امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ستاره ای از جنس اسطوره | نگاهی به IP ها و تاریخچه ی Rockstar Games
#1
[تصویر:  Rockstar-Games-640x340.jpg]

اسطوره ای که . . .


در صنعت بازی های رایانه ای شرکت های بسیار زیادی در حال رقابت و ساختن بازی های خود هستند ، برخی فقط به فکر سود هستند و فقط با نمایش های گول زننده جیب ها را خالی میکنند و برخی شرکت ها هم توسط برخی از شرکت ها خریده میشوند و به اصطلاح لقب First - Party را میگیرند ، مثال آن را میتوان به شرکت Sukcer Punch ربط داد که این شرکت که مستقل بود در سال 2000 توسط سونی خریداری شد و یک شرکت First-Party شد . ( همگی این شرکت را با بازی های محبوبی مثل سری Sly Cooper و inFAMOUS میشناسند ) .
در این بین در حدود 15 سال پیش بود که اسطوره ای ظهور کرد ، زمانی که بسیاری از بازی ها ساده بودند و المان های آنها فقط به چند پرش و مشت زدن و بیشتر محدود بود این اسطوره یک بازی جدید خلق کرد و هنوز هیچی نشده همان اول کار یک تحول شگفت انگیز در صنعت بازی های رایانه ای به وجود آورد ! سبکی تازه با حال و هوایی نو که نظرات تمام منتقدان را به خود جلب کرده بود ، این اسطوره این IP را همیشه گسترش داد و تمام نسخه های آن را تبدیل به یک شاهکار تکرار نشدنی کرد که شاید فقط خودش بتواند شاهکار هایی را که ساخته است باز هم بسازد .
به هر حال فرنچایز های زیادی هم در این بین منتشر شد ، آن اسطوره قوی تر و قوی تر شد و استودیو های خود را گسترش داد و گسترش داد تا اینکه اینبار پای خود را به زمان های گاو چران ها و غرب وحشی باز کرد و بی شک میتوان به آن بازی های کابویی که ساخته است بهترین بازی کابویی و حتی اکشن سوم شخص / جهان باز نسبت داد ! تمام نمرات و متا های شگفت انگیز آن هم کافی بود تا همین مسئله را تایین کند ، این فرنچایز با نسخه های جدیدتر و DLC های متعدد توانست یکی از بهترین IP های شناخته شده دست یابد ! (سری Red Dead)
اما این تمام ماجرا نبود بلکه این اسطوره پای خود را فراتر گذاشت و با کمک Remedy یک فرنچایزی خلق کرد که باز هم روایت نو و جدیدی را ارائه میداد .(سری Max Payne)
این اسطوره باز هم فراتر رفت ، فراتر از آنچه هر شخصی فکر میکرد ، به جایی رسیدیم که این شرکت یک بازی ریسینگ بسیار زیبا را خلق کرد که هر چند در حد و اندازه ی برخی از عناوین بزرگ تر در سبک ریسنیگ مثل Forza و Gran Turismo نبود ولی چیزی که همیشه در بقیه ی فرنچایز های این شرکت دیده میشد در این بازی هم دیده شد ! یعنی خلاقیت .(Midnight Club)
باز هم این شرکت دست به ساخت فرنچایزی جدید زد که برخلاف بقیه ی بازی هایش یک بازی خشن نبود و بازیی بود که به خوبی جرم و جنایت را در سال های سیاه دهه ی 40 به تصویر کشید و باز هم خلاقیت و نوآوری سر لوحه قرار گرفته بود .(L.A Noir)
یکی دیگر از فرنچایز های این شرکت با اینکه بازی زیبایی بود ولی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و لقب خونین ترین بازی را به خود اختصاص داد و این بازی بود که باعث قتل چندین نفر در دنیای واقعی شد .(Manhunt)
این شرکت اسطوره ای حتی یک بازی دیگر را هم خلق کرد که یک در آن مدرسه های آمریکا را به تصویر کشیده بود و یکی از موفق ترین عناوین این شرکت بود .(Bully)
اما صبر کنید بلکه هنوز ادامه دارد ! این شرکت یک بازی مبارزه ای هم تولید کردکه مثل همیشه ! یک بازی بی نقص را به ارمغان آورد که موفقیت این شرکت بیش از پیش بیشتر شد . البته چند تا از بازی های دیگر را هم به کمک بقیه ی شرکت ها خلق کرد که هر چند کوچک بودند ولی به عنوان کار های اولیه ی این شرکت بسیار عالی بودند . حتما الان سوال دارید که اسم این شرکت که این همه شاهکار ساخته و به راحتی میتوان به آن شرکت اسطوره ای گفت چه نام دارد ؟ بله درست حدس زدید این اسطوره شرکتی نیست جزء شرکت ... Rockstar Games

 [تصویر:  rockstar-games-1920x1080.jpg]

شرکت Rockstar Games یک شرکت مستقل در شهر New York City کشور آمریکا میباشد . این شرکت توسط دو برادر بریتانیایی به نام Sam Houser و Dan Houser در سال 1998 تاسیس شد ، هنوز که هنوز است مدیران این شرکت Sam و Dan میباشند و تغییر در آن انجام نشده است ، این شرکت زیر مجموعه های زیادی را هم برای خود دست و پا کرده است . همچنین لازم به ذکر است که این شرکت در واقع متعلق به Take-Two Interactive است و یکی از پشتیبان های مالی این شرکت هم به شمار میرود .

..::Rockstar Lincoln::..

یکی از زیر مجموعه های شرکت Rockstar میباشد ، در سال 1999 تاسیس شد و در لینکلن کشور انگلستان قرار دارد ، این شرکت وظیفه ی تست بازی ها و ترجمه کردن آن ها را دارند و از جمله کار هایی که کردند انتشار و پورت بازی GTA بر روی کنسول GBA بوده است .

..::Rockstar Toronto::..

این شرکت قبلا با اسم Rockstar Canada هم خوانده میشد ، جزء تیم های توسعه دهنده ی شرکت Rockstar Games و Take-Two Interactive قرار دارد ، این شرکت در Oakville , Ontario , Canada واقع شده است . در سال 2002 بود که نام این شرکت از Rockstar Canada به Rockstar Torronto تغییر یافت . این شرکت در واقع ناشر یکی از بازی های شرکت Rockstar به نام رزمندگان " The Warriros " بود و وظیفه ی پورت بازی ها را برای کنسول Wii و پلتفرم PC داشت ، حتی برای پورت بازی Grand Theft Auto : Episodes From Liberty City برای PC هم با Rockstar North همکاری داشته است . ( در تاریخ 9 ژوئیه سال 2012 شرکت Rockstar Games اعلام کرد که Rockstar Vancouver را بسته است و 35 شغل جدید به تیم تورنتو ادغام کرده است . )

..::Rockstar North::..

راک استار شمالی ( همان DMA Design قدیم . ) یک توسعه دهنده ی بریتانیایی است که در ادینبورگ اسکاتلند واقع شده است . این شرکت بیشتر بخاطر خلق فرنچایز هایی مانند سری GTA "Grand Theft Auto" و Lemmings شناخته میشود . این شرکت توانست بازی GTA را بسازد که یکی از بهترین فرنچایز های تاریخ میباشد و همیشه سری بازی های GTA که به دست این شرکت ساخته میشود فروش بسیار بالایی داشته اند و تا الان با GTA V در عرض 3 روز فروشی نزدیک به 1 میلیارد کرده است ! این شرکت بازی GTA را در 3 نسل است که دارد توسعه میبخشد و نسخه های جدید آن را موفق تر از قبل عرضه میکند

 [تصویر:  1280px-RockstarNorthfromhill.jpg]


نمایی از Rockstar North

فلسفه ی DMA Design . . .

شرکت DMA Design در سال 1988 توسط David Jones , Rusell Key , Steve Homond , Mike Dailly در اسکاتلند تاسیس شد ، نام DMA در واقع از راهنمای برنامه نویسی آمیگا برگرفته شده است ، این شرکت در سال 1991 بود که بازی Lermmings را عرضه کرد که یک بازی پازل پویا بود و بیش از 21 میلیون نسخه در 20 پلتفرم مختلف فروش کرد ، در این بین این شرکت بازی هایی مثل : Menace , Ballstix , Blood Money , Oh No ! More Lemmings , Walker , Hired Guns , Chiristmas Lermmining , Lermmining 2 : The Tribes , All New World Lermminig , Lermmining 1994 , Body Harvest , Space Station Silicon Valey , Tankicts , Wid Metal Country اشاره داشت . این شرکت بعدا بازی GTA را ساخت و اول برای PC منتشر کرد و در آخر با استفاده از علوم ویژوال توانست توانست برای کنسول ها هم عرضه کند .
 
[تصویر:  6961-leslie-aaron.jpg]

آقای Leslie Benzies و Aaron Garbut ، شاید بتوان آنها را غول صنعت گیم هم گفت ، سری بازی های GTA را تا حدود بسیار زیادی مدیون آنها هستیم .

Leslie Benzies

آقای Leslie Benzis یکی از کارگردانان و دیزاینر بازی GTA است که در Abredenn , Schotland متولد شدند ، او در 11 سالگی شروع به کار با کامپیتور کرد و علاقه ی زیادی به کامپیوتر و مباحث آن داشت . ایشان همچنین برای اولین بار به عنوان سرپرست تیم DMA Design شده بود ( بعد از یادگیری برنامه نویسی به صورت گسترده ) اولین بازیی که منتشر ساخت بازی Space Station Silicon Valley بوده است . ایشان در سال 2005 هم صاحب جایزه ی BAFTA شدند ( یکی از معتبر ترین جوایز اعطا شده توسط آکادمی بریتانیا است ) .

سیر بازی های GTA :

GTA | 1997 | MS-DOS , PC , PS1 , GBC
GTA London 1989 | 1999 | PC , PS1
GTA London 1961 | 1999 | PC
GTA II | 1999 | PC , PS1 , Dreamcast
GTA III | 2001 | PS2
GTA III | 2002 | Xbox , PC
GTA: Vice City | 2002 | PC , PS2 , Xbox
GTA: San Andreas | 2004 | Xbox , PS2
GTA San Andreas | 2005 | PC
GTA: Liberty City Stories | 2005 | PSP , PS2
GTA: Vice City Stories | 2006 | PSP , PS2
GTA IV | 2008 | PC , Xbox 360 , PS3
GTA IV: The Lost And Damned | 2009 | PS3 , PC , Xbox 360
GTA: ChinaTown Wars | 2009 | PSP , DS , IOS
GTA: The Ballad Of G** Tony | 2009 | PS3 , PC , Xbox 360
GTA V | 2013 | PS3 , Xbox 360

نکاتی درباره ی پرت برخی از نسخه ها از بازی های GTA : نسخه ی Xbox بازی GTA III توسط Rockstar Vienna پورت شد .
نسخه ی Xbox بازی GTA : Vice City توسط Rockstar Vienna پورت شد .
پورت نسخه ی PC بازی GTA IV توسط Rockstar Torronto پورت شد .

..::Rockstar Vancouver::..

Rockstar Vancouver همانطور که از اسمش مشخص است در مرکز شهر Vancouver واقع شده است ، این استودیو در اول کار 75 کار کن برای ساخت بازی داشته است و یک بازی بحث بر انگیز اما موفق را به نام Bully در سال 2006 برای PS2 منتشر کرد و در سال 2008 تحت نام Bully : Schoolar Ship Edition برای Xbox 360 و PC و Wii منتشر کرد . همچنین ناشر بازی موفق Max Payne 3 هم بود . این شرکت در آخر 9 ژوئیه سال 2012 بسته شد و با Rockstar Torronto ادغام شد .

..::Rockstar San Diego::..

این شرکت اول از همه تحت نام Angel Studio شناخته میشد و بازی های بسیاری را منتشر کرد مانند سری Spy Hunter , Transworld Surf , Test Drive Off Road Wide Open , Midtown Madness , Savage Quist و ... اشاره کرد . این شرکت یک شرکت آمریکایی است که بازی های Midnight Club (سری) را منتشر کرده است که اتفاقا بازی محبوبی بود و خلاقیت های خوبی در آن به کار رفته بود ، بازی Red Dead Revolver هم در سال 2004 توسط این شرکت منتشر شد و موفقیت آمیز بود ، انجین Rockstar Advance Game Engine هم این شرکت ساخت که به راحتی میتوان گفت یکی از بهترین انجین های تاریخ بازیسازی میباشد که در نورپردازی رو دست ندارد و انیمشین ها و فیزیک فوق العاده ای خلق کرده است ! آخرین بازی این شرکت بازی Red Dead Redemption میباشد که بسیار مورد تحسین قرار گرفت و از نظر خیلی سایت ها بازی سال شناخته شد .

..::Rockstar Vienna::..

یکی دیگر از زیر مجموعه های راکستار که در پایتخت اتریش یعنی وین اول توسط بنیان گذاران آن یعنی Niki Laber , Hans Seifert تاسیس شد ( در سال 1993 ) این شرکت در سال 2003 به راکستار پیوست و در آخر هم در سال 2006 بسته شد .

..::Rockstar New England::..

این شرکت قبلا Mad-Doc Software بوده است ، یک کمپانی توسعه دهنده ی بازی های ویدویی ، در سال 1999 توسط آقای دکتر Lan Lane Davis در Andover کشور انگلیس تاسیس شد .
Mad Doc Software توسط دکتر Lan Lane Davis افتتاح شد ، Lan Lane Davis متخصص Artificial Intelligence یا همان AI ( هوش مصنوعی ) میباشد ! از شغل و تخصص میتوان فهمید که این شرکت در قسمت هوش مصنوعی بازی ها فعالیت داشته است مانند بازی Empire Earth .

..::Rockstar Japan::..                     

در ژاپن واقع شده است و در سال 2005 تاسیس شد ، در ژاپن قرار گرفته است و قبلا در رابطه با شرکت Capcom فعالیت میکرده است .

..::Rockstar Leeds::..                  

نام قبلی این شرکت Mobius Entertainment بوده است ، یک کمپانی توسعه دهنده ی بازی ها در بریتانیا ، Rockstar Leeds در 2005 توسط راکستار خریده شد و در درجه ی اول این شرکت برای GBC بازی میساخته است و بعد از پیشرفت برای GBA ساخت ، از جمله بازی هایی که او ساخته است را میتوان به بازی Midnight Club: DUB اشاره داشت و ساخت Grand Theft Auto: Liberty City Stories برای کنسول دستی پورتابل PSP ، شرکت Rockstar Leeds قبل از خریده شدن توسط Rockstar همانطور که گفته شد Mobius Entertainment بوده است که توسط آقای Gordon hall , jason MacGann , Dave Box , Lan bowden و Justin Johnson در سال 1998 تاسیس شده بود . این شرکت از 75 برنامه نویس و طراح تشکیل شده است .

[تصویر:  Sam_und_Dan_Houser.jpg]
 

Dan Houser , Sam Houser دو برادر !           

Dan Houser
آقای Dan Houser رئیس شرکت Rockstar Games , در سال 1974 در انگلستان به دینا آمد و اصلیت او مال کشور انگلیس میباشد . علاوه بر اینکه همیشه شاهکار های زیادی میساخته است داستان پردازی های بسیار خوبی هم در بازی های خود به کار برده است مانند داستان بسیار زیبای بازی Max Payne 3 , Bully و Red Dead Redemption و ... که شاید بهترین داستان پردازی او بوده است (Red Dead) و علاوه بر ساختن گیم پلی بسیار زیبا در بازی خود داستان کاملا متفاوتی را به تصویر کشیده بود که در هیچ کدوم از بازی های وسترن و کابویی ( حتی فیلم های کابویی ) مشاهده نکردیم ! به قبل تر برمیگردیم ، به جایی که در سال 1974 در لندن متولد شد ، او پسر وکیل بریتانیا یعنی Walter Houser بوده است ! Dan Houser در مدرسه ی St. Paul و دانشگاه Oxford تحصیل کرد . او به همراه برادرش یعنی Sam Houser به داستان سرایی علاقه داشتند و همیشه فیلم های زیادی میدیدند و به فیلم های وسترن علاقه ی بسیار زیادی داشتند . بعد از موفقیت های چشم گیر این شرکت و این دو برادر در سال 2009 مجله ی Time آن دو نفر را جزء افراد پر نفوذ در لیست 100 نفره ی خود جا داد !

Sam Houser
برادر بزرگ تر Dan میباشد و در سال 1971 چشم به دنیا گشود و مانند برادرش در مدرسه St. Paul درس خوانده بود ، یکی دیگر از روئسای شرکت Rockstar میباشد که در واقع هندلینگ و سیستم حرکات ماشین ها در سری بازی های GTA را میساخته است و با موتور ها یا انجین های 3D بسیار سر و کار داشته است و در بازی ها بسیار از آن استفاده میکرده است ، در سال 2007 او جزء شهروندان کشور آمریکا به حساب آمد .  

نگاهی به IP های بزرگ شرکت Rockstar Games

1. Grand Theft Auto    

  [تصویر:  1379806659.jpg]


بی شک بازی Grand Theft Auto یکی از بهترین بازی های تاریخ میباشد(ساخته ی Rockstar Notrth) که تحولی جدید در صنعت گیم ایجاد کرد ، اولین نسخه ی این عنوان گیم رنکینگ 78 را به خود اختصاص داد ، با اینکه نسخه ی اول مانند بقیه ی نسخه های این سری متای بسیار زیادی را کسب نکرد ولی روحی تاره بر پیکر صنعت گیم بخشید ، نسخه ی دوم این سری در سال 1999 منتشر شد و شاهد گرافیک به مراتب بالاتر از قبل بودیم ، بعد از منتشر شدن کنسول افسانه ای و قدرتمند PlayStation 2 راکستار اینبار GTA III را عرضه کرد که عنوانی فوق العاده بود و بازی بسیار پیشرفته تر از گذشته شده بود ، تغییر زوایه ی دید بازی از 2 بعد به 3 بعد نشان از تغییرات گسترده این عنوان میداد ، وجود صداپیشگان در این بازی و قوت گرفتن بخش داستان و شخصیت پردازی همه را انگشت به دهن کرده بود ! این بازی متای 97 را بدست آورد و از نظر سایت معتبر GameSpot (در آن زمان) این بازی بهترین بازی کنسول PlayStation 2 ، بهترین بازی اکشن / ماجرایی و بهترین بازی سال است ! یک سال بعد نسخه ی جدید این عنوان به اسم Grand Theft Auto: Vice City منتشر شد و شهر قبلی بازی که Liberty City بود و رنگ بندی خشک و مرده ای داشت جای خود را به سواحل میامی (که در بازی Vice City گفته میشود) داد ، شهر اینبار کوچک تر شده بود ولی گیم پلی از تنوع بسیار بیشتر برخوردار بود و داستان و شخصیت پردازی بسیار بهتر از قبل شده بود ، برخلاف نسخه های قبلی که شخصیت های اصلی این عنوان هیچ حرفی نمیزنند و موجوداتی(!)لال بودند اینبار در این نسخه شخصیت اصلی دارای صداپیشگی است و این امر باعث شده بود تا با شخصیت اصلی بازی ارتباط برقرار کنیم ، برای اولین بار این سری ما شاهد این بودیم که بتوانیم هواپیما ها و هلیکوپتر ها را کنترل کنیم ! Vice City از هر جهت پیشرفت بود ولی GTA III انتظارات را بسیار برده بود بالا و Vice City پیشرفت کمی نسبت به نسخه ی سوم داشت ، به همین سبب متای این بازی در آخر 94 شد ، نسخه ی بعدی Grand Theft Auto: San Andreas نام داشت که هنوز که هنوز است از آن به عنوان بهترین بازی در سری Grand Theft Auto یاد میشود ، دنیای بازی اینبار فوق العاده عظیم تر بود ، وجود مناطق جنگلی ، شهری و کویری در کنار هم یک نقشه ی تمام عیار را رقم زده بود ، داستان و شخصیت پردازی باز هم پیشرفت داشته بود و اینبار داستان حول و پیرامون گانگستر های خیابانی و انتقام در 3 شهر Los Santos , San Fierro , Las Venturas بود ، در نسخه ی قبل فقط توان کنترل هواپیما های ساده را داشتیم ولی اینبار با هواپیما های مسافربری رو به رو بودیم به اضافه ی اینکه میتوانستیم سوار جت های جنگنده هم بشویم ، دنیای San Andreas طوری بود که به هیچ وجه احساس کمبود نداشتیم و میتوانستیم بسیاری از خانه های خالی شهر را بخریم و از امکانات آن بهره مند شویم ، اینبار در بازی باشگاه ها آمده بودند و با استفاده از وسایل آن میتوانستیم هیکل خود را قوی تر کنیم ، سن آندریاس جدا از اینکه بسیار موفق بود با جمعی از اعتراضات مردمی رو به رو شد ولی همچنان افتخارات بسیار زیادی را هم کسب کرد ، سایت IGN آن را بهترین بازی سال کنسول PlayStation 2 ، بهترین بازی اکشن PlayStation 2 و بهترین داستان خطاب کرد ، همچنین سایت GameSpot این بازی را اینگونه توصیف کرد: سن آندریاس بیشتر شبیه یک زندگی بزرگ است تا سرقتی بزرگ ! سن آندریاس بهترین نسخه از این سری است ، در نهایت این عنوان از نظر Video Game Awards (VGA) توانست بهترین بازی سال شود ، برنده ی بهترین کارکتر مرد ، بهترین موسیقی بهترین بازی اکشن ! بعد از گذشت 4 سال Grand Theft Auto: IV هم عرضه شد و بی شک جزء یکی از بهترین بازی های تاریخ میباشد ! انیمیشن و فیزیک و گرافیک به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده بودند و داستان باز هم پیشرفت کرده بود و شخصیت ها نسبت به قبل باور پذیر تر بودند ، شهر این عنوان فوق العاده بزرگ بود و حس و حال خشک و سیاهی را به بازیکن القا میکرد ، GTA:IV از هر جهت یک پیشرفت بود و تنها ایراد بازی نبود آزادی عمل بود ولی سایر موارد عالی کار شده بود ، این بازی در آخر متای 98 را به خود اختصاص داد ، بعد از گذشت 5 سال Grand Theft Auto: V هم منتشر شد ، اینبار بجای استفاده از یک شخصیت از 3 شخصیت در یک فضای Open-World استفاده شده بود ! افزودن این ویژگی ریسک بسیار بزرگی بود و همواره کار بسیار سختی بود ولی Rockstar Games از پس این کار بر آمد و از این ویژگی به نحو احسن در بازی استفاده کرد ، دنیای بازی بسیار بزرگ بود و مانند San Andreas کویر و جنگل و قسمت شهری در بازی وجود داشتند ، شهر همان Los Santos بود ولی با چیزی که در San Andreas دیده بودیم بسیار فرق داشت ، هر شخصیت ویژگی های خاص خودش را داشت به عنوان مثال مایکل میتوانست از قابلیت Bullet-Time استفاده کند و با آهسته شدن صحنه دشمنان را به راحتی مورد هدف قرار دهد یا فرانکلین که در ماشین سواری بسیار مهارت دارد میتوانست در هنگام رانندگی صحنه را آهسته کند و بدین صورت راحت از بین ماشین ها عبور کنیم و قابلیت ترور که با استفاده از آن میتوانستیم در نبرد های تن به تن ضربات بسیار قوی تری به دشمن وارد کنیم ، قابلیت SWITCH یک نوآوری کامل بود ، کویر و جنگل در بازی اینبار دارای حیوانات مختلف برای شکار است که نشان از دنیای بسیار پویا و زنده ی Los Santos است ، دنیای زیر آب بازی بسیار پر جزئیات است و میتوانید با کاوش در آن آیتم های مختلف را بدست آورید ولی باید مراقب بود زیرا اینبار در زیر آب علاوه بر ماهی های مختلف کوسه هم وجود دارد و ممکن است شما را مورد حمله ی خود قرار دهد ، وجود کپسول اکسیژن و لباس غواصی به شما اجازه میدهد تا هر چقدر که بخواهید زیر آب پرسه بزنید و از دنیای زیر آب Los Santos لذت ببرید ، انیمیشن و فیزیک بازی بسیار پیشرفت کرده بود و گرافیک بازی با وجود وسعت بسیار زیاد بازی و آخر نسل بودن بسیار عالی بود ، ماموریت ها اینبار بسیار اکشن تر و هیجانی تر شده بودند ، جدا از اینکه این بازی کاملا بی نقص بود متاسفانه مراحل بازی خیلی کم بود و بازی سریع تر از آنچه فکر کنیم به پایان میرسد ولی تفریحات گوناگون در این بازی باعث میشود تا شما ساعت های بیشتری را در این بازی سپری کنید ، این بازی توانست متای 97 را به خود اختصاص دهد و در مراسم Golden Joy Stick بازی سال شناخته شد ، حال باید منتظر جوایز بیشتر این عنوان در مراسم های بعدی باشیم .
سری Grand Theft Auto تا اینجا هنوز اصالت ها را حفظ کرده و پیشرفت های قابل توجهی داشته است ، نسخه ی آخر این عنوان در عرض 3 روز توانست 1 میلیارد دلار فروش کند و پیش فروش این عنوان پیش فروش بازی های نسل بعدی را هم به پایین کشید و 7 رکورد در گینس ثبت کرد ، بی شک این IP یکی از بهترین IP های تاریخ میباشد !

2.Max Payne             

[تصویر:  max_payne_3__1_.jpg]

یکی از بازی های ماندگار در صنعت گیم بازی Max Payne میباشد که دو نسخه ی اول آن با همکاری Remedy و Rockstar Games ساخته شد و نویسنده ی این دو نسخه نویسنده ی معروفی به نام Sam Lake بود و بی شک داستان و شخصیت پردازی کرکتر اصلی (Max Payne) یکی از بی نقص ترین داستان ها میباشد ، داستان مردی که با مرگ خانواده اش به دنبال انتقام رفت و عشق جدیدش از بین رفت و در آخر هم با سختی های جدیدی رو به رو شد ، صداگذاری و موسیقی در Max Payne یکی از بخش هایی بود که مانور زیادی بر روی آن داده شده بود ، با اینکه آهنگ منوی این بازی که فقط با پیانو نواخته میشد و در هر 3 نسخه از این بازی وجود داشت اصلا تکراری به نظر نمی آمد ، صداپیشگی Max Payne به عهده ی آقای James Maccafery بود که صدای بخصوصی داشتند و میتوان آن را یکی از بهترین صداپیشه ها در صنعت گیم نام برد ، علاوه بر داستان و شخصیت پردازی فوق العاده ی این عنوان گیم پلی بسیار عالیی هم در کنار بازی قرار داشت و قابلیت جدیدی به نام Bullet-Time در بازی وجود داشت که به خوبی از این ویژگی استفاده شده بود و شما همیشه نیازمند این قابلیت بودید (با وجود اینکه در Max Payne 3 قابلیت کاور گیری هم به بازی اضافه شد باز هم این قابلیت مورد استفاده قرار میگرفت و بدون آن به سختی میشد قسمتی از بازی را پیش برد !) با فعال کردن Bullet-Time در بازی صحنه آهسته میشد و کرکتر اصلی شیرجه میزد و شما به راحتی میتوانستید دشمنان را مورد هدف قرار دهید .
نسخه ی اول این عنوان در سال 2001 منتشر شد و همانطور که گفته شد نویسنده ی داستان این بازی آقای Sam Lake بودند ، داستان روایت گر مردی به نام Max Payne بود که در روزی خانوده اش به قتل میرسد و زندگی دیگر برای او مفهومی ندارد ! کل داستان بازی همینقدر است ! ولی Remdy با استفاده از همین داستان ساده یک روایت بسیار خوب و شخصیت پردازی بسیار قویی را به وجود آورد ، جدا از اینکه داستان بازی فوق العاده بود گیم پلی این عنوان همچنان عالی بود و Bullet-Time باعث شده بود گیم پلی بسیار هیجانی و نفس گیر بشود ، مکان ها در این عنوان بیشتر برفی بودند و جو اتمسفر خاصی بر بازی حاکم بود ، در قسمت موسیقی و صداگذاری هم وسواس زیادی به کار برده شده بود و صداپیشگی Max Payne بسیار حرفه ای کار شده بود و موسیقی های زیبایی هم در بازی وجود داشت ، این بازی موفقیت بسیار زیادی را برای Rockstar Games و Remedy به همراه داشت (مخصوصا نسخه ی PC که بالاترین متا را در بین سایر پلتفرم ها به دست آورد) متا در آخر 89 شد و سایت های زیادی این بازی را ستایش کردند و این بازی موفق شد جوایز بسیار زیادی را از درو کند مانند جایزه ی بهترین بازی PC در سال 2001 توسط British Academy Of Film And Television Arts . در سال 2003 هم Max Payne 2 منتشر شد ولی هیچوقت نتوانست افتخارات نسخه ی پیشین را تکرار کند و بازی همان تکرار های نسخه ی قبل بود با داستان و گرافیکی به مراتب بهتر ! داستان اینبار درباره ی پروژه ای است که Max Payne با آن مواجه میشود و علاقه مند به زنی میشود که نباید میشد ، زیرا پلیس ها دنبال او هستند و Max Payne با ماجرا های جدیدی رو به رو میشود ، گیم پلی باز هم همان قابلیت Bullet-Time و رفتن به این طرف و آن طرف بود و فقط چند عدد سلاح اضافه شده بود ، گرافیک و انیمشن ها بسیار پیشرفت کرده بود و دیگر مثل قبل طوری نبود که با کشتن دشمنان همگی به چند شکل خاص پخش زمین شوند و این تنوع در انیمیشن ها بسیار بیشتر شده بود ، این بازی در آخر با افت متا مواجه شد و نتوانست رکورد متای قبلی خود را بشکند و توانست متای 86 را به دست آورد . نسخه ی سوم بازی Max Payne 3 بعد از گذشت سالیان دراز در سال 2012 منتشر شد ولی دیگر Remedy در این پروژه دست نداشت و نسخه ی سوم توسط Rockstar Vancouver ساخته شد و نویسندگی داستان این بازی اینبار به آقایان Dan Houser , Michael Unsworth و Rupert Humphires سپرده شد ، آقای Dan Houser رئیس کل شرکت Rockstar Games هم در نویسندگی کارنامه ی درخشانی دارند و نویسندگی داستان بازی محبوب Red Dead: Redemption هم به عهده ی آقای Dan Houser بوده است ، داستان اینبار بسیار فرق داشت و درباره ی مکسی بود که به واسطه ی دوست جدیدش یعنی Raul Passos راهی برزیل میشود تا برای یک خانواده ی ثروتمند به عنوان یک محافظ مشغول کار شود ، بعد از مدتی که مکس مشغول این کار بود همسر این خانواده ی ثروتمند توسط گروه گانگستری جدیدی ربوده شده و Max Payne مامور است تا او را پیدا کند ، در بین مراحل بازی فلش بک هایی هم به زمان گذشته زده میشود تا رویداد های زندگی Max بعد از نسخه ی دوم برای بازیکنان روشن تر شود و در بین فلش بک ها معلوم میشود چگونه Raul Passos و Max Payne با یک دیگر آشنا شده اند ، گیم پلی اینبار دستخوش تغییراتی شده است و مناطق به شدت متنوع هستند ، هم شاهد مناطق سرد و گرفته ی New York برفی هستیم هم با متروکه و ساختمان های مختلف و فرودگاه ها و مناطق فقیر نشین رو به رو میشویم ! تنوع سلاح بسیار بهتر از گذشته شده است و قابلیت Bullet-Time هم بسیار به واقعیت نزدیک شده بود و بازی نسبت به قبل خیلی سینمایی تر شده بود و در بعضی مواقع پلیر در هنگام بازی احساس میکرد دارد یک کرکتر اصلی یک فیلم اکشن در صحنه ای پر زد و برخورد را کنترل میکرد ! گرافیک بازی در یک کلا فوق العاده بود و در هنگام حرکت چروک های لباس تکان میخوردند و هنگامی هم که به دشمنان تیر اندازی میکردید آنها با توجه به تیری که به نقطه ای از بدنشان خورده است واکنش نشان میدهند ، جلوه های بصری هم بسیار عالی کار شده است و به لطف نورپردازی و گرافیک فوق العاده ای که موتور و انجین اختصاصی شرکت Rockstar Games یعنی Rockstar Advanced Game Engine خلق کرده است باعث میشد تا پلیر در بعضی مواقع مکس کند و به مناظر رو به رو نگاه بیندازد . این بازی در آخر متای 87 را از آن خود کرد و موفیتی دیگر برای شرکت Rockstar Games بود .

3.Red Dead           

[تصویر:  video-games_00372031.jpg]

بی شک Rockstar Games شرکت بسیار جسوری است و پای خود را همیشه فراتر از مرز ها میگذارد ! اینبار دست به ساخت بازی جدیدی زد که شما را در دوران Western و زمان گاوچران ها میبرد . این بازی توسط Rockstar San Diego ساخته شد .
نسخه ی اول این بازی Red Dead Revolver نام داشت ، بازی شما را به زمان گاوچران ها و غرب وحشی در سال 1880 میبرد ، شخصیت اصلی یعنی Nate Harlow که در بچگی خانواده ی خود را از دست داده است راهی یک انتقام خونین میشود ، داستان بازی بسیار ساده بود ولی در آن زمان یعنی سال 2004 که بازی آن موقع هم منتشر شده بود بسیار خوب بود ، گیم پلی بازی ساده بود ولی متنوع ، ماموریت ها در بیابان ها و دهکده های مختلف روایت میشد ، گرافیک در حد متوسطی قرار داشت ، موسیقی و صداگذاری با حال و هوا و اتمسفر بازی همخوانی داشت ولی نسخه ی اول یک بازی متوسط بود ولی بی شک یکی از بهترین بازی ها در سبک وسترن بود ، بعد از موفقیت Red Dead Revolver در سال 2010 نسخه ی جدید این عنوان یعنی Red Dead Redemption منتشر شد که قطعا یکی از بهترین بازی های تاریخ میباشد ، شخصیت پردازی و داستان بازی به لطف نویسندگی آقای Dan Houser فوق العاده بود و روایت گر شخصی به نام John Marston بود که در سال 1878 در خانواده ای فقیر به دنیا آمد ، مادر او در هنگام به دنیا آوردن جان رهسپار دیار باقی میشود ، پدر او یک انسان بی سواد بود که در آخر بدهی های زیادی را بالا آورد و احتمالا در یکی از بار ها هم کشته شد ، او در همان سن کم به یتیم خانه فرستاده شد و بعد که بزرگتر شد توسط شخصی تبهکار به نام Dutch Van Der Linde به گروه Dutch Gangs کشیده شد و با اعتباری که در این گروه به دست آورد یکی از اشخاص مهم و با اعتبار در گروه تبدیل شد ، بعد از اینکه جان با زنی به نام Abigel ازدواج کرد هنوز دست به کار های خلاف میزد و دزدی میکرد ، بعد از مدتی جان مارستن صاحب فرزندی به نام جک شد و طولی نکشید که خانواده ی جان توسط مامور بزرگ West Elizabeth گروگان گرفته شد و حالا جان برای ملاقات با خانواده ی خود وظیفه داشت تا از دزدی دست بکشد و جنازه ی 3 دوست خودش (که مانند خودش هم دزد بودند و دوست هم بودند) تحویل بدهد ! شخصیت پردازی John Marston پربار و فوق العاده بود و روایت داستان بسیار عالی ، گیم بازی سرشار از تنوع بود ، شما میتوانستید مشغول بازی کردن بازی هایی مانند Poker و BlackJack و . . . بشوید یا به دنبال اسب های مخصوص و پر سرعت بگردید و آنها را رام کنید ! اسب ها تنوع بسیار زیادی داشتند و اسب های لاغر سرعت کمتری نسبت به اسب های قوی هیکل داشتند ، شما با استفاده از Treasure Map ها میتوانستید به دنبال گنج های مختلف بروید ، شهر بازی بسیار بزرگ میباشد و مناطق کویری و جنگلی و قسمتی هم شهری را شامل میشود ، حتی منطقه ای از بازی در کشور مکزیک جریان دارد ، موسیقی و صداگذاری با توجه به آن شهری که هستید عوض میشود ، مثلا در مکزیک وقتی در حال حرکت هستید یک آهنگ مکزیکی آرام پخش میشود و در بعضی مواقع حساس موسیقی های تاثیر گذار و زیبایی پخش میشد ، گرافیک بازی با استفاده از انجین اختصاصی راک استار یعنی R.A.G.E (مخفف کلمه ی Rockstar Advanced Game Engine) پردازش میشد و بازی دارای انیمیشن و فیزیک فوق العاده ای بود ، Red Dead Redemption یک بازی بی نقص بود که تنها مشکلش اندکی باگ بود ولی نکات مثبت و بی شمار این بازی باعث میشود تا از موارد جزئی چشم پوشی کنید این عنوان در آخر موفق به کسب متای 95 شد و مورد توجه و تحسین منتقدان بسیار زیادی قرار گرفت ، این بازی در آخر توانست بهترین بازی سال در مراسم Spike شود و برنده ی بهترین موسیقی "FAR" از آقای خوزه گنزالس و . . .

[تصویر:  476px-Rockstar_Advanced_Game_Engine.svg.png]

نگاهی به انجین اختصاصی Rockstar Games                

شرکت Rockstar Games یک انجین اختصاصی به نام Rockstar Advanced Game Engine را ساخته است که یکی از انجین های فوق العاده قوی است و گرافیک فوق العاده (مخصوصا نورپردازی) را دارا میباشد .
این انجین قدرتمند با همکاری Rockstar San Diego ساخته شده است ، این انجین از نسل ششم در حال توسعه بوده است و فیزیک و انیمشین فوق العاده ای در این انجین وجود دارد ، این انجین در بازی هایی همچون Table Tenis (یکی از بازی های Rockstar San Diego) از آن استفاده شده است (این بازی در سال 2006 برای Wii و Xbox 360 منتشر شده است) همچنین در Grand Theft Auto IV هم از این انجین استفاده شده است برای همین نسبت به قبل شاهد یک تحول عظیم در قسمت گرافیک سری Grand Theft Auto بودیم (این عنوان در سال 2008 برای Xbox 360 , PS3 و PC منشر شد) یکی دیگر از بازی های Rockstar San Diego یک بازی ریسینگ به نام Midnight: Los Angles بوده است که در آن از RAGE استفاده شده بود و شاهد پیشرفت این انجین بودیم و رنگ بندی فوق العاده ای که اینبار در بازی ساخته شده بود (این بازی در سال 2009 برای PS3 و Xbox 360 منتشر شد) همچنین از این انجین در بازی های Max Payne 3 , Red Dead Redemption و GTA V استفاده شد که در GTA V شاهد بودیم این انجین ظرفیت بسیار بالایی را دارا میباشد و با توجه به وسعت بسیار زیاد بازی این بازی یک رنگ بندی و نورپردازی فوق العاده را خلق کرد و بی شک یکی از برترین رنگ بندی ها در این بازی استفاده شد .

[تصویر:  rockstar-games-gold-ziggurat-logo_993665261.jpg]

حرف آخر                               

در آخر باید گفت Rockstar Games یکی از برترین شرکت های بازیسازی میباشد که عناوین فوق العاده ای را در کارنامه ی خود ثبت کرده است ، سری Grand Theft Auto یک بازی انقلابی بوده است که با منتشر شدن آن همیشه افتخارات و جوایز زیادی را کسب میکرد و رکورد های جدیدی بر جای میگذاشت ، سری Max Payne یکی از بازی های محبوب این شرکت است و Red Dead یک بازی متفاوت در سبک Western است ، راکستار عناوین بسیار زیادی ندارد ، بازی هایش در فاصله های طولانی منتشر میشود ولی همگی شاهکار بوده اند و کمتر بازیی این شرکت ساخته است که موفقیتی را بدست نیاورد ، Rockstar Games نسبت به بسیاری از شرکت ها برتری کامل دارد و تابحال به هیچ کدام از بازی هایش لطمه ی بزرگی نزده است ، آقایان Dan Houser و Sam Houser دو فرد مهم بوده اند به طوری که مجله ی Time آنها را جزء 2 مرد پر نفوذ در سال 2009 قرار داد ، همچنین Rockstar برای بازی های خود وقت زیادی را صرف میکند و خرج بسیار زیادی میکند ، مانند خرج ساخت GTA V که 250 میلیون دلار اعلام شد و حتی خرج ساخت آن از فیلم های بزرگی هالیوودی هم گذشت !

این مقاله اختصاصی فروم گیمفا میباشد و دارای 5750 کلمه میباشد .
پاسخ
#2
مرسی، واقعاً مقاله خیلی خوب و کاملی بود! [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
معلوم هست که خیلی براش وقت گذاشیتد، خسته نباشید! [img]images/smi/s0 (24).gif[/img] منتظر کارهای بیشتری از شما هستم! [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#3
من که دیروز این متنو دیدم گفتم چطور بخونم!! نشستم یه مقداریشو خوندم. الانم باز یک مقداریشو خوندم. خیلی عالی نوشتید[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] زحمت زیادی روش کشیدید. خیلی ممنون و یک خسته نباشید بزرگ.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ
#4
خیلی ممنون بابت اینکه وقت گذاشتید و مقاله ی طویل و پر محتوایی رو نوشتید[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]من فقط راک استارو به خاطر MAX PAYNE دوست دارم نه به خاطر GTA[img]images/smi/s0 (83).gif[/img]
عرضه نکردن GTA V روی PC هم لگد زدن به بخت خودش بود[img]images/smi/s0 (86).gif[/img]فقط اگه در مورد چگونگی جذب منبع مالی و نگرش اقتصادی راک استار هم توضیحی میدادید بد نبود ولی در کل اصلا ربطی به موضوع نداشت،پس همون که ننوشتید بهتر شد[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]در کل مرسی نمیدونم چرا با متنی که در مورد RD نوشتی عجیب حال کردم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]یه افسوس:با اینکه متن زیبایی نوشتید اما نظرات کم و تشکر های کم واقعا دلسرد کنندس،امیدوارم در ادامه این وضع تغییر کنه[img]images/smi/s0 (38).gif[/img]
تگ حق شماست[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]

 
پاسخ
#5
خسته نباشی. واقعا خیلی خوب نوشتی.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
با این مقاله عالی که نوشتی حتما تگ رو میگیری.
rockstar هم اگه به pc و pc بازان بیشتر اهمیت میداد و بازی ها رو برای pc هم منتشر میکرد خوب تر بود.

 

 
پاسخ
#6
بهترین بازی ها را این شرکت ساخته[img]images/smi/s0 (86).gif[/img][img]images/smi/s0 (86).gif[/img][img]images/smi/s0 (86).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
ممنون خوب بود[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  0lrjsvrdpibq98jmwvn8.jpg]
پاسخ
#7
خسته نباشید دوست عزیز[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] عالی بود آفرین[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
متن هم طولانی بود و اصلا خسته کننده نبود[img]/images/smi/new/113.gif[/img]
امید وارم کارای بعدی شما به این خوبی باشه[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  90062409511201326600.jpg]
 
پاسخ
#8
مقاله جامع و کامل و در عین حال زیبایی بود .
امیدوارم در آینده باز شاهد انتشار چنین مقالات زیبایی از طرف شما باشیم .
ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
همشهری کین، فیلم مورد علاقه ی منتقدان و گل سرسبد همه ی نظرسنجی ها، به نظرم به شدت خسته کننده است! علاوه بر این، همه ی بازی های فیلم هم بی ارزش است! حجم احترامی که به این فیلم گذاشته می شود برایم غیرقابل درک است.

اینگمار برگمان
پاسخ
#9
حیف دیگه نمیشه اعتبار داد وگرنه واقعا مقاله‌ی جامعی بود.
خداوند راکستار ونکوئر رو رحمت کنه... اول ونکوئر بعد THQ.
از استودیوهایی که خیلی دوست دارم بازی ببینم یکیشون R* North ئه اون یکی هم Team Bondi که البته زیر مجموعه‌ی راکستار حساب نمیشه.
تشکر ویژه برادر. [img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
Game of The Year with over 250 GOTY awards
The Last of Us
[تصویر:  81301953355268691980.jpg]
پاسخ
#10
سلام ...

بسیار مقاله عالیی بودش ؛ معلوم شده که روش وقت گذاشته شده و به تمام جزئیات اشاره کرده بود و بسیار اطلاعات خوبی داشت .

ممنون ، منتظر کارهای بعدی هم هستیم [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

راک استار هم قطعا یکی از بهترین بازیساز های صنعت گیمه ، مخصوصا GTA V
 

 

 
[تصویر:  tumblr_mmrdmbqxkM1ru1svko1_500_35610138029694618817.gif]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  به جزیره خوش آمدید! جمعیت ۱۰۰ نفر | نگاهی به روند فراگیر شدن سبک بتل رویال White Beard 1 2,081 05-17-2023, 12:49 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  ویدیوی بررسی تاریخچه و داستان بازی هیتمن به زبان فارسی mrdot2010 0 1,928 11-05-2020, 01:54 AM
آخرین ارسال: mrdot2010
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,335 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief yazdandoost 0 1,268 08-21-2019, 10:43 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  نگاهی جدید به سری متال گیر به مناسبت سی سالگی این بازی gardeshgar 3 2,911 08-12-2017, 10:45 AM
آخرین ارسال: gardeshgar

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان