09-13-2014, 01:30 AM
(آخرین ویرایش: 09-13-2014, 01:30 AM، توسط Punished Snake.)
Assassin's Creed IV: Black Flag
داستان: 7 | شروعبندی به شدت بدون مقدمه و الکی هست. در عرض چند ثانیه بخاطر اهدافی که اصلاً ربطی به قوانین اساسینها نداره تبدیل به اساسین میشه در صورتی که Edward Kenway زمانی که بر میگرده اِنگلستان یه اساسین خبره میشه. از شروع سطح پایین بازی که بگذریم به دور شدن ادوارد از هدفش میرسیم. کلاً داستان اصلاً خوب نبود؛ خصوصاً اینکه زیاد ربطی به یک AC نداشت و زمان مدرنش اصلاً خوب نبود و یک افتضاح به تمام معنا بود. این همه انتقاد شد یک شخصیت بهتر از Desmond Miles جایگزین کنید، اما رفتن یه کارکتر فاقدِ شخصیتپردازی گذاشتن که واقعاً افتضاح بود.
گیمپلی: 8.5 | خیلی سرگرم کننده بود. از جمله بازیهایی بود که تا 95-96 درصد رفتم و حدود 40 ساعت بازی کردم، اما یه سری از اِلمانها اسکی از نسخِ قبلی بود؛ مثلاً، بخش مبارزات دریایی با کمی تغییر و مبارزات تن به تن که تفاوت خاصی با قبل نداشت. جنگل هم شبیه قبل بود و درختا همون با این تفاوت که بیشتر شاخ و برگ اضافه شده بود. مراحل به استراق سمع و کشتن یه عده تو یه محدوده قرمز ختم میشد و خیلی حالتِ تکراری به خودش گرفته بود. دشمنا مثل همیشه شبیه هم و بدون تنوع بودن. Sword Play (!) به شدت ابتدایی و ساده که فرقی با ACIII نداشت از نقاط ضعف بازی بود. هنوز باگهای زیادی داشت موتورِ بازی و کلی گلیچ هم داشت. بیخود نبود که بخاطر دو تا از گلیچهاش برنده برترین گلیچِ سال میشه! اونم نه گلیچهای به درد بخور، بلکه یه سری گلیچ مضحک؛ مثالش فرورفتن کشی تو آب بود و... . ولی به طور کلی بهترین بخش از بازی بود به نظرم.
گرافیک: 7 | روی نسل هفتم بازی کردم بنابراین خیلی ضعیف بود. یه جورایی از ACIII هم برام بدتر بود. [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
موسیقی و صداگذاری: 8 | موسیقیها خوب بودن، اما هیچکدوم حسِ گذشتهی سری رو نداشتن و به نظرم Jesper Kyd گزینه بهتری برای ساخت موسیقیها بود تا Brian Tyler! صداگذاری باگ بود و چیز زیادی هم نداشت. انگار افکتهای موسیقی همش اسکی یا بهتر بگم کپی از قبل بود، ولی موسیقیها تنوع خوبی داشتن و سنخیت زیادی با محیط و حالات بازی داشتن.
به طور کلی، ACIV: Black Flag سرگرم کننده بود. تا 40 ساعت هم میتونست آدم رو سرگرم کنه و کِشش خاصی داشت. فقط کافی بود از مشکلات نسبتاً ریز و درست بسیارِ بازی چشم پوشی کنیم و از مبارزات دریایی خوشمون بیاد تا ساعت ها وقت صرف کنیم براش. بازی بویی از ریشهها نبرده بود و کلاً از ریشه هم نابود شده بود. [img]images/smi/s0 (43).gif[/img] بازی خیلی خوبی بود، اما AC خوبی نبود!
کل: 8
گیمپلی: 8.5 | خیلی سرگرم کننده بود. از جمله بازیهایی بود که تا 95-96 درصد رفتم و حدود 40 ساعت بازی کردم، اما یه سری از اِلمانها اسکی از نسخِ قبلی بود؛ مثلاً، بخش مبارزات دریایی با کمی تغییر و مبارزات تن به تن که تفاوت خاصی با قبل نداشت. جنگل هم شبیه قبل بود و درختا همون با این تفاوت که بیشتر شاخ و برگ اضافه شده بود. مراحل به استراق سمع و کشتن یه عده تو یه محدوده قرمز ختم میشد و خیلی حالتِ تکراری به خودش گرفته بود. دشمنا مثل همیشه شبیه هم و بدون تنوع بودن. Sword Play (!) به شدت ابتدایی و ساده که فرقی با ACIII نداشت از نقاط ضعف بازی بود. هنوز باگهای زیادی داشت موتورِ بازی و کلی گلیچ هم داشت. بیخود نبود که بخاطر دو تا از گلیچهاش برنده برترین گلیچِ سال میشه! اونم نه گلیچهای به درد بخور، بلکه یه سری گلیچ مضحک؛ مثالش فرورفتن کشی تو آب بود و... . ولی به طور کلی بهترین بخش از بازی بود به نظرم.
گرافیک: 7 | روی نسل هفتم بازی کردم بنابراین خیلی ضعیف بود. یه جورایی از ACIII هم برام بدتر بود. [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
موسیقی و صداگذاری: 8 | موسیقیها خوب بودن، اما هیچکدوم حسِ گذشتهی سری رو نداشتن و به نظرم Jesper Kyd گزینه بهتری برای ساخت موسیقیها بود تا Brian Tyler! صداگذاری باگ بود و چیز زیادی هم نداشت. انگار افکتهای موسیقی همش اسکی یا بهتر بگم کپی از قبل بود، ولی موسیقیها تنوع خوبی داشتن و سنخیت زیادی با محیط و حالات بازی داشتن.
به طور کلی، ACIV: Black Flag سرگرم کننده بود. تا 40 ساعت هم میتونست آدم رو سرگرم کنه و کِشش خاصی داشت. فقط کافی بود از مشکلات نسبتاً ریز و درست بسیارِ بازی چشم پوشی کنیم و از مبارزات دریایی خوشمون بیاد تا ساعت ها وقت صرف کنیم براش. بازی بویی از ریشهها نبرده بود و کلاً از ریشه هم نابود شده بود. [img]images/smi/s0 (43).gif[/img] بازی خیلی خوبی بود، اما AC خوبی نبود!
کل: 8