10-08-2015, 07:26 PM
تیتر منو یاد یه مطلب راجب همین نسخه جدید اساسین توی یکی از شماره های مجله اج انداخت. یادمه اون جا هم نویسنده برای توصیف سری از گاو شیر ده یوبیسافت استفاده کرده بود، که خب واقعا هم هست.
شاید مهم ترین دلیل این که یوبیسافت و در کل خیلی از بازی سازای دیگه به جایی این که سراغ یه IP و فرانچایز مستقل میان از شهرت و اسم فرانچایز هایی که خودشون رو ثابت کردن و فروش خوبشون تضمین شده هست استفاده میکنن، اینه که همون نسخه جدید هم که حالا ممکنه ارتباط های آن چنانی با ریشه ها و شاخص های اصلی فرانچایز نداشته باشه خوب فروش کنه. برای یه فرانچایز جدید باید خیلی خیلی تبلیغ کنن و هایپش کنن و اون رو به جامعه بشناسونن، نمونش مثلا واچ داگز. هایپ های خیلی خیلی زیاد از همه لحاظ و مقایسش با فرانچایز بزرگی مثل GTA. البته واچ داگز نمونه یه ریسکی هست که در نهایت خیلی موفقیت آمیز و سود آور بودش. در کل به وجود آوردن یه فرانچایز جدید یعنی انجام دادن یه سری ریسک ها از نظر مالی. گذاشتن وقت بیشتر، تبلیغات و هایپ های خیلی زیادو در کل هزینه ساخت نسبتا بالا در مقابل فروشی که تضمین شده نیست و اینا همگی دخیل هستن توش. البته در کل فکر نکنم ریسکش برای ناشرایی مثل یوبیسافت خیلی بالا باشه، چون با تبلیغات و هایپ کافی میتونن یه فروش خوب و قابل قبول رو تضمین کنن، بازم همون مثال واچ داگز.
همون طور که صادق بالا گفت و خودت هم توی مطلب حسابی توضیح دادی، مثلا وقتی میگیم که AC 4 یه بازی بد بوده منظورمون دقیقا این نیست که بازی کلا نابود و داغون بوده بلکه منظورمون این که نسبت به نسخه های قبلیش بازی خوبی محسوب نمیشه و خیی ضعیف عمل کرده. (مثلا همون قضیه داستان و تبدیل شدن به یه دزد دریایی و اینا) در خور سری نبوده و ارتباط آن چنانی هم بهش نداشته. نمونش مثلا همین MGS 5 که اخیرا منتشر شد. بازی خوبی هست، اما خب از نظر خیلی از طرفدارای سری در حد یه متال گیر ظاهر نشد و مشکلات خیلی خیلی زیادی داشت.
من تقریبا همه تریلرای این نسخه جدیده اساسین رو هم دیدم و به نظرم این نسخه هم نمیتونه آن چنان که باید ظاهر بشه. در کل نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم.
شاید مهم ترین دلیل این که یوبیسافت و در کل خیلی از بازی سازای دیگه به جایی این که سراغ یه IP و فرانچایز مستقل میان از شهرت و اسم فرانچایز هایی که خودشون رو ثابت کردن و فروش خوبشون تضمین شده هست استفاده میکنن، اینه که همون نسخه جدید هم که حالا ممکنه ارتباط های آن چنانی با ریشه ها و شاخص های اصلی فرانچایز نداشته باشه خوب فروش کنه. برای یه فرانچایز جدید باید خیلی خیلی تبلیغ کنن و هایپش کنن و اون رو به جامعه بشناسونن، نمونش مثلا واچ داگز. هایپ های خیلی خیلی زیاد از همه لحاظ و مقایسش با فرانچایز بزرگی مثل GTA. البته واچ داگز نمونه یه ریسکی هست که در نهایت خیلی موفقیت آمیز و سود آور بودش. در کل به وجود آوردن یه فرانچایز جدید یعنی انجام دادن یه سری ریسک ها از نظر مالی. گذاشتن وقت بیشتر، تبلیغات و هایپ های خیلی زیادو در کل هزینه ساخت نسبتا بالا در مقابل فروشی که تضمین شده نیست و اینا همگی دخیل هستن توش. البته در کل فکر نکنم ریسکش برای ناشرایی مثل یوبیسافت خیلی بالا باشه، چون با تبلیغات و هایپ کافی میتونن یه فروش خوب و قابل قبول رو تضمین کنن، بازم همون مثال واچ داگز.
همون طور که صادق بالا گفت و خودت هم توی مطلب حسابی توضیح دادی، مثلا وقتی میگیم که AC 4 یه بازی بد بوده منظورمون دقیقا این نیست که بازی کلا نابود و داغون بوده بلکه منظورمون این که نسبت به نسخه های قبلیش بازی خوبی محسوب نمیشه و خیی ضعیف عمل کرده. (مثلا همون قضیه داستان و تبدیل شدن به یه دزد دریایی و اینا) در خور سری نبوده و ارتباط آن چنانی هم بهش نداشته. نمونش مثلا همین MGS 5 که اخیرا منتشر شد. بازی خوبی هست، اما خب از نظر خیلی از طرفدارای سری در حد یه متال گیر ظاهر نشد و مشکلات خیلی خیلی زیادی داشت.
من تقریبا همه تریلرای این نسخه جدیده اساسین رو هم دیدم و به نظرم این نسخه هم نمیتونه آن چنان که باید ظاهر بشه. در کل نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم.
نقلقول: باز هم می بینیم که مردم دارن میگن فلان بازی تکراری شدهببین بازی که تکراری شده و از کمبود نوآوری و اینا رنج میبره، مشکلات فراوونی داره، اما خب بازم وقتی منتشر میشه فروش خیلی زیادی میکنه. چرا؟ خب یکی از دلایل همینه که داره از اسم فرانچایزی که روشه و پیشینه همون فرانچایز سود میبره و این مسئله کاملا توی فروش تاثیر میزاره. یکی دیگه از دلایلش هم اینه که صرفا بازی های خوب و ساده ای هستن و ملت باهاشون حال میکنن.
فلان بازی بده
فلان مشکل رو داره
اما وقتی بازی منتشر میشه ،برای خریدش حجوم می برن به فروشگاه ها!
نقلقول: cod رو هم میگن تکراریه کلی نقد منفی می کنن روشمثلا همینا. هیچکس نمیگه این بازیا نمیتونن مخاطبا رو سرگرم کنن. چرا خیلی خوب هم آدم رو سرگرم میکنن. کیه که از تفنگ تو دستش گرفتن و بالا پایین پریدن و همین طوری جلو رفتن و به هر جنبنده ای که ظاهر میشه شلیک کردن خوشش نیاد؟ در کل بنیاد اصلی گیمپلی خیلی از بازی ها همینا و در نهایت سرگرم کردن مخاطبا از همین راه ها هستن. دیگه بقیه مطالب اینه که چطوری و چقد خوب سازنده ها میتونن این کار رو بکنن و همین چیزایی که گفتم رو پیاده کنن. مثلا اونا رو در کنار دیگر عوامل بازی مثل داستان و اینا به خوبی قرار بدن. مسلما اگه توی این موارد گیمپلی نوآوری بیاد و بهبود پیدا کنن و نسبت به قبل بهتر شن، اون بازی ها هم خیلی بهتر مخاطبا رو سرگرم میکنن و جالب تر و جذاب تر میشن.
بعد وقتی منتشر می شه از بازی هایی که نقد های مثبت داشتن بیشتر فروش می ره!
مثل ac
مثل batman
نقلقول: لطفا برین خودتون رو اسلاح کنین و نظر شخصیتون رو روی چیزی نظارینتمامی مقالات بر اساس باور ها و نظرات نویسندش شکل گرفتن. نویسنده داره از همین طریق نظرشو میگه دیگه. من و تو از نظر نویسنده خوشمون نیومد به نویسنده مربوط نمیشه. اگه نیومده میتونیم توی همین قسمت نظرات نظراتی که داریم رو راجع به مقاله و در کل نظر نویسنده بگیم و توضیح بدیم که چرا مخالف هستیم.