آن چه که برای Direct X 12 تا به امروز رخ داده است.
=======================================
GDC 2014: بالاخره مایکروسافت DX12 را معرفی کرد
محمد(ارشیا) جباری زادگان
بالاخره بعد از مدت زیادی انتظار و شایعه مایکروسافت در ارائه ی خود در GDC 2014 وجود DX12 را اعلام کرد و به صورت رسمی آن را معرفی کرد. همچنین آن ها تعدادی از اطلاعات و برتری های DX12 را منتشر کرده اند که در ادامه می توانید آن ها را ببینید. با این قابلیت گفته می شود که کنسول نسل هشتمی مایکروساف یعنی Xbox One به دوره ی جدیدی پا خواهد گذاشت.
DX12 عملکرد تمامی بازی ها را بر روی Xbox One بهبود می بخشد. همچنین DX 12 توانایی تخریب پذیری بالایی به بازی می بخشد که تا به حال وجود نداشته است و به همین واسطه هم دارای قدرت معرکه ی جدیدی برای رندر کردن دارد. همچنین DX 12 در مدیریت منابع کنسول هم پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
DX12 قدرت و سرعت و عملکرد CPU را به حدی بهبود می بخشد که کارایی آن ۵۰ درصد اضافه و کارکردن آن ۵۰ درصد کم می شود و این بر روی تمامی هسته های CPU عمل می کند. همچنین DX12 می تواند Memory دستگاه را برای عرضه ی گرافیکی بهتر آماده کند.
همچنین DX12 تمامی چیپ های گرافیکی مدرن را تحت تأثیر قرار می دهد و قدرت و حجم آن ها را افزایش می دهد که نتیجه ی آن گرافیک و عملکرد بهتر خواهد بود. DX12 در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد و بر روی موبایل ها و تمامی پلتفرم های مایکروسافت کار خواهد کرد.
DX12 عملکرد تمامی بازی ها را بر روی Xbox One بهبود می بخشد. همچنین DX 12 توانایی تخریب پذیری بالایی به بازی می بخشد که تا به حال وجود نداشته است و به همین واسطه هم دارای قدرت معرکه ی جدیدی برای رندر کردن دارد. همچنین DX 12 در مدیریت منابع کنسول هم پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
DX12 قدرت و سرعت و عملکرد CPU را به حدی بهبود می بخشد که کارایی آن ۵۰ درصد اضافه و کارکردن آن ۵۰ درصد کم می شود و این بر روی تمامی هسته های CPU عمل می کند. همچنین DX12 می تواند Memory دستگاه را برای عرضه ی گرافیکی بهتر آماده کند.
همچنین DX12 تمامی چیپ های گرافیکی مدرن را تحت تأثیر قرار می دهد و قدرت و حجم آن ها را افزایش می دهد که نتیجه ی آن گرافیک و عملکرد بهتر خواهد بود. DX12 در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد و بر روی موبایل ها و تمامی پلتفرم های مایکروسافت کار خواهد کرد.
------------------------------------------------------------------
DirectX12 بر روی Xbox One غوغا خواهد کرد، سرعت ۲ برابر GPU
محمد(ارشیا) جباری زادگان
مایکروسافت آرزو دارد که DirectX12 برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی Xbox One معجزاتی را به همراه داشته باشد. همانطور که مدیرعامل Stardock یعنی Brad Wardell در کنفرانس سازندگان بازی ۲۰۱۴ می گوید، این فناوری باعث تسریع در خیلی چیزها می شود که نتیجه ی آن چیزهایی مانند لذت بیشتر در گیم و محبوبیت در بین فن ها، منتقدین و حرفه ای های این صنعت است.
Brad Wardell می گوید که DirectX12 نقش یک GPU دومی برای دارندگان Xbox One را خواهد داشت و دو برابر از دوست قدیمی خود سریع تر خواهد بود.
Brad Wardell می گوید که DirectX12 نقش یک GPU دومی برای دارندگان Xbox One را خواهد داشت و دو برابر از دوست قدیمی خود سریع تر خواهد بود.
نقل قول: نوشته است:نتایج منحصر به فرد است. نه تنها در تئوری بلکه در عمل( همانطور که در دمویی تکنیکی از Star Swarm دیده شد.) وقتی که نسل دیگری از کارت های گرافیک سعی می کند تا کمی عملکرد بهتری از نسل قبل داشته باشد ما این جا تکنولوژی از همان نسل و جنس را داریم که ناگهان سرعت را دو برابر می کند. Xbox One بیشترین بهره از این تکنولوژی را می برد و پس از عرضه ی آن هر دارنده ی کنسول می تواند به راحتی یک GPU با دو برابر سرعت قابل داشته باشد.
بازی ها هم تقریبا سرعت بیشتری خواهند داشت چرا که این یک نرم افزار می باشد و نه یک سخت افزار پس تقریبا بازی ها هم دو برابر سریع خواهند شد. این نرم افزار به صورت یک هسته ای کار می کرده و می کند و می تواند ۸ هسته دیگر را وادار کند تا کار را به خوبی میان هم تقسیم کنند.
Raja Khodury از AMD می گوید که این فقط یک سود برای Xbox One نیست بلکه این است که ۴ نسل بعدی از سخت افزار را با API به دست بگیرد.
مهندس Eric Mentezer از Intel می گوید که این یک پرش بزرگ در فن آوری برای مدتی طولانی خواهد بود.
Tony Tamasi از Nvidia می گوید که کارت های امروزی پس از عرضه ی DirectX12 تغییرات و بهبودی های زیادی را حس می کنند یعنی تبدیل نقش های سیستمیک از صد به هزار و به میلیون و به صد ها میلیون بیشتر.
------------------------------------------------------------------------
DX12 تاثیر زیادی بر روی Xbox One نخواهد داشت، اما همه چیز را برای PC عوض خواهد کرد
علی صالحی
تا به امروز خبر های بسیاری در مورد Direct X12 و تاثیر آن بر روی کنسول Xbox One منتشر شده است. بعضی ها معتقد هستند که این مساله باعث افزایش قدرتی قابل توجه در این کنسول خواهد شد و بعضی دیگر می گویند که تغییرات قابل توجه نخواهد بود. یکی از مسائلی که امید می رود با این بروز رسانی حل بشود، مشکل رزلوشن بازی های کنسول Xbox One است. حال یکی از بازی سازان استودیو معروف ناتی داگ در مورد این مساله نظر خود را اعلام کرده است.
Ramy El Garawany برنامه نویس گرافیکی استودیو ناتی داگ است. وی در مصاحبه ای نظر خود را در مورد Direct X12 و قدرتی که این تکنولوژی به کنسول شرکت مایکروسافت خواهد داد صحبت کرده است. وی معتقد است که قدرتی که Direct X12 به بازی های PC خواهد بخشید بسیار قابل توجه است و یک قدم جدید در قدرت پردازشی CPU خواهد بود.
وی در صحبت های خود گفته است: “همه در حال چانه زدن در مورد OpenGL و DirectX هستند. این در حالی است که من با خوشحالی و در دفتر خود برای PS4 بازی می سازم. من فکر نمی کنم که این مساله آنچنان بازی را برای Xbox One تغییر بدهد. اما قطعا این مساله باعث به وجود آمدن یک تغییر بسیار بزرگ بر روی کامپیوترهای شخصی خواهد بود.”
Brad Wardell، موسس و مدیرعامل Stardock هم با Ramy El Garawany هم نظر است. وی در توئیتر جواب Phil Spencer، رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft را داده است و گفته است که Direct X12 چندان برای Xbox One مفید نخواهد بود. وی در توئیت خود گفته است: “من فکر می کنم که بهتر است Phil توقع مردم را بالا نبرد. این مساله که این تکنولوژی قدرت دستگاه را ۵۰۰ برابر می کند واقع بینانه نیست. من Mantle شرکت AMD را تست کرده ام. در شرایط و سخت افزار برابر، کارایی و قدرت Mantle بیش از ۶ برابر DX11 بوده است.”
حال باید دید که با توجه به قدرت ۶ برابری Mantle، تکنولوژی Direct X12 شرکت مایکروسافت چقدر قدرتمند خواهد بود.
Direct X12 در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۵ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.
Ramy El Garawany برنامه نویس گرافیکی استودیو ناتی داگ است. وی در مصاحبه ای نظر خود را در مورد Direct X12 و قدرتی که این تکنولوژی به کنسول شرکت مایکروسافت خواهد داد صحبت کرده است. وی معتقد است که قدرتی که Direct X12 به بازی های PC خواهد بخشید بسیار قابل توجه است و یک قدم جدید در قدرت پردازشی CPU خواهد بود.
وی در صحبت های خود گفته است: “همه در حال چانه زدن در مورد OpenGL و DirectX هستند. این در حالی است که من با خوشحالی و در دفتر خود برای PS4 بازی می سازم. من فکر نمی کنم که این مساله آنچنان بازی را برای Xbox One تغییر بدهد. اما قطعا این مساله باعث به وجود آمدن یک تغییر بسیار بزرگ بر روی کامپیوترهای شخصی خواهد بود.”
Brad Wardell، موسس و مدیرعامل Stardock هم با Ramy El Garawany هم نظر است. وی در توئیتر جواب Phil Spencer، رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft را داده است و گفته است که Direct X12 چندان برای Xbox One مفید نخواهد بود. وی در توئیت خود گفته است: “من فکر می کنم که بهتر است Phil توقع مردم را بالا نبرد. این مساله که این تکنولوژی قدرت دستگاه را ۵۰۰ برابر می کند واقع بینانه نیست. من Mantle شرکت AMD را تست کرده ام. در شرایط و سخت افزار برابر، کارایی و قدرت Mantle بیش از ۶ برابر DX11 بوده است.”
حال باید دید که با توجه به قدرت ۶ برابری Mantle، تکنولوژی Direct X12 شرکت مایکروسافت چقدر قدرتمند خواهد بود.
Direct X12 در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۵ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.
---------------------------------------------------------------------------
Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد
علی صالحی
یکی از بحث های داغ در مورد کنسول های نسل جدید، اختلاف زیاد بین رزلوشن بازی های مشترک دو کنسول Xbox One و PS4 بود. بسیاری از بازی سازان از عدم توانایی کنسول Xbox One برای پشتیبانی از رزلوشن ۱۰۸۰P در بازی هایشان سخن می گفتند. همین مساله باعث دلسردی بسیاری از طرفداران این کنسول شده و بازار کنسول Xbox One را به خطر انداخته است. با این حال چندی پیش مایکروسافت با بیانیه ای از آمدن DX12 به این کنسول و بهبود گرافیکی آن سخن گفت. حال Brad Wardell، مدیر عامل Stardock از بی نتیجه بودن این تکنولوژی بر روی رزلوشن قابل پشتیبانی Xbox One سخن گفته است.
مایکروسافت در بیانیه ی پیشین خود به این مساله اشاره کرده بود که با منتشر شدن DX12 برای کنسول Xbox One، این کنسول قدرتمند تر خواهد شد. بعد از این بیانیه، بسیاری از بازی سازان بزرگ در مورد این مساله مصاحبه کردند و نظر های خود را با طرفدارانشان در میان گذاشتند. Brad Wardell، مدیر عامل Stardock یکی از کسانی است که به تازگی در مورد این مساله صحبت کرده است. وی معتقد است که DX12 نمی تواند چندان تغییری ایجاد کند. او در صحبت های خود گفت: ” Xbox One بسیار بزرگ و پر منفعت است. این کنسول به واقع قابلیت های گرافیکی بسیار زیادی که می توان گفت دو برابر نسل قبل است را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.”
با این حال کسانی هم هستند که از این نظر با Brad Wardell مخالف باشند. چیزی که مشخص است، حمایت بیشتر بازی سازان از این تغییرات در چند روز اخیر است. در طی روزهای گذشته، بسیاری از طرفداران کنسول Xbox One در انجمن های سایت NeoGaf از تردید خود در مورد رزلوشن بازی Forza Horizon 2 سخن گفتند. به گفته ی استودیو سازنده ی این بازی، Forza Horizon 2 از قابلیت نورپردازی پویا به طور کامل پشتیبانی می کند. این مساله در بازی هایی مانند نسخه های قبلی این عنوان وجود نداشته است. همین مساله باعث تردید کاربران این انجمن از رزلوشن پایانی این بازی شده است. گفته می شود که Forza Horizon 2 اولین بازی خواهد بود که از تکنولوژی DX12، بر روی کنسول Xbox One استفاده خواهد کرد و این کنسول را یک قدم به جلو خواهد برد. با این وجود بسیاری از بازی سازان معتقد هستند که تاثیرات این تکنولوژی بر روی کنسول Xbox One چشمگیر نخواهد بود.
BruceLeeroy، یکی از کاربران سایت Neogaf، که پیش از این با خبرهای خود به همه ثابت کرده بود یکی از اعضای داخلی مایکروسافت است، در مورد این مساله گفت: “من یک بازی ساز نیستم، اما دوست خوبی در EA دارم که در مورد این مساله نظر شما را داشت. قابلیت DX12 بر روی کنسول Xbox One باعث بهبودی این کنسول خواهد شد، اما این مساله به اندازه ای نیست که شما فکر می کنید و باید توقعات خود را پایین تر بیاورید. وی به طور ویژه به من اطمینان داد که این مساله تاثیری بر روی رزلوشن بازی ها و بالاتر بردن آنها نخواهد داشت. این مساله به این دلیل است که ESRAM استفاده شده در کنسول بسیار اندک بوده و همه چیز را برای انواع مشخصی از بازی ها محدود کرده است. من مطمئنم که بهبود های گرافیکی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. باید منتظر Halo 5 ماند و این مساله را مشاهده کرد.”
مشخص است که این بحث ها تازه شروع شده است و تا زمان عرضه ی Halo 5 ادامه خواهد داشت.
مایکروسافت در بیانیه ی پیشین خود به این مساله اشاره کرده بود که با منتشر شدن DX12 برای کنسول Xbox One، این کنسول قدرتمند تر خواهد شد. بعد از این بیانیه، بسیاری از بازی سازان بزرگ در مورد این مساله مصاحبه کردند و نظر های خود را با طرفدارانشان در میان گذاشتند. Brad Wardell، مدیر عامل Stardock یکی از کسانی است که به تازگی در مورد این مساله صحبت کرده است. وی معتقد است که DX12 نمی تواند چندان تغییری ایجاد کند. او در صحبت های خود گفت: ” Xbox One بسیار بزرگ و پر منفعت است. این کنسول به واقع قابلیت های گرافیکی بسیار زیادی که می توان گفت دو برابر نسل قبل است را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.”
با این حال کسانی هم هستند که از این نظر با Brad Wardell مخالف باشند. چیزی که مشخص است، حمایت بیشتر بازی سازان از این تغییرات در چند روز اخیر است. در طی روزهای گذشته، بسیاری از طرفداران کنسول Xbox One در انجمن های سایت NeoGaf از تردید خود در مورد رزلوشن بازی Forza Horizon 2 سخن گفتند. به گفته ی استودیو سازنده ی این بازی، Forza Horizon 2 از قابلیت نورپردازی پویا به طور کامل پشتیبانی می کند. این مساله در بازی هایی مانند نسخه های قبلی این عنوان وجود نداشته است. همین مساله باعث تردید کاربران این انجمن از رزلوشن پایانی این بازی شده است. گفته می شود که Forza Horizon 2 اولین بازی خواهد بود که از تکنولوژی DX12، بر روی کنسول Xbox One استفاده خواهد کرد و این کنسول را یک قدم به جلو خواهد برد. با این وجود بسیاری از بازی سازان معتقد هستند که تاثیرات این تکنولوژی بر روی کنسول Xbox One چشمگیر نخواهد بود.
BruceLeeroy، یکی از کاربران سایت Neogaf، که پیش از این با خبرهای خود به همه ثابت کرده بود یکی از اعضای داخلی مایکروسافت است، در مورد این مساله گفت: “من یک بازی ساز نیستم، اما دوست خوبی در EA دارم که در مورد این مساله نظر شما را داشت. قابلیت DX12 بر روی کنسول Xbox One باعث بهبودی این کنسول خواهد شد، اما این مساله به اندازه ای نیست که شما فکر می کنید و باید توقعات خود را پایین تر بیاورید. وی به طور ویژه به من اطمینان داد که این مساله تاثیری بر روی رزلوشن بازی ها و بالاتر بردن آنها نخواهد داشت. این مساله به این دلیل است که ESRAM استفاده شده در کنسول بسیار اندک بوده و همه چیز را برای انواع مشخصی از بازی ها محدود کرده است. من مطمئنم که بهبود های گرافیکی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. باید منتظر Halo 5 ماند و این مساله را مشاهده کرد.”
مشخص است که این بحث ها تازه شروع شده است و تا زمان عرضه ی Halo 5 ادامه خواهد داشت.
---------------------------------------------------------------------
شاهد قدرت DirectX 12 باشید! | افزایش سه برابریِ فریم ریت در تست های انجام شده
عرفان استادی
و باری دیگر DX12 قدرتش را نشان می دهد! در GDC 2015، مایکروسافت از روشی جدید در طراحی رونمایی کرد که از آن می توان در تمامی سخت افزارهایی که از DirectX 12 پشتیبانی می کنند، استفاده کرد. این روش جدید جایگزین فرمان های DrawIndirect و DispatchIndirect در DX11 می شود و بهبودهای زیادی در عملکرد DirectX 12 (که به تنهایی عملکرد فوق العاده ای دارد) ایجاد می کند. برای مشاهده تست های فریم ریت به ادامه مطلب مراجعه کنید.
---------------------------------------------------------------------
گزارش: Windows 7 از DirectX 12 پشتیبانی نخواهد کرد
محمد مهدی شفیعی
به تازگی Richard Huddy از AMD سخنانی در رابطه با Windows 7 مبنی بر عدم پشتیبانی آن از DirectX 12 ارائه کرده است. اما به نظر می رسد نباید از این اظهارات مطمئن بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
Richard Huddy از AMD در سخنانی که در PDXLAN ارائه کرده است، اعلام کرده است:
مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ارائه نکرده است و همچنین مشخص نیست که DirectX 12 بر روی چه سیستم عمل هایی منتشر می شود. البته پیش از این اعلام شده است که DX12 به همراه Windows 10 به انتشار خواهد رسید.
به روز رسانی:
پس از صحبت های ارائه شده، AMD به Gamespot گفته است:
--------------------------------------------------------------------
Nvidia: از تکنولوژی منتل AMD استفاده نخواهیم کرد، این تکنیک برای ما بی مصرف است
علی صالحی
در مصاحبه ای که Tom Petersen به همراه Rev Lebaradian ، از مهندسین اصلی شرکت انویدیا، با مجله ی MaximumPCMagazine داشته است، آنها در مورد تکنولوژی جدید شرکت AMD، یعنی Mantle صحبت کرده اند. آنها در این مصاحبه اعلام کرده اند که نظرشان در مورد این تکنولوژی چیست، از آن پشتیبانی نخواهند کرد و استفاده از این تکنولوژی برای آنها بیهوده است.
Tom Petersen در مورد این مساله گفت: ” ما چیز زیادی از منتل نمی دانیم. ما برنامه ای برای این کار نداشته ایم و اگر آنها حس می کنند که این مساله به آنها کمک خواهد کرد می توانند از آن استفاده کنند. بعد از آن باید از بازی سازان بخواهند که از این تکنولوژی استفاده کنند و آنها را راضی کنند. این مساله انویدیایی نیست. هدف اصلی ما توسعه و ساخت چیزهاییست که به سود گیمر ها باشد. اما در مورد مساله ی منتل باید بگویم که چیز زیادی از سود برای گیمرها در آن نمی بینم. اگر شما به اعداد نگاه کنید و DX درایور ما را با منتل مقایسه کنید متوجه می شوید که این تکنولوژی چندان متوجه پیشرفت نمی شوید. ما معتقدیم که هنوز هم می شود پیشرفت های بهتری را در DirectX به وجود آورد. همین مساله باعث می شود که رفتن ما به یک تکنولوژی جدید بیهوده باشد. حال که این تکنولوژی همان تاثیر را داشته باشد. DX12 در راه است و به همراه خود قابلیت های بسیاری را آورده.”
به نظر می رسد که هیچ یک از این دو شرکت علاقه ای به استفاده از تکنولوژی های یک دیگر ندارند. شاید اگر این دو شرکت تمام توان خود را بر روی یک API قرار می دادند پیشرفتی بسیار بزرگتر صورت می گرفت.
----------------------------------------------------------------------------
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند
ابراهیم ثمرصفا
DirectX 12 و دیگر نو آوری هایی که به حوزه گیمینگ وارد شده اند بسیار هیجان انگیز می باشند. آقای Brad Wardell در این رابطه صحبت کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
Brad Wardell می گوید زمانی که ما بازی هایی را که از DirectX 12 استفاده می کنند را مشاهده کنیم، دیگر نمی توانیم به بازی های همراه با DirectX 11 به مانند قبل نگاه کنیم. تفاوت تنها در میزان بیشتر اشیای به نمایش گذاشته شده نیست، بلکه در نور پردازی است.
اکنون می توانیم هزاران منبع نور را به طور همزمان در بازی داشته باشیم، کارت گرافیک های Nvidia و AMD هم می توانند این کار را انجام دهند اما در DirectX 11 محدودیت وجود دارد، ولی در DirectX 12 سازندگان هر میزان که علاقه داشته باشند، می توانند از سخت افزار بهره ببرند.
Wardell همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی می گویند کنسول های نسل هشتم، تنها در حد PC های میان رده هستند، اما از نظر او آنها بسیار قدرتمند هستند. آنها هشت هسته و هشت گیگابایت رم دارند، او هنوز بازی ای را ندیده است که به طور کامل از این سخت افزار استفاده کند. او می گوید تحول بازی ها، در اوایل عمر ایکس باکس وان تا اواخر دوره اش بسیار بیشتر از Xbox 360 خواهد بود.
بر طبق گفته Wardell در بنچمارکی که از کارت گرافیک Nvidia GTX 980 گرفته شد، عملکرد آن با DirectX 12 از ۲۲ به ۵۶ فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد ، در حالی که در کارت Radeon از نرخ ۷٫۵ به ۴۳ افزایش یافت.
البته به گفته او در بازی های اولیه استفاده کننده از این فناوری، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت را شاهد خواهیم بود، زیرا آنها بر اساس DirectX 11 نوشته شده اند و سپس برای پشتیبانی از DirectX 12 به روز رسانی شده اند. به همین خاطر آنها نمی توانند از تمام قدرت API بهره ببرند.
تا زمانی که انجین های مستقیما ساخته شده بر اساس DirectX 12 را شاهد نباشیم، پیشرفت واقعی را نخواهیم دید. این اتفاق در طول عمر کنسول های نسل هشتم رخ خواهد داد.
Wardell توضیح میدهد تفاوتی ندارد که کنسول شما، PS4 یا Xbox One باشد. بازی های آخر نسل بسیار بهتر از بازی های ابتدایی خواهند بود.
-----------------------------------------------------------------------------------
DirectX 12 نیازی به کارت گرافیک جدید ندارد
پارسا جهانبانی
DirectX 12 یکی از نرم افزار هایی است که در کنفرانس به آن پرداخته شد. Microsoft DirectX یکی از API های محبوب و مورد استفاده در پلتفرم PC و Xbox میباشد. پس از معرفی DirectX 12، اکثرا این سوال را داشتند که چه کارت گرافیک هایی از این API پشتیبانی میکنند.
مایکروسافت اعلام کرد که برای آپدیت Microsoft Direct X 12 شما نیازی به یک کارت گرافیک جدید ندارید. انویدیا و مایکروسافت هر دو تایید کردند که تمام کارت گرافیک های مدرن از DirectX 12 پشتیبانی میکنند.
اما این تمام ماجرا نیست، اگر شما میخواهید از تمام امکانات DirecX 12 استفاده کنید، باید حتما از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنید. آقای Mike Ybarra در جواب سوال “آیا برای استفاده از تمام امکانات DirectX 12 باید از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنیم؟” گفتند:
نقل قول: برای استفاده داشتن تمام مزایا DirectX 12، بله، باید از یک گارت گرافیک جدید استفاده کنید. با اینکه سخت افزار هایی که Direct X 11.1 دارند، از بسیاری از امکاناتی که ما به Windows 10 میآویم برخوردار خواهند بود، برای استفاده از تمام قابلیت های Windows 10، باید یک کارت گرافیک با DirecX 12 تهیه کنید
----------------------------------------------------------------------------
گزارش: DirectX 12 در انحصار Windows 10 است
آرش سعادتمند
دیشب در کنفرانس ویژه شرکت مایکروسافت پیرامون Windows 10 خیلی از هواداران منتظر بودند تا اینکه صحبت هایی پیرامون DirectX 12 انجام شود. این اتفاق رخ نداده است با این حال امروز گزارش جالبی بدستمان رسیده که در رابطه با همین API می باشد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
از زمانی که DirectX 12 معرفی شد، عده بسیاری خواهان این بودند تا ببیند که آیا این API در انحصار Windows 10 می باشد یا خیر؟ هنوز چیزی از سوی شرکت مایکروسافت رسما در این رابطه ارائه نشده است اما با توجه به حساب کاربری شرکت NVIDIA در سایت توئیتر، می تواند قطعا گفت که DirectX 12 در انحصار Windows 10 است چرا که نوشته شده:
حال دلایلمان برای تایید انحصاری بودن DirectX 12 چیست؟
کارت های گرافیک Titan چطور؟ پاسخ باز هم مثبت است.
باید اضافه نمود که ExecuteIndirect چندین طراحی (Draw) را می تواند در یک فرمان API انجام دهد و این به هردو CPU و GPU این قدرت را می دهد تا فرمان های طراحی را کنترل کنند. همچنین ExecuteIndirect می تواند اتصال میان فرمان های طراحی را تغییر دهد.
آقای Max McMullen مدیر ساخت Direct3D و DXGI در مایکروسافت، با ارائه دمویی از بنچمارک های Intel’s Asteroids، تفاوت میان DX11 و DX12 در عملکرد را مشخص کرد.
همانطور که در تصویر می توانید ببینید، DX11 دمو را تنها با ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا نمود:
همانطور که در پایین مشاهده می شود، با وارد شدن به DX12، فریم ریت تقریبا سه برابر شده است و بر روی ۷۵ فریم بر ثانیه قرار دارد: (به طور طبیعی، درصد استفاده از CPU بالا رفت)
با استفاده از حالت Bindless این فریم ریت را حتی می توان به ۷۹Fps رساند. و در نهایت با استفاده از حالت Execute Indirect دمو تقریبا توانست به ۹۰Fps برسد. گفتنی است که در حالت Execute Indirect استفاده از CPU با کاهش رو به رو می شود.
این مسلما می تواند خبر خوبی برای دارندگان پلتفرم های مایکروسافت باشد و قدرت این API جدید را به نمایش می گذارد. نظر شما در این باره چیست؟---------------------------------------------------------------------
گزارش: Windows 7 از DirectX 12 پشتیبانی نخواهد کرد
محمد مهدی شفیعی
به تازگی Richard Huddy از AMD سخنانی در رابطه با Windows 7 مبنی بر عدم پشتیبانی آن از DirectX 12 ارائه کرده است. اما به نظر می رسد نباید از این اظهارات مطمئن بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
Richard Huddy از AMD در سخنانی که در PDXLAN ارائه کرده است، اعلام کرده است:
نقل قول: نوشته است:Windows 7 در حال حاضر پر طرفدارترین سیستم عامل مایکروسافت می باشد. این سیستم عامل با اختصاص دادن ۵۲ درصد از تعداد کاربران ویندوز، در حال حاضر سیستم عامل مورد علاقه کاربران این نوع سیستم عامل است. علی رغم این تعداد کاربر DirectX 12 به Windows 7 نخواهد آمد.
مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ارائه نکرده است و همچنین مشخص نیست که DirectX 12 بر روی چه سیستم عمل هایی منتشر می شود. البته پیش از این اعلام شده است که DX12 به همراه Windows 10 به انتشار خواهد رسید.
به روز رسانی:
پس از صحبت های ارائه شده، AMD به Gamespot گفته است:
نقل قول: نوشته است:تعدادی گزارش در رابطه با اظهارات Richard Huddy در رابطه با DirectX 12 و سیستم عامل های مربوط به آن منتشر شد. لازم است که اعلام کنیم که Huddy از سوی مایکروسافت سخنی را بیان نکرده است و ایشان تنها با توجه به استنباط های شخصی، که مشخصا دلایلی دارد، این سخنان را ارائه کرده است. مایکروسافت یکی از کلیدی ترین و استراتژیکی ترین شریکان ماست و ما در رابطه با DirectX 12 با آنان صحبت هایی خواهیم داشت.
--------------------------------------------------------------------
Nvidia: از تکنولوژی منتل AMD استفاده نخواهیم کرد، این تکنیک برای ما بی مصرف است
علی صالحی
در مصاحبه ای که Tom Petersen به همراه Rev Lebaradian ، از مهندسین اصلی شرکت انویدیا، با مجله ی MaximumPCMagazine داشته است، آنها در مورد تکنولوژی جدید شرکت AMD، یعنی Mantle صحبت کرده اند. آنها در این مصاحبه اعلام کرده اند که نظرشان در مورد این تکنولوژی چیست، از آن پشتیبانی نخواهند کرد و استفاده از این تکنولوژی برای آنها بیهوده است.
Tom Petersen در مورد این مساله گفت: ” ما چیز زیادی از منتل نمی دانیم. ما برنامه ای برای این کار نداشته ایم و اگر آنها حس می کنند که این مساله به آنها کمک خواهد کرد می توانند از آن استفاده کنند. بعد از آن باید از بازی سازان بخواهند که از این تکنولوژی استفاده کنند و آنها را راضی کنند. این مساله انویدیایی نیست. هدف اصلی ما توسعه و ساخت چیزهاییست که به سود گیمر ها باشد. اما در مورد مساله ی منتل باید بگویم که چیز زیادی از سود برای گیمرها در آن نمی بینم. اگر شما به اعداد نگاه کنید و DX درایور ما را با منتل مقایسه کنید متوجه می شوید که این تکنولوژی چندان متوجه پیشرفت نمی شوید. ما معتقدیم که هنوز هم می شود پیشرفت های بهتری را در DirectX به وجود آورد. همین مساله باعث می شود که رفتن ما به یک تکنولوژی جدید بیهوده باشد. حال که این تکنولوژی همان تاثیر را داشته باشد. DX12 در راه است و به همراه خود قابلیت های بسیاری را آورده.”
به نظر می رسد که هیچ یک از این دو شرکت علاقه ای به استفاده از تکنولوژی های یک دیگر ندارند. شاید اگر این دو شرکت تمام توان خود را بر روی یک API قرار می دادند پیشرفتی بسیار بزرگتر صورت می گرفت.
----------------------------------------------------------------------------
Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند
ابراهیم ثمرصفا
DirectX 12 و دیگر نو آوری هایی که به حوزه گیمینگ وارد شده اند بسیار هیجان انگیز می باشند. آقای Brad Wardell در این رابطه صحبت کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
Brad Wardell می گوید زمانی که ما بازی هایی را که از DirectX 12 استفاده می کنند را مشاهده کنیم، دیگر نمی توانیم به بازی های همراه با DirectX 11 به مانند قبل نگاه کنیم. تفاوت تنها در میزان بیشتر اشیای به نمایش گذاشته شده نیست، بلکه در نور پردازی است.
اکنون می توانیم هزاران منبع نور را به طور همزمان در بازی داشته باشیم، کارت گرافیک های Nvidia و AMD هم می توانند این کار را انجام دهند اما در DirectX 11 محدودیت وجود دارد، ولی در DirectX 12 سازندگان هر میزان که علاقه داشته باشند، می توانند از سخت افزار بهره ببرند.
Wardell همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی می گویند کنسول های نسل هشتم، تنها در حد PC های میان رده هستند، اما از نظر او آنها بسیار قدرتمند هستند. آنها هشت هسته و هشت گیگابایت رم دارند، او هنوز بازی ای را ندیده است که به طور کامل از این سخت افزار استفاده کند. او می گوید تحول بازی ها، در اوایل عمر ایکس باکس وان تا اواخر دوره اش بسیار بیشتر از Xbox 360 خواهد بود.
نقل قول: نوشته است:همچنین Wardell می گوید علت اینکه بازی های ایکس باکس وان، اغلب رزولوشن کمتری دارند این است که سازنده ها برای رسیدن به رزولوشن ۱۰۸۰p در ایکس باکس وان نیاز به مقداری کد نویسی بیشتر دارند، اما برای اینکه بازی را زودتر منتشر کنند، این کار را انجام نمی دهند.
بر طبق گفته Wardell در بنچمارکی که از کارت گرافیک Nvidia GTX 980 گرفته شد، عملکرد آن با DirectX 12 از ۲۲ به ۵۶ فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد ، در حالی که در کارت Radeon از نرخ ۷٫۵ به ۴۳ افزایش یافت.
البته به گفته او در بازی های اولیه استفاده کننده از این فناوری، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت را شاهد خواهیم بود، زیرا آنها بر اساس DirectX 11 نوشته شده اند و سپس برای پشتیبانی از DirectX 12 به روز رسانی شده اند. به همین خاطر آنها نمی توانند از تمام قدرت API بهره ببرند.
تا زمانی که انجین های مستقیما ساخته شده بر اساس DirectX 12 را شاهد نباشیم، پیشرفت واقعی را نخواهیم دید. این اتفاق در طول عمر کنسول های نسل هشتم رخ خواهد داد.
Wardell توضیح میدهد تفاوتی ندارد که کنسول شما، PS4 یا Xbox One باشد. بازی های آخر نسل بسیار بهتر از بازی های ابتدایی خواهند بود.
-----------------------------------------------------------------------------------
DirectX 12 نیازی به کارت گرافیک جدید ندارد
پارسا جهانبانی
DirectX 12 یکی از نرم افزار هایی است که در کنفرانس به آن پرداخته شد. Microsoft DirectX یکی از API های محبوب و مورد استفاده در پلتفرم PC و Xbox میباشد. پس از معرفی DirectX 12، اکثرا این سوال را داشتند که چه کارت گرافیک هایی از این API پشتیبانی میکنند.
مایکروسافت اعلام کرد که برای آپدیت Microsoft Direct X 12 شما نیازی به یک کارت گرافیک جدید ندارید. انویدیا و مایکروسافت هر دو تایید کردند که تمام کارت گرافیک های مدرن از DirectX 12 پشتیبانی میکنند.
نقل قول: نوشته است:انویدیا: مایکروسافت به تازگی نمایشی از برخی از بازی های Windows 10، که تحت تاثیر DirectX 12، داد. این باعث شد که مردم بپرسند که چه سخت افزار هایی از این API پشتیبانی میکنند.
نقل قول: نوشته است:مایکروسافت: با اینکه ما برای منتشر کردن اطلاعات بیشتر از DirectX 12 آماده نیستیم، ما در حال کار کردن با همه شرکای سخت افزاری خود هستیم تا مطمئن شویم اکثر سخت افزار های مدرن امکان پشتیبانی از DirectX 12 را داشته باشند. NVIDIA Maxwell، سخت افزار های Fermi-based و Keplar، نسل چهارم (و جدید تر) CPU های Intel، کارت گرافیک هایی که بر پایه GCN ساخته شده اند از شرکت AMD، از سخت افزار های تایید شده برای DirectX 12 میباشند. ما اطلاعات بیشتری از DirectX 12 در GDC ماه مارس منتشر میکنیم.
اما این تمام ماجرا نیست، اگر شما میخواهید از تمام امکانات DirecX 12 استفاده کنید، باید حتما از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنید. آقای Mike Ybarra در جواب سوال “آیا برای استفاده از تمام امکانات DirectX 12 باید از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنیم؟” گفتند:
نقل قول: برای استفاده داشتن تمام مزایا DirectX 12، بله، باید از یک گارت گرافیک جدید استفاده کنید. با اینکه سخت افزار هایی که Direct X 11.1 دارند، از بسیاری از امکاناتی که ما به Windows 10 میآویم برخوردار خواهند بود، برای استفاده از تمام قابلیت های Windows 10، باید یک کارت گرافیک با DirecX 12 تهیه کنید
----------------------------------------------------------------------------
گزارش: DirectX 12 در انحصار Windows 10 است
آرش سعادتمند
دیشب در کنفرانس ویژه شرکت مایکروسافت پیرامون Windows 10 خیلی از هواداران منتظر بودند تا اینکه صحبت هایی پیرامون DirectX 12 انجام شود. این اتفاق رخ نداده است با این حال امروز گزارش جالبی بدستمان رسیده که در رابطه با همین API می باشد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
از زمانی که DirectX 12 معرفی شد، عده بسیاری خواهان این بودند تا ببیند که آیا این API در انحصار Windows 10 می باشد یا خیر؟ هنوز چیزی از سوی شرکت مایکروسافت رسما در این رابطه ارائه نشده است اما با توجه به حساب کاربری شرکت NVIDIA در سایت توئیتر، می تواند قطعا گفت که DirectX 12 در انحصار Windows 10 است چرا که نوشته شده:
نقل قول: نوشته است:۵۰ درصد از بازیکنان امروزی دارای سخت افزارهایی هستند که توانایی بهره مندی از DirectX 12 را دارند. ما بسیار هیجان زده هستیم که DirectX 12 را همراه با Windows 10 ارائه خواهیم کرد – سیستم عاملی که ارتقاء از Win7 و ۸٫۱ به آن تا یک سال رایگان است.
حال دلایلمان برای تایید انحصاری بودن DirectX 12 چیست؟
- تا به حال هیچ وقت حرفی به میان نیامده است که DirectX 12 به Windows 7 و Windows 8.1 نیز خواهد آمد.
- پیامی که در بالا مشاهده کردید فقط به Windows 10 اشاره دارد.
- DirectX 12 مدت بسیار زیادی است که با سیستم عامل Windows 10 تبلیغ و معرفی می شود.
- منابع سایت RPS هم قبلا اعلام کرده بودند که DirectX 12 در انحصار Windows 10 است.
کارت های گرافیک Titan چطور؟ پاسخ باز هم مثبت است.