05-22-2015, 07:34 PM
جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ میباشد که البته روز به روز در حال پیشرفت است، طی چند سال اخیر بسیاری از بازی سازان به سمت این موتور گرایش پیدا کردهاند، حتی در داخل کشور نیز بسیاری از شرکتهای بازی سازی این موتور را به عنوان موتور بازی ساز خود انتخاب کردهاند و در حال ساخت بازی با این موتور بازی ساز هستند. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است چرا که بیشتر کار در محیط ویژوال انجام میشود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویشی انجام میشود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقهمند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
ویرایشگر اسکریپت
این موتور بازی ساز از نرمافزار مونو که یک نرمافزار متن باز ویرایشگر زبانهای برنامه نویسی است به عنوان ویرایشگر زبان برنامه نویسی استفاده میکند، این نرمافزار بسیار قدرتمند است و کاملاً با موتور بازی ساز یونیتی هماهنگ شده است، مهمترین قابلیتهای این نرمافزار در لیست زیر معرفی شده است.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]زبان برنامهنویسی
یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که میتواند از زبانهای برنامه نویسی معروف پشتیانی کند، زبانهای برنامهنویسی سیشارپ (C#.net)، جاوااسکریپت و زبان برنامهنویسی بو که یک زبان از خانواده زبان برنامهنویسی پایتون میباشد در یونیتی قابل استفاده هستند. زبان سیشارپ (C#.net) یکی از قدرتمندترین زبانهای برنامهنویسی است که قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این قابلیت، قابلیتهایی همچون ارث بری را نیز دارا میباشد، این قابلیتها در پروژههای بزرگ برنامهنویسی بسیار سودمند هستند.
[/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]فیزیک[/font]
یونیتی از موتور فیزیکی PhysX محصول شرکت انویدیا استفاده میکند.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]فیزیک در بازی وظیفه شبیهسازی جرم، اصطکاک، مقاومت هوا و سرعت را به عهده دارد، در یونیتی علاوه بر اینها فیزیک وظیفه شبیهسازی، لباس (پارچه)، اجسام نرم، اجسام سخت، اتصالات وشبیه ساز اتومبیل را بر عهده دارد.[/font][/font]
رندرینگ و افکتهای تصویر
یونیتی از میان افزار نیمسایه برای رندر کردن تصاویر استفاده میکند، نیمسایه یک میان افزار برای کنترل رندر است که برای بهبود عملیات رندر از تکنولوژی Occlusion Culling استفاده میکند و با این کار بازدهی بی نظیری در رندر ایجاد میکند، این میان افزار هم اکنون با پلتفرمهای ایکسباکس ۳۶۰، پلیاستیشن ۳ و PCسازگاری دارد. Occlusion Culling یکی از بهترین و معروفترین تکنولوژیهای برای بالابردن فریم ریت بازی هاست، در صورتی که بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن Occlusion Culling را تعریف کنیم باید بگوییم هر چیزی که در دید دوربین است رندر میشود و تمام اجسامی که در خارج از دید آن هستند مورد پردازش قرار نمیگیرند، همین تعریف ساده نشان میدهد که این تکولوژی باعث بازدهی بسیار بالایی خواهد شد. همچنین یونیتی به طور پیش فرض بسیاری از افکتهای مورد نیاز دوربین در بازی را به همراه دارد که استفاده از این افکتها باعث بالا رفتن کیفیت تصویر در بازی میشود، دوتا از مهمترین آنها عبارتند از:
Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) image effect: این اسکریپت زمانی که بر روی دوربین استفاده شود باعث ایجاد سایه ناشی از نزدیکی دو جسم به یکدیگر به صورت realtime میشود که در زیبا تر جلوه دادن بازی بسیار مؤثر است.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]Depth of Field Image Effect: ای اسکریپت باعث شبیهسازی لنز دوربین میشود به طوری که منطقهای از دید دوربین واضح و بقیه مات میباشد، این افکت باعث طبیعی تر شدن دید دوربین میشود.
[/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]پلتفرمهای خروجی[/font]
یونیتی یک موتور بازی ساز چند پلتفرمه است، یعنی میتواند برای بسیاری از پلتفرمهای موجود بازی را ایجاد کند. امروزه تنها حدود ۵ درصد کاربران بازیها را بر روی کامپیوترهای شخصی اجرا میکنند و سهم بسیاری به کنسولهای بازی و موبایل و وب میرسد. یونیتی برای پلتفرمهای زیر خروجی ایجاد میکند:
[/font][/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Serif', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Naskh', 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', serif]منابع: [font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Unity_(game_engine)&oldid=428773131[/font][/font][/font][/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Serif', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Naskh', 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] http://digibest.ir
[/font][/font][/font][/font]
ویرایشگر اسکریپت
این موتور بازی ساز از نرمافزار مونو که یک نرمافزار متن باز ویرایشگر زبانهای برنامه نویسی است به عنوان ویرایشگر زبان برنامه نویسی استفاده میکند، این نرمافزار بسیار قدرتمند است و کاملاً با موتور بازی ساز یونیتی هماهنگ شده است، مهمترین قابلیتهای این نرمافزار در لیست زیر معرفی شده است.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]زبان برنامهنویسی
یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که میتواند از زبانهای برنامه نویسی معروف پشتیانی کند، زبانهای برنامهنویسی سیشارپ (C#.net)، جاوااسکریپت و زبان برنامهنویسی بو که یک زبان از خانواده زبان برنامهنویسی پایتون میباشد در یونیتی قابل استفاده هستند. زبان سیشارپ (C#.net) یکی از قدرتمندترین زبانهای برنامهنویسی است که قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این قابلیت، قابلیتهایی همچون ارث بری را نیز دارا میباشد، این قابلیتها در پروژههای بزرگ برنامهنویسی بسیار سودمند هستند.
[/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]فیزیک[/font]
یونیتی از موتور فیزیکی PhysX محصول شرکت انویدیا استفاده میکند.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]فیزیک در بازی وظیفه شبیهسازی جرم، اصطکاک، مقاومت هوا و سرعت را به عهده دارد، در یونیتی علاوه بر اینها فیزیک وظیفه شبیهسازی، لباس (پارچه)، اجسام نرم، اجسام سخت، اتصالات وشبیه ساز اتومبیل را بر عهده دارد.[/font][/font]
رندرینگ و افکتهای تصویر
یونیتی از میان افزار نیمسایه برای رندر کردن تصاویر استفاده میکند، نیمسایه یک میان افزار برای کنترل رندر است که برای بهبود عملیات رندر از تکنولوژی Occlusion Culling استفاده میکند و با این کار بازدهی بی نظیری در رندر ایجاد میکند، این میان افزار هم اکنون با پلتفرمهای ایکسباکس ۳۶۰، پلیاستیشن ۳ و PCسازگاری دارد. Occlusion Culling یکی از بهترین و معروفترین تکنولوژیهای برای بالابردن فریم ریت بازی هاست، در صورتی که بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن Occlusion Culling را تعریف کنیم باید بگوییم هر چیزی که در دید دوربین است رندر میشود و تمام اجسامی که در خارج از دید آن هستند مورد پردازش قرار نمیگیرند، همین تعریف ساده نشان میدهد که این تکولوژی باعث بازدهی بسیار بالایی خواهد شد. همچنین یونیتی به طور پیش فرض بسیاری از افکتهای مورد نیاز دوربین در بازی را به همراه دارد که استفاده از این افکتها باعث بالا رفتن کیفیت تصویر در بازی میشود، دوتا از مهمترین آنها عبارتند از:
Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) image effect: این اسکریپت زمانی که بر روی دوربین استفاده شود باعث ایجاد سایه ناشی از نزدیکی دو جسم به یکدیگر به صورت realtime میشود که در زیبا تر جلوه دادن بازی بسیار مؤثر است.
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]Depth of Field Image Effect: ای اسکریپت باعث شبیهسازی لنز دوربین میشود به طوری که منطقهای از دید دوربین واضح و بقیه مات میباشد، این افکت باعث طبیعی تر شدن دید دوربین میشود.
[/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]پلتفرمهای خروجی[/font]
یونیتی یک موتور بازی ساز چند پلتفرمه است، یعنی میتواند برای بسیاری از پلتفرمهای موجود بازی را ایجاد کند. امروزه تنها حدود ۵ درصد کاربران بازیها را بر روی کامپیوترهای شخصی اجرا میکنند و سهم بسیاری به کنسولهای بازی و موبایل و وب میرسد. یونیتی برای پلتفرمهای زیر خروجی ایجاد میکند:
- مایکروسافت ویندوز
- مک اواس
- وی
- ایکسباکس ۳۶۰
- پلیاستیشن ۳
- آیاواس
- اندروید
- وب (ابهامزدایی)
- ایکس باکس وان
- پلی استیشن 4
[/font][/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Serif', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Naskh', 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', serif]منابع: [font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif]http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Unity_(game_engine)&oldid=428773131[/font][/font][/font][/font]
[font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif][font=Tahoma, 'Iranian Serif', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Naskh', 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', serif][font=Tahoma, 'Iranian Sans', 'DejaVu Sans', 'Noto Kufi Arabic', 'Droid Arabic Kufi', sans-serif] http://digibest.ir
[/font][/font][/font][/font]