که مایکروسافت بخواهد فرمول همیشگی این مجموعه را زیر و رو کند و المانهای اصلی گیمپلی آن را تغییر دهد. اصلیترین مکانیک این بازی، یعنی تیراندازی احتمالاً همان چیزی است که در بازیهای قبلی هم دیده بودیم. فقط شاهد یک سری بهینهسازیهای جزیی خواهیم بود که منجر میشوند تا تجربهای روانتر از گیمپلی نصیبمان شود.
قطعاً مایکروسافت برنامههای ویژهای برای بخش چند نفره بازی Halo Infinite خواهد داشت. در این بخش شاهد حالتهای مختلف و همچنین تعداد زیادی نقشه خواهیم بود که بازیکنان میتوانند در آنها به رقابت بپردازند. حالت طراحی نقشه Forge و همچنین حالت چند نفره Firefight که طرفداران زیادی هم دارد، در این بازی وجود خواهند داشت.
به احتمال زیاد Halo Infinite با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا میشود. البته هنوز در آغاز راه کنسولهای نسل نهم هستیم و نباید انتظار داشته باشیم که قدرت واقعی آنها را با بازیهای اولیهای که برایشان منتشر میشوند ببینیم. اما از این جهت که Halo Infinite توسط خود مایکروسافت توسعه پیدا کرده، احتمالاً در بهینهترین حالت ممکن برای ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.
طبق اعلام استودیو 343 Industries، سازنده Halo Infinite، این بازی از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در هنگام بازی دونفره پشتیبانی میکند. علاوه بر این، بسیاری از طرفداران درخواست کرده بودند که ویژگی شخصیسازی زره که در بازی Halo: Reach وجود داشت در Halo Infinite هم موجود باشد که سازندگان این موضوع را تایید کردند.
استودیو 343 Industries همچنین اعلام کرده که از ویژگیهای بخش چند نفره بازی Halo 5 برای طراحی حالتهای چند نفره در Halo Infinite الهام گرفته است. برای مثال حالت همکاری چهار نفره که یکی از بخشهای مهم در Halo 5 بود، در Infinite هم وجود خواهد داشت. علاوه بر این، لباسها و تجهیزات هر کدام از اسپارتانها در بخش کمپین، با دیگری متفاوت خواهد بود.
یکی دیگر از شایعاتی که در رابطه با گیمپلی بخش چند نفره بازی Halo Infinite وجود دارد، استفاده از ویژگی لوتباکس در این بازی است. البته هنوز این موضوع تایید نشده، ولی سازندگان بازی اشاراتی به آن کردهاند. باید ببینیم اگر در بخش چند نفره این بازی لوتباکس وجود داشته باشد، بازیکنان چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهند داد.
داستان بازی Halo Infinite
در انتهای داستان بازی Halo 5 دیدیم که کورتانا توانست با همراهی گروهی به نام The Created (هوش مصنوعیهایی که خودشان را برتر از سایر موجودات میدانند) و با کمک نیروهای Guardians، کنترل کهکشان را به دست بگیرد. آخرین چیزی که نمایش داده شد فرار سربازان UNSC Infinity از دست نیروهای کورتانا بود. از سوی دیگر مسترچیف هم به نیروهای متحد پیوست تا با حکومت جدید مبارزه کند.
هنوز معلوم نیست که داستان بازی Halo Infinite از چه جایی آغاز میشود؛ اما بر اساس اتفاقات بازی Halo Wars 2، میتوانیم حدس بزنیم که حداقل شش ماه بعد از ماجراهای Halo 5 خواهد بود. احتمالاً در این بازی شاهد تلاشهای مسترچیف و سایر سربازان برای نابود کردن کورتانا و The Created و بازگرداندن آزادی به کهکشان هستیم.
طبق چیزی که سازندگان بازی اعلام کردند، داستان بازی Halo Infinite انسانیتر از گذشته است و نسبت به بازی Halo 5، مسترچیف نقش پررنگتری در آن ایفا میکند. بر اساس چیزی که در تریلر اولیه بازی دیدیم، بخشی از داستان در حلقه هیلو رخ میدهد.
منبع: پلازامگ