در E3 سال 2008 ، Ubisoft برای اولین بار I Am Alive را معرفی کرد . ما خیلی هیجان زده شده بودیم که این بازی یک بازی به سبک Survival Horror خواهد بود که در شیکاگو جریان دارد و یک سفید پوست سعی در زنده ماندن بعد از یک زلزله که بخش اعظمی از شهر را نابود کرده است دارد . چندی بعد اوضاع بازی روبه تاریکی رفت و شایعه هایی از کنسل شدن پروسه ساخت بازی به گوش میرسید . چند ماه پیش ، سرانجام فهمیدیم که بازی هنوز در دست ساخت است و این زمستان به عنوان یک بازی دانلودی بر روی شبکه های Xbox Live Arcade و PlayStation Network منتشر خواهد شد . تا فرصت باقی مانده به انتشار بازی ، زمان خوبی است تا اطلاعات اشتباهی را که در مورد بازی داشتیم تصحیح کنیم !!!
اول از همه ، نام شما در بازی Adam Collins نخواهد بود . شما به عنوان یک شخصیت بی نامی به ایفای نقش خواهید پرداخت که یک سال گذشته از عمر خود را صرف رسیدن به خانه کرده اید . شما بازی را در حومه مرکز شهر آغاز میکنید و هدفتان پیدا کردن همسر و بچه تان است . شما دیگر هیچ حسی به داستان قبلی که Adam یکسال از خانه دور بوده است و سعی در بازگشت به خانه دارد نخواهید داشت . تنها دارایی های شما یک دوربین فیلم برداری ، یک کیف ، یک چراغ قوه و چند باتری است . شما در ابتدای بازی اصلا نمیدانید که خانواده تان زنده هستند یا اگر هم زنده باشند آیا هنوز هم در آن مکانی هستند که میدانید یا نه . اما شما با امید کامل سعی در پیدا کردن و رسیدن به آنها دارید .
هنوز هم بازی سبک Survival Game خود را حفظ کرده است اما نه همانند دیگر بازیها در این سبک . شما با مردم جهش یافته و هیولا مبارزه نخواهید کرد ; در اکثر موارد ، تنها با گروهی از مردم عادی مواجه خواهید شد که سعی در زنده ماندن دارند . بعضی از آنها نیت خوب دارند ; بعضی دیگر نه . شما قادر خواهید بود به آنها کمک کنید یا با آنها بجنگید یا ازشان اجتناب کنید . تصمیم گیری های شما در طول بازی به چگونگی پیشرفت داستان بازی تاثیر میگذارد . مواد غذایی و مهمات در بازی محدود هستند ، بنابراین شما انتخاب خواهید کرد که آیا مواد غذایی شما برای کمک به دوستانی که نیاز دارند مصرف شود یا برای خودتان نگهداری شود
داستان بازی در واقع بر روی تصمیم گیریهای شما جریان نخواهد داشت . اما بر امتیاز و توانایی شما برای Retry کردن یک سناریو تاثیر دارد . بخش سیو بازی توسط Checkpoints ها صورت میگیرد اما اگر شما در طول یک مبارزه بمیرید ، شما میتوانید از یک Retry استفاده کنید که اجازه میدهد تا از یک منطقه خاص به ادامه بازی بپردازید بدون اینکه تمام راه را برگردید و آن بخش را از اول بازی کنید . در عین حال ، اگر شما دوست نداشته باشید که یک مسیر را برای رسیدن به یک منطقه بپیمایید و بعد داستانش را از دوباره شروع کنید به شما اجازه داده خواهد شد که بازی را بعدا به صورت های گوناگونی دنبال کنید.
I Am Alive هنوز هم یک بازی Action Platformer است . شروع بازی در حومه مرکز شهر اتفاق می افتد ، و تنها راه ادامه بازی عبور از یک پل است ، مشکل پل نیست ، مشکل خراب شدن و مسدود شدن پل است که عبور از آن آسان نیست . اینجا همان جایی است که I Am Alive تبدیل به یک بازی پلتفرمر میشود . مناطقی همانند پل یاد شده ، ساختمان های تخریب شده نیاز به انجام این کار دارید ; برای انجام این کار شما احتیاج دارید از لبه ها و مکان های مشخص بالا بروید ، سر بخرید ، جست و خیز کنید تا به مقصد مورد نظر برسید . این مسائل درست چیزی شبیه بازی هایی همچون Uncharted و Assassin's Creed درست شده است.
بالا رفتن ها و همه اعمال دیگر دائمی نخواهد بود . شما قادر نخواهید بود پشت سر هم از این منطقه به منطقه بعدی جست و خیز کنید . شما انرژی دارید و مدیریت استقامت جنبه بسیار مهمی در بازی دارد . هر عملی که انجام میدهید -- از یک سر خوردن کوچک گرفته تا پرش از روی یک لبه به لبه دیگر -- نتیجه اش کاهش انرژِی شماست . حتی اگر از یک لبه آویزان بمانید و حرکتی نکنید انرژِی شما مصرف خواهد شد . بنابراین تصمیم گیری به موقع و به جا از مهمترین کارهای شما در بازی است . اگر شما آخرین بطری آب خود را به آن شخص نداده باشید میتوانید آنرا همین الان خورده و انرژی خود را بازگردانید . اما اگر آنرا بخشیده باشید بهتر است هرچه سریعتر و بدون هدر دادن زمان خود را به یک مکان امن برسانید . زمانیکه شما استقامت خود را از دست میدهید ، شما کنترل خود را از دست میدهید و شروع به مبارزه و نوعی کشمکش درونی میکنید . شما ممکن است آن مقدار کوچک از آدرنالین را داشته باشید که سالم بمانید اما نتیجه این کار از دست دادن تکه ای از نوار استقامتتان است که تا سلامتی خود را به دست نیاورید بازگردانده نخواهد شد
در طول سفر خود ، تعامل با دیگران ممکن است منجر به درگیری بین شما شود . در برخی مناطق ، شما میتوانید از رویارویی با دیگران اجتناب کنید اما در برخی موقعیت ها ، شما مجبور به رویارویی با دیگران هستید . به جز یک Pistol و چند گلوله انتظار نداشته باشید سرتاسر بازی از اسلحه و مهمات پر شده باشد شاید یک چاقوی قصابی یا یک تیروکمان نیز پیدا کنید . به این دلیل ، مهم است که زمان مناسب برای حمله را بدانید . این بخشی از مکانیسم درگیری بازی است . اگر شما میخواهید در ابتدا افراد اصلی یک گروه را بکشید ، پس از آن شانس این را دارید که باقی اعضای گروه سریع تسلیم شوند ، تلاش برای کشتن کسی با چاقو وقتیکه او جلیقه ای از جنس کِولار به تن دارد تنها نتیجه اش این است که فرد برمیگردد و با شلیکی شما را میکشد . در همان زمان ، شما میتوانید دیگران را با یک تفنگ خالی تهدید کنید و امیدوار باشید که بلوف شما به اندازه کافی باشد تا اجازه عبور را از آنها بگیرید
I Am Alive ممکن است خیلی متفاوت تر از بازیها ، فیلم ها و کتاب ها باشد . موقعیت های اکشن و پلتفرمر بازی ممکن است یادآور دیگر بازیهای معرف Ubisoft همانند Prince of Persia: The Forgotten Sands و Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction باشد . به این دلیل که این بازی از همان موتور گرافیکی Conviction استفاده کرده است . از لحاظ بصری ، فیلم هایی همانند The Book Of Eli و The Road به سرعت در ذهن می آیند زیرا بازی از جو خاکستری و اتمسفر تاریک و محیط های پر گرد و غبار استفاده کرده است
در آخر میتوان گفت ، I Am Alive توانایی تبدیل شدن به یک بازی خاطره انگیز را دارد اگر Ubi ایده های خود و Darkwork را به خوبی در بازی بگنجاند.
sims47.ir
اول از همه ، نام شما در بازی Adam Collins نخواهد بود . شما به عنوان یک شخصیت بی نامی به ایفای نقش خواهید پرداخت که یک سال گذشته از عمر خود را صرف رسیدن به خانه کرده اید . شما بازی را در حومه مرکز شهر آغاز میکنید و هدفتان پیدا کردن همسر و بچه تان است . شما دیگر هیچ حسی به داستان قبلی که Adam یکسال از خانه دور بوده است و سعی در بازگشت به خانه دارد نخواهید داشت . تنها دارایی های شما یک دوربین فیلم برداری ، یک کیف ، یک چراغ قوه و چند باتری است . شما در ابتدای بازی اصلا نمیدانید که خانواده تان زنده هستند یا اگر هم زنده باشند آیا هنوز هم در آن مکانی هستند که میدانید یا نه . اما شما با امید کامل سعی در پیدا کردن و رسیدن به آنها دارید .
هنوز هم بازی سبک Survival Game خود را حفظ کرده است اما نه همانند دیگر بازیها در این سبک . شما با مردم جهش یافته و هیولا مبارزه نخواهید کرد ; در اکثر موارد ، تنها با گروهی از مردم عادی مواجه خواهید شد که سعی در زنده ماندن دارند . بعضی از آنها نیت خوب دارند ; بعضی دیگر نه . شما قادر خواهید بود به آنها کمک کنید یا با آنها بجنگید یا ازشان اجتناب کنید . تصمیم گیری های شما در طول بازی به چگونگی پیشرفت داستان بازی تاثیر میگذارد . مواد غذایی و مهمات در بازی محدود هستند ، بنابراین شما انتخاب خواهید کرد که آیا مواد غذایی شما برای کمک به دوستانی که نیاز دارند مصرف شود یا برای خودتان نگهداری شود
داستان بازی در واقع بر روی تصمیم گیریهای شما جریان نخواهد داشت . اما بر امتیاز و توانایی شما برای Retry کردن یک سناریو تاثیر دارد . بخش سیو بازی توسط Checkpoints ها صورت میگیرد اما اگر شما در طول یک مبارزه بمیرید ، شما میتوانید از یک Retry استفاده کنید که اجازه میدهد تا از یک منطقه خاص به ادامه بازی بپردازید بدون اینکه تمام راه را برگردید و آن بخش را از اول بازی کنید . در عین حال ، اگر شما دوست نداشته باشید که یک مسیر را برای رسیدن به یک منطقه بپیمایید و بعد داستانش را از دوباره شروع کنید به شما اجازه داده خواهد شد که بازی را بعدا به صورت های گوناگونی دنبال کنید.
I Am Alive هنوز هم یک بازی Action Platformer است . شروع بازی در حومه مرکز شهر اتفاق می افتد ، و تنها راه ادامه بازی عبور از یک پل است ، مشکل پل نیست ، مشکل خراب شدن و مسدود شدن پل است که عبور از آن آسان نیست . اینجا همان جایی است که I Am Alive تبدیل به یک بازی پلتفرمر میشود . مناطقی همانند پل یاد شده ، ساختمان های تخریب شده نیاز به انجام این کار دارید ; برای انجام این کار شما احتیاج دارید از لبه ها و مکان های مشخص بالا بروید ، سر بخرید ، جست و خیز کنید تا به مقصد مورد نظر برسید . این مسائل درست چیزی شبیه بازی هایی همچون Uncharted و Assassin's Creed درست شده است.
بالا رفتن ها و همه اعمال دیگر دائمی نخواهد بود . شما قادر نخواهید بود پشت سر هم از این منطقه به منطقه بعدی جست و خیز کنید . شما انرژی دارید و مدیریت استقامت جنبه بسیار مهمی در بازی دارد . هر عملی که انجام میدهید -- از یک سر خوردن کوچک گرفته تا پرش از روی یک لبه به لبه دیگر -- نتیجه اش کاهش انرژِی شماست . حتی اگر از یک لبه آویزان بمانید و حرکتی نکنید انرژِی شما مصرف خواهد شد . بنابراین تصمیم گیری به موقع و به جا از مهمترین کارهای شما در بازی است . اگر شما آخرین بطری آب خود را به آن شخص نداده باشید میتوانید آنرا همین الان خورده و انرژی خود را بازگردانید . اما اگر آنرا بخشیده باشید بهتر است هرچه سریعتر و بدون هدر دادن زمان خود را به یک مکان امن برسانید . زمانیکه شما استقامت خود را از دست میدهید ، شما کنترل خود را از دست میدهید و شروع به مبارزه و نوعی کشمکش درونی میکنید . شما ممکن است آن مقدار کوچک از آدرنالین را داشته باشید که سالم بمانید اما نتیجه این کار از دست دادن تکه ای از نوار استقامتتان است که تا سلامتی خود را به دست نیاورید بازگردانده نخواهد شد
در طول سفر خود ، تعامل با دیگران ممکن است منجر به درگیری بین شما شود . در برخی مناطق ، شما میتوانید از رویارویی با دیگران اجتناب کنید اما در برخی موقعیت ها ، شما مجبور به رویارویی با دیگران هستید . به جز یک Pistol و چند گلوله انتظار نداشته باشید سرتاسر بازی از اسلحه و مهمات پر شده باشد شاید یک چاقوی قصابی یا یک تیروکمان نیز پیدا کنید . به این دلیل ، مهم است که زمان مناسب برای حمله را بدانید . این بخشی از مکانیسم درگیری بازی است . اگر شما میخواهید در ابتدا افراد اصلی یک گروه را بکشید ، پس از آن شانس این را دارید که باقی اعضای گروه سریع تسلیم شوند ، تلاش برای کشتن کسی با چاقو وقتیکه او جلیقه ای از جنس کِولار به تن دارد تنها نتیجه اش این است که فرد برمیگردد و با شلیکی شما را میکشد . در همان زمان ، شما میتوانید دیگران را با یک تفنگ خالی تهدید کنید و امیدوار باشید که بلوف شما به اندازه کافی باشد تا اجازه عبور را از آنها بگیرید
I Am Alive ممکن است خیلی متفاوت تر از بازیها ، فیلم ها و کتاب ها باشد . موقعیت های اکشن و پلتفرمر بازی ممکن است یادآور دیگر بازیهای معرف Ubisoft همانند Prince of Persia: The Forgotten Sands و Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction باشد . به این دلیل که این بازی از همان موتور گرافیکی Conviction استفاده کرده است . از لحاظ بصری ، فیلم هایی همانند The Book Of Eli و The Road به سرعت در ذهن می آیند زیرا بازی از جو خاکستری و اتمسفر تاریک و محیط های پر گرد و غبار استفاده کرده است
در آخر میتوان گفت ، I Am Alive توانایی تبدیل شدن به یک بازی خاطره انگیز را دارد اگر Ubi ایده های خود و Darkwork را به خوبی در بازی بگنجاند.
sims47.ir