اولا خودت بحث رو به حاشیه بردی نه کس دیگه، تا قبل از حرف شما من اصلا متوجه موضوع نبود بخش موسیقی نشده بودم.
دوما جناب عالی داری الکی داستان درست میکنی.
به مدیریت گیر میدی، بعد میگی «چرا فلانی تو فلان نقد موسیقی رو ننوشته، اصلا اگه حواسش نبوده واسه چی نوشته؟ نباید بنویسه»
خب تو خودت اگه چیز دیگه ای برات مهمه چرا این مسئله رو وسط میکشی؟
همه دردمون اینه که طرف مقابل چرا انتقادپذیر نیست ولی یه نگاه نمیکنیم ببینیم اصلا خودمون انتقاد کردن بلدیم؟ خودمون انتقادپذیر هستیم؟
من اولش برام مهم نبود ولی حالا که بحث به اینجا کشیده شد، خدمت هرکسی که نقدها رو چک میکنه عرض میکنم که لطفا بیشتر به محتوا دقت کنید، نویسنده های الان معمولا دانشی متوسط داشته باشن و چهارچوب ابتدایی نقدنوشتن رو بلد باشن، سریع میان تو تحریریه و تازه آزمون و خطاشون شروع میشه، درحالی که فروم جای آزمون و خطاس. اگه دانش کافی داشته باشه، میدونه که تو نقد نباید جانب داری کنه، حق نداره سازنده یا شرکت رو متهم کنه، حق نداره بهشون بگه دروغو یا شیردوش یا دامدار (احتمالا نویسنده قبل نوشتن نقد داشته کارتون رئیس مزرعه نگاه میکرده) حتی اگه ظاهرا حق با اون باشه. دوستان میتونن برن نقدی که من حدود دوسال پیش از بازی کسلوانیا2 نوشتم رو بخونن البته به نقد کاری نداشته باشن بلکه برن نظر خردمندی رو بخونن تا بفهمن من چی میگم.
عده ای توهم فانتزی ورشون میداره فکرمیکنن چون تو تحریریه هستن یعنی دیگه دانای کل هستن و هیچکس حق اعتراض نداره و وظیفه نظردهنگان عزیز هم به به و چه چه کردنه. چیزی که مشخصه اینه که این مسئله کاملا غلطه و خیلی هم تقصیر نویسنده نیست چون بالاخره تجربه لازم رو نداشته، درواقع واقعا وقتی کسی میشه تحریریه یعنی کارش خیلی درسته البته به این معنی نیست که مغرور بشه و کسی هم حق نداشته باشه ازش ایراد بگیره ولی در کل کسی که تحریریه میشه یعنی به درجه ای رسیده که همچین سوتی هایی و اشتباهات فاحشی انجام نده.
چیز جدیدی هم نیستا، میخواید قبول کنید، میخواید نکنید ولی از رفتن رسول خردمندی تا الان وضع همینه، چرا؟
چون فروم که محل شکل گیری نویسنده هاس، تبدیل شده به مهدکودک، شده خاله بازی، میرن داستان های تخیلی مینویسن، میرن همش تو پروفایل همدیگه چت میکنن، جدیدا هم که سرگرمی خلق میکنن واسه ما. پربازدیدترین تاپیکها، کم اهمیت ترین اونهاس، اونوقت هر چندوقت یه بار یه اطلاعیه جذب نویسنده میزنن، چهارنفر از ناکجا آبد میاد دوتا نقد مینویسن و فرتی میان تو تحریریه.
حرف زیاده ولی حوصله ندارم، چون من اولین نفری نیستم که اینارو میگم و بارها هم گفتم و گفته شده و تغییری حاصل نشده واسه همین هم به آقای احمدی همون اولش گفتم بیخیال شو و وقت خودت رو تلف نکن.
دوما جناب عالی داری الکی داستان درست میکنی.
به مدیریت گیر میدی، بعد میگی «چرا فلانی تو فلان نقد موسیقی رو ننوشته، اصلا اگه حواسش نبوده واسه چی نوشته؟ نباید بنویسه»
خب تو خودت اگه چیز دیگه ای برات مهمه چرا این مسئله رو وسط میکشی؟
همه دردمون اینه که طرف مقابل چرا انتقادپذیر نیست ولی یه نگاه نمیکنیم ببینیم اصلا خودمون انتقاد کردن بلدیم؟ خودمون انتقادپذیر هستیم؟
من اولش برام مهم نبود ولی حالا که بحث به اینجا کشیده شد، خدمت هرکسی که نقدها رو چک میکنه عرض میکنم که لطفا بیشتر به محتوا دقت کنید، نویسنده های الان معمولا دانشی متوسط داشته باشن و چهارچوب ابتدایی نقدنوشتن رو بلد باشن، سریع میان تو تحریریه و تازه آزمون و خطاشون شروع میشه، درحالی که فروم جای آزمون و خطاس. اگه دانش کافی داشته باشه، میدونه که تو نقد نباید جانب داری کنه، حق نداره سازنده یا شرکت رو متهم کنه، حق نداره بهشون بگه دروغو یا شیردوش یا دامدار (احتمالا نویسنده قبل نوشتن نقد داشته کارتون رئیس مزرعه نگاه میکرده) حتی اگه ظاهرا حق با اون باشه. دوستان میتونن برن نقدی که من حدود دوسال پیش از بازی کسلوانیا2 نوشتم رو بخونن البته به نقد کاری نداشته باشن بلکه برن نظر خردمندی رو بخونن تا بفهمن من چی میگم.
عده ای توهم فانتزی ورشون میداره فکرمیکنن چون تو تحریریه هستن یعنی دیگه دانای کل هستن و هیچکس حق اعتراض نداره و وظیفه نظردهنگان عزیز هم به به و چه چه کردنه. چیزی که مشخصه اینه که این مسئله کاملا غلطه و خیلی هم تقصیر نویسنده نیست چون بالاخره تجربه لازم رو نداشته، درواقع واقعا وقتی کسی میشه تحریریه یعنی کارش خیلی درسته البته به این معنی نیست که مغرور بشه و کسی هم حق نداشته باشه ازش ایراد بگیره ولی در کل کسی که تحریریه میشه یعنی به درجه ای رسیده که همچین سوتی هایی و اشتباهات فاحشی انجام نده.
چیز جدیدی هم نیستا، میخواید قبول کنید، میخواید نکنید ولی از رفتن رسول خردمندی تا الان وضع همینه، چرا؟
چون فروم که محل شکل گیری نویسنده هاس، تبدیل شده به مهدکودک، شده خاله بازی، میرن داستان های تخیلی مینویسن، میرن همش تو پروفایل همدیگه چت میکنن، جدیدا هم که سرگرمی خلق میکنن واسه ما. پربازدیدترین تاپیکها، کم اهمیت ترین اونهاس، اونوقت هر چندوقت یه بار یه اطلاعیه جذب نویسنده میزنن، چهارنفر از ناکجا آبد میاد دوتا نقد مینویسن و فرتی میان تو تحریریه.
حرف زیاده ولی حوصله ندارم، چون من اولین نفری نیستم که اینارو میگم و بارها هم گفتم و گفته شده و تغییری حاصل نشده واسه همین هم به آقای احمدی همون اولش گفتم بیخیال شو و وقت خودت رو تلف نکن.