03-13-2016, 11:38 AM
(آخرین ویرایش: 03-13-2016, 11:39 AM، توسط Devil Prince.)
(03-13-2016, 10:41 AM)You Never Win نوشته است:(03-13-2016, 01:44 AM)Devil Prince نوشته است: سلام
خسته نباشی مدیر جان
ترجمه ی روان و تمیزی بود. اولا یه ذره بعضی جمله بندی ها روان نبود ولی در کل عالی ترجمه کرده بودید.
نقد خیلی قشنگی بود.
دوستان دقت کردید نقد های سایت Gamespot چقدر کوتاه ـه. جالب تر اینه که از تحلیل موسیقی و صدا گذاری و گرافیک اجتناب می کنه!
من فکر می کنم منطق منتقد های این سایت به این صورت ـه که میگن چیزی که تو بازی خوبه و مشکلی نداره، نیازی به ذکر کردن هم نداره؛ جز برای بخش داستان و گیم پلی. ایرادی هم نمیشه به این طرز فکر گرفت. به هر حال جز سه سایت برتر گیمینگ هست و انقدر اعتبار داره که وقتی توضیحی درباره ی خوبی یا بدی ـه ویژگی یه بازی نمیده، کسی شک نمیکنه و معمولا همه قانع میشن، ولی نقد نویس هایی مثل ما (اگه بشه اینطوری صدامون زد!) مجبوریم که واسه حرف هایی که میزنیم، دلیل و مدرک بیاریم. به نظر من دلیل اینکه انقدر نقد های این سایت کوتاه، مختصر و بدون پرداخت به همه ی مسائل ـه همینه. شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی قشنگ از این موضوع آگاهه، خوشحال میشیم که ما رو هم آپدیت کنه!
نقلقول: به نظرم خیلی بازی جالبی نیست! نسخه قبلیش هم زیاد خوب نبود! مشکل این سری ریشه هاشه! چیزی که مردم دوست دارن یه نسخه ست مثل Blood Money! اصلاً تو یه مرحله یه عالمه راه بود واسه کشتن دشمن! امیدوارم حداقل در قسمت دومش بهتر بشه!اتفاقا من برعکس فکر می کنم. نقد رو اگه با دقت بخونید، می بینید که این بازی از نظر طراحی مراحل و گیم پلی عالی کار کرده. بیشتر مشکلات مربوط به جزئیات و برخی مشکلات فنی ـه. من اول امیدی به این بازی نداشتم ولی این نقد امیدوارم کرد.
Hitman Absolution از نظر آزادی عمل که بسیار خوب عمل کرده بود. دقیقا مشکل کجاست؟ برای به پایان رسوندن هر مرحله حداق 5 راه متفاوت وجود داشت. تنها مشکل، کوچیکی بیشتر نقشه های بازی بود. نمیگم آزادی عمل بازی عالی بود، ولی در مقایسه با خیلی بازی های هم سبک سر تر بود. مشکل Absolution چیز دیگه ای بود.
خوب دقیقاً همین مشکلات فنی مثل مشکلات هوش مصنوعی NPC ها از جذابیت بازی کم می کنه! وقتی می خواید مثلاً کاری کنید و نیاز به ریزه کاری هایی داره و NPC ها هم در حالت عادی باید بهتون مشکوک بشن وقتی نمی شن دیگه بازی جذابیت اون جاشو از دست می ده! اصلاً تو Blood Money یه جوری راه می رفتی فوری نگهبانا و NPC ها بهت مشکوک می شدن!
حتی Absolution هم نتونست به خوبی Blood Money باشه! Absolution بیشتر راه ها مشخص بود و چیز سختی نبود انجام بعضیشون و می تونستی همه شونو با چند بار انجام دوباره مراحل به دست بیاری! ولی Blood Money پیدا کردن راه ها سخت بود! همیشه هم وقتی از راهی میرفتی که نگهبان زیاد بود و نباید در اصل اون جا میبودی همه ش ترست این بود یکی ببینتت! اصلاً شاید یه راه واسه کشتن هدف اصلی اون جا بود! اصلاً ممکن بود یه راه به چشم نیاد! ولی راه های دیگه کاملاً مشخص باشه!
این نسخه هم پتانسیل خوب شدن رو داره و محیط هاش هم به شدت جالبه و پتانسیل زیادی برای جاسازی راه های مختلف کشتن وجود داره! امیدوارم در قسمت های بعدی مشکلات بعضاً بزرگ بازی رفع بشه! و در اصل نمی گم این نسخه خیلی بده! می گم کار بیشتری می خواست!
این مشکل هوش مصنوعی NPC ها اونجوری ها هم نیست که لذت بازی رو کم کنه. معمولا این جور مشکلات زمانی خیلی به چشم میان که کرم از خود بازیباز باشه. منتقد های گیم اسپات هم که به هر روشی دنبال پیدا کردن این مشکلاتن. اگه خودمون منطقی بازی کنیم، این مشکل زیاد به چشم نمیاد. مثلا چه دلیلی داره که وقتی بین مردم هستیم و کسی هم به شما شک نکرده، یه دفعه بریم کاور بگیریم؟ این مورد مشکل هست، ولی مشکل حادی نیست که همه باهاش رو به رو بشن. البته نمیشه به همین سادگی سازنده ها رو از این کم کاری در توجه به جزئیات، تبرئه کرد. همین جزئیات ان که فرق بین بازی خوب و عالی رو نمایش میدن. در عوضش هوش مصنوعی محافظا از خجالت تون در میان. اینکه با یه لباس نا متناسب به یه محیط خاص وارد بشیم و بلافاصله محافظا شک کنند، یه پیشرفت محسوب میشه.
درباره ی آزادی عمل تو Absolution هم دیگه نظر خاصی ندارم. فقط اینکه بالای 5 راه برای رد کردن هر مرحله وجود داشت، واسه من کاملا ارضاع کننده بود. مگه چند بار قراره یک مرحله رو تکرار کنیم؟ بعضی از راه های پایان مراحل هم واقعا پیچیده بود (حداقل واسه من)؛ البته من BM رو کامل تجربه نکردم. شما نظرت اینکه راه های اتمام مراحل در Absolution کافی نبود. نظر شما محترم ولی من مخالفم!
!Praise Prince of Persia