Lightning Returns: Final Fantasy 13 از لحاظ طراحی محيط ها راهی متفاوت از دو عنوان قبلی سه گانه FF XIII را در پيش گرفته است و سازندگان در اين عنوان از انقلاب صنعتی لندن و موارد ديگری الهام گرفته اند، اما مطمئنا اين عنوان راه اسكايريم را در پيش نگرفته و Square Enix نيز از اين كه مردم چنين برداشتی را كرده باشند نگران شده است.
در زير چند تن از سازندگان Lightning Returns در مصاحبه با كوتاكو اطلاعات جديدی از اين عنوان را بازگو كرده اند كه مورد پيش تر ذكر شده يكی از آن هاست:
Yuji Abe كارگردان مبارزات اين عنوان در مصاحبه ای با كوتاكو در مورد لبه تاريك تر بازی صحبت كرده است و اينكه چگونه وی اميدوار است تمامی كاراكترهای اصلی سه گانه وقتی تيتراژ پايانی بازی پخش می شود حس اميد داشته باشند.
Abe اظهار داشت: "مبارزه با سرنوشت" كه يكی از تم های داستانی در ريشه سه گانه است با هر رويداد و مردمی كه به واسطه هر بخش قربانی می شوند وزن سنگين تری بر دوش آن ها پيدا می كند.
با ساخت سه بازی برای نشان دادن داستان كاراكترها آن ها از آنچه به سرنوشت گره شان زده است رهایی می يابند و پايانی را مملو از يك حس اميد واقعی خواهند ديد.
Lightning Returns داستان لايتنينگ در حاليكه در تلاش است از ويران شدن زمان جلوگيری كند را بازگو می كند و از آنجایی شروع می شود كه 13 روز تا پايان دنيا زمان باقی مانده و لايتنينگ می تواند با افزودن زمان به ساعت ويرانی دنيا، نابودی دنيا را متوقف كند.
اين تم داستانی Lightning Returns به گوشه ای از داستان شماره قبلی يعنی FF XIII-2 ربط دارد (Historia Crux theme) كه افرادی كه اين عنوان را انجام داده اند با خبر هستند.
Isamu Kamikokuryo كارگردان هنری Lightning Returns آفرينش های هنری بازی را سياه تر خلق كرده است و علاوه بر اين مكان های گاتيك بيشتری نسبت به شماره های پيشين پديد آورده است. وی در اين باره اذعان داشته است: "زمانی كه من برای نخستين بار به كاغذهای طرح پيشنهادی بازی كه از طرف كارگردان به من داده شد نگاه كردم انديشيدم كه بسيار متناسب خواهد بود كه از مشخصه های مذكور را به عنوان ستون های اصلی بازی استفاده كنيم: مشخصه های طراحی ماشينی كه به كرات در سه گانه مورد استفاده قرار گرفته اند، مشخصه های فانتزی كه در كل سری Final Fantasy وجود داشته اند، و مشخصه های طراحی گاتيك كه حتما با آن آشنایی داريد.
ما خيابان ها و كوچه های لندن در زمان انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم ميلادی را به تصوير می كشيم."
كوتاكو همچنين از تيم سازنده در مورد علت تفاوت زياد لوگوی Lightning Returns با لوگوی دو شماره پيشين سری 13 سوال كرد؛ كه حتی اين امر اين گمانه را ايجاد كرد كه سازندگان سعی كرده اند در اين زمينه به طرز ناشيانه ای از اسكايريم كپی برداری كنند:
Yoshinori Kitase سازنده بازی در اين مورد پاسخ داد:"ما لوگوی اين شماره را از به صورت متفاوت نو طراحی كرديم چرا كه می خواستيم منظورمان مبنی بر نو بودن اين شماره را برسانيم. به طور سنتی لوگوی عناوين فاينال فانتزی با يك طراحی ظريف اما چشمگير از شی ـی خاص همراه كلمات لوگو شناخته می شود.
اگرچه اين بار قصد ما عرضه داشتن تازگی به وسيله نمادی دارای لبه های تيز و دارای طراحی متقارن بود. بنابراين لوگوی بازی هيچ ربطی به اسكايريم ندارد. البته نفرات زيادی در تيم سازنده بازی هستند كه از بازی كردن اسكايريم لذت می برند.
چند روز پیش مجله فامیتسو در مطالبی که در مورد Lightning Returns: Final Fantasy 13 گذاشته بود عکسی هم از لباس جدید لایتنینگ در این بازی منتشر کرد:
تریلری هم از بازی منتشر شد که می تونید تو لینک پایین ببینید(ن.ی.ا.ز.ب.ه.ف.ی.ل.ت.ر.!.)
ffffff
تو دنیای NP ما شخصیتهای زیادی رو از XIII-2 خواهیم دید چون نیروی Chaos که آخر XIII-2 آزاد شد باعث شده مردم دیگه رشد نکنن و پیر نشن!
گذشت هر روز در دنیای NP معادل با 1 تا 2 ساعت دنیای واقعی است! اگه بازی رو سر راست برید 30 ساعته تموم میشه (عمرا) اگه بخواهید تروفی ها و مامو ریت های بازی که این نسخه بیشتر هم داره(مینی گیم) رو کامل انجام بدید اون موقع هر مپ بالای 10.20 ساعت میشه.
Lightning تنها شخصیتی هست که شما میتونید کنترلش کنیدو در این بازی یک شخصیت خیلی مهم و نقشی حیاتی در آینده جهان داره! . بازی بیشتر یک تم ماجراجویی داره! اما گیمپلی ان کماکان مبنی بر سیستم ATB هست یعنی اینکه دقیقا مشابه BbS برای هر کدوم از دکمههای دسته یه سری Command به صورت پیش فرض تعریف میشه و مثلا فشردن مثلث برابر با Attack یا مربع برابر با Magic هست!
گفته شده که در لحظه آغاز داستان LR تنها 13 روز به پایان جهان مونده اما این زمان متغیره. یعنی گیمرها میتونن با تصمیماتشون این زمان رو کم یا زیاد کنن. به عنوان مثل کمک کردن به مردم باعث افزایش زمان عمر جهان میشه اما اعمال شیطانی نتیجه عکس و معکوس داره.
در طول صحنههای نبرد شما به راحتی میتونید تغییر مکان بدید، ضربات حریف رو دفاع کنید و مثل یک بازی اکشن مبارزه کنید.
منبع
در زير چند تن از سازندگان Lightning Returns در مصاحبه با كوتاكو اطلاعات جديدی از اين عنوان را بازگو كرده اند كه مورد پيش تر ذكر شده يكی از آن هاست:
Yuji Abe كارگردان مبارزات اين عنوان در مصاحبه ای با كوتاكو در مورد لبه تاريك تر بازی صحبت كرده است و اينكه چگونه وی اميدوار است تمامی كاراكترهای اصلی سه گانه وقتی تيتراژ پايانی بازی پخش می شود حس اميد داشته باشند.
Abe اظهار داشت: "مبارزه با سرنوشت" كه يكی از تم های داستانی در ريشه سه گانه است با هر رويداد و مردمی كه به واسطه هر بخش قربانی می شوند وزن سنگين تری بر دوش آن ها پيدا می كند.
با ساخت سه بازی برای نشان دادن داستان كاراكترها آن ها از آنچه به سرنوشت گره شان زده است رهایی می يابند و پايانی را مملو از يك حس اميد واقعی خواهند ديد.
Lightning Returns داستان لايتنينگ در حاليكه در تلاش است از ويران شدن زمان جلوگيری كند را بازگو می كند و از آنجایی شروع می شود كه 13 روز تا پايان دنيا زمان باقی مانده و لايتنينگ می تواند با افزودن زمان به ساعت ويرانی دنيا، نابودی دنيا را متوقف كند.
اين تم داستانی Lightning Returns به گوشه ای از داستان شماره قبلی يعنی FF XIII-2 ربط دارد (Historia Crux theme) كه افرادی كه اين عنوان را انجام داده اند با خبر هستند.
Isamu Kamikokuryo كارگردان هنری Lightning Returns آفرينش های هنری بازی را سياه تر خلق كرده است و علاوه بر اين مكان های گاتيك بيشتری نسبت به شماره های پيشين پديد آورده است. وی در اين باره اذعان داشته است: "زمانی كه من برای نخستين بار به كاغذهای طرح پيشنهادی بازی كه از طرف كارگردان به من داده شد نگاه كردم انديشيدم كه بسيار متناسب خواهد بود كه از مشخصه های مذكور را به عنوان ستون های اصلی بازی استفاده كنيم: مشخصه های طراحی ماشينی كه به كرات در سه گانه مورد استفاده قرار گرفته اند، مشخصه های فانتزی كه در كل سری Final Fantasy وجود داشته اند، و مشخصه های طراحی گاتيك كه حتما با آن آشنایی داريد.
ما خيابان ها و كوچه های لندن در زمان انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم ميلادی را به تصوير می كشيم."
كوتاكو همچنين از تيم سازنده در مورد علت تفاوت زياد لوگوی Lightning Returns با لوگوی دو شماره پيشين سری 13 سوال كرد؛ كه حتی اين امر اين گمانه را ايجاد كرد كه سازندگان سعی كرده اند در اين زمينه به طرز ناشيانه ای از اسكايريم كپی برداری كنند:
Yoshinori Kitase سازنده بازی در اين مورد پاسخ داد:"ما لوگوی اين شماره را از به صورت متفاوت نو طراحی كرديم چرا كه می خواستيم منظورمان مبنی بر نو بودن اين شماره را برسانيم. به طور سنتی لوگوی عناوين فاينال فانتزی با يك طراحی ظريف اما چشمگير از شی ـی خاص همراه كلمات لوگو شناخته می شود.
اگرچه اين بار قصد ما عرضه داشتن تازگی به وسيله نمادی دارای لبه های تيز و دارای طراحی متقارن بود. بنابراين لوگوی بازی هيچ ربطی به اسكايريم ندارد. البته نفرات زيادی در تيم سازنده بازی هستند كه از بازی كردن اسكايريم لذت می برند.
چند روز پیش مجله فامیتسو در مطالبی که در مورد Lightning Returns: Final Fantasy 13 گذاشته بود عکسی هم از لباس جدید لایتنینگ در این بازی منتشر کرد:
تریلری هم از بازی منتشر شد که می تونید تو لینک پایین ببینید(ن.ی.ا.ز.ب.ه.ف.ی.ل.ت.ر.!.)
ffffff
در کل تقریبا چیزی حدود 30 در صد از بازی تکمیل شده.
چند تا پایان هم نداریم فقط یکی اونم شاد (Happy Ending)
تو دنیای NP ما شخصیتهای زیادی رو از XIII-2 خواهیم دید چون نیروی Chaos که آخر XIII-2 آزاد شد باعث شده مردم دیگه رشد نکنن و پیر نشن!
گذشت هر روز در دنیای NP معادل با 1 تا 2 ساعت دنیای واقعی است! اگه بازی رو سر راست برید 30 ساعته تموم میشه (عمرا) اگه بخواهید تروفی ها و مامو ریت های بازی که این نسخه بیشتر هم داره(مینی گیم) رو کامل انجام بدید اون موقع هر مپ بالای 10.20 ساعت میشه.
Lightning تنها شخصیتی هست که شما میتونید کنترلش کنیدو در این بازی یک شخصیت خیلی مهم و نقشی حیاتی در آینده جهان داره! . بازی بیشتر یک تم ماجراجویی داره! اما گیمپلی ان کماکان مبنی بر سیستم ATB هست یعنی اینکه دقیقا مشابه BbS برای هر کدوم از دکمههای دسته یه سری Command به صورت پیش فرض تعریف میشه و مثلا فشردن مثلث برابر با Attack یا مربع برابر با Magic هست!
گفته شده که در لحظه آغاز داستان LR تنها 13 روز به پایان جهان مونده اما این زمان متغیره. یعنی گیمرها میتونن با تصمیماتشون این زمان رو کم یا زیاد کنن. به عنوان مثل کمک کردن به مردم باعث افزایش زمان عمر جهان میشه اما اعمال شیطانی نتیجه عکس و معکوس داره.
در طول صحنههای نبرد شما به راحتی میتونید تغییر مکان بدید، ضربات حریف رو دفاع کنید و مثل یک بازی اکشن مبارزه کنید.
منبع