امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش داستان و شخصیت پردازی در موفقیت یک بازی
#10
(04-12-2015, 11:21 PM)unique نوشته است:
(04-12-2015, 10:12 PM)Last Warrior نوشته است: فقط دو تا نظر S0 (66) 
یعنی چهار تا صاحب نظر تو انجمن پیدا نمیشه در مورد این موضوع و مقاله نظر بده S0 (66)






مقاله خوبی بود
داستان اونقدر مبحث مهمی در بازیسازی هست که این اهمیت نیازی به توضیح اضافی برای اثبات هم نداره، شاید رکن اصلی هر بازی گیم پلی باشه ولی بخش دیگه ای که می تونه به همون اندازه مهم و تاثیرگذار باشه بدون شک داستان هست و شاید موقعی که گیم پلی هم کم بیاره این داستان هست که بار یک بازی رو بدوش می کشه و بازی کننده رو همراه با بازی نگه می داره، حتی شاید گرافیک و ... هم همیشه در اهمیت پایین تری از داستان و گیم پلی  قرار دارند
بخش های جالبی در مقالتون بود بخصوص توضیحاتی در نحوه داستان پردازی در هر سبک خوب و خواندنی بود، مثال هایی هم که در مقاله از بازی های مختلف زدید قشنگ بود.
نحوه نوشتنتون هم خوب بود فقط در آخر مقاله من با این جمله شما زیاد موافق نیستم




نقل‌قول: در نسل کنونی با افزایش فنّاوری داستان بازی‌ها هم به همان میزان پیشرفت می‌کنند و دیگر داستان یک بازی 20 سال پیش با داستان یک بازی در حال حاضر قابل‌مقایسه نیست و هرروز ما شاهدبازی‌هایی با داستان قوی‌تر و شخصیت‌پردازی بهتر هستیم.
 
به نظر من اگه فقط یک رکن از بازی بعد از گذشت سال ها بتونه تازگی خودش رو حفظ کنه اون داستان هست، گرافیک و حتی گیم پلی ممکنه دچار پیشرفت هایی بشن ولی داستان یک بازی قدیمی میتونه خیلی از داستان بسیاری از بازی های جدید بهتر باشه، درسته که امکانات نسبت به گذشته بیشتر شده و دست بازیساز بازه ولی داستان زیبا بیشتر از دست باز به فکر باز و خلاق احتیاج داره
یک نکته هم در مورد مقالتون هست که براتون  پ.خ می کنم.
در کل مقاله مفید، خواندنی و خوبی بود
موفق باشید
اولا ممنون از نظرتون اما در مورد اون جمله  شاید (به نظر من) قسمت سخت مقاله نویسی همینه که باید از دانش خود آدم استفاده بشه تا مقاله نوشته بشه در هر صورت این مقاله و تمام مثال های داخلش بازی هایی بود که تجربه شخصی خودم بودن یعنی سعی کردم تا می تونم از اطلاعات جای دیگر کمتر استفاده کنم. تا قبل این مقاله سعی کردم با الگو برداشتن از نقد اساتید همین سایت نوشته هام بنویسم در نوشته هم معلومه اما وقتی این مقاله شروع کردم فقط در حد مطالعه کلی تحقیق کردم و کلیت مقاله همه از نظر خودم نوشته شده. حالا تمام این حرفا گفتم تا بگم این مقاله تا حدی نظر شخصی و علم بنده بوده مسلما من هم در حد توان و علم نوشتم  پس اگر جایی از مقاله اشکال داره مسلما ایراد از تجربه بندس و حق با شماس و عذر خواهی می کنم. و اگر اشکالتی از این دست دیده می شه خب بعضی از بچه ها مثل شما تجربه بیشتری دارید اما من تا به حال نمونه ای حرف شما ندیدم که داستان بازی در 20 سال قبل از زمان حال بهتر باشه حداقل من تجربه نکرده ام، چون از زمان میکرو که یادم بازی می کردم هیچ وقت داستانی ندیدم بازی های قدیمی همش گیم پلی بود( حداقل 90%) داستان بازی های قدیمی واقعا عمق زیادی نداشت مثل الان، بازی های RPG 20 سال قبل تا الان از نظر داستانی قابل مقایسه نیستن خب این از نظر من یعنی حتی داستان ها از گرافیک تو پیشرفت پیشی گرفتن چون تو تمام سبک داستان اومده و تونسته سبک ها جذاب تر کنه وگرنه تو زمان قدیم ما سبک H&S یا ماجراجویی به این شکل با این داستان نداشتیم.
یه عذر خواهی دیگه می کنم زیادی جواب دادم اما خب امید داشتم حداقل 2 نفر وارد بیان بحث کنن درباره این موضوع که بماند. خوشحال می شم اگه مثال یا چیزی دارید بگید منم به تجربیاتم اضافه کنم. بازم تشکر می کنم ازتون
(لجن جوابم و کاملا دوستانه بود واقعا اما خودم می خونم یه جوری انگار شما ببخشید :blush: :blush: )
 ممنون از پاسختون
   ببینید منظور من بازی خاصی دقیقا از 20 سال قبل نیست، نوع جملات پایانی شما طوری بود که من احساس کردم منظورتون اینه که داستان با گذشت زمان کهنه می شه که اگه منظورتون این باشه من با این مخالفم، چون ارتقاء گرافیک و سایر مسائل فنی یک پیشرفت فنی هست و معلومه که با رشد علمی این موارد هم بهتر می شه ولی در مورد داستان این موضوع به نظر من درست نیست، درست مثل ادبیات که بعضی داستان ها به جا مانده از صدها سال قبل هم باشه هنوز تازگی داره
اون پیشرفتی که شما میگید و قابل قیاس نبودن اون موقع با الان به خاطر نوپا بودن صنعت بازیسازی هست و هنوز هم خیلی بازیها در حال تجربه هستند، هر نسل رو هم با چند نسل بعدش مقایسه کنید شاید از نظر گرافیک قابل مقایسه نباشن ولی از نظر داستان می تونن قیاس بشن و همون حرفی که تو نظر قبلی زدم : داستان به فکر خلاق احتیاج داره نه گذشت زمان و پیشرفت فنی
باری های همین الان رو اگه در سالها بعد با بازی های اون موقع مقایسه کنند تنها چیزی که میتونه تو بازیها تازگی خودش رو حفظ کنه و قابل قیاس باشه و حتی بهتر باشه چیزی نیست جز داستان
در هر صورت هر کسی نظری داره و نظر شما هم محترم هست و اگه مبحث دیگه ای در این مورد داشتید خوشحال میشم بیان کنید
  لحن جوابتون هم یه جوری نبود و نیازی به عذر خواهی نیست ;)
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: نقش داستان و شخصیت پردازی در موفقیت یک بازی - توسط Last Warrior - 04-13-2015, 12:15 AM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک جامع اسپویل داستان بازی های ویدیویی Devil Prince 106 50,414 05-17-2023, 12:38 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,171 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,837 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  ویدیوی بررسی تاریخچه و داستان بازی هیتمن به زبان فارسی mrdot2010 0 1,958 11-05-2020, 01:54 AM
آخرین ارسال: mrdot2010
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,699 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان