(07-23-2016, 02:44 PM)You Never Win نوشته است:سلام.(07-23-2016, 02:19 PM)ABYSS نوشته است:(07-23-2016, 01:52 PM)Tyrion نوشته است:علیک سلام.اون فی المثل بود.مقاله باید چیزی فراتر از اطلاعاتی که خواننده داره بهش بده.برای مثال:(07-23-2016, 11:16 AM)ABYSS نوشته است: درمورد بخش دوم چیزی که فرمودید را قبول دارم.(خودم هم از اول میدونستم ایراد گرفتن از این موضوع چندان درست نیست.البته بازم میگم از ندیدن icewind dale یا یه crpg دیگه تو متن تعجب کردم.)
بگذریم
درمورد مقاله ها هم مسلما انتظار نمیره که نویسنده ها از خودشون مطلبی دربیارن و خواهی نخواهی باید از اطلاعات موجود استفاده کنند اما نویسنده میتونه با نثر خوب،دادن اطلاعات از نسخه های قبلی سری،trivia های جالب و... کیفیت متن را ببره بالا.چیزی که تو مقالات اکثر نویسنده هایسایت دیده نمیشه.انتظار میره کسی که مقاله مینویسه،حتی اگه خودش نمیدونه،یه سرچی هم درباره نسخه های قبلی بزنه برای پیدا کردن اطلاعات جالب که از قضا کم هم نیست و برای مثال تو ویکی هر بازی اطلاعات کاملی هست.برای مثال کسی که پیش نمایش ff7 remake را مینویسه،میتونه به مسائل جالبی مثل رکورد هزینه ساخت نسخه قبلی تو زمان خودش اشاره کنه.
علی ای حال ممنون که پاسخگو بودید.سایت داره روز های خوبی را تجربه می کنه و امیدوارم بهتر هم بشه.
اگه ممکنه یه بخش هم بگذارید برای بازی های رترو یا سبک ها و بازی ها و سبک هایی که زمانی شاهکار بودند اما الان فراموش شدند.
بازم ممنون.
سلام.
این تیکه که بولد کردم یه بیس و پایه کلی برای نوشتن مقالات به حساب نمیاد. یعنی یه چیز اختیاریه که نوشتنش چندان فرقی نمیکنه و برای بالا بردن کیفیت مقاله کمک حال نیست. به نظر من این مرور نسخههای قبلی هرچند که کار خنثی و بدون ثمری هست ولی بازم اضافه گویی به حساب میاد. خواننده انتظار اطلاعات داره نه تاریخچه و حاشیههای سری.
با این حال من به شخصه خوشحالم که مقالههای سایت رو میخونید و انتقاد بهجا میکنید.
توی پیش نمایشی که یونس از بازی دووم برای بازینما نوشت،اطلاعات خوبی از بیلد اولیه و روند ساخت بازی داد.من خودم میدونستم که بیلد اولیه اون بازی خوب نبوده و... ولی چیزی که یونس نوشته بود به اطلاعات من اضافه کرد.و واقعا پچرا که نه؟اطلاعاتی که تو یه مقاله داده میشه را میشه تو بحث ها ازش استفتده کرد و در کل دایره اطلاعاتی افراد را میبره بالا.الزامی نیست اما تفاوت یه نقد متوسط که صرفا کلاسه بندی اطلاعات موجوده را با یه نقد خوب که چیزی به اطلاعات افراد اضافه می کنه ،مشخص می کنه.
راستی.خواهشا اگه jrpg باز ندارید برای فاینال فانتزی 15 پیش نمایش ننویسید.به شخصه حاضرم بنویسم.ویرایشش را هم میدم یکی از اعضای تحریریه که میدونم قبول می کنه.مقدمه را هم که دادم جناب اقا بابایی.فقط هنوز جواب نگرفتم
سلام.
پیش از هر چیز تشکر می کنم بابت انتقاد خوبتون دوست عزیز.
ببینید در یه مقاله دادن اطلاعات اضافی دادن درست نیست. منتقد چیزی رو که در بازی تجربه کرده و دیده به تحریر در میاره. شاید شما هم همونو دیده باشین شاید ندیده باشین. ممکنه بعضی از عناوین در بعضی جاها مثل نوشتهها و غیره اطلاعاتی داده باشن که بازم در صورتی که نویسنده بخواد میتونه اونا رو برسونه اونم به شرطی که ربطی به مقاله داشته باشه و به اون کمک کنه. بیان یه چیز جانبی، نیاز نیست و درست هم نیست. در پیش نمایش هم نویسنده چیزی رو که در تریلرها، عکس ها، اطلاعات، اخبار و آرت ورک ها دیده بیان میکنه و به رشته تحریر درمیاره. حالا خوندن اون و اضافه شدن به اطلاعات مخاطب، در چند حالت رخ میده؛ یکی این که مخاطب اون اطلاعات رو نداشته باشه و بررسی شون نکرده باشه یکی این که توجه نکرده باشه و یکی این که کلاً بازی رو دنبال نکرده باشه. اگر غیر از این شرایط باشه و خواننده با دقت تمام کل مسائل بازی رو بررسی کرده باشه خوندن یه پیش نمایش به اطلاعاتش اضافه نمی کنه. خوندن یه پیش نمایش توصیف بازی، اطلاعات و ... در قالب نظرات و قلم نویسنده هست و بیشتر از این لازم نیست. اولین نگاه هم به همین صورته.
JRPG باز هم بنده هستم و پیش نمایش عنوان فاینال فانتزی رو هم در برنامه هام دارم. گرچه امیدوارم انتظارتون از پیدا کردن اطلاعات جدید در مقالات رو یه خورده پایین بیارید. البته قابل ذکره در بعضی مقالات اطلاعات جدید در حالی به دست میاد که فرضاً در پیش نمایش یه بازی نویسنده یه نسخه بازی دمو باشه یا نسخه وِیژه و ... رو بازی کرده باشه و اطلاعات اون رو به اشتراک بزاره.
بازم ممنون از انتقاد خوبتون.
نتیجه ای که من از چیزی که گفتید گرفتم، اینه که اگه من بازی را بازی کرده باشم یا اخبارش را دنبال کرده باشم،خوندن پیش نمایش یا نقدش فقط وقت تلف کردن وقتمه.حرف شما در باب اینکه تو نقد با پیش نمایش از از اطلاعات موجود استفاده میشه و یه سری هم اونا را میدونند درسته ام در این مورد که میگید اطلاعات اضافی دادن کار درستی نیست،کاملا غلطه.من اسم بهزاد میرمظفری و یاشار ذوالفقاریان را بعد از این همه سال که از نعطیلی بازی رایانه گذشته به خاطر این یادم نمونده که چیزهایی که میدونستم را تو نوشته هاشون گفتن.بلکه به خاطر نثر شیواشون و ذکز کزدن مطالب تازه در خلال متن هاشون بوده.
اگه بخواهیم بر اساس گفته شما عمل کنیم،90% مقاله های سایت بی ارزش میشه.چون بخش خبر در حد سایت های خارجیه و اخبار را به طور بسیار مناسبی پوشش میده.
در نهایت اینکه اینکه میگید دادن مطالب اضافی(که خواننده را از موضوع پرت نکنه) کار اشتباهی هست یا لازم نیست،کاملا غلطه.شاید شما تمایلی به این امر نداشته باشید که اون یه مسئله دیگست.و الا این چیزی هسن که نویسنده خوب و موفق انجامش میده و نویسنده معمولی نه.
خلاصه اینکه:
من انچه شرط بلاغ بود با تو بگفتم
تو خواه پند گیر و خواه ملال
موفق باشید.
(07-23-2016, 03:04 PM)علیرضا! نوشته است: امیدوارم در اینده بیشتر شاهد مقاله هایی باشیم که دنیای گیم رو زیرذره بین ببرن چند وقت بیش هم مقاله ای مرتبط با داستان MGSV منتشر شد که جز از این دسته مقالات بود ولی متاسفانه مقاله به اون حجم که کلا میشد در 5یا 6 بند توضیح اینقدر حجیم بود و بر از موارد اضافی درون مقاله تنها کسی که کمی بنظرم نزدیک به این دسته مقالات اقابابایی هستند که اونم کلا در حیطهTOP10.TOP50....هستند که جز کوچکی از این دسته هست بطور مثال مقالات با مرتبط با فلسفه ساخت بازیها فلسفه استفاده از فلان نوع باس فایت المان و....
اون مقاله قسمت دونش هم در حال نوشته شدنه.یکی ،دو ماه دیگه میاد روسایت.