امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نیویورک متروکه ! اولین نگاه به بازی Division(ویرایش شد)
#1
زمان:ماه جون سال 2013
مکان:ایالات متحده - لوس آنجلس -نمایشگاه بزرگ گیم e3 
در این نمایشگاه که معروف ترین نمایشگاه در عرصه ی گیم است هر ساله کنفرانس های متعددی برگزار میشود.سال 2013 نیز همین روال بود . دو شرکت sony و microsoft از غول های جدید خود رونمایی کردند. و کنفرانس های متعددی نیز برگذار شد.حالا نوبت به ubisoft رسیده بود . کنفرانس شروع میشود و پس ار موسیقی زنده ی Jerry Cantrell خانم Aisha Tyler بر روی صحنه می آید و به همگان میگوید من میزبان شما هستم.در این کنفرانس ubisoft از ip های جدید خود پرده برداری میکند و تریلری از  ip های معرفی شده ی خود به نمایش میگذارد. 
حدودا یک ساعت از برگزاری این مراسم گذشته سپس اقای Yves Guillemot با خانم Aisha همراه میشود و توضیحات مختصری درباره ی ip جدید خود بیان میکنند
ویدیوی کوتاهی پخش میشود و کارگردان بازی یعنی آقای Nicklas Cederstrom بر روی صحنه می آید و میگوید که این ip چیزی نیست جز THE DIVISION.
 
 
[تصویر:  Tom-Clancys-The-Division-350x451.jpg]
نام کامل بازی : Tom Clancy`s The Division

سبک : multiplayer online - RPG

سازنده : Ubisoft Massive

موتور بازی سازی : Snow Drop engine

منتشر کننده : Ubisoft

تاریخ انتشار : 3 ماه چهارم سال 2014

پلتفرم ها : PS4 - XBOX ONE - PC
داستان :
همه ی ما میدانیم که زنده یاد آقای Tom Clancy چندین ماه پیش جان به جان آفرین تسلیم نمود . وی در عرصه ی بازی های رایانه ای افتخارات زیادی به دست اورده و تا پیش از مرگش مشغول کار بر روی این عنوان بود .آخرین کار او Splinter cell:blacklist بود و همانگونه که میدانیم امکان ندارد که او بر روی فرانچایزی یا ip کار میکرد و آن  از داستان قوی و غنی بهره نمیبرد.
قبل از آنکه به سراغ بازی برویم نگاهی کوتاه به تاریخ می اندازیم ؛ماجرای ای بازی برمی گردد به سال 2001 ، جایی که گروهی از دانشمندان و س-ی-ا-س-ت-مداران از پروژه ای که به آن میگفتند "Dark Winter" به معنی زمستان تاریک رونمایی کردند ،که یک تست آزمایشی درباره ی واکنش های اظطراری نسبت به حمله ی زیستی تروریستی بود . این شبیه سازی نشان داد که چگونه به سرعت همه چیز از هم جدا شده و نابود میشود با تلفات غیر نظامی گسترده و فروپاشی کامل جامعه ی مدن نیز همراه است. آن ها اعلام کردند که ما یک سیستم بسیار پیچیده خلق کردیم که حتی نمیدانیم چگونه باید آنرا کنترل کنیم !!!و مبتلا شدن یک نفر به این سیستم مساوی است با، فروپاشی کل جامعه ! 
بعضی میگویند مصرف کنندگی کل آمریکا را از بین میبرد . بعضی دیگر نگران تجزیه ی زیستی پروژه ی Dark Winter هستند . و اگر این دو با هم ترکیب شوند نتایج ویرانگری خواهند داشت .
ویروس آنفولانزا میتواند تا 17 روز بر روی اسکناس زنده بماند . حال دلیل بیان شدن این سخنان چیست؟ دلیلش این است که در این بازی در روز Black Friday (جمعه ی سیاه) که بزرگترین روز خرید سال است یک بیماری همه گیر شیوع پیدا میکند . این بیماری از پول به آدم ها ، از اسب و بازی ها به غذا ها ، از والدین به کودکان و بالعکس منتقل میشود . و پس از آلوده شدن یک نفر به آن همه چیز فرو میریزد.
روز اول شیوع : ظرفیت بیمارستان ها به حداکثر میرسد.
روز دوم : کل منطقه قرنطینه میشود.
روز سوم : بازار سهام و تجارت جهانی به طور کلی سقوط میکند.
روز چهارم : برق قطع شده و کل منطقه شروع به خشک شدن میکند ، قفسه های فروشگاه های خوراکی خالی است !
و در نهایت روز پنجم : هر کس یک تهدید است .!!!!!
بازی از سه هفته پس از آن اتفاق شروع میشود . حالا ما در بروکلین و در نزدیکی پل منهتن هستیم، و تنها و آخرین امید ما برای بقا یک بخش بسیار طبقه بندی شده در سال 2007 توسط بخشنامه ی 51 ریاست جمهوری که میگوید : باید در بیرون از سایه ها، تاکتیکی عمل کنید و به خواست خدا سرانجام همه ی ما به نور منجر خواهد شد . 
در ابتدا که بازی شروع میشود شاهد تعطیلات شادی هستیم . گردنبند دخترکی که بر روی نرده ی پشت بام خانه ای آویزان است را میبینیم. سپس دوربین با موسیقی کریسمسی زیبایی در هوای غروب به آرامی شروع به حرکت به سمت پایین میکند . در اینجا ما شاهد برف خوابیده ی چند روز پیش روی زمین و پف ابر هایی که قسمتی از آسمان را ژوشش میدهند میشویم. اما همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست ؛ همانگونه که دوربین به آرامی به سمت پایین می آید با پنجره ای با طرف میشویم و میتوانیم در آن یخچالی خالی و یک آدم که  مثل دیوانه ها در کنار یخچال به آرامی راه میرود را ببینیم . کمی دیگر داروخانه ای را میبینیم که غارت شده است؛ و در نهایت ویرانی سطح زمین پیدا میشود . اتومبیل های اوراق در کنار خیابان ها افتاده اند و زباله ها همه جا را پر کرده اند.
[تصویر:  Division_WaterST.jpg] 
گیم پلی :
سیستم راه رفتن و دویدن در این بازی حقیقتا بسیار خوب کار شده و به واقعیت شباهت بسیاری دارد . یکی از نقات قوت گیم پلی این بازی این است که در این بازی سیستم شخصی سازی اسلحه ها وجود دارد که این خیلی عالیست .اگر میخواهید در این بازی طعم تکنولوژی را حس کنید باید از ساعت مچی هوشمندتان استفاده کنید. و باید بدانید که استفاده از آن بسیار لذت بخش است و وقتی میخواهید از آن استفاده کنید گذینه های help,option,inventory,skills,world map,social,crafting در مقابل چشمان شما قرار میگیرند .اگر مایل به دیدن نقشه هستید ؛باید world map را انتخاب کنید و سپس نقشه ی کل منطقه به صورت 3D بر روی زمین برای شما به نمایش در می آید و مکان هایی که در آنجا جنگ است به همراه voice آن مکانهارا را به شما نشان میدهد. همچنین صدای مخاطبان در هنگام مکالمه با یک دیگر مانند صدایی است که از بیسیم در می آید و همین نیز به جذابیت این بخش می افزاید.در صورتی که خواستید سلاح دوم خود را مانند نارنجک تغییر دهید میتوانید در ساعت خود به گذینه ی skills مراجعه نمایید .همچنین با این ساعت میتوانید موقعیت دشمنانی که نزدیکتان هستند را شناسایی کنید و بعد از آن ساعتتان به شما میگوید که دشمنانتان ظرف چه مدتی به شما میرسند.یکی از چیز های جالبی که در کنفرانس ubi شاهد آن بودیم آن بود که اگر به جسدی توجه کنید ،بازی به شما میگوید که وی چگونه مرده ؛برای مثال در ویدیویی که دیدیم نوشته بود headshot. در این بازی خبری از mini map نیست و نقطه ی ضعف گیم پلی آن است که هنگام مشاهده ی نقشه نمیتوانید حرکت کنید . 
[تصویر:  Division_Map.jpg]
و حالا میرسیم به اصل مطلب .! سیستم کاور گیری و نشانه گیری : در سیستم کاور گیری ، موقعی که میخواهید کاور عوض کنید یاد بازی splintercell : blacklist
می افتید . ولی در کل سیستم کاور گیری بسیار خوب کار شده و وقتی در کنار ماشینی کاور گرفته باشید و در آن ماشین باز باشد، در حالی که نشسته در حال حرکت بر دور ماشین است ،در را میبندد.
وقتی اسلحه ی خود را در می آورید و به سمت دشمن نشانه گیری میکنید، شاهد چهار خط کوتاه که بصورت دو به دو عمود طراحی شده اند (مانند کانتر)هستید .وقتی نیز به سوی دشمن شلیک میکنید واقعا لذت میبرید چراکه اسلحه ی شما بسیار روان وطبیعی به شما لگد(ضربه) میزند و همچنین دود نیز بسیار خوب از اسلحه ی شما خارج میشود.شما میتوانید گیم پلی بازی را به صورت هوایی در تبلتتان کنترل کنید. 
[تصویر:  SnowdropQA_2_123439.png]
گرافیک :
اگر در بازی یک چیز وجود داشته باشد که جایی برای انتقاد از نظر منتقدان نداشته باشد؛ گرافیک این شاهکار است .
بر روی همه ی بافت ها از بافت های صورت و پوشاک و اسلحه های کارکتر ها تا بافت زمین و دریا ،همگی با دقتی قابل تحسین طراحی شده اند و بدیهی است که این کار بدون موتور نسل هشتمی  snowdrop امکان پذیر نیست؛ موتوری نسل هشتمی نو پایی که جزییات را با نهایت دقت به رخ میکشد و بازی بوسیله ی آن ساخته شده . این موتور به قدری جزییات را دقیق نشان میدهد که اگر شما نتها به گوشه ای از یک اسکرین شات بازی توجه کنید شاهد جزئیات بیشتری میشوید.نور پردازی نیز خارقالعاده کار شده و باریکه های نور از لابلای دیوار های فروریخته و شیشه های ساختمان ها به خوبی کار شده و بازتاب نور نیز خوب به نظرمیرسد و میتوانید زیبایی آنرا در آسفالت و برف یخ زده که جای پای انسان و لاستیک ماشین در آن به نظر میآید ،به خوبی مشاهده کنید. در این بازی بستگی به وضعیت آب و هوا، حالت لباس شما نیز تغییر میکند ؛برای مثال در تریلر گیم پلی که از بازی شاهد بودیم و هوا برفی بود روی شانه ها و کلاه شخصیت بازی مقداری برق ریخته بود. در این بازی شکستن شیشه ها بر اثر گلوله نیز عالی کار شده است .وشیشه در همانجایی که تیر خورده و به مقدار طبیعی ترک برمیدارد و خرد میشود. همانطور که گفته شد بافت زمین  خیلی خوب کار شده و به شخصه هیچ جا دو نوع آلودگی مشابه بر روی زمین ندیدم . چهره پردازی و لباس بازیکن ها نیز بسیار به محیط جنگی و قحطی زده شباهت دارد و نمیتوان از این بخش بازی ایراد گرفت. این موتور نسل هشتمی که در این بازی مورد استفاده قرار گرفته قدرت تخریب پذیری شیشه ها دیوار ها و .... را بسیار بالا میبرد . بر روی غبار ها و بخار ها نیز به خوبی  کار شده و بعضی اوقات میبینیم که نور فقط در قسمتی از غبار میدرخشد ، همچنین اگر هوا با وزش باد همراه باشد  ،  محیط نیز کاملا مطابق آن شرایط تغییر میکند و به این میگویند جزئیات! 
[تصویر:  384161-the-division.jpg]
 موسیقی :
با توجه به آنکه فقط یک تریلر از گیمپلی این عنوان در معرض عموم قرار گرفته و فقط یک موسیقی در آن گنجانده شده بود ، نمیتوان چیز زیادی از آن نوشت (شایدم من تازه کارم) . ولی همان موسیقی نیز به ما فهماند که با یک شاهکار طرفیم.آن موسیقی کریسمسی که با ریتمی دلنواز در ابتدای نمایش بگوش رسید ،کاملا به محیط بصری بازی شباهت داشت و توانست آن حسی را که ازاین بازی انتظار داشتیم ، به خوبی به ما القا کند .
[تصویر:  tom-clancys-the-division-screen-female-protagonist.jpg]
کلام آخر : 
این عنوان open-world آنلاین در اواخر سال 2014 برای پلتفرم های ps4 - xbox one و به احتمال  100 درصد برای pc به بازار می آید. خبر ها حاکی از آن است که این عنوان با کیفیت 1080p و 60 فریم بر روی ps4 ؛و با کیفیت 900p و 30فریم بر روی xbox one و با کیفیت 4K و 60 فریم بر روی PC اجرا شود.یکی از اخبار جالب در مورد بازی که همین چندی پیش منتشر شد این بود که هیچ دو بازیکنی این عنوان را به صورت یکسان به اتمام نمیرسانند .و همچنین سازندگان این عنوان حاظر به گرفتن متای پایین تر از 95 نیستند !دلیل اینکه درباره ی موسیقی بازی چیز زیادی نگفتم آن بود که هنوز تا لانچ بازی فاصله ی زیادی داریم .
[تصویر:  Division_Teaser.jpg]
پایان
 امید است که از اولین پیش نمایش بنده رضایت کافی را داشته باشید.

خوشحال میشم ازم انتقاد کنید. ممنون .[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[تصویر:  sina-black.png]
پاسخ
#2
1-از شکلک استفاده نکن ارزش مقاله رو میاره پایین
2-هنوز کامل نخوندم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]

و در آن گذینه های (help-option-inventory-skills-world map-social-crafting)وجود دارند . و برای دیدین نقشه ی کاملا سه یعدی باید 
جا داشت در مورد تغییر شب و  روز حرف می زدی
ولی در کل خوب بود موفق باشی
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  5b7th9dl7afci0p5zblo.jpg]
پاسخ
#3
اول خسته نباشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نه نه نه نه نه[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
اشتباه هات رو بهت می گم:
1- یک پیش نمایش و یا یک اولین نگاه، همیشه باید زیاد باشه؛ مثلا وقتی نقدی می نویسی که 3000 کلمه اس باید پیش نمایشت 5000 کلمه باشه که تو اصلا این مورد رو رعایت نکردی و اولین نگات بسیار کمه.
2- از شکلک استفاده نکن چون ارزش مقاله رو میاره پایین.
3- از جملاتی مثل " این دیوانه دیگه کیه که داره تو این جا راه میره؟" یا "وای پسر!!! این دیگه چه کوفتیه" اصلا استفاده نکن؛ سعی کن نقدات جدی باشن.
4- درباره گرافیک چنین بازی، خیلی میشه نوشت و درباره گیم پلی هم همین طور. می تونستی درباره تخریب پذیری ها، طراحی شخصیت ها و لباس ها و خیلی از موارد دیگر صحبت کنی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
5- از علایم نگارشی مثل (،) (؛) استفاده کن[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
در نهایت خسته نباشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] بهترین راه برای پیشرفت در مقاله نویسی، تمرین کردن و روحیه داشتن هستش و باید در هنگام نوشتن تمرکزت رو حفظ کنی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
موفق باشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  56sc_the_north_remembers_by_ertacaltinoz...-_copy.jpg]
                                  

پاسخ
#4
(04-07-2014, 10:11 PM)'HoomanGamer' نوشته است: اول خسته نباشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نه نه نه نه نه[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]
اشتباه هات رو بهت می گم:
1- یک پیش نمایش و یا یک اولین نگاه، همیشه باید زیاد باشه؛ مثلا وقتی نقدی می نویسی که 3000 کلمه اس باید پیش نمایشت 5000 کلمه باشه که تو اصلا این مورد رو رعایت نکردی و اولین نگات بسیار کمه.
2- از شکلک استفاده نکن چون ارزش مقاله رو میاره پایین.
3- از جملاتی مثل " این دیوانه دیگه کیه که داره تو این جا راه میره؟" یا "وای پسر!!! این دیگه چه کوفتیه" اصلا استفاده نکن؛ سعی کن نقدات جدی باشن.
4- درباره گرافیک چنین بازی، خیلی میشه نوشت و درباره گیم پلی هم همین طور. می تونستی درباره تخریب پذیری ها، طراحی شخصیت ها و لباس ها و خیلی از موارد دیگر صحبت کنی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
5- از علایم نگارشی مثل (،) (؛) استفاده کن[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
در نهایت خسته نباشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] بهترین راه برای پیشرفت در مقاله نویسی، تمرین کردن و روحیه داشتن هستش و باید در هنگام نوشتن تمرکزت رو حفظ کنی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
موفق باشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 


ممنون تا حدودی اصلاح شد[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
[تصویر:  sina-black.png]
پاسخ
#5
این اولین نگاه هستش چرا نکات مثبت و منفی گذاشتی[img]images/smi/s0 (5).gif[/img]
[تصویر:  5b7th9dl7afci0p5zblo.jpg]
پاسخ
#6
مرسی
یه خورده علط های املایی داشت

بعدش این اولین نگاه هست نه نقد و بررسی/ نکات مثبت و منفی واسه نقد و بررسی هست
هرکی بسته طلایی، برنزی، یا نقره ای شبگرد رو خریده چیغام خصوصی بده کارش دارم.... مهم .... فوری
تیم طلایی )<<9?یمفا:

I ain't never goin to forget you all
[تصویر:  6b6gc2awoprjvsvziyng.jpg]
پاسخ
#7
(04-08-2014, 01:20 PM)'Persepolis_FC' نوشته است: مرسی
یه خورده علط های املایی داشت

بعدش این اولین نگاه هست نه نقد و بررسی/ نکات مثبت و منفی واسه نقد و بررسی هست

 



پاکشون کردم
[تصویر:  sina-black.png]
پاسخ
#8
کاشکی میشد ما هم بازی میکردیم آنلاینشو.[img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img][img]images/smi/s0 (41).gif[/img]
[تصویر:  1g9m3x2615avtcitkeoy.png]
پاسخ
#9
خسته نباشی نقد خوبی بود یه سری مشکلات داره که با هومن کاملا موافقم.
درکل کارت خوب بود.
اگه بتونی بزنی چندمین باره که دست به قلم شدی راحت تر میشه نظر داد.
منتظر کارهای بعدیت هستیم.
موفق باشی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
[تصویر:  QNzWe.jpg]
پاسخ
#10
(04-09-2014, 09:51 AM)'Tidus' نوشته است: خسته نباشی نقد خوبی بود یه سری مشکلات داره که با هومن کاملا موافقم.
درکل کارت خوب بود.
اگه بتونی بزنی چندمین باره که دست به قلم شدی راحت تر میشه نظر داد.
منتظر کارهای بعدیت هستیم.
موفق باشی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 

 

این اولین بارم بود[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
[تصویر:  sina-black.png]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,100 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,549 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,527 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,627 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,829 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان