در طول سال ها، ماه ها و روزها بازی های جدید با سبک های جدیدی تولید می شوند و هر بازی می تواند میلیون ها طرفدار را به خودش جذب کند. ولی سوال اینجا پیش می آید که (چگونه)؟ یک بازی باید به علاوه ی گرافیک مناسب، داستان پردازی زیبا و اتمسفر مناسبی داشته باشد. در غیر این صورت یک گوشه می افتد و خاک می خورد. صد در صد ساخت همچنین بازیی با مشخصات و ویژگی های فوق الذکر بسیار سخت می باشد ولی از قدیم گفته اند که برای موفق شدن باید مراحل دشواری را پشت سر بگذاریم(از هفت خان رستم گذشتن). Metal Gear Solid GZ با این که گیم پلی کمی دارد ولی می تواند چاشنی مناسبی برای شروع عنوان اصلی"Metal Gear Solid V The Phantom Pain"باشد. در مراحل شروعی بازی در کل می توان حس جاسوس بودن را چشید و فهمید که یک جاسوس چه سختی هایی برای به پایان رساندن ماموریت خود می کشد. اصلا نگران گرافیک و چیزهای دیگر نباشد زیرا شما با یک بازی کامل روبرو هستید، اگرچه شاهد گیم پلی 12 ساعته یا 20 ساعته نیستیم ولی همین "1 یا 2 ساعت" پر از ارزش و تجربه ی جدید است. سری Metal Gear Solid تا به حال بر روی کنسول های متفاوتی لانچ شده اند(به غیر از PC) و به قول معروف سرد و گرم چشیده اند و آماده هستند برای لانچ PC تا شاهد گرافیکی جذاب و گیراتر، گیم پلی روان تر و تجربه ای متفاوت تر باشیم.
نام:Metal Gear Solid V Ground Zeroes
سبک: اکشن سوم شخص/مخفی کاری
پلترفوم ها: PC،Xbox One،Xbox 360،PS4،PS3
موتور: Fox Engine
سازنده: Kojima Production
ناشر: Konami
این اطمینان را به شما می دهم که تا به حال بازیی به این زیبایی تجربه نکرده باشید. موتور بازی Fox Engine، یک موتور کامل و قابل ستایش است و به ما نوید یک بازی بسیار عالی و زیبا را می دهد. بی شک Kojima در ساخت این بازی که فقط حدود 1 الی 2 ساعت گیم پلی دارد هیچ چیزی کم نگذاشته است و انتظارات طرفداران را بر آورده کرد. گیم پلی بازی بسیار عالی و بدون ایراد و حتی اندکی لگ یا افت فریم می باشد، البته فقط روی سیستم های ضعیف تر از سیستم مورد نیاز اصلی بازی شاهد "لگ" هستیم. در گیم پلی بازی شما قادر خواهید بود که دشمنانتان را به صورت مخفی از بین ببرید و حتما باید آن ها را پنهان کنید مگر نه سربازان دیگر متوجه حضور شما می شوند و شما قادر به ادامه ی بازی نخواهید بود. در روند گیم پلی بازی می توانید دشمنان خویش را علامت گذاری کنید و از پشت مناطق بسته شده مانند دیوارها یا چادرها وی را پیدا کنید و سریع او را Silent Kill بنمایید. این خود یکی از زیبایی ها و جذابیت های بازی به شمار می رود و به شما این امکان را می دهد که خود را جای Big Boss بگذارید و حس یک جاسوس واقعی بودن را بچشید.
در این تصویر به قدرت گرافیکی Fox engine پی خواهید برد!کلام آخر:
گیم پلی بازی عنصری بود که هر گیمر از استفاده از آن لذت می برد و واقعا هم بسیار عالی روی آن کار شده بود. در بخش موسیقی بازی که شاید در بعضی مواقع برای حس گرفتن دارای اهمیت باشد، در ساخت بازی مورد اهمیت قرار نگرفت و همین یکی از نکات منفی این بازی به شمار می رود. کمبود در این بخش باعث می شد که در بعضی از مواقع، گیمر از این بازی زده شود ولی گرافیک بازی باعث می شد که از این نکته ی منفی چشم پوشی شود. بازی از هر لحاظ از بازی های دیگر در سبک مخفی کاری مانند Splinter Cell و Hitman بهتر بود. از این نظر این حرف را می زنم چون بنده تا به حال تجربه ای بسیار جذاب تر و هیجان انگیز تر از این بازی نداشتم و فکر نمی کنم که هیجان انگیز تر از آن باشد! بازی بسیار بازی خوبی بود. بنده بسیار از این بازی لذت بردم و حتی در بعضی از مواقع از کار و زندگی ام می گذشتم تا به این بازی برسم. برای این بازی چه کارها که نکردم! موتور گرافیکی Fox Engine در عناصر گرافیکی و گیم پلی بازی تغییر و تحول قابل ستایش زیادی به وجود آورده است. به طوری که یک گیمر را بسیار به خود مشغول می کند. به نظرم اگر مدت زمان گیم پلی بازی بیش تر بود نمرات بیش تری هم بازی کسب می کرد. در نقد هایی که از این بازی بنده خواندم دیدم که همه از این بازی به عنوان یک تجربه ی عالی یاد می کنند ولی نمراتی که آن ها به این بازی داده بودند واقعا خنده دار بود! به نظر من اصلا نباید به نمره ی یک بازی توجه داشت بلکه باید فقط یک تجربه ی خوب از آن کسب کرد و همین می تواند یک نمره ی مثبت برای سازندگان این بازی باشد. چهره پردازی شخصیت اصلی بازی و دیگر شخصیت ها بسیار زیبا و عالی بود و من هیچ وقت چنین چهره پردازی دقیقی ندیدم. حتی یک تار مو هم کم نبود! Big Boss مانند نسخه های قبل دارای استقامت زیادی است و می توان به او یک لقب مار حرفه ای داد، اگر چه قبلا به او لقب هایی دیگر داده شد ولی من از این لقب Big Boss بیش تر از همه ی لقب های دیگر خوشم می آید. یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد در امر گیم پلی بازی استفاده از سبک Open World و وسایل نقلیه می باشد. داستان بازی بسیار زیبا است و با این که چند سال پس از وقایع نسخه ی Peace Walker رخ می دهد اما باز هم جدید به نظر می رسد. در کل اگر همه ی این نکات را روی هم بگذاریم و به قول ریاضیدان ها با هم جمع کنیم، شاهد یک بازی بسیار وصف نشدنی و عالی هستیم. به شخصه من از این بازی لذت بردم. در بازی سیستم کاورگیری جزء سیستم های بسیار عالی به شمار می رود و شما می توانید در بعضی از مواقع استراری از این سیستم استفاده کنید و دشمنان خود را چه به صورت مخفی و چه به صورت آشکار از بین ببرید. به امید یک تجربه ی عالی از عنوان MGS TPP و MGS GZ!
نمرات:
خب حالا رسیدیم به بخش نمرات بازی که بنده بر اساس نسخه ی PC این عنوان، نمرات را جمع آوری کرده ام.
نکات منفی:
مدت زمان کوتاه گیم پلی بازی
نکات مثبت:
حفظ نام Metal Gear- تغییر و تحول در بخش گرافیکی- طراحی و تمرکز عالی تیم سازنده بر روی همه ی عناصر بازی- چهره پردازی بسیار عالی و زیبا- نور پردازی بسیار عالی- استفاده از موتور جدید برای ساخت بازی- مخفی کاری سخت- استفاده از همه نوع تفنگ- استفاده از وسایل نقلیه در روند گیم پلی بازی- هوش مصنوعی بسیار عالی دشمنان- داستان بسیار عالی با وجود 1 الی 2 ساعت گیم پلی
نمره ی کلی:
نام:Metal Gear Solid V Ground Zeroes
سبک: اکشن سوم شخص/مخفی کاری
پلترفوم ها: PC،Xbox One،Xbox 360،PS4،PS3
موتور: Fox Engine
سازنده: Kojima Production
ناشر: Konami
ماری که زخمی ماند:
شاید فهم این که یک انسان عادی دارای قدرت های ماوراءالطبیعی هست، خیلی سخت باشد. ولی فهم آن که به انسان یک لقب بدهند که مشخصات ظاهری وی را افشا کند، بسیار آسان می باشد. شخصیت اصلی بازی-Big Boss- است. همان کسی که در آغاز Metal Gear کنترل وی را داشته ایم و همه می دانیم که او استاد یک Snake حرفه ای به نام Solid Snake می باشد. بسیار ناراحت کننده بود که Solid Snake استادش را که از کودکی وی را تربیت می کند، به قتل برساند. ببینید تنها کسانی می توانند به درک واقعی این بازی پی ببرند که از نسخه ی اول آن را تجربه کرده باشند. با تجربه ی نسخه ی اول این بازی که بر روی میکرو منتشر شد، می توان به صورت کامل به داستان این بازی پی برد. چهره پردازیی که موتور بسیار قدرتمند Fox Engine آن را خلق کرده است واقعا منحصر به فرد می باشد. ما قبل از این شاهد هیچ گونه گرافیک نسل هشتی در این سری نبوده ایم ولی با عرضه ی MGS V GZ همه چیز تغییر کرد و نوید این را داد که ما می توانیم این عنوان قدیمی را به شکل دیگری بازی نماییم و از بازی کردن آن سیر نشویم. گرافیک بازی که بیش تر در نورپردازی و صحنه های سینماتیک بازی خودنمایی می کند، از نکات بسیار مثبت به شمار می رود. حقیر به هر منتقدی اسم MGS V GZ را می گفتم، آن منتقد در جواب می گفت:"یک بازی منحصر به فرد و بسیار زیبا است". و هیچ فرقی بین منتقد داخلی و خارجی قرار نداشت، زیرا هر کسی نکته ی مثبتی می گفت و به شخصه بنده هیچ نکته ی منفیی به غیر از زمان کوتاه بازی، در MGS V GZ پیدا نکردم.
قدرت بسیار زیاد Fox Engine:شاید فهم این که یک انسان عادی دارای قدرت های ماوراءالطبیعی هست، خیلی سخت باشد. ولی فهم آن که به انسان یک لقب بدهند که مشخصات ظاهری وی را افشا کند، بسیار آسان می باشد. شخصیت اصلی بازی-Big Boss- است. همان کسی که در آغاز Metal Gear کنترل وی را داشته ایم و همه می دانیم که او استاد یک Snake حرفه ای به نام Solid Snake می باشد. بسیار ناراحت کننده بود که Solid Snake استادش را که از کودکی وی را تربیت می کند، به قتل برساند. ببینید تنها کسانی می توانند به درک واقعی این بازی پی ببرند که از نسخه ی اول آن را تجربه کرده باشند. با تجربه ی نسخه ی اول این بازی که بر روی میکرو منتشر شد، می توان به صورت کامل به داستان این بازی پی برد. چهره پردازیی که موتور بسیار قدرتمند Fox Engine آن را خلق کرده است واقعا منحصر به فرد می باشد. ما قبل از این شاهد هیچ گونه گرافیک نسل هشتی در این سری نبوده ایم ولی با عرضه ی MGS V GZ همه چیز تغییر کرد و نوید این را داد که ما می توانیم این عنوان قدیمی را به شکل دیگری بازی نماییم و از بازی کردن آن سیر نشویم. گرافیک بازی که بیش تر در نورپردازی و صحنه های سینماتیک بازی خودنمایی می کند، از نکات بسیار مثبت به شمار می رود. حقیر به هر منتقدی اسم MGS V GZ را می گفتم، آن منتقد در جواب می گفت:"یک بازی منحصر به فرد و بسیار زیبا است". و هیچ فرقی بین منتقد داخلی و خارجی قرار نداشت، زیرا هر کسی نکته ی مثبتی می گفت و به شخصه بنده هیچ نکته ی منفیی به غیر از زمان کوتاه بازی، در MGS V GZ پیدا نکردم.
این اطمینان را به شما می دهم که تا به حال بازیی به این زیبایی تجربه نکرده باشید. موتور بازی Fox Engine، یک موتور کامل و قابل ستایش است و به ما نوید یک بازی بسیار عالی و زیبا را می دهد. بی شک Kojima در ساخت این بازی که فقط حدود 1 الی 2 ساعت گیم پلی دارد هیچ چیزی کم نگذاشته است و انتظارات طرفداران را بر آورده کرد. گیم پلی بازی بسیار عالی و بدون ایراد و حتی اندکی لگ یا افت فریم می باشد، البته فقط روی سیستم های ضعیف تر از سیستم مورد نیاز اصلی بازی شاهد "لگ" هستیم. در گیم پلی بازی شما قادر خواهید بود که دشمنانتان را به صورت مخفی از بین ببرید و حتما باید آن ها را پنهان کنید مگر نه سربازان دیگر متوجه حضور شما می شوند و شما قادر به ادامه ی بازی نخواهید بود. در روند گیم پلی بازی می توانید دشمنان خویش را علامت گذاری کنید و از پشت مناطق بسته شده مانند دیوارها یا چادرها وی را پیدا کنید و سریع او را Silent Kill بنمایید. این خود یکی از زیبایی ها و جذابیت های بازی به شمار می رود و به شما این امکان را می دهد که خود را جای Big Boss بگذارید و حس یک جاسوس واقعی بودن را بچشید.
در این تصویر به قدرت گرافیکی Fox engine پی خواهید برد!
گیم پلی بازی عنصری بود که هر گیمر از استفاده از آن لذت می برد و واقعا هم بسیار عالی روی آن کار شده بود. در بخش موسیقی بازی که شاید در بعضی مواقع برای حس گرفتن دارای اهمیت باشد، در ساخت بازی مورد اهمیت قرار نگرفت و همین یکی از نکات منفی این بازی به شمار می رود. کمبود در این بخش باعث می شد که در بعضی از مواقع، گیمر از این بازی زده شود ولی گرافیک بازی باعث می شد که از این نکته ی منفی چشم پوشی شود. بازی از هر لحاظ از بازی های دیگر در سبک مخفی کاری مانند Splinter Cell و Hitman بهتر بود. از این نظر این حرف را می زنم چون بنده تا به حال تجربه ای بسیار جذاب تر و هیجان انگیز تر از این بازی نداشتم و فکر نمی کنم که هیجان انگیز تر از آن باشد! بازی بسیار بازی خوبی بود. بنده بسیار از این بازی لذت بردم و حتی در بعضی از مواقع از کار و زندگی ام می گذشتم تا به این بازی برسم. برای این بازی چه کارها که نکردم! موتور گرافیکی Fox Engine در عناصر گرافیکی و گیم پلی بازی تغییر و تحول قابل ستایش زیادی به وجود آورده است. به طوری که یک گیمر را بسیار به خود مشغول می کند. به نظرم اگر مدت زمان گیم پلی بازی بیش تر بود نمرات بیش تری هم بازی کسب می کرد. در نقد هایی که از این بازی بنده خواندم دیدم که همه از این بازی به عنوان یک تجربه ی عالی یاد می کنند ولی نمراتی که آن ها به این بازی داده بودند واقعا خنده دار بود! به نظر من اصلا نباید به نمره ی یک بازی توجه داشت بلکه باید فقط یک تجربه ی خوب از آن کسب کرد و همین می تواند یک نمره ی مثبت برای سازندگان این بازی باشد. چهره پردازی شخصیت اصلی بازی و دیگر شخصیت ها بسیار زیبا و عالی بود و من هیچ وقت چنین چهره پردازی دقیقی ندیدم. حتی یک تار مو هم کم نبود! Big Boss مانند نسخه های قبل دارای استقامت زیادی است و می توان به او یک لقب مار حرفه ای داد، اگر چه قبلا به او لقب هایی دیگر داده شد ولی من از این لقب Big Boss بیش تر از همه ی لقب های دیگر خوشم می آید. یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد در امر گیم پلی بازی استفاده از سبک Open World و وسایل نقلیه می باشد. داستان بازی بسیار زیبا است و با این که چند سال پس از وقایع نسخه ی Peace Walker رخ می دهد اما باز هم جدید به نظر می رسد. در کل اگر همه ی این نکات را روی هم بگذاریم و به قول ریاضیدان ها با هم جمع کنیم، شاهد یک بازی بسیار وصف نشدنی و عالی هستیم. به شخصه من از این بازی لذت بردم. در بازی سیستم کاورگیری جزء سیستم های بسیار عالی به شمار می رود و شما می توانید در بعضی از مواقع استراری از این سیستم استفاده کنید و دشمنان خود را چه به صورت مخفی و چه به صورت آشکار از بین ببرید. به امید یک تجربه ی عالی از عنوان MGS TPP و MGS GZ!
نمرات:
خب حالا رسیدیم به بخش نمرات بازی که بنده بر اساس نسخه ی PC این عنوان، نمرات را جمع آوری کرده ام.
نکات منفی:
مدت زمان کوتاه گیم پلی بازی
نکات مثبت:
حفظ نام Metal Gear- تغییر و تحول در بخش گرافیکی- طراحی و تمرکز عالی تیم سازنده بر روی همه ی عناصر بازی- چهره پردازی بسیار عالی و زیبا- نور پردازی بسیار عالی- استفاده از موتور جدید برای ساخت بازی- مخفی کاری سخت- استفاده از همه نوع تفنگ- استفاده از وسایل نقلیه در روند گیم پلی بازی- هوش مصنوعی بسیار عالی دشمنان- داستان بسیار عالی با وجود 1 الی 2 ساعت گیم پلی
نمره ی کلی:
97.5