امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گیم پلی هر روز کم رنگتر از دیروز
#1
بیاید نگاهی به گذشته بکنیم،میبینیم که همه بازی ها در گیم پلی خلاصه شده بودند و فاکتور اصلی بازی گیم پلی بود،در عناوین ان دوران بازی ها داستان خاص یا گرافیک زیبا و چشم نوازی را دارا نبودند،بازی های در گذشته گیمر ها را سرگرم میکردند و چالش گیمر ها در بازی فقط در همین بخش بود.
 
حال بیایید به زمان حال نگاه کنیم.
بازی ها بجز گیم پلی،داستان های درگیر کننده و گرافیک های بی نطیری دارند که گیمر را کماکان به چالش میکشند.
ولی ایا این موارد به بازی های ویدیویی کمکی کرده است؟!
شاید با خود فکر کنیداین سوالی احمقانه میباشد و با خود بگویید مگر میشود موارد ذکر شده کمکی به بازی نکند.
کسی منکر این نیست که این موارد باعث پیشرفت بازی ها در مواردی بسیار شدند اما این اتفاق تا ان وقت خوشایند بود که فاکتور های اصلی بازی ها از حالت تعادل خارج نشده بودند.

نمی خواهیم که در بیان این مطالب عجله ای کنیم و گفته ها را بدون سند و مدرکی بیان کنیم پس بگذارید سری به بازی های اخیر بزنیم.

انچارتد فرانچایز موفق شرکت بازی سازی ناتی داگ
_______________________________________________
[تصویر:  22ag3t8k7okrvrxdbazd.jpg]
همان طور که میدانید نسخه چهارم سری بازی انچارتد در دست ساخت میباشد.
طبق معمول قبل از عرضه یک بازی هایپ ها و خبر های زیادی از عنوان در حال ساخت منتشر میشود.یکی از این نمایش های بازی انچارتد در مراسم بزرگ e3 بود.وقتی که این عنوان در مراسم به نمایش گذاشته شد طرفدار های این سری را خیلی خوش حال کرد.همان طور که میدانید بعد از هر نمایشی از بازی ها بازخورد هایی را هم به همراه دارد.اگر به این بازخورد ها توجه کنید میبینید همه گیمر ها فقط از گرافیک و جلوه های بصری این عنوان حرف زدند و همش نقل از گرافیک چشم نواز بود.بنده به شخصه هیچ نظری در مورد گیم پلی و حتی داستان این عنوان ندیدم.حتی شرکت سازنده بازی هم هر خبری که منتشر میکرد فقط پیرامون کیفیت و جلوه های بصری بود و هر روز تیتر خبر های بازی شده بود جلوه بصری چهره شخصیت بازی و دنیایی با کیفیت و................ همه خبر ها از این قبیل بود.

حال واقعا چرا؟!

رایز و اوردر دو بازی مشابه اما با ژانری متفاوت
__________________________________________
[تصویر:  6tp853gcp93f9x5qmtzn.png]
این دو عنوان انحصاری را که میشناسید.شاید الان از انها به خوبی یاد نشود ولی روزی این عناوین برای خود برو و بیایی داشتند!!!!!
بله این دو عنوان روزی یکی از مورد انتظار ترین بازی ها بودند تا انجایی که به انها لقب گوتی هم داده شد.
حال چرا این بازی ها ان جور که باید ظاهر میشدند نشدند؟ما خوب میدانیم که این عناوین نتوانستند گیم پلی خاصی را عرضه کنند پس حال که از این حقیقت با خبریم جواب این سوال برای مان بسیار ساده میباشد.
ما با دیدن این دو بازی دریافتیم که موتور عظیم شرکت کرایتک و صحنه های سینماتیک بازی اوردر که مثل فیلم جلوه میکرد هیچ کدام نتوانستند جای گیم پلی را بگیرند.



مثال ها زیاد هستند انقد زیاد که میتوان کل مقاله را با مثال پر کرد.واقعا جای تاسف دارد.
هر روز شرکت هایی را میبینیم که گیم پلی را فدای گرافیک میکنند از ان طرف گیمر ها بر سر رزولوشن و یک فریم بیشتر یا کمتر با یکدیگر بحث میکنند.


پس در این بین لذت بردن چه میشود.
سرگرمی چه میشود.
حتما این دو هم فدا میشوند.
زندگی یک قاتــــل


[تصویر:  assassins-creed_00285655.jpg]
پاسخ
#2
داداش یک چند مورد رو اول میگم:
اول اینکه دمت گرم بابت این مقاله
1- از علایم نگارشی مانند کاما استفاده کن که خواننده راحت تر مطلب ها رو درک کنه
2- در کلماتی مانند می توانیم، نوشتن آن به صورت میتوانیم غلط می باشد
3- سعی کن جملات رو در روی یک خط بنویسی و خط ها باهم تفاوت نداشته باشند که خط پایینی جلوتر از بالایی باشه
بین تصاویر و کلمات هم یک فاصله بگذار
داداش نارحت نشو که این موارد رو می گم!!
و بدون که این موارد باعث بهتر شدن مقاله هاتون میشه
باز هم سپاس بابت این مقاله
منتظر دیگر مقاله هات نیز هستم
موفق باشی
پاسخ
#3
(03-13-2015, 04:16 PM)محمد امین 78 نوشته است: داداش یک چند مورد رو اول میگم:
اول اینکه دمت گرم بابت این مقاله
1- از علایم نگارشی مانند کاما استفاده کن که خواننده راحت تر مطلب ها رو درک کنه
2- در کلماتی مانند می توانیم، نوشتن آن به صورت میتوانیم غلط می باشد
3- سعی کن جملات رو در روی یک خط بنویسی و خط ها باهم تفاوت نداشته باشند که خط پایینی جلوتر از بالایی باشه
بین تصاویر و کلمات هم یک فاصله بگذار
داداش نارحت نشو که این موارد رو می گم!!
و بدون که این موارد باعث بهتر شدن مقاله هاتون میشه
باز هم سپاس بابت این مقاله
منتظر دیگر مقاله هات نیز هستم
موفق باشی

سلام محمدامین گل.
ممنون وقت گذاشتی مقالمو خوندی.
این نکاتی که گفتی حتما در مقالات بعدی رعایت میکنم.

موفق باشی :)
زندگی یک قاتــــل


[تصویر:  assassins-creed_00285655.jpg]
پاسخ
#4
اول اینکه خوب بود
دوم اینکه خیلی کم بود
شوم اینکه حرف های محمد امین رو گوش کن چون مشکل آنچنانی دیگه ندیدم
موفق باشی
فقط یه چیز دیگه 
آخرش خیلی باحال بود
پاسخ
#5
خیلی عالی و مختصر.
من که مشکل خاصی توش ندیدم فقط داداش باید به یه سری نکات دقت کنی که به منم گیر دادن دربارش مثلا :
رایز و اوردر دو بازی مشابه اما با ژانری متفاوت : بهتره یا اسم بازی ها رو به فارسی ترجمه کنی یا همون انگلیسیش رو بنویسی نوشتن به زبون فینگلیش یه توهین به خوانندس
در کل عالی بود
پاسخ
#6
(03-13-2015, 07:36 PM)Purya_Cr7a نوشته است: اول اینکه خوب بود
دوم اینکه خیلی کم بود
شوم اینکه حرف های محمد امین رو گوش کن چون مشکل آنچنانی دیگه ندیدم
موفق باشی
فقط یه چیز دیگه 
آخرش خیلی باحال بود

ممنون که به تاپیک سر زدید.
باید بگم که این موضوع گیم پلی در بازی ها واقعا چند وقتی بود که ذهنمو درگیر خودش کرده بود و تصمیم گرفتم مقاله راجب ان بنویسم حالا که میبینم شما از مقاله راضی بودید واقعا خوش حال شدم.
ممنون که وقت گذاشتی مقاله رو خواندید. :)

(03-13-2015, 08:15 PM)badboyX نوشته است: خیلی عالی و مختصر.
من که مشکل خاصی توش ندیدم فقط داداش باید به یه سری نکات دقت کنی که به منم گیر دادن دربارش مثلا :
رایز و اوردر دو بازی مشابه اما با ژانری متفاوت : بهتره یا اسم بازی ها رو به فارسی ترجمه کنی یا همون انگلیسیش رو بنویسی نوشتن به زبون فینگلیش یه توهین به خوانندس
در کل عالی بود

خیلی خوش حالم که از مقاله راضی بودید.
حتما در مقالات بعدی نکاتی که فرمودید رعایت می شود.

موفق باشید :)
زندگی یک قاتــــل


[تصویر:  assassins-creed_00285655.jpg]
پاسخ
#7
مقاله خوب بود ولی جندایراد داشت
1-استفاده نکردن از علایم نگارشی
2-نوشتن ا به جای آ
3- خوب معلومه عنوان AAA چون Uncharted نمیاد داستان خودشو لو بده یا گیم پلیشو بزاره و باعث اسپویل شدن بازی بشه اگه داستان یا گیم پلی رو بزاره از عظش مخاطب کم میشه و اگه داستان رو لو بده ... هرچند داستان این سری معلومه فقط پیج و خم هایش فرق می کند(مانند far cry که داستان تمام سری هایش یک ماهیت کلی داشته)
4- اسم ها رو یا معنی کن یا انگلیسی بنویس
5- علایمی چون (و........) یا !!!!!!   معنی نمیده در واقع باید بنئیسی (و...)  و همچنین به جای !!!!!!!   تنها(!) یک علامت کافیست
6-کوتاه بود

به طور کلی مبحث جالبی رو باز کردی که حتی میشه راجبش بحث کرد و واقعا این رو باید به بازیسازان ایرانی گفت که فقط به دنبال گرافیک بالا هستند نه گیم پلی خوب و اعتیاد آور و همچنین به گیمر ها که زمانی که شما را در حال دیدن انجام یک بازی کم گرافیک یا فلش مسخره میکنند
با تشکر
.Oh, then that's the rule you'll have to break to know the truth
پاسخ
#8
(03-14-2015, 06:32 PM)hexer نوشته است: این رو باید به بازیسازان ایرانی گفت که فقط به دنبال گرافیک بالا هستند نه گیم پلی خوب

همون گرافیک خوبش رو هم نمیتونند بسازند.کلا سیستم گرافیک تو ایران بر اساس نسل 4 یا فوق فوقش نسل 5 هست و به نظر شخص بنده تا چندین سال بعد هم پیشرفتی حاصل نمیشه.
پ.ن : بهتره به جای استفاده از موتورهای نسخه رایگان و ابتدایی بنشینند و خودشون یک موتور حرفه ای طراحی کنند تنها مشکل به نظرم همینه
پاسخ
#9
(03-14-2015, 06:32 PM)hexer نوشته است: مقاله خوب بود ولی جندایراد داشت
1-استفاده نکردن از علایم نگارشی
2-نوشتن ا به جای آ
3- خوب معلومه عنوان AAA چون Uncharted نمیاد داستان خودشو لو بده یا گیم پلیشو بزاره و باعث اسپویل شدن بازی بشه اگه داستان یا گیم پلی رو بزاره از عظش مخاطب کم میشه و اگه داستان رو لو بده ... هرچند داستان این سری معلومه فقط پیج و خم هایش فرق می کند(مانند far cry که داستان تمام سری هایش یک ماهیت کلی داشته)
4- اسم ها رو یا معنی کن یا انگلیسی بنویس
5- علایمی چون (و........) یا !!!!!!   معنی نمیده در واقع باید بنئیسی (و...)  و همچنین به جای !!!!!!!   تنها(!) یک علامت کافیست
6-کوتاه بود

به طور کلی مبحث جالبی رو باز کردی که حتی میشه راجبش بحث کرد و واقعا این رو باید به بازیسازان ایرانی گفت که فقط به دنبال گرافیک بالا هستند نه گیم پلی خوب و اعتیاد آور و همچنین به گیمر ها که زمانی که شما را در حال دیدن انجام یک بازی کم گرافیک یا فلش مسخره میکنند
با تشکر

سلام ممنون که از مقالم بازدید کردی.
ممنون که نکات را درباره مقاله نویسی بهم یاد دادی قطعا این نکات در ادامه کارم بدردم میخورن.
ازت ممنونم
زندگی یک قاتــــل


[تصویر:  assassins-creed_00285655.jpg]
پاسخ
#10
نظر خاصی در رابطه با نکات نگارشی مقاله ندارم! ولی از مفهوم چرا...
شما مطمئنا منظورتون مخاطب ایرانی و همینطور کاربران گیمفا هست! چونکه من مطمئن هستم که هیچ گونه از سایت های خارجی و کاربراشون اینگونه نیستند و صد البته من خودم خیلی هارو میشناسم که گیمپلی خیلی براشون مهم باشه که توی این سایت نیستند! بعدش قسمت اول مقاله خیلی جالب بود واقعا خیـــلی:| عزیز من اون تریلر 30 ثانیه ای که هیچی توش گیمپلی وجود نداشت رو شما میخواید بیان در رابطه ی گیمپلی صحبت کنند؟ ولی اگر شما اون تریلر 15 دقیقه ای psx رو ببینید میفهمید که گیمپلی این بازی چقدر خوب کار شده بسیاری کارهای جدید مثل از صخره بالا رفتن و همینطوری بزرگ تر شدن محیط که به گیمپلی کمک شایانی میکنه رو میتونید ببینید!
من نظری در رابطه با رایز ندارم ولی اوردر رو چون بازی کردم میگم! بازی اوردر به صراحت میتونم بگم گیمپلی خوبی داشت! مشکلش کمی گیمپلی بود! به قول معروف بازی ای که توی یک روز (حدود ده ساعت) تموم بشه واقعا ارزش 60 دلار نداره با احتساب اینکه تازه بازی قسمت انلاین نداشت! اوردر گان پلی واقعا جالب و همینطوری تفنگ های جالبی داشت و گیمپلی و کاورگیری خوبی نیز داشت! ولی تا اونجایی که از کسایی که رایز رو بازی کردن علاوه بر کم بودن گیمپلی مشکلات گیمپلی زیادی داشت!
در کل قبول دارم که به قسمت داستان و گیمپلی به حد کافی توجه نمیشه (به جز چند شرکت) ولی با مثال هاتون موافق نبودم که دلایلش هم گفتم!
موفق باشید.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  گیم پلی هر روز کم رنگ تر از دیروز 2 mnhgm 2 1,306 07-01-2016, 07:59 PM
آخرین ارسال: mnhgm

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان