امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش داستان و شخصیت پردازی در موفقیت یک بازی
#14
(04-13-2015, 02:01 AM)PWLG نوشته است:
(04-13-2015, 12:38 AM)unique نوشته است: ممنون ازتون درباره blazeblue متاسفانه من خیلی دوست داشتم تجربش کنم اما نتونستم دلیل اینکه بهترین داستان داره و شخصیت پردازی داره بر می گرده به این نکته که انیمه پر طرفداری هم هست حالا چه ربطی داره، ربطش به اینه که داستان و شخصیت پردازی (اگر انیمه دیده باشید که من دیدم واقعا زیباست) کاملا از روی انیمه نشات گرفته بود و خلاصه کلیت داستانیش عالی بود که بازی عالی در اومد اما من گفتم که باید از روی تجربه و مشاهدات خودم این مقاله می نوشتم چون تجربه نکرده بودمش نمی دونستم. اما شکی نیست که حرف شما درسته مثال بهتری بود برای این بخش اما خب یه نکته ای هم هست اونم اینه که افراد زیادی تجربه نکردنش و من باید تو مقاله سعی می کردم بیشتر از بازی هایی استفاده کنم که شناخته تر شده هستن تا مفهوم مقاله بتونم راحتتر به فرد انتقال بدم( ای کاش جای حساسیت رو این نکته ها نگارش بهتر می کردم) اما در کل مثلا در بخش سبک معمایی مثلا پروفسور لیتون مثال خیلی بهتری بود معمایی دیوانه وار و عالی و داستان که هیچی دیگه اما خب اونجا هم باید مثال ملموس تر و عامه تری استفاده می شد.
درباره سایلنت هیل خق با شماس داستان خوبی داشت در زمان خودش اما سایلنت هیل 1 مثال چند تا مثال دیگه دارید مثل این بازی. دیگه از ps2 یه اینور که نمی شه 20 سال پیشو قدیمی حساب کرد حرف من ماله قبل حداقل این کنسول شامل می شه . یعنی زمانی که واقعا داستان بازی ها در حد فیلم اول بازی super meat boy بود کلیت اون زمان واقعا داستان نبود البته حرف من داستان شامل می شه چون شخصیت پردازی فرق می کنه کراش زمان ps1 از خیلی شخصیت های حال حاضر محبوب تر ( به امید ساخت یک کراش جدید ) و شخصیت پردازی تو بازی فقط به داستان وابسته نیست به نظر من که این خودش خیلی جای بحث داره می شه یه مقاله جدا.

نه داداش هیچ ربطی ندارن! انمیه ی بلیز بلو بعد از نسخه سوم (یا شاید دوم، درست یادم نیست) ساخته شد که کاملا براساس بازیش بود. تازه انیمه خیلی ضعیف تر از خود بازی بود. تو بازی به تک تک شخصیت ها پرداخته میشه و آدم قشنگ باهاشون ارتباط برقرار میکرد. سازندگان بازی قبل از انتشار نسخه بعدی بازی شون، میدونستن که میخوان تو قسمت دوم چه شخصیت های جدیدی رو وارد کنن و واسه همین از قسمت قبل زمینه سازی میکردن براش! اصلا همینش باعث شد من کف کنم! داستان خود بازی یه چیز دیگه س! انیمه ش رو بیخیال اصلا. تا خودت بازی نکنی نمیفهمی من چی میگنم!
از اینا گذشته منکه به شما خرده نگرفتم یا از شما ایراد نگرفتم که چرا مورتال رو مثال زدید؛ من فقط چند تا مثال دیگه زدم تا شما هم اگه آشنا نبودین، حالا آشنا بشین! ;)
درباره بلیزبلو که حرف شما درسته شرمنده اما من گفتم که خیلی دوست دارم تجربش کنم اما خدایش انیمه اصلا بد نبودا هر چند که تو بحث انیمه تازه وارد شدم بجزء معروفاش بقیه ندیدم
منم نگفتم ایراد گرفتید گفتم هدف چی بوده وگرنه  اصلا و ابدا با گفته های شما مشکلی نیست اما جواب من کامل بود تا اگر شخص دیگری می خونه براش شفاف سازی شه یه جورایی.قبلا گفتم با هیچ انتقادی مشکلی ندارم چه وارد باشه چه نباشه فقط بهم کمک می کنه کارمئ بهتر کنم  ماله شما که 100% وارد بود 
الان اینقد گفتی خوبه فردا برم ببینم می تونم پیدا کنم بخرمش یا نه :D
بازم ممنون
[تصویر:  238bc43956c72bf464ad6f90c9ccaa6c.jpg]

پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: نقش داستان و شخصیت پردازی در موفقیت یک بازی - توسط ユニーク - 04-13-2015, 02:18 AM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک جامع اسپویل داستان بازی های ویدیویی Devil Prince 107 52,172 03-06-2025, 01:05 AM
آخرین ارسال: Baradnia
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,289 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 15,492 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  ویدیوی بررسی تاریخچه و داستان بازی هیتمن به زبان فارسی mrdot2010 0 2,067 11-05-2020, 01:54 AM
آخرین ارسال: mrdot2010
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 10,068 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان