مدت کوتاهی قبل از E3 2013، عنوان The Witcher 3 توسط مجله Game Informer به صورت رسمی معرفی شد. اولین نمایش از گیمپلی آن نیز در E3 2013 و در کنفرانس شرکت مایکروسافت به طرفداران نشان داده شد. The Witcher 3 جوایز آن سال را درو کرد و حتی در همایش The Game Awards پارسال نیز به عنوان مورد انتظارترین بازی سال آینده (سال 2015) شناخته شد. یکی از نکاتی که همواره نام سری The Witcher را بر روی زبانها انداخته، گرافیک فوقالعاده آن است. نسخه دوم این سری گرافیک و جلوههای بصری بسیار زیبایی را برای دارندگان پلتفرم PC به ارمغان آورد. طبیعی بود که از The Witcher 3 نیز این انتظار برود که گرافیکی فراتر زمان خود را بازیکنان ارائه دهد. با توجه به نمایشهای اولیه بازی، بسیاری از منتقدان و طرفداران گفتند که The Witcher 3 بهترین گرافیک حال حاضر در میان بازیهای نسل هشتمی را دارد. اما هر چه به تاریخ انتشار بازی نزدیکتر میشدیم، شاهد افت بازی از لحاظ گرافیکی بودیم، چیزی که همواره در تریلرهای بازی مشخص است اما سازندگان بازی، یعنی استودیو لهستانی CD Projekt RED، این موضوع را رد میکنند و بر این باور هستند که The Witcher 3 شاهد هیچ گونه افت گرافیکی نبوده است. هماکنون برای آرام کردن طرفداران این استودیو اظهار داشته که این عنوان در حال بهینه شدن میباشد و کیفیت جلوههای بصری (گرافیک) این عنوان کاهشی نداشته است.
کارگردان هنری بازی، Michal Stec، در پی مصاحبهای که داشته گفته است که:
نقلقول:جواب ما به شما در رابطه با این موضوع منفی است. ما مشغول کاهش گرافیک بازی نیستیم. ما در حال بهینه کردن بازی میباشیم، اما به شکلی که به جلوههای بصری (گرافیک) بازی آسیبی وارد نشود. به همین دلیل مشغله بسیار زیادی برای ما وجود دارد، و البته یکی از دلایل تاخیر این عنوان نیز همین موضوع (بهینه سازی بازی در حالی که به گرافیک آن آسیبی نرسد) میباشد. ما در حال بهینه کردن بازی هستیم تا بتوانیم بهترین تجربه ممکن را به شما ارائه دهیم.
اینها سخنان کارگردان هنری The Witcher 3، راجع به مسئله افت گرافیک بودند، اما همانطور که در تریلرهای اخیر مشخص است این بازی نسبت به گذشته کاهشی را در گرافیک تجربه کرده و این مسئله غیرقابل انکار است.
The Witcher 3 در 19 می 2015 عرضه میگردد.