امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LucidLogix Virtu MVP
#1
LucidLogix، یکی از فناوری‌هایی است که جذابیت‌های بسیاری را برای پلتفرم جدید اینتل به همراه داشته و فرآیندهای گرافیکی را بهینه‌تر می‌کند.

[تصویر:  VirtuMVP.jpg]

هدف اصلی و اولیه طراحی و تولید فناوری Virtu، فراهم کردن دسترسی بهینه‌تر به موتور Quick Sync بوده است. فناوری Quick Sync که در پردازنده‌های سندی‌بریج اینتل به کار گرفته شد، با استفاده از واحدهای سخت‌افزاری مجزا برای سرعت بخشیدن به کدگذاری و کدگشایی تصاویر ویدئویی HD پیاده‌سازی شده است؛ به عبارت دیگر در کنار واحدهای اجرایی قبلی، بخش‌های مجزایی برای کدگذاری و کدگشایی در هسته‌های گرافیکی با فناوری Quick Sync تعبیه شده است.
این همگام‌ساز سریع اینتلی (Quick Sync)، تصاویر با کیفیت بالا را با سرعت خیره‌کننده‌ای پردازش می‌کند، با این ایراد که هنگام استفاده از یک کارت گرافیک مجزا، هسته گرافیکی پردازنده را در وضعیت غیرفعال قرار می‌دهد. Virtu، به میدان می‌آید تا این مشکل را با افزودن قابلیت انعطاف‌پذیری به تراشه‌ها حل کند. این فناوری به تعبیری، به برنامه‌های کاربردی امکان می‌دهد بتوانند علاوه بر هسته کارت گرافیک مجزای نصب‌شده روی مادربورد، از هسته گرافیکی پردازنده نیز (بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم یا خاموش روشن کردن صفحه‌نمایش) به طور غیرهمزمان استفاده بهینه کنند و سرعت پردازش تصاویری با گرافیک بالا را افزایش دهند.

[تصویر:  Lucid-Virtu-MVP_05.png]

ویژگی های اصلی

همگام‌سازی مجازی (Virtual Sync):
وظیفه این ویژگی این است که سرعت رفرش تصویر خروجی از بافر (بافر هسته گرافیکی پردازنده) را در صورت فعال بودن Vsync، متناسب با کیفیت آن و همچنین سرعت رفرش صفحه‌نمایش تنظیم خواهد کرد. این همگام‌سازی از تکه‌تکه شدن تصویر یا همان tearing جلوگیری می‌کند. به علاوه با فعال کردن امکان Vsync تاخیر مربوط به واکنش‌های آنی بازی به حداقل می‌رسد.

حذف فریم‌های اضافی (HyperFormance ):
HyperFormance، برای اینکه سرعت نمایش فریم‌ها را افزایش دهد، به حذف عمل رندرینگ برای فریم‌هایی اقدام می‌کند که قرار نیست به عنوان خروجی به صفحه‌نمایش برسند. HyperFormance به دو شیوه اصلی کار خود را انجام می‌دهد. اول اینکه کارت گرافیک مجزای تعبیه‌شده را ملزم می‌کند به فریم‌هایی که تا پیش از این به صفحه‌نمایش ارسال شده‌اند، کاری نداشته باشد. بدین منظور، بافر هسته گرافیکی پردازنده، فریم‌های مذکور را تا زمانی که تغییری اساسی در آنها به وجود نیاید در خود نگه می‌دارد. در شیوه دوم، برخی از فریم‌ها به دلیل محدودیت سرعت رفرش، اصلا رندر نمی‌شوند. همان‌طور که مشخص است HyperFormance با ترکیب این دو شیوه، در مجموع سرعت رفرش فریم‌ها را افزایش خواهد داد و تاخیر زمانی واکنش بازی را – هنگام بروز عکس‌العمل از طرف بازیکن – به حداقل خود می‌رساند.

[تصویر:  virtual_vsync_graph1.png]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان