امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شروعِ دوران موفقیت | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2015
#1
سالیانه، نمایشگاهی تحت عنوان E3 برگزار می‌شود و شرکت‌های بزرگ از این فرصت، برای پرده‌برداری از کارهایشان استفاده می‌کنند؛ و به عبارتی دیگر آن‌ها با سوپرایزهای خود، می‌توانند دربرابر یکدیگر "قد عَلَم کنند". در این رقابت، شرکتی که از وقت خود استفاده نکرده و برنامه خاصی برای ارائه ندارد، زیر دست و پا لِه می‌شود! در این مقاله، به وقایعی که درون کنفرانس مایکروسافت اتفاق افتاد پرداخته و به سئوالِ "آیا مایکروسافت توانست قد عَلَم کند؟" پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید ... 

[تصویر:  xbox_e3_2014.jpg]
*سال دیگه، بهار دسته جمعی E3*

نمایش با خوش‌آمدگوییِ عضو ارشد Industries 343؛ "Bonnie Ross" شروع شد. او با وعده‌یِ «بهترین و خلاقانه‌ترین بازی‌هایِ تاریخ XBOX»، حاضران را برای ادامه نمایش تشنه‌تر کرد. با تشویقِ حضـار، نام «Halo : The Guardians» بر روی صفحه‌نمایش نقش بَست. همانطور که بانی راس گفت، این بازی پتانسیلی را دارا می‌باشد که می‌تواند هم دنیای Halo را به بهترین شکل مجسم ‌کند و هم قدرت XBOX1 را نشان دهد. گفت‌و‌گوی دقیقِ بین شخصیت‌ها، اسلحه‌ها و قابلیت‌های جدید، گرافیک متحیرکننده و گیم‌پلیِ چالش‌برانگیز، دست به دست هم دادند و نمایشی رویایی را به همگان هدیه دادند. پس از رونمایی از بخش داستانی، بخش چندنفرهِ بازی که «War Zone» نام دارد، معرفی شد. در «میدان جنگ»، 24 بازیکن می‌توانند به همراه دشمنانی کنترل‌شده با هوش مصنوعی و در محیطی عظیم‌تر از نسخه های قبل، به جنگ و جدال بپردازند. حال نوبت به معرفی یک عنوانِ جدید و خلاقانه، به نام «ReCore» می‌رسد. بازی در محیطی آخرالزمانی و پوشیده در برف اتفاق می‌اُفتد و روایتگرِ داستانِ دختری است که به وسیله گوی‌های آبی، می‌تواند در کالبدِ روبات‌ها و قطعات فلزیِ بی‌جان، روحی تازه بِدمد و از آن‌ها به عنوان ابزار کمکی استفاده کند. این عنوان که توسط کیجی اینافونه کارگردانی می‌شود، برایِ بهار 2016 برنامه ریزی شده‌است.
[تصویر:  recore-ss4-e1435659878253.jpg]
*زندگی را دوباره آغاز کن*

با رونمایی از قابلیت «Backward Compatibility»، آرزوی بازیکنان از داخلِ حباب، درآمد. اکنون می‌توانید بازی‌های XBOX360 را که پول و زمان زیادی را صرف آن‌ها کرده‌اید، با عملکردی بهتر بر روی XBOX1 اجرا کنید! البته در وضعیتِ فعلی فقط صد عنوان قابل بازی هستند که در ماه‌های دیگر به این تعداد افزوده خواهدشد. اینگونه می‌توانید از شیرینیِ بازی‌های قدیمی، در کنار ویژگی‌های جدیدِ نسل هشت، بهترین استفاده را بکنید. Phil Spencer، با اشاره به تاثیر کنترلر بر روی تجربه بازی‌کردن، از یک کنترلر جدید تحت عنوان «XBOX Elite Wireless Controller» که در پاییز امسال عرضه می‌شود، رونمایی کرد. اجزای این کنترلر، با ظرافت خاصی طراحی شده و قابل جایجایی می‌باشند.
[تصویر:  xbox_one_elite_wireless_controller_1.jpg]
*با لذت بیشتری بازی کنید*

[font=Tahoma, sans-serif]اینبار «Todd Howard» از شرکت Bethesda، با یک نمایش فوق‌العاده از «Fallout 4» بر روی صحنه ظاهر شد. وی، انتقال ماد از PC به XBOX1 را تائید و توضیحاتی را دربابِ بازی بازگو کرد:[/font]
نقل‌قول: «Fallout 4» فرصتِ تجربه وقایع جنگ هسته‌ای را به شما ‌می‌دهد. ناچاراً شما خانه خود را ترک کرده و در قسمتی امن در زیرزمین، پناه خواهید گرفت. به دلیل وقایع مختلف، شما 200 سال بعد به عنوان تنها بازمنده پناهگاه «Vault 111»، ماجراجویی را آغاز می‌کنید. این محیطِ عظیم؛ یک دنیای کاملا پویا و Dynamic است. شخصیت مورد علاقه‌تان را بسازید، به مکان‌های مختلف سفر کنید و هر کار که خواستید، انجام دهید! به طور کل، ما آزادی عمل را به عنوان پایه و بنیانِ بازی برگزیدیم. آیتم‌های مختلفی را در محیط‌های گوناگون قرار دادیم تا به دنیای بازی، جان و رمق دهند. می‌توانید در محیطِ بازی، کاوش کنید و از کمکِ افراد زیادی، بهره‌مند شوید. 
حال، Peter Moore وارد صحنه شد و قابلیت EA Access (که به صورت انحصاری می‌باشد) را رونمایی کرد و به دنباله‌ی آن، چند بازی رایگان شد. البته این بخش،چندان جذاب نبود و به دلیل صحبت‌های زیادی که پیتر درباره EA Access کرد این بخش "خسته کننده" به نظر آمد. او، با اشاره به علاقه‌ی زیاد به سری Plants Vs Zombies، نسخه جدید این بازی را تحت عنوان Plants Vs Zombies :Garden Warfare 2 معرفی کرد که با فضای شاد و رنگارنگ ِ خود، رنگی تازه بر چهره‌ی مراسم پاشید. بازی، وضعیت شهر خیالیِ "زامبابیا" را بازگو می‌کند. زامبی‌ها شهر را از آنِ خود کردند و گیاهانِ بامزه و خنده‌دار، به عنوان "ناجیانِ زامبابیا" مسئولیت نجات شهر را دارند.
[تصویر:  pvsz-gw2-big.jpg]
*یک دنیای فانتزی و رنگارنگ!*

طرفداران سبکِ Racing همچنان چشم به صفحه‌نمایش دوخته بودند، تا بالاخره اثری از "سرعت" را مشاهده نمایند، که با فرودآمدن فوردِ آبی و حضور هنری فورد (غیر آبی!)، بدنه‌ی صفحه‌نمایش با نام "Forza Motorsport 6" خالکوبی شد. بالاخره "دارندگی و برازندگی" ! 
Forza 6 دارای 450 ماشین مختلف است که با مدل اصلیِ خود مو نمی‌زند. در بخش چندنفره، 24 بازیکن می‌توانند در یک مسابقه به رقابت بپردازند. Forza 6، دارای کیفیت تصویر 1080p و نرخ فریم 60 می‌باشد و در 15 سپتامبر منتشر می‌شود. صدای پرنده‌های زیبا در روز، صدای باران در بعدازظهر و صدای جیرجیرک‌های عاشق در شب، به صورت شبانه‌روزی می‌گویند:
«خدای سرعت، باری دیگر برگشت!»

تریلر «Dark Souls 3» مانند سنت همیشگیِ خود، مرموز و مشکوک پخش شد. تاریکی بر فضا چیره شده بود و موجودات عجیب، جسدهای مردمان بی‌گناه را جابجا می‌کردند. خورشید، تشعشات طلاییِ خود را ظالمانه می‌تابید و پیرزن‌ها با کمر خمیده، گناهان خود را به دوش می‌کشیدند. مه، خیلی آرام شهر را در خود فرو می‌کند. غولی بزرگ، بر‌می‌خیزد و از درونِ او، آتش زبانه می‌کشد.
[تصویر:  Dark_Souls_3_E3_screenshot_10.jpg]
*خود را برای این جمله آماده کنید : You Die*

دقایقی بعد، «Laurent Detoc» با اخباری خوب برای طرفداران پروپاقرصِ Tom Clancy's بر روی صحنه احضار شد. وی اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی بازیِ «The Division» به صورت انحصاری برای XBOX1 در ماه دسامبر عرضه خواهد شد و همچنین کسانی که نسخه‌یِ بعدی سری Rainbow؛ یعنی Rainbow Six Siege را خریداری کنند، می‌توانند دو نسخه‌ی Rainbow Six Vegas و Vegas2 را به صورت رایگان تجربه کنند. البته این سوپرایزها را باید مدیون قابلیت Backward Compatibility باشیم!
هر ساله بازی‌های جدیدی، با گرافیک بالا و گیم‌پلی جذاب می‌آیند ولی اکثرا از خلاقیت برخوردار نبوده و کمی موضوع را کلیشه‌ای می‌کنند. ولی بازیسازانِ مستقل با ایده‌های طلایی، بازی‌هایی خلاقانه می‌سازند و با کمترین امکانات، بیشترین لذت را به بازیکن انتقال می‌دهند. از جمله این بازی‌ها میتوان Beyond Eyes، Ashen و ... را نام برد که در کنفرانس مایکروسافت تریلری از آن‌ها پخش شد و خوشبختانه با تشویق و تحسینِ حضار، روبه‌رو شد. در این بین، استودیو Rare به مناسبت 30 سالگی، از کالکشنی تحت عنوانِ Rare play، رونمایی کرد. این کالکشن، 30 تا از برترین عناوین این شرکت را در خود جای داده است.
[تصویر:  rare_replay_box_1.jpg]
*خاطرات، زنده می‌شوند!*


به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس خواهیم رسید. Brian Horton، بر روی صحنه حاضرشده و قسمتی از گیم‌پلی چالش‌برانگیزِ Rise Of Tomb Rider را به همگان نشان می‌دهد. آن دخترکِ دل‌نازک، حال پخته‌تر شده و خوب می‌داند که چگونه از پس حیواناتِ گوناگون، برف و ... برآید. Rise Of Tomb Rider، با پیروی از مکانیزمِ نسخه‌های قبل، حس‌و‌حال همان لارای قبلی را القا می‌کند. گرافیک چشم‌نواز و موسیقیِ گوش‌نواز با گیم‌پلیِ هیجان‌انگیز ترکیب شده و دست‌پختی عالی را ارائه دادند. اوج خوشحالی و شوق را کاملاً می‌توانید از صدای جیغ‌ و هورای حاضران بفهمید. ولی این فقط بخشی از کار بود، مایکروسافت هنوز سوپرایز بزرگ خود را به عموم نشان نداده است؛ فناوریِ واقعیت مجازی و HoloLens! بی‌شک می‌توان گفت؛ بی‌نقص‌ترین و جذاب‌ترین بخشِ کنفرانس، همین قسمتِ رونمایی از HoloLens بود. با این تکنولوژی، می‌توانید بدون هیچ صفحه‌نمایشی، بازی را روی دیوار اتاقتان نمایش دهید و یا حتی آن را به صورت سه‌بعدی بر روی میز، پیاده کنید! می‌توانید همه جای بازی را با یک نگاهِ کلی، کاوش کنید و حتی می‌توانید از فرامین صوتی برای آسان‌تر شدن کارِتان، استفاده کنید.
[تصویر:  HoloLens-E3-minecraft-2.jpg]
*خیلی بیش‌ازحد جالب نیست؟!*

[font=Tahoma, sans-serif]با آمدنِ «Rod Ferguseson» بر روی صحنه، چرخ‌دنده‌ها دوباره به حرکت درآمدند. وی، Gears Of War Ultimate Edition که عنوان بازسازی شده نسخه اول است را معرفی کرد و همچنین به کیفیت تصویر 1080p و نرخ فریم 60 اشاره کرد. Ferguseson ، کنترلر را به دست گرفت و آماده به قدم نهادند در دنیای وسیع «Gears4» شد. در همان اوایل تریلر، متوجه یک نسخه کاملا جدید خواهیم شد؛ زیرا خبری از مارکوس و گروهش نبود و به جای آن‌ها، دو شخصیتِ کاملاً جدید جایگزین شده بودند و بازی، اتمسفری سنگین و تاریک داشت. نمایش Gears 4 خوب بود؛ اما نمی‌شود گفت با نمایشی کاملاً بی نقص و "عالی" طرف بودیم. اگر نمایش Gears Of War 3 را در E3 2011 به خاطر داشته باشید،متوجه منظورم خواهید شد.[/font]
[font=Tahoma, sans-serif][تصویر:  phpldg1k4.jpg][/font]
[font=Tahoma, sans-serif]*یک آقای خوشتیپ و یک خانومِ زیبا، جای مارکوس خالیست!*[/font]

[font=Tahoma, sans-serif][font=Tahoma, sans-serif]در کل، می‌توانیم کنفرانس مایکروسافت را به یک ترازو تشبیه کنیم. ترازویی که همه‌یِ عناصرَش به‌اندازه بود. البته نمی‌شود گفت با یک نمایشِ بی‌نقص همراه بودیم ولی دیگر مانند سال‌های گذشته، خبری از صحبت‌های طولانی و بخش‌های خسته‌کننده نبود و اسپنسر از وقتِ‌طلایی که در بر، داشت بهترین استفاده را کرد. امسال، می‌توانیم ترافیکی سنگین از بهترین بازی‌های تاریخ XBOX را مشاهده نماییم. بازی‌های مستقل و خلاقانه، فرنچایزهای محبوب، واقعیت مجازی و ... همه و همه آماده شدند تا مایکروسافت را باری دیگر به اوجِ قله، نزدیک کنند.[/font][/font]

[font=Tahoma, sans-serif][font=Tahoma, sans-serif]دانلود کنفرانس مایکروسافت در E3 2015[/font][/font]

[font=Tahoma, sans-serif][font=Tahoma, sans-serif]دانلود با کیفیت 720p[/font][/font]

[font=Tahoma, sans-serif][font=Tahoma, sans-serif]دانلود با کیفیت 480p[/font][/font]

[font=Tahoma, sans-serif][font=Tahoma, sans-serif]دانلود زیرنویس[/font][/font]
Over my dead body I'm taking you
[تصویر:  Resident-Evil-6-Underground-Nightmare-1.png]
پاسخ
#2
آفرین سجاد جان! خیلی خوب بود فقط یکی دوتا سوتی دادده بودی:
1.گوی های آبی توی ReCore در واقع مثل مغز میمونن نه عامل حیات. که شخصیت اصلی اون مغز رو میتونه ارتقا بده و از رباتی به ربات دیگه منتقلش کنه.
2.هالولنز واقعیت مجازی نیست بلکه واقعیت افزودست. یعنی به واقعیت یکسری جزئیات و تصاویر اضافه میکنه. S0 (86)
در کل خیلی خوب بود. در مورد اون زیبا و خوشتیپ توی گرز هم موافق نیستم :D 
به امید موفقیتت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
درباره‌ی مایکرو هم باید بگم تونسته بود با زمانبندی مناسب خیلی خوب پیش بره. مثلا" بخش های خسته کننده‌ی کنفرانسش رو قبل و بعد از بخش های مهیج گذاشته بود تا حوصله‌ی حضار سر نره.
بنظر من امسال هم مایکرو هم سونی عالی کار کردن. به امید موفقیت هردوشون و متعاقبا" رشد صنعت گیم.
[تصویر:  tv0b_icarus_landing_system_by_ashwyerio-d6vcvnw.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آب در کوزه و ما... | تحلیل داستان بازی Spec Ops The Line mohireza 0 2,586 08-05-2017, 05:00 PM
آخرین ارسال: mohireza
  چرا چهل دقیقه برای بازی نکردن Fallout 4 کافی است ؟ - تحلیل 40 دقیقه ابتدایی بازی Clegane 11 4,523 08-05-2016, 04:23 PM
آخرین ارسال: saeedgreat
  سمفونی حماسه این‌بار در اسکاندیناوی | تحلیل نمایش God of War در E3 Tyrion 0 1,267 07-01-2016, 12:49 PM
آخرین ارسال: Tyrion
  God of War جدید، نگاهی دیگر به زندگی | تحلیل تریلر و احتمالاتی از بازی God of War Game Adventure 9 3,370 06-21-2016, 12:12 AM
آخرین ارسال: بازی_خور
  فتح E3 در ده دقیقه نخست! | تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2016 saeed aghababaee 0 1,150 06-17-2016, 11:15 AM
آخرین ارسال: saeed aghababaee

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان