همانطور که در نسخه های قبل شاهد بودید این ایده به اندازه کافی انجام نشد اما Infinity Ward این دفعه قصد دارد COD:ghost را به طور کامل به حالت خطی بسازد همانطور که در تریلر گیم پلی دیده اید این حرف تا حدودی اجرا شده بود.طی مصاحبه ای که US Gamer با آقای Mark Rubin داشت از او پرسید:آیا راهی برای ایجاد بازی های شوتر که فقط از یک روند و راه ادامه نداشته باشند وجود دارد؟وی در پاسخ گفت:این کار نیاز به یک توازن و تعادل دارد.ما می خواهیم یک داستان عالی را در COD:ghost به شما بگوییم و دوست داریم شما را درگیر داستان کنیم.کارهای زیادی هستند که هنوز انجام نداده ایم ولی بازی های شوتر اول شخص دیگر انجام داده اند.به عنوان مثال ما به طور کلی شما را مجبور نمی کنیم که حتما به یک صحنه از بازی نگاه کنید و اگر اتفاقی در بازی رخ داد دوربین را به سمت آن حادثه نمی بریم در این صورت شما باید کنترل را رها کنید و بگویید من باید این صحنه را ببینم وقت پاپ کورن خوردن است!!!ما سعی می کنیم بازیکن را در حسی وارد کنیم که احساس کند خودش جزئی از بازی است و هیچ اجباری برای دیدن یا ... چیز های بالا نیست.ما می خواهیم به وسیله داستان بازیکن را راهنمایی کنیم و ایده های open world را نمی خواهیم،اگر اینطور باشد بازیکن می تواند هرکاری می خواهد انجام دهد،داستان بازی را نقض کند،جذابیت آن را از بین ببرد.این کمی عجیب است اما ما می خواهیم مطمئن شویم که بازیکن داستان را فهمیده در واق این کار را برای او آسان می کنیم نه این که با دکمه Y به تماشای صحنه یا دمو مجبورش کنیم.در این صورت بازیکن در بازی گمراه می شود و خود را از بازی نمی داند.یکی از اولین چیز هایی که ممکن است شما دور از آنچه ما برایش برنامه ریزی می کنیم حالتی است که شما متوجه شوید در یک بازی کامپیوتری هستید.تا حالا به سیفون دستشویی توجه کرده اید.آن را انجام دهید.این کاری است که من در هر لحظه Duke Nukem وقتی یک دستشویی میدیدم انجام میدادم خیلی باحال است.اما همین مثال ساده و کار ساده شما را از داستان دور می کند. در پنجم نوامبر برای پلتفروم های Xbox 360, PC و PS3 در این نسل و برای PS4 و Xbox One در نسل بعد منتشر می شود.
tnx gameinbolt[/align]