امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YOU ARE DEAD:بررسی مرگ سبک SURVIVAL HORRO
#1
مقدمه:هرکسی تعبیر خود را از ترس دارد. پس شما هیچ وقت در فیلم,بازی یا داستانها نمیتوانید یک مسئله را پیدا کنید که همه از آن بترسند. یک نفر ممکن است از روح و زامبیها بترسد و برعکس کسی ممکن است اینها اصلا برایش ترسناک نباشد و مسایل روحی و روانی که بیشتر عناصر شرقی میسازند دارای اینگونه از ترسها باشد .[تصویر:  Resi-4.jpg]امروزه دیگر ترس معنای واقعی خود چه در بازیها و چه در فیلمهارا از دست داه است. نمونه اش RESIDENT EVIL6 که به کل به سبک خود لگد زد و طرفداران خود را به کل از این فرنچایز ناامید کرد. ولی بازی جدید شینجی میکامی که خالق سبک رزیدنت اویل و وحشت است میخواهد ورق را به طرف بازیهای ترسناک برگرداند.
همه ی اینها از سال 1996 با یک پنجره ی بزرگ شیشه ای شروع شد. هنگامی که دو جفت زامبی تلاش میکردند از آن شیشه به داخل بیایند و احساسی به مانند سکته به شما دست میداد. احتمالا شما اولین صحنه از RESIDENT EVIL1 را به یاد دارید؟زمانی که در آن عمارت در آن دالان سرپوشیده  صدای ناگاه سگ شما را تا سرحد مرگ برد. اما تا به امروز احتمالا شما حتی پلکتان هم به چنین صحنه ای نخورده است اما در گذشته هیچ سازنده ای نمیتوانست چنین صحنه ای را خلق کند. اما آن صحنه, صحنه ای بود که که سبک SURVIVAL HORROR متولد شد.
اما امروزه بازیها از مبالغه پرشده است. سربازهایی که شلیک مسلسلشان تمام شدن ندارد و حتی فکر کردن درباره ی آن سرم را به درد می آورد. رزیدنت اویل بیشتر بخاطر ساکت بودن زیرکانه ی آن بسیار بازی قوی ای بود.
چه چیزی یک بازی را ترسناک میکند؟صحنه های کلاسیکی که محیط ساکت و آرام است و ناگهان وقتی که کمترین انتظار را دارید به سمتتان حمله ور میشوند؟شاید این احساس احساسی باشد که از صدمه دیدن محض دارید و مهمات بسیار کم دربرابر دشمنانی که به هیچ وجه نمیدانید که چه هستند.
یا شاید هم متحمل شدن حس وحشت از یک موجود تهدید کننده است که روی ذهن شما را خط میاندازد. همانند وقتی که ناخن را بر روی تخته میکشیم.
همه ی این روشها برای خلق شوکهای ناگهانی به گیمرها در بازیها قرار گرفته است. اما آن روزها که این حسها را داشتیم روزهای خوش گیمرها بودند.
همنطور که در بالا هم اشاره کردم هرکس تعبیر خود را از ترس دارد. شما نمیتوانید یک احساس محض پیدا کنید که همه از آن بترسند, چه در فیلم چه در بازی چه در داستانها. اما نگرانی بیشتری این روزها گیمرها را در برگرفته که پدران سبک وحشت و ترس در حال سقوط کردن هستند.[تصویر:  viewer111.jpg]
زمانی که RESIDENT EVIL6 به بازار آمد نقدهای متنوعی را دریافت کرد. بعضیها بازی را حسابی کوبیدند که از روزهای افتخار به شدت جدا شده و دارد به CALL OF DUTY تبدیل میشود. اما منتقدهایی هم بودند که از تغییر سبک این عنوان راضی بودند و از کپکام بخاطر نزدیک کردن این بازی به سبکهای امروزی تقدیر کردند.
ساخت سبک وحشت سبک به مهارت زیادی نیازمند است چون همه ی مسایل در بازی را باید از درون و پایه بسازید.
به اولین رزیدنت اویل فکر کنید .حرکت شخصیت بازی به شدت وحشتناک بود. کنترل وسایل بسیار بد بود و تیراندازی بر اساس استانداردهای امروزی احساس وحشتناکی داشت. اما اثر کرد.همان احساس ضعیف بودن در برابر موجودات و زامبیها و دستهایشان که میخواستند شمارا بگیرند اثر کرد. و البته تعداد مهمات شما که به مانند انگشتهای دست بود, جای کم در کوله پشتی خود برای نگه داشتن مهمات و گیاه های سبزی که برای زخمهای خود باید از آن استفاده میکردید. همه چیز بر ضد شما بود. آن احساس فشار بود  که در سال 1996 بسیار شما را هیجان زده میکرد
[تصویر:  Medal-of-Honor-Warfighter.jpg]
اما امروزه قدرت سلاحهای بسیار بالا, خشابهای بی پایان و صحنه های پر زرق و برق به شیوه ی آثار هالیوودی میل اصلی ناشرها هستند. آنها فکر میکنند این چیزی است که شما میخواهید و هرچیز دیگری به جز اینها باعث شکست بازی میشود.
یک مثال ساده از یک بازی برایتان میزنم:AMNESI:THE DARK DESCENT.این بازی بی رحم است. باشما ناسازگار است. به مانند جهنم وحشتناک است وبله شما به مانند یک بچه ی ضعیف و ناتوان در قلعه ی بزگ و تاریک این بازی دست و پاهایتان از ترس میلرزد(اگر این بازی را بازی نکردید به شدت به شما پیشنهاد میکنم  که آن را امتحان کنید. البته اگر از سبک وحشت خوشتان میاید). بازی ای که در آن شما ضعیف وناتوان و صدمه پذیر و کمترین امکانات ممکن را دارید.
میتوانید به یک بازی جدید کنسولی فکر کنید که توانسته باشد (به غیر از DARK DOULS) این المانها را ارتقا دهد ؟به خاطر اینکه همه ی این حرفها لغتهای منفی در صنعت گیم تبدیل شده اند. و دلیل دیگر این است که بیشتر ما خودمان میخواهیم در بازیها نهایت قدرت رو داشته باشم نسبت به اینکه ضعیف و نسبت به محیط نا آشنا باشیم.
اما این چیزی است که سبک SURVIVAL را ترسناک میکند. بعضی وقتها دوست داریم که به دنیای سایلنت هیل برویم. جایی که آهسته قدم زنان با دستان نا آزموده تخته چوبی در دست گرفته ودر حالی که موجودی جهش یافته دوبرابر اندازه ی خودمان جلویمان ایستاده است درحالی که چراغ فوه یمان هم بین خاموش روشن شدن در نوسان است. (فکرش رابکنید چقدر ترسناک است).
پس آیا سبک وحشت نابود شده و از بین رفته است؟اصلا و ابدا, اینها فقط بخاطر کنسولها و پول پرستی ناشران میباشد.
تا سال دیگر ما بازهم معنای واقعی وحشت را روی کنسولهای خانگی و PC تجربه خواهیم کرد. فقط باید صبر کنیم تا پدر سبک وحشت شینجی میکامی به دیگران نشان بدهد که چطور میتوان دوباره ترس و وحشت را به کنسولها برگرداند.
خواهش میکنیم میکامی,ما روی تو حساب کرده ایم. بگذار دوباره ما معنای وحشت را یاد بگیریم.
ترجمه شده از سایتhttp://www.vg247.com/
پاسخ
#2
سبک مورد علاقه ی من[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
[تصویر:  63972110648605793199.jpg]
پاسخ
#3
فکر کنم تا چند سال دیگه این سبک از بین بره[img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
پاسخ
#4
درود [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]...یک زمانی کلی با Fear و رزیدنت اویل فیض می بردم و همچنین ولفنشتاین ...الان هر چی فکر می کنم یک بازی درست و حسابی تو این سبک یادم نمیاد
[تصویر:  rcqcmxsqjmvdyyqa7zbm.jpg]
پاسخ
#5
سعید جان قلمت زیباست..امیدوارم مقالات بیشترت به فروم هم کمک کنه هر چند که به کل با مفهوم این مقاله مشکل دارم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
پاسخ
#6
(07-10-2013, 07:00 PM)'arash12' نوشته است: درود [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]...یک زمانی کلی با Fear و رزیدنت اویل فیض می بردم و همچنین ولفنشتاین ...الان هر چی فکر می کنم یک بازی درست و حسابی تو این سبک یادم نمیاد
درود بر تو آرش جان
تو مقاله هم گفتم که تو این نسل پلکمون هم نخورده
ولی استاد میکامی دوباره میخواد بترسونتمون
 

(07-10-2013, 07:09 PM)'Behzad SH' نوشته است: سعید جان قلمت زیباست..امیدوارم مقالات بیشترت به فروم هم کمک کنه هر چند که به کل با مفهوم این مقاله مشکل دارم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
مرسی بهزاد جان.من فقط ترجمش کردم
 
پاسخ
#7
عالی بود مقاله .... واقعا زیبا و دوست داشتنی بود ...
اویل 6 نمی دونم در موردش چی بگم ، از نظرم بد نبود ولی اویلم نبود ، اونایی که عاشق و کشته مرده ی نسخه ی پنجم با اون زامبی های مسخرش بودن خوششون اومد ولی کسایی که مثله من اویل 4 پسندیدن اغلب نه ...
کسایی هم بودن که فقط اویل می خواستن و نه چیز یگه ...
به هر حال اویل 6 فقط یه جاش خوب شده بود و اونم طراحی زامبی هاش بود ، باقی قسمتاش مزخرف بود ولی بد نبود ... همین که نیم ساعت بازی کردمش بس بود ...
در مورد سبک ترس قبلا هم بحث شده بود ، بازیسازای بزرگ خیلی کم دنبالش میرن چون گیمرای کهنه کار که عاشق این سبکن کم شده ، الان دوره ی جووناست ، دوره ی کال او های جدید و شوتر های مسخره تر ... ولی عناوین مستقل برعکس این موضعه ... این سبک تو سال 2012 و 2013 فقط زیر دست عناوینی همچون اسلندر من یا همین 
AMNESI و این جور چیزا پرورش پیدا کرده ، فقط امیدوارم که شینجی برگردونه همین . 
به نام خدای خاکستری ....
Grey Pen
BLOG: Gpen.ir
Y! ID: Grey_joker
FB ID: Hadi.Jourbonyan1
پاسخ
#8
متاسفانه اين سبك در حال نابود شدنه[img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
تنها اميدم به The Evil Within
پاسخ
#9
(07-10-2013, 06:22 PM)'van helsing' نوشته است: فکر کنم تا چند سال دیگه این سبک از بین بره[img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
نه بابا[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] تازه دارن برا این سبک بازی درست می کنن[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
مثل این که شما اولین نقد من رو نخوندین[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]
بازی "DON'T STARVE" هم تقریباً تو این سبکه[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
 
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#10
من که هیچ وقت نتونستم از یک بازی معروف بترسم [img]images/smi/s0 (66).gif[/img] البته به جر Silent Hill 1 و Resident Evil 4 [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
به نظر من بازی هایی که با بودجه کمتری ساخته می شوند ترسناک تر از آب در میان، مثل Slender , The House و... .

ممنون بابت مقالت خوب ترجمه شده بود [img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
 [تصویر:  j08g1cx50a5k23ahqkwt.png]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,005 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,112 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,146 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,654 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,295 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان