06-17-2016, 10:20 AM
بهتازگی اطلاعات جدیدی از عنوان انحصاری پلیاستیشن ۴ یعنی God of War منتشر شده است.
کوری بارلوگ، کارگردان نسخه جدید God of War و کریستوفر جاج، صدا پیشه جدید کریتوس، اطلاعاتی را از این عنوان ارائه دادند.
در ادامه میتوانید مروری کامل بر اطلاعات منتشر شده داشته باشید:
- بارلوگ از پاسخی که در حین نمایش زنده دمو E3، با ورود Kratos دریافت کرد، حیرتزده شد.
- درست از آغاز کار، تیم سازنده میخواست همه چیز را کنار بزند و فرانچایز را از نو بازسازی کند. آنها قصد داشتند تمام مواردی که عملی شدند را بیابند و آنها را نگه دارند اما مواردی که با یک دید صمیمانهتر از زندگی کریتوس سازگار نبود را کنار زدند.
- تیم سازنده، مدتی در رابطه با اساطیر مختلف تحقیق کردند. گزینهای که در پایان آنها انتخاب نمودند، دوران وایکینگ نیست. پیش از دوران وایکینگ، دوران مهاجرت وجود دارد و قبل از آن هم دوران پیش از مهاجرت! این دورانی بود که با توجه به وایکینگها، خدایان در کنار مردان، تصمیم به قدم برداشتن برروی زمین گرفتند.
- کریتوس و پسر او در جهانی هستند که هیچکس با یکدیگر دوست نیست و همه چیز بر ضد هم است. پسر کریتوس در واقع یکی از دو شخصی است که زبان محلی را میفهمد. کریتوس یک غریبه در یک سرزمین عجیبوغریب است. به جای آن، ترولها به زبان اساطیر اسکاندیناوی صحبت میکنند که فقط پسر کریتوس متوجه حرفهای آنها میشود اما خود کریتوس خیر! این موضوع به تیم سازنده اجازه میدهد تا بررروی یک چیز پویای جدیدی بین کریتوس و پسر وی تمرکز کنند.
- با توجه به حرفهای جاج، اسکریپت در این بازی به سادگی اسکریپت یک بازی نیست! بلکه با داستانی کاملا سنگین و شخصیتهای وزین که بههمراه محدوده پر احساسی است.
- کریتوس برای پذیرفتن نقش جدید خود و اینکه همان کریتوس قدیمی نباشد درگیریهایی دارد و این موضوع برای جاج یک نقش تازه است که اجازه میدهد تا احساسات عمیق و وسیعی را به عنوان یک بازیگر تجربه کند.
- بارلوگ افزود این یک کریتوس جدید نیست. او هنوز همان کریتوسی است که ما میشناسیم اما پیرتر شده و زندگی را از نگاه مختلفی میبیند. چنین چیزی برای بارلوگ هم رخ داده: دید او نسبت به دنیا از زمانی که کار برروی God of War را آغاز کرده، تغییر نموده است.
- کریتوس با این ایده که باید با شخص دیگری کنار بیاید، مبارزه میکند. یک انسان کوچک به حرفهای وی گوش نمیدهد و درک نمیکند چیزی که کریتوس به فکر کردن در رابطه با آن میپردازند بسیار ساده است. کریتوس نا امید است چراکه نمیتواند خشم خود را بیرون بیندازد و باید صبور بماند و دانش خود را به پسرش انتقال دهد. چالش واقعی او، این است که چگونه خود واقعیاش را به این بچه نشان دهد و چه مقدار از خود را در آن بچه میبیند!
- با توجه به جاج، هیچ چیز به جز داشتن یک بچه نمیتواند یک مرد را تغییر دهد و بازی چالش اینکه هیچوقت پدر بالای سر شما نبوده ولی باید برای یک نفر پدری کنید را به تصویر میکشد.
- پایان تریلر گیمپلی بازی، یک فرصت از دست رفته را به تصویر میکشد. پسر بچه آماده بود تا خود را نشان دهد اما کریتوس فرصت نشان دادن خود را از دست داد. او با وجود اینکه قادر به نابودی یک ترول بود، قدرت کامل برای نوازش پسر خود را نداشت.
- در بازی قرار است عناصر نقشآفرینی و پیشرفتهایی وجود داشته باشد.
- تبری که در تریلر دیدیم، تاریخچهای با خود بههمراه دارد. یک داستان کامل در رابطه با آن وجود دارد که به تمام شخصیتهای درون بازی هم مربوط میشود.
- انتخاب یک سلاح جدید کاملا عمدی و حساب شده بود چراکه یک راه کاملا جدید برای کنترل بازی فراهم میآورد. مجموعه جدیدی از کنترلها و روش کاملا جدید برای تعامل با کنترلهای بازی وجود دارد. این کار چرخه توسعه طولانی داشته و بارها مورد بازبینی قرار گرفته است.
- تیم سازنده آماده رونمایی از نام پسر کریتوس نیستند.
- کل روایت بازی در رابطه با آموزش دادن در نظر گرفته شده و بهطرز جالبی برای گیمپلی مهم است. از طریق بازی، کریتوس بهطور مداوم در حال آموزش پسر خود با استفاده از شوخیهای کنایهدار و تعاملهای واقعی خواهد بود. در واقع یک دکمه به تعامل با پسر کریتوس اختصاص داده شده که او را وادار به اجرای اقدامات خاصی در بازی میکند که این ویژگیها هم در نبردها و هم در حل معماها مورد استفاده قرار میگیرد.
سعید شیخیپور ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۷