با سلام!
اولین انتخاب شما به عنوان یک بازیساز، انتخاب یک موتور بازیسازیه. در بین موتور های سه بعدی، Unity و UDK محبوبترین هستند که معمولا انتخاب بین اونها سخته. به همین دلیل من اینجا یک سری از خصوصیات هر کدومش رو نوشتم تا ساید به شما کمک بکنه.
اول UDK
این موتور، مخصوص بازی های اول شخص و سوم شخص ساخته شده. پس اگه بازی شما همین ویژگی رو داره، بهتره از این موتور استفاده کنید. ولی برخی از معایبش اینه که برای ساخت بازی باید یک گروه داشته باشید و برای کسانی که خودشون تنها بازی می سازند مناسب نیست. همچنین ویژگی دیگه اش نسبت به Unity اینه که بیشتر کار داخل کدنویسیه. ولی در عوض، بیشتر امکانات مورد نیاز شما رو برای بازی های اول شخص یا سوم شخص به طور پیش فرض داره.
حالا Unity
یکی از خوبی های این موتور اینه که محیط کاربریش بیشتر شبیه به بقیه نرم افزار های ۳ بعدیه و اگه با اونها کار کرده باشین، راحتتر با Unity کنار میاین. ویژگی دیگه اش اینه که برخلاف UDK، از ۳ زبان برنامه نویسی استفاده می کنه و آزادی عمل بیشتری به شما میده. ولی در عوض، شما هر پروژه رو باید کاملا از اول شروع به ساخت کنید. بر خلاف UDK که بیشتر ابزار لازم برای بازی های اول و سوم شخص رو داره. به همین دلیل هم شما میتونید همه جور بازی ای که بخواین رو داخل اون بسازین. شاید مهمترین مزیتش این باشه که میشه پروژه رو روی چندین پلتفرم مثل Windows, Linux, Mac, Android, IOS پورت کنید. در ضمن اگر می خواین بازی برای موبایل بسازین، بهتون پیشنهاد می کنم از Unity استفاده کنید. همونطور که Angry Birds رو با Unity ساخته اند.
آموزش های دیگر
اولین انتخاب شما به عنوان یک بازیساز، انتخاب یک موتور بازیسازیه. در بین موتور های سه بعدی، Unity و UDK محبوبترین هستند که معمولا انتخاب بین اونها سخته. به همین دلیل من اینجا یک سری از خصوصیات هر کدومش رو نوشتم تا ساید به شما کمک بکنه.
اول UDK
این موتور، مخصوص بازی های اول شخص و سوم شخص ساخته شده. پس اگه بازی شما همین ویژگی رو داره، بهتره از این موتور استفاده کنید. ولی برخی از معایبش اینه که برای ساخت بازی باید یک گروه داشته باشید و برای کسانی که خودشون تنها بازی می سازند مناسب نیست. همچنین ویژگی دیگه اش نسبت به Unity اینه که بیشتر کار داخل کدنویسیه. ولی در عوض، بیشتر امکانات مورد نیاز شما رو برای بازی های اول شخص یا سوم شخص به طور پیش فرض داره.
حالا Unity
یکی از خوبی های این موتور اینه که محیط کاربریش بیشتر شبیه به بقیه نرم افزار های ۳ بعدیه و اگه با اونها کار کرده باشین، راحتتر با Unity کنار میاین. ویژگی دیگه اش اینه که برخلاف UDK، از ۳ زبان برنامه نویسی استفاده می کنه و آزادی عمل بیشتری به شما میده. ولی در عوض، شما هر پروژه رو باید کاملا از اول شروع به ساخت کنید. بر خلاف UDK که بیشتر ابزار لازم برای بازی های اول و سوم شخص رو داره. به همین دلیل هم شما میتونید همه جور بازی ای که بخواین رو داخل اون بسازین. شاید مهمترین مزیتش این باشه که میشه پروژه رو روی چندین پلتفرم مثل Windows, Linux, Mac, Android, IOS پورت کنید. در ضمن اگر می خواین بازی برای موبایل بسازین، بهتون پیشنهاد می کنم از Unity استفاده کنید. همونطور که Angry Birds رو با Unity ساخته اند.
آموزش های دیگر