امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dishonoredنگهبانی انتقامجو، در چنگال دسیسه
#1
[تصویر:  _-Dishonored-Xbox-360-_.jpg]
انتقام از دیدگاه بسیاری از ما، کشتن شخصی است که قبلاً به شما ضررهای بسیاری زده یا یکی از نزدیکترین افراد شما را به قتل رسانده است. این تصور ذهنی در رابطه با این کلمه کاملاً درست می باشد و تاکنون در دنیای واقعی مان اخبار و مباحث بسیاری در این باره شنیده ایم. همچنین اگر نگاهی به پیشینه و تاریخ کشور خود و یا دیگر کشورها بیندازیم، متوجه می شویم افراد کمی نبوده اند که برای آسوده ساختن خاطر خود، انتقامجویانه شخصی دیگر را به قتل رسانده اند تا فقط از دست عذاب وجدانشان فارغ شوند. این عنصر همواره سوژه ی جالب و عامه پسندی برای ساخت فیلم ها و نوشتن کتاب های بسیاری بوده و هست و هم اکنون چند سالی است که به دنیای بازی سازی هم راه پیدا کرده است. در سال های اخیر عناوین بسیاری را مشاهده کرده ایم که شخصیت اصلی آنها، دنبال گرفتن انتقام از فردی خاص بوده است و در انتها نیز قطعاً انتقام آن چیز مورد نظر یا کسی را که از دست داده، گرفته است و یا اگر هم موفق به انجام این کار نشده، گرفتن آن به نسخه ی دوم بازی موکول شده است! چندی پیش بود که از سوی کمپانی پرآوازه ی Bethesda خبر ساخت IP جدیدی به نام Dishonored انتشار یافت و با توجه به نام و سابقه ای که این کمپانی در عرصه ی بازی سازی با خود یدک می کشد، بسیاری از بازی بازان روی Dishonored حساب خاصی باز کردند. این بازی در سبک Stealth Action (اکشن مخفی کاری) ساخته خواهد شد و قرار است در تاریخ 29 اکتبر سال جاری از سوی کمپانی مذکور برای PC و دو کنسول PS3 و X360 به عرضه ی جهانی برسد. ساخت این عنوان را استودیوی بازی سازی Arkane بر عهده دارد. دوازده سال از تاسیس این استودیو به دست Raphaël Colantonio می گذرد و تاکنون عناوینی همانند Bioshock 2 توسط آن ساخته شده است.


[تصویر:  636040_120312_640screen001.jpg]




همانطور که در قسمت بالا گفتیم، محور کلی داستان بازی در رابطه با یک انتقام می باشد که البته قبل از آن اتفاقات بسیاری روی داده است. شما در طی انجام بازی باید شخصیتی به نام Corvo Atano را کنترل نمایید. وی در گذشته یکی از محافظین افسانه ای ملکه بوده است. او علاقه ی بسیار زیادی به ملکه داشته و به وی وفادار بوده است. وقایع بازی درون شهری به نام Dunwall رخ می دهد. شهری که زجر و بدبختی و مریضی های بسیار از جمله طاعون، بر آن سایه افکنده و آه و ناله های ساکنان آن به گوش احدی نمی رسد. وجود پادشاهی ظالم و ستمگر در آن شهر که فقط با دو چشمی که دارد، خودش را می بیند، روز به روز بر قدرت این سایه ی سیاه می افزاید و در نتیجه مردم آن شهر، هر روز از روز قبلشان درمانده تر می گردند. طی یک توطئه ی بزرگ، ملکه به قتل می رسد و Corvo Atano که از هیچ چیز خبر ندارد، به او اتهام قتل ملکه را می زند. چیزی که بیشتر از همه موضوع قتل ملکه توسط Corvo Atano را تثبیت می کرد، کشته شدن ملکه بوسیله ی سلاح شخصی Corvo Atano بود که توسط قاتلین ملکه دزدیده شده بود. دسیسه چینانی که ملکه را به قتل رسانده بودند، Corvo را دستگیر کرده و به زندان می اندازند. آنان برای اینکه به هدف خود دست یابند، به Corvo نیروهای فراطبیعی می دهند تا با استفاده از آن از زندان فرار کند. مردم شهر هم که از همه جا بی خبرند و نمی دادند چه بر Corvo گذشته، حتی از سایه وی وحشت دارند و بار دیگر آشوب و هرج و مرجی عظیم بر خیابان های شهر Dunwall حاکم می گردد. اما Corvo Atano هیچ توجهی به این کارها ندارد و تنها به دنبال گرفتن انتقام کسی است که بسیار به او علاقه داشت و همیشه وفاداری خود را به وی اظهار کرده بود. حال او در آن شهر آزاد است تا بتواند کسانی که عامل قتل ملکه بوده اند را پیدا کند و تک تکشان را به سزای اعمالشان رساند. می توان پی برد که بازی از داستان پر پیج خم، به همراه راز و رمزهای بسیاری برخوردار نیست و از همان ابتدای بازی، محوریت کل داستان و هدف شخصیت اول بازی برای بازی باز روشن می شود.


[تصویر:  636040_20110805_640screen003.jpg]




گیم پلی این عنوان مهمترین بخش آن است و تاکنون عوامل ساخت Dishonored وعده های بسیاری به طرفداران این فرانچایز جدید داده اند. چیزی که برای اولین بار پس از دیدن تریلر گیم پلی آن نظرمان را به خود جلب کرد، سبک خاص بازی بود که شاید نتوان آنرا تنها یک عنوان اکشن نامید. بسیاری از آلمان های یک عنوان اول شخص در بازی دیده می شود که در تریلر بسیار ملموس بود. در واقع بهتر است بگوییم Dishonored عنوانی اکشن است با المان های اول شخص و نشانه هایی از یک بازی Open-World! بسیاری از ما در اولین نمایش بازی فکر کردیم با یک عنوان Open-World رو به رو هستیم، که البته تاحدودی اشتباه هم فکر نکرده ایم. به گفته ی یکی از دست اندرکاران ساخت بازی،Dishonored عنوانی Open-World نیست، اما شما در بین ماموریت های خطی بازی می توانید کمی هم در شهر Dunwall گشت و گذار کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. ولی در طول گشت و گذار، حق انجام کارهایی همانند اخاذی از مردم و یا شنا کردن درون آب را نخواهید داشت، تنها این قابلیت را دارید که در همه ی مکان های شهر قدم بزنید و هرگاه باب میلتان بود، گذری هم به ماموریت هایتان بزنید. این ماموریت ها بصورت یک علامت بر روی نقشه ی بازی قابل مشاهده است. می توان پی برد Dishonored دارای گیم پلی سریع، به همراه صحنه های اکشن متعدد نیست. گیم پلی بازی تقریبا آرام است و بسیار کم پیش می آید که سرعت بگیرد و شلوغ شود. شخصیت اول بازی، فردی است که به یک ماسک با ظاهری اسکلت مانند مجهز است. البته این ماسک به این علت روی صورت Corvo Atano قرار ندارد تا هویتش مخفی بماند، بلکه این ماسک نوعی حفاظ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری طاعون است که توسط موش ها به انسان سرایت می کند و کل شهر Dunwall را پر کرده است. قابلیت های مخفی کاری بسیاری هم در این عنوان وجود دارد که هر یک از آنها موجب جذابیت گیم پلی خواهد شد. مثلاً در یکی از صحنه های بازی مشاهده کردیم، شخصیت اصلی قبل از آنکه افراد در یک سالن تجمع کنند، پشت پرده مخفی شد و هنگامی که حضار آن مکان متفرق شدند، فرد مورد نظر را با روش دلخواه خود به قتل رساند. شاید شباهت های بسیاری بین این عنوان و Assassin's Creed بتوان یافت، اما ژانر و قدرت های شخصیت اول بازی، می تواند ابزاری برای جلوگیری از تهمت اقتباس این عنوان از AC گردد. بیشترین سلاحی که در طول بازی کاربرد خواهد داشت، چاقو است. زیرا Corvo بیشتر قتل هایی که مرتکب می شود را بسیار آهسته و دور از چشم دیگر دشمنانش انجام می دهد. روش های مختلفی برای از بین بردن اشخاص در بازی دیده می شود که حداقل در تریلرهای بازی پنج نوع آنها را مشاهده کرده ایم و باید توجه داشت هر کدام از آن روش ها در مکانی خاص باید استفاده شود. دیگر نکته ی قابل توجه گیم پلی بازی این است که شما هنگام کشتن افراد می توانید همزمان از برخی قدرتهای فراطبیعی خود نیز استفاده کنید. مثلاً در مواقعی که می خواید سه نفر را بکشید، با استفاده از یکی از قدرتهایتان بازی را آهسته می کنید تا کمی اینکار آسانتر گردد، یا هنگامی که کشتن یکی از مضنونین باب میلتان نبود، می توانید زمان را به عقب بازگردانده و دوباره این عمل را تکرار کنید. البته باید گفت که سلاح های دیگری هم در بازی با نام های Pistol Wheellock، Sword و حتی نارنجک در بازی وجود دارد که هر یک از آن ها در صحنه های خاصی به کارتان می آیند. سلاح Wheellock Pistol که پس از چاقو پر استفاده ترین وسیله در گیم پلی Dishonored است، شباهت زیادی به رعد و برق دارد و هنگام تیراندازی پس از چند ثانیه مانند یک بمب منفجر می شود که بیشتر برای کشتار جمعی، (مخصوصاً هنگامی که موش ها به شما حمله می کنند) کاربرد دارد.



[تصویر:  636040_20120430_640screen001.jpg]



همانطور که در بالا اشاره کردیم، شخصیت اول بازی از قدرت های فراطبیعی بسیاری برخوردار است که در ادامه قصد داریم برخی از آنان را به شما معرفی کرده و تاثیرات و نحوه ی استفاده شان در طول بازی را برای شما نمایان سازیم. اولین سلاح فراطبیعی بازی،Wall of Light می باشد. این سلاح بسیار پرکاربرد است که قدرت خود را از Trans می گیرد. این سلاح برای کشتن افراد استفاده می شود و اگر فردی با این قابلیت مورد هدف قرار بگیرد، متلاشی خواهد شد و هر تکه ی بدنش به یه سو پرتاب می گردد! از این قابلیت تنها گاردها و Tall Boys های درون بازی می توانند استفاده کنند. در مورد Tall Boys ها هم باید گفت کارشان همانند گاردها می باشد با این تفاوت که آنها از حمله موش ها درون شهر جلوگیری می کنند و دلیل استفاده شان از Wall of Light هم همین است. نیروی مغناطیسی این دستگاه از طریق Trans Battery های قدرتمند تامین می شود. دیگر سلاح فراطبیعی که Corvo Atano به آن مجهز است Crossbow می باشد. این یک وسیله ی دستی کوچک است که در بارگزاری هرچه سریعتر مهمات سلاحتان کاربرد بسیاری دارد. البته می توان از آنها به عنوان بمب های کوچک ساعتی هم استفاده کرد. دیگر نیروی فراطبیعی بازی هم Whalebone Charms نام دارد. این قابلیت، سلاحی برای کشتن افراد نیست و در راستای از بین بردن آنها هیچ حرکتی انجام نمی دهد، تنها سرعت دویدنتان و پرش هایتان را افزایش می دهد و در مواقعی که با استفاده از شنا کردن در آب باید از دست انبوهی از دشمنان فرار کنید، از آن برای بالا رفتن سرعت شنا کردن خود بهره می برید. باید توجه داشت که در استفاده از این نیرو محدودیت دارید و هربار که زمان استفاده از آن به پایان رسید، مدتی طول می کشد تا دوباره قابل استفاده شود.


[i[تصویر:  636041_20120606_790screen001.jpg]




اگر بخواهیم از لحاظ گرافیک، Dishonored را بازی های روز دنیا مقایسه سازیم، شاید این عنوان در زمینه ی گرافیک تکنیکی، یک اپسیلون هم به چشم نیاید! در این زمینه، بسیاری از اقسام گرافیک بازی استاندارد طراحی نشده و در آن اشکلات متعددی وجود دارد. از افکت های بازی گرفته تا خونی که از گلوی مقتولین خارج می شود و برخی دیگر از افکت های بازی، ایرادات زیادی دارند. در یکی از تریلرهای بازی صحنه ای از آتش درون بازی را مشاهده کردیم که شبیه به بازی های نسل قبل بود و با هیچ یک از اجزاء این نسل سازگاری نداشت. همچنین افکت باران هم بسیار مصنوعی و مبتدی طراحی شده است و آب هایی که درون بازی مشاهده می شوند، همانند ژله اند! محیط بازی، محیط تقریباً وسیعی است، اما نه به وسعت محیط یک بازی Open-Worl. اجزای درون محیط به طرز نسبتا مطلوبی ساخته و پرداخته شده اند که برای فرانچایز جدیدی مانند Dishonored رضایت بخش است، البته به نظر می رسد بافت های درون بازی منجمله بافت ساختمان ها و محیط های درون بازی، آنطور که باید و شاید پرداخته نشده اند. فیزیک شخصیت ها با توجه به چند تریلری که از بازی دیدیم، باید گفت که بسیار مصنوعی است. کاراکترهای بازی هنگامی که چاقویی در گلویشان فرو می رود، مانند مجسمه بر زمین می افتند. چهره ی شخصیت ها هم نسبتاً خوب طراحی شده است. نورپردازی بازی با توجه به چندین تریلری که از بازید مشاهده کرده ایم، می توان گفت که در درجه ی مطلوبی قرار دارد و تم کلی بازی را رنگ های تیره در بر گرفته اند. البته این عمل در این بازی خوب پیاده سازی نشده است. بازی هایی را قبلاً دیده ایم که تم کلی شان تیره، زرد و حتی بنفش بوده اند و هیچگاه موجب یکنواختی بازی نشده اند. اما در Dishonored بر روی این کار، دقت و وقت زیاد گذاشته نشده است و این یکنواختی رنگ های محیط قطعاً موجب تکراری شدن بازی می شود. می توان پیش بینی کرد Dishonored در زمان عرضه، حداقل به خاطر ضعف های بسیاری که در زمینه ی گرافیک دارد، با امتیازهای چندان خوبی از طرف منتقدین و سایت های مختلف مواجه نشود.







در آخر باید گفت که عنوان Dishonored عنوانی است که سبک و سیاق آن بسیار جالب و قابل توجه است. شاید در گذشته عناوین نظیر آن را بسیار کم مشاهده کرده باشید و گیم پلی و ژانر بازی ممکن است برای بسیاری از بازی بازها تازه باشد. تلفیق المان های Open-World با یک عنوان اکشن و قابلیت های جالب و متعدد مخفیکاری باعث شده تا Dishonored در نظر همه ی ما یک عنوان جذاب به نظر رسد. البته نمی توان از ضعف های فاحش گرافیک بازی چشم پوشی کرد و مسلماً همین امر تاحدودی موجب پایین آمدن سطح گیم پلی آن نیز خواهد شد. روایت جالب داستان بازی و المان های فوق العاده در گیم پلی آن، موجب می شود تا زیاد آنها را به چشم نگیریم. باید تا تاریخ 29 اکتبر منتظر ماند و ببینیم این عنوان در زمان عرضه می تواند از پس توقع هواداران خود برآید یا نه.
bazicenter.com
[تصویر:  QNzWe.jpg]
پاسخ
#2
آخه چرا بیشتر وقت نمی ذارن روی گرافیکش کار کنند؟ من یه تریلر گیم پلیشو دیدم افکت های خون خیلی مصنوعی بودن! واسه یه چیزی مثل این خوب باید گرافیک خوبی هم داشته باشه1 نا سلامتی دارن از Unreal 3 تقویت شده!!!!! استفاده میکنند! این جوری که در رابطه با گرافیک گفتین از چشمم افتاد! ولی من منتظر عنوان دیگر بتسدا هستم: Prey 2 اون دیگه گرافیکش باید خوب باشه!!! بهتره به جای دل بستن به Dishonored به فکر SC: Blacklist باشم! Confused41:Confused41:
پاسخ
#3
یعنی گرافیکش اینقدر بده! Confused41:Confused41:Confused41:Confused41:
آخه چرا! Confused66:Confused66:

باشه! موقعی که یه گرافیک عالی بیرون داد میبینی! Confused86:Confused86:
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star بازار فروش کنسول ها در چنگال نینتندو ! GamerStation 5 1,586 08-26-2012, 01:06 AM
آخرین ارسال: Yashar

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان