Call od duty ghosts یکی از عناوینی می باشد که روز به روز در حال نزدیک شدن به زمان انتشار آنها هستیم، ghosts نسخه دهم از سری محبوب call of duty محسوب می شود.
این عنوان فوق العاده زیبا در تاریخ سه شنبه 14 آبان سال 1392 برای پلتفرم های PC,XBOX 360,PS3 و مدتی بعد هم برای XBOX ONE,PS4 منتشر خواهد شد.
ساخت و توسعه:
شرکت Activition در تاریخ پنج شنبه 19 بهمن سال 1392در حال ساخت بودن نسخه دیگری از بازی های call of duty را تایید و اعلام کرد که این عنوان در سال 2013 میلادی به انتشار خواهد رسید.در تاریخ دوشنبه 9 اردیبهشت سال 1392سایت رسمی call of duty ghosts به روی کار آمد که در ابتدا در صفحه اصلی سایت این جمله ی مرموز نوشته شده بود:
"Ghosts are Real"
بعد از موفقیت فوق العاده سری های Modern Warfare شرکت Activition تصمیم به ساخت سری کاملا جدیدی را از نظر داستانی و کاراکتری را گرفت. Infinity ward که مسئولیت ساخت این عنوان را برعهده داشت اظهار کرد:
"ساخت Call of Duty: Ghosts کار سختی نبود اما یک پروژه ی طولانی تلقی می شد.بعد از اینکه ما توانستیم ساخت Modern Warfare 3 را به اتمام برسانیم با بحران جدیدی روبه رو شدیم،بحرانی که هفته ها درگیر آن بودیم.
همه ی ما با ساخت نسخه دیگری از Call of Duty موافق بودیم و قصد ساخت جهان دیگر و یا حداقل ساخت نسخه ای دیگر با داستانی متفاوت را داشتیم.ما نیاز به تجربه های بیشتر و کاراکتر های متفاوتی داشتیم،بهترین جای کار این بود که ما تجربه ایجاد تحول را در نسخه Modern Warfare 1 داشتیم و این اولین پله برای پیشرفت ما بود اما باتوجه به اینکه ما قصد ساخت عنوانی کاملا متفاوت را داشتیم به خوبی می دانستیم که دیگر در حال ساخت نسخه ای از سری های Modern Warfare نخواهیم بود."
سازندگان همچنین برنامه ریزی برای کنسول های نسل بعدی را تایید کردند و همان گونه که هم اکنون می دانیم Call of Duty : Ghosts در حال ساخت برای Xbox One و PlayStation 4 نیز می باشد.مدیر عامل شرکت Activision آقای Hirshberg در یک مصاحبه اعلام کرد که:
"تیمی که در حال کار بروی ساخت عنوان بعدی ما می باشد همان تیم عنوان کنونیست و دلیل این امر اینست که ما با این کار می توانیم نوآوری هایی را که در نسخه های قبلی داشتیم در این نسخه هم داشته باشیم.
سازندگان Call of Duty Ghosts همچنین تایید کرده اند که گرافیک این نسخه به بالاترین شکل ممکن طبیعی و واقع گرایانه تر خواهد بود."
Mark Rubin که ر-ه-ب-ر-ی تیم سازنده Call of Duty: Ghosts را برعهده دارد در یک مصاحبه خبری بیان می کند:
Call of Duty: Ghosts فراتر از رایانه های شما خواهد بود ودارای بیش ترین کیفیت و زیبایی ممکن می باشد و بهترین کاری که ما در این رابطه می توانیم انجام بدهیم منتشر ساختن Call of Duty: Ghosts برای پلتفرم های مختلف است و همین سبب می شود تا بهترین کارایی را نسبت به انحصاری بودن برای یک پلتفرم داشته باشیم.پس شما هیچ گاه نمی توانید کیفیت متوسط را داشته باشید چرا که شاهد بهترین کیفیت برای PC ها،کنسول های نسل بعدی و کنسول های این نسل خواهید بود."
گرافیک:
ما در حال وارد سازی تکنیک های هالیوودای که تاکنون شاهد آن در فیلم ها بوده ایم در بازی ها هستیم، یکی از این تکنیک های هالیوودی SubD نامیده می شود، تکنیکی که باتوجه به گفته های Rubin این گونه خواهد بود:
"تکنیکیست که شرکت Pixar خالق آن می باشد و هالیوود سالهاست که از آن بعنوان جلوه های ویژه خود استفاده می کند و از آنجایی که این تکنیک در فیلم های هالیوودی استفاده می شود به صورت همیشگی نخواهد بود اما ما این تکنیک را در بازی های خود استفاده کردیم و آن را به یک تکنیک همیشگی تبدیل کردیم و این یکی از نوآوری های ما می باشد."
در این نسخه بازیکنان نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. Rubin در یکی از مصاحبه های خود در این رابطه توضیح می دهد:
"مطلقا این عمل یکی از کارهایی می باشد که ما مشتاق به انجام آن می باشیم و این سبب می شود تا بازی حالتی رقابتی به خود بگیرد و اگر ما این توانایی را به گیمر ها بدهیم آنها به تجربیات یکدیگر لطمه ای جدی وارد خواهند کرد.یکی از چیز هایی که مایع تاسف ما در این زمینه می شود هک شدن یک گیمر که به خوبی به کار خود ادامه می دهد توسط دیگریست و این پارامتر هم اکنون هم ما یه ی تاسف ماست چرا که گیمر ها قصد یاری رساندن به یکدیگر را ندارند بلکه سعی در جلوگیری از پیشرفت یکدیگر دارند."
داستان:
مهم ترین نکته ای را که ما در مورد Call of Duty: Ghosts می دانیم این است که بازی در حال انجام شدن در سال 2023 میلادی و در مناطقی خطرناک و کشنده می باشد و اینکه جهان بازی به کلی تغییر کرده است.ایالات متحده دیگر قدرت مطلق جان محسوب نمی شود و این قدرت بزرگ در حال سقوط است و روبه زوال می باشد اما هنوز که هنوزه ایالات متحده نیروهای خبره خودش را از سراسر جهان و در قالب Ghosts گرداوری می کند.
سازندگان بازی می خواهند داستان بازی را به گونه ای کاراکتر محور طرحی کنند. Zach Volker ر-ه-ب-ر تیم انیمیشن این نسخه در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده است که:
"داستان این نسخه زیباترین و هنری ترین داستانی خواهد بود که تیم Infinity Ward تا کنون برای سری CoD طراحی کرده اند.سری های قبلی بیش تر بر رویه حوادث و رویدادهای عظیم متمرکز بوده اند اما این نسخه نسخه ای کاراکتر محور خواهد بود.چیزی که ما در حال کارکردن برروی آن هستیم ساخت عنوانی است که شما را به یک کاراکتر مانند سایر کاراکترهای دیگر بازی مبدل کند و این شما خواهید بود که داستان بازی را رقم می زنید و تعیین می کنید که چه اتفاقی روی بدهد.
نسخه جدید Call of Duty هنوز یک Call of Duty می باشد پس توقع وجود cut sceneها و یا چیزهایی شبیه به این موارد را نداشته باشید.ما نمی خواهیم که شما خشونت را مشاهده کنید بلکه می خواهیم که شما خشونت را از بین ببرید و آن را کنترل و مهار کنید."
گیم پلی:
روش گیم پلی در Call of Duty Ghosts نیز به کلی تغییر کرده است،تصاویری جدیدی که از گیم پلی این عنوان منتشر شده اند نمایانگر این مسئله می باشند که یک Ghost در حال شنا کردن بوسیله ی وسایل غواصی در اقیانوس می باشد.هنگامی که گیمر از محیط آبی وارد محیط خشکی شد وارد تیمی می شود که فرمانده ی آن یک آلمانی می باشد و همچنین دارای یک سگ تعلیم دیده خواهد بود و این کار به گیمر توانایی انجام کارهایی متفاوت را می دهد.گیمر می تواند به سگش دستور حمله به یکی از دشمنانش را بدهد تا اورا زمین گیر کند.
Zach Volker همچنین در یکی دیگر از مصاحبه های خود نکات بیش تری را از گیم پلی بازی عنوان می کند:
"توقع عبور از داخل موانع را نداشته باشید و آگاه باشید که نقشه های بازی هم به کلی تغییر کرده اند اما شما می توانید شروع وقایع طبیعی ای ازجمله زلزله را مشاهده کنید،شما می توانید مراحل خاصی از بازی را با ترتیب دلخواهتان جابه جا کنید تا طرح مورد نظرتان را بوجود آورید.در بعضی از مراحل ماهواره ی فرماندهی سقوط خواهد کرد و شما و تیمتان باید هرچه سریعتر به سمت ماهواره رفته و آن را فعال کنید تا بتوانید به UAV خود دست بیابید."
یکی از راه هایی که از طریق آن ها می توان نقشه ها را متفاوت تر کرد طرحی راه های مختلفی برای رسیدن به هدف است.دقت کنید که ما نمی خواهیم یک بازی جهان آزاد را طرحی کنیم بلکه میخواهیم حالتی راهرو مانند را به بازی بدهیم اما مراحلی خواهند بود که به طور نسبتا آزادی طرحی شده اند.
منبع:
http://gamingbolt.com/call-of-duty-ghosts-wiki
توجه:کاربران و مدیران محترم فروم گیمفا این ترجمه فقط و فقط برای شما و مخصوص فروم سایت گیمفا می باشد پس لطفا در حفظ آن کوشا باشید.