امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اهمیت داشتن لوگو در کسب و کار
#1
اهمیت لوگو به این منظور است که توسط آن[font=Notokufi] نام برند را بشناسیم و آن را به خاطر بسپاریم. یک محصول بدون لوگو، قطعاً ناپدید می‌شود. شما بدون یک لوگو نمی‌توانید واقعاً یک برند باشید. پس می توان گفت لوگوی اختصاصی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار است.[/font]

لوگو دقیقاً چیست؟ می‌توان به شیوه‌ای ساده پاسخ داد که لوگو، یک بخش اساسی هر برند و هر طرح بازاریابی است و احتمالاً هنوز یکی از دیده‌شده‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار می‌باشد.

هرچند، از دیدگاه بازاریابی، لوگو خیلی بیشتر از کمک در شناسایی عمل می‌کند. لوگوها همه چیزهای مهم در مورد برند را نشان می‌دهند و تمام تعهدات برند به مشتریان را ارائه می‌کنند.

[b]به برند خود، به میزانی که شایسته است توجه کنید[/b]
«توجه کردن» به این معنی است که در انتخاب لوگو برای نشان دادن کسب‌وکارتان، کمی تأمل کنید؛ اهمیت لوگو در آن است که کل برند شما را تعریف می‌کند.
بله شروع یا رشد یک کسب‌وکار تجربه دشواری است که شامل ملاحظات بسیار و استفاده دقیق از منابع گران‌بها می‌باشد؛ اما هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری در زمان، انرژی و سرمایه، باید به یاد داشته باشید که در بازار امروز، شما نمی‌توانید تغییر نام دهید. این احتمالاً مهم‌ترین تصمیم شما است.

[b]1- عمومی نباشید[/b]
ابتدا اطمینان حاصل کنید که لوگو شما واضح و آسان است زیرا شما سال‌ها وقت برای شناساندن برند خود ندارید. اطمینان حاصل کنید که نام شما با محصول یا سرویس شما مرتبط باشد.

[b]2-  تایپوگرافی را انتخاب کنید زیرا نشان‌دهنده چیزی است که به دنبال آن هستید[/b]
اکثریت برندهای کسب‌وکار کوچک بر اساس دو عنصر اصلی ساخته می‌شوند: عناصر تایپوگرافی و گرافیک یا عناصر نمادین آن‌ها. این عوامل با هم ساختار اصلی لوگو را شکل می‌دهند.


[b]3- برای لوگوی خود، رنگ‌های هوشمندانه‌ای انتخاب کنید.[/b]
رنگ لوگوی شما تعیین‌کننده‌ی برداشت مشتریان از برندتان است. قدرت رنگ، معمولاً به چشم مشتریان نمی‌آید اما شرکت‌ها زمان زیادی را صرف تعیین رنگ‌بندی لوگو می‌کنند.

[b]4- توجه کنید که چگونه لوگوی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.[/b]
در صورت امکان، از لوگوهایی که نیاز به توضیح زیادی دارند، اجتناب کنید. اگر کسب‌وکار کوچک شما بر روی رسانه‌های فضای عمومی، مانند تابلو‌ها و یا وسایل نقلیه باشد، یک آیکون جالب و به‌یادماندنی مهم می‌شود. این باید پیام را با سرعت و به صورت کارآمد به بیننده منتقل کند.

[b]5- اهمیت لوگو آنقدر زیاد است که برای طراحی آن باید یک متخصص استخدام کنید[/b]
با توجه به موفقیت‌های زیادی که در مورد عملکرد برندتان انجام می‌دهید، جایی برای صرفه‌جویی نیست. بااین‌حال، بسیاری از کسب‌وکارها ارزان‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند، زیرا آن‌ها ارزش یک برند خوب را متوجه نمی‌شوند و چگونگی تأثیر موفقیت آن‌ را درک نمی‌کنند.
پاسخ
#2
لوگو و برندسازی معنا و مفهوم مشترکی ندارند. برندسازی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن هویت یک برند طراحی شده و از طریق تبلیغات مجموعه فعالیت‌های این کمپانی و سازمان خاص، به بازار معرفی می‌شود. لوگو، آرم یا نشانه تصویری است از آنچه یک برند قصد دارد به مخاطبان نشان دهد. این تصویر ممکن است شامل لغات و عبارات، تصاویر و نمادها، و یا هردو باشد. لوگو خیلی فراتر از صرفاً یک نماد و تصویر است، اولین و مهمترین زیرساخت شناسایی شما توسط مشتریان است. برای مثال وقتی نام برند اپل را می‌شنویم به سرعت علامت و نماد لوگوی اپل و آن سیب گاز زده­ی معروف در ذهنمان تصویر می‌شود. بدون داشتن این نماد و آرم، هرگز امکان نداشت به این سرعت با یک برند ارتباط برقرار کرد. در واقع لوگو یکی از ابزار لازم برای برندسازی است.
[b]نگاهی به اهمیت لوگو در برندسازی[/b]
همانطور که اشاره شد، لوگو المانی است که برند را در معرض دید، شناخته شدن بهتر و جاودانه شدن در ذهن مخاطبان قرار می‌دهد. اما چرا تا این حد باید به داشتن لوگو برای هر کسب و کاری اهمیت قائل شد؟
  1. [b]لوگو ماهیت [/b][b]برند شما[/b][b] را به مخاطبان می‌شناساند.
    [/b]لوگو، مالکیت شما بر کسب و کار و برندتان را نشان می‌دهد. در واقع سکوی پرتابی است برای شناخته شدن و دیده شدن توسط مخاطبان هدف. بدون داشتن لوگو نمی‌توان به راحتی خود را به مشتریان شناساند. در بازار رقابتی و تجارت جهانی امروز، بدون داشتن لوگو نمی‌توان کسب و کاری را معرفی و در ذهن‌ها ماندگار کرد. لوگو نه تنها شما را به افرادی که در محدوده شما و نزدیک به شما هستند آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند شما را در سطح جهان نیز معرفی کند. مانند لوگوی برند شنل.

  2. [b]توجه مخاطبان جدید را به شما جلب می‌کند.
    [/b]در صورتیکه از عناصر طراحی لوگو به درستی استفاده شود و لوگوی شما جذاب باشد، توجه بسیاری افراد را جلب می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند و این بستر بسیار مناسبی برای رشد و شناخته شدن شما خواهد بود.

  3. [b]لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.
    [/b]برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که به تازگی وارد شهری شده و می‌خواهد به دنبال مکانی برای غذا خوردن است. در صورتیکه لوگوی شما به چشم شخص آشنا باشد و شما را از قبل بشناسد از بین تبلیغات و لوگوهای مختلف و ناآشنا، به سرعت شما را شناسایی و انتخاب خواهد کرد.

  4. [b]لوگو نشان می‌دهد شما خاص هستید.
    [/b]لوگو نشان می‌دهد شما یکی از مدعیان زمینه فعالیت خود هستید. لوگویی که منحصر بفرد و قابل ثبت باشد، به مخاطبان نشان می‌دهد شما خاص هستید و برندتان با دیگر رقبا متفاوت است. برای دستیابی به این هدف لازم است یک لوگوی خوب و چشم نواز داشته باشید. همانقدر که داشتن یک لوگوی خوب برندتان را رشد می‌دهد، لوگویی که بد طراحی شده باشد نتیجه منفی خواهد داشت.

  5. [b]لوگو نشان می‌دهد شما حرفه‌ای هستید.
    [/b]بدون داشتن یک لوگوی خوب برای کسب و کارتان، چندان حرفه‌ای بنظر نمی‌رسید. در واقع یکی از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی که هر برند در شروع فعالیت خود برای برندسازی باید انجام دهد، طراحی و ثبت لوگو است. بنابراین در غیر این صورت می‌توان این برداشت را داشت که برندی که لوگو ندارد، حرفه‌ای نیست.

  6. [b]لوگو اعتماد مشتری را جلب می‌کند چون نشان ­­می‌دهد همیشه هستید.
    [/b]وقتی یک بیزنس از ابتدا درست پایه گذاری می‌شود و یک لوگوی خوب و ماندگار طراحی می‌کند، حس اعتماد را به مشتری انتقال می‌دهد. در واقع مشتری به برندی اعتماد می‌کند که همیشگی و پابرجا و در دسترس باشد و با یک لوگوی خاص شناخته شود. تصور کنید تنها نام یک برند را بشنوید و هیچ تصویری از آن در ذهن نداشته باشید، در این صورت خیلی سخت می‌توان به این برند اعتماد کرد.

  7. [b]لوگو جذابیت بصری برندتان را افزایش می‌ده[/b]











پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  طراحی لوگو، هدر ، ایکون ، اواتار Mahdiyar.a 1 1,167 09-06-2015, 10:00 PM
آخرین ارسال: MaxisPersia
  طراحی لوگو، هدر ف ایکون ، اواتار Mahdiyar.a 0 1,097 09-06-2015, 09:57 PM
آخرین ارسال: Mahdiyar.a

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان