Naughty Dog، سازنده بازی های ویدیویی، در جریان کنفرانس مطبوعاتی زنده این شرکت عنوان کرد که برای کنترل کیفیت نهایی بازی Uncharted 4، در نظر
دارد تا ۶۰ نفر از بهترین تستر ها(آزمونگرها) را استخدام کند. با جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
منبع : Dualshockers
دارد تا ۶۰ نفر از بهترین تستر ها(آزمونگرها) را استخدام کند. با جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
آقای Trevor Stevens، مسئول کنترل کیفیت شرکت Naughty Dog در رابطه با این موضوع که برای کنترل کیفیت نهایی بازی Uncharted 4 چه برنامه ای دارد
گفت:
نقلقول:ما در حدود ۳۰ یا ۴۰ نفر تِستِر( آزمونگر) استخدام کرده ایم و در نظر داریم تا این تعداد را به ۶۰ نفر برسانیم .
اگر شما با خواندن این خبر وسوسه شده اید باید شما را نا امید کنیم زیرا Naughty Dog برای تست این بازی به دنبال کاربران آمریکایی است. آقای
Trevor Stevens گفته است که ما به دنبال کسانی نیستیم که فقط بازی های ویدیویی بازی می کنند :
نقلقول:کار تستر ها( آزمونگر ها) این نیست که به طور مثال یک فیلم را از ابتدا تا آخر بنشینند و تماشا کنند؛ بلکه این کار مثل این می ماند که ما یک کلیپ ۵ ثانیه ای از یک فیلم(بازی) را برای آنها به دفعات پخش می کنیم و آنها در نهایت باید بگویند که چه اشکالاتی در این فیلم(بازی) وجود دارد. ما به دنبال یک گیمر نیستیم بلکه به دنبال افرادی هستیم که درک خوبی از بازی های ویدیویی داشته باشند.
آقای Robert Krekel، صدابردار بازی Uncharted 4 که سابقه کار در پروژه های The Last of Us و Uncharted 3 را در کارنامه خود دارد، اطلاعات جالبی به
ما در ارتباط با نقش خود در تیم سازنده بازی Uncharted 4 می دهد :
نقلقول:شرکت Naughty Dog از تیم ما می خواهد که صداهای بازی کاملا با واقعیت منطبق باشند. به طور مثال آنها می خواهند تمام صداهایی که در طبعیت و محیط بازی Uncharted 4 به گوش می رسد؛ دقیقا مشابه همان صدایی باشد که شما در واقعیت آن ها را می شنوید. علاوه بر این آن ها می خواهند تمام سلاح های بازی صداهای متفاوت، خاص و منحصر بفرد خود را داشته باشند( بدین منظور که هنگام شلیک هر اسلحه صدای تیراندازی خاص همان اسلحه باشد).
البته به گفته آقای Robert Krekel در این زمینه Naughty Dog تخفیف کوچکی قائل شده و بر همین اساس صدای تیراندازی سلاح ها در بازی حتما نباید
مشابه صدای واقعی آن ها باشد اما وی با این حال تمام تلاش خود را می کند تا کیفیت کار بالاتر باشد:
نقلقول:مهم نیست که هنگام تیراندازی چه صدایی می شنوید و یا اینکه آیا این صدا دقیقا مشابه صدای تیراندازی آن اسلجه در واقعیت خواهد بود یا خیر مهم این است که وقتی تیراندازی میکنید آن صدا به قدری با کیفیت باشد که تفاوت را نشان ندهد.
آقای Robert Krekel همچنین اضافه کرد که صدای مورد علاقه او در بازی The Last of Us، صدای سلاح Variable Rifle بود که تنها فقط با یک بار ضبط، این صدا
به قدری خوب بود که اصلا انتظار آن را نداشته اند و این موضوع بسیار نادر است و معمولا برای ضبط یک صدا و اینکه آن صدا همان چیزی باشد که آنها می خواهند، باید چندین بار ضبط و تنظیم انجام گیرد در حالی که در مورد سلاح Variable Rifle اصلا چنین نبود.
آقای Robert Krekel در حال حاضر در پروژه Uncharted 4 و بر روی سیستم تولید جلوه های صوتی روزمره یا به عبارتی ” Foley system ” کار می کند. بهوسیله
این سیستم که شامل ۳ قسمت (صدای پا -صدای لباس ها و افکت های صوتی دیگر نظیر صدای باز و یا بسته شدن در) می باشد؛ صداها بسیار پویا
و دقیق(واقعی) به نظر می رسند.
در بازی Uncharted ۳ به خوبی شاهد کار تحسین برانگیز آقای Robert Krekel بوده ایم به خصوص اگر بخواهیم از زاویه سیستم تولید جلوه های صوتی به
آن نگاه کنیم شاهد بوده ایم که صداهایی مانند صدای پای Nathan Drake، صدای لباس های وی و حتی صدای وسایلی که به کمربند چرمی وی آویزان
بودند بسیار ظریف و دقیق طراحی شده بودند و حتی کیفیت صدای ضبط شده در بازی Uncharted ۳ هنگامی که Drake در حال راه رفتن آهسته یا دویدن
بود و یا هنگام مبارزات، به حدی مطلوب بود که انگار کسی در واقعیت این صداها(منظور صداهای واقعی) را ضبط کرده و روی شخصیت Drake گذاشته است.
ایشان همچنین نکته بسیار جالبی را بیان کردند و گفتند:
نقلقول:معمولا مردم به حرفهای قلمبه سلمبه ای که می زنم توجهی نمی کنند اما همین موضوعاتی که من در مورد آن ها صحبت می کنم باعث می شود تا صداها در بازی فوق العاده به نظر بیایند و معمولا وقتی صداها فوق العاده باشند و هیچ عیب و نقصی در آن مشاهده نشود کسی توجهی به آن نمی کند اما وقتی که کیفیت به حد مطلوب نرسد و صداگذاری بازی به خوبی کار نشده باشد آن موقع است که انتقادها سرازیر می شوند.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟منبع : Dualshockers