دوست عزیز اینا بستگی به این داره که تا چه حد موسیقی و صداگذاری رو نقد میکنی. بعد برای بیشتر شدن میتونی این چیزارو اضافه کنی. قرار نیست همشو بکار ببری. من فقط چندتا مثال برات زدم.
منظورم از این که بگی جایزه بردن یا نه، آهنگساز نبود، خود بازی بود. مثلا فکر کنم "آخرین ما" نامزد دریافت بهترین موسیقی شد.
به عنوان مثال بخش صداگذاری نقد کسلوانیا 2 رو تو سایت نگاه کن. یه کوچولو درباره صداپیشه ها هم توضیح داده.
یا کوچکترین و ضعیفترین مثالی که میتونم بزنم، نقد خودم تو بخش صداگذاری بازی بتمن بود:
"موسیقی و صداگذاری از بخشهایی است که در دو نسل اخیر، بسیار بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است. در سری آرکهام علاوه به بر تمام بخشهای دیگر، موسیقی و صداگذاری جایگاه ویژهای دارند. (اصلا همین توجه به تمام بخشهای بازی بود که باعث شهرتش شد.)
منظورم از این که بگی جایزه بردن یا نه، آهنگساز نبود، خود بازی بود. مثلا فکر کنم "آخرین ما" نامزد دریافت بهترین موسیقی شد.
به عنوان مثال بخش صداگذاری نقد کسلوانیا 2 رو تو سایت نگاه کن. یه کوچولو درباره صداپیشه ها هم توضیح داده.
یا کوچکترین و ضعیفترین مثالی که میتونم بزنم، نقد خودم تو بخش صداگذاری بازی بتمن بود:
"موسیقی و صداگذاری از بخشهایی است که در دو نسل اخیر، بسیار بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است. در سری آرکهام علاوه به بر تمام بخشهای دیگر، موسیقی و صداگذاری جایگاه ویژهای دارند. (اصلا همین توجه به تمام بخشهای بازی بود که باعث شهرتش شد.)
کمپانی برادران وارنر وظیفه ساخت موسیقی را برعهده آقای کریستوفر دریک که یک آهنگساز با تجربه است و در پرونده کاری خود ساخت قطعات عالی برای انیمیشن های بتمن را دارد، استفاده کرده است. که نتیجه کار بسیار رضایت بخش بوده است. موسیقیهای بازی بسیار با حال و هوای تاریک و رمزآلود گاتهام، همخوانی دارد. در شرایط عادی، موسیقی های ملایم با تمی وهم انگیز و مناسب با حال و هوای کریسمس پخش میشود. و در زمان درگیری ریتم موسیقی تندتر میشود و هیجان مضاعف را به بازیکن القا میکند.
B.A.O در بخش موسیقی نیز بسیار خوش درخشیده و مطابق با حال و هوای بازی با روح شما بازی میکند.
صداگذاری در بازی، به جز صداپیشگان، تغییر چندانی نکرده و هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد. صدای قدم زدن، باد، مبارزات، تیرهای خفاشی، طناب، گلوله و... کمترین تفاوتی با نمونه های واقعی ندارند. همگی بسیار خوب و واقع پذیر ضبط و ساخته شده اند و از نکاتی است که کمتر ایرادی میتوان به آن گرفت.
مسئله ای که خیلی از طرفداران این سری را نگران یا نا امید کرده بود، تغییر صداپیشگان بازی بود که گویا به کل، تیم جدیدی برای صداگذاری بازی انتخاب شده بود. آقای "راجر کریگ اسمیت" که همگی او را با صدای "اتزیو" و "کریس ردفیلد" میشناسند، به جای شخصیت بروس وین ایفای نقش میکند و آقای "تروی بیکر" که همه PS3 بازان با صدایش خاطره دارند، در نقش "جوکر" صداپیشگی میکند. در همان ابتدا باعث تعجب همه میشود که چطور "بورکر دویت" تبدیل به "جوکر" میشود. (خودتون اینارو بذارید بقل هم: جوئل، بوکر، جوکر) اما باید گفت که نه تنها آقایان "اسمیت" و "بیکر" به خوبی از پس نقشهای خود برآمدند، بلکه تمام صداپیشگان، حتی دوبلورهای خلافکاران ساده به خوبی توانستند در نقش های خود قرار بگیرند و به مانند بازیگران حرفهای، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
به شخصه از موسیقی و صداگذاری بازی و همچنین دیالوگهای بسیار جالب و گاهی اوقات تامل برانگیز بازی هیچ ایرادی نمیتوانم بگیرم و این بخش بسیار عالی در بازی کار شده است"
درباره داستان هم به نظرم راه های بهتری از 6 ساعت تعریف کردن داستان بازی است. چندتا از نقد داستان های بازی رو با دقت بیشتر بخونی، متوجه حرفم میشی. مثلا این نقد رو بخون: فراتر از رستگاری، فراتر از امید