06-15-2016, 10:10 PM
در بازیهای Resident Evil 5 و Resident Evil 6 با سلاحهای بیشماری مواجه بودیم که کشتن دشمنان را راحت مینمودند اما در Resident Evil 7 با فقدان آن تعداد مواجه خواهیم بود.
شاید بتوان عنوان هر سال دریغ از پارسال را برای این خبر و بازیهای Resident Evil انتخاب کرد اما باید تصور خود در مورد بازیهای سبک ترسناک یا ترس و بقا (Survival horror) را نیز در نظر بگیریم. فرض کنید به یک دو راهی میرسید، راه سمت راست شما را به اتاق تاریک و بن بستی هدایت میکند که صدای زمزمه کوتاهی از آن به گوش میرسد و راه سمت چپ امکان ادامه مسیر را برای شما فراهم میکند، ناخودآگاه انسان ابتدا او را به سمت اتاق تاریک و منبع صدا هدایت میکند تا از علت آن آگاه شود، حتی اگر بداند که چیز ترسناکی در انتظار او است. با ورود به این اتاق و جستجوی آن بوسیله چراغ قوه خود، ناگهان با موجود ترسناکی مواجه خواهید شد که به سمت شما در حال حرکت است. در این لحظه احساس ترس را درک خواهید کرد اما ترجیح میدهید که در همان زمان اسلحهای در اختیار داشته باشید و بوسیله آن موجود را نابود کنید (میتوان آن را نوعی تلاش برای بقا قلمداد کرد اما حس ترس آن چه میشود؟) یا ترجیح میدهید که با سرعت تمام از راهی که آمدهاید بازگردید و از راه دیگر فرار کنید و آن موجود نیز بدنبالتان باشد؟ در این حالت حس ترس و تلاش برای بقا را بخوبی درک خواهید کرد.
موقعیت دیگری را تصور کنید، در یک کوچه با طول زیاد ایستادهاید و برای ادامه مسیر باید از دری که در روبرویتان قرار گرفته است عبور کنید اما در مقابل آن موجود وحشتناکی در انتظار شماست، ترجیح میدهید با یک آرپیجی آن موجود را درجا نابود کنید (پس حس ترس و بقای آن کجاست؟) یا ترجیح میدهید که با یک کُلت و در مدت زمان طولانیتری نسبت به حالت قبل، آن موجود را که با یک اره برقی بدنبال شماست، نابود کنید و حس ترس و بقا را بطور کامل درک کنید؟
حالا شرکت کپکام اعلام کرده است که در نسخه جدید بازی Resident Evil خبری از سلاحهای بیشمار نسخههای پیشین نیست. دیگر شخصیت Chris Redfield نمیتواند با سلاحهای خوشدست و متنوعی با موجوداتی که از حملات بیولوژیکی بوجود آمدهاند مقابله کند.
بازی Resident Evil 7 همهچیز را دگرگون خواهد کرد و شرکت کپکام اعلام نمود که اگر بدنبال نسخهای از این سری بازی هستید که سلاحهای زیادی را در اختیار شما بگذارد، باید در بازی دیگری مثل اسپینآف Umbrella Corps بدنبال آن بگردید.
کوشی ناکانیشی، کارگردان این بازی در گفتگویی که با Eurogamer در نمایشگاه E3 داشته است اعلام کرد:
ناکانیشی گفت:
همچنین بازیکنان Resident Evil قادر به بهبود سلامت خود از طریق آیتمهای آشنایی خواهند بود.
ماساچیکا کواتا، تهیه کننده این بازی اعلام کرد:
ناکانیشی صحبت خود را اینگونه پایان داد:
پیش از این کپکام تایید کرده بود که دموی این بازی ربطی به داستان اصلی آن نخواهد داشت. درواقع تجربهای که در این دمو مشاهده میشود با بازی اصلی یکسان خواهد بود اما شخصیت آن و داستان آنها متفاوت خواهد بود.
موقعیت دیگری را تصور کنید، در یک کوچه با طول زیاد ایستادهاید و برای ادامه مسیر باید از دری که در روبرویتان قرار گرفته است عبور کنید اما در مقابل آن موجود وحشتناکی در انتظار شماست، ترجیح میدهید با یک آرپیجی آن موجود را درجا نابود کنید (پس حس ترس و بقای آن کجاست؟) یا ترجیح میدهید که با یک کُلت و در مدت زمان طولانیتری نسبت به حالت قبل، آن موجود را که با یک اره برقی بدنبال شماست، نابود کنید و حس ترس و بقا را بطور کامل درک کنید؟
حالا شرکت کپکام اعلام کرده است که در نسخه جدید بازی Resident Evil خبری از سلاحهای بیشمار نسخههای پیشین نیست. دیگر شخصیت Chris Redfield نمیتواند با سلاحهای خوشدست و متنوعی با موجوداتی که از حملات بیولوژیکی بوجود آمدهاند مقابله کند.
بازی Resident Evil 7 همهچیز را دگرگون خواهد کرد و شرکت کپکام اعلام نمود که اگر بدنبال نسخهای از این سری بازی هستید که سلاحهای زیادی را در اختیار شما بگذارد، باید در بازی دیگری مثل اسپینآف Umbrella Corps بدنبال آن بگردید.
کوشی ناکانیشی، کارگردان این بازی در گفتگویی که با Eurogamer در نمایشگاه E3 داشته است اعلام کرد:
نقلقول:بازی Resident Evil 7 با تمرکز برروی جزئیات کوچک و جو بازی، تجربه ترس واقعی را نشان خواهد داد. داستان این بازی بطور کامل در یک مکان روی میدهد، جایی در بیابان لوئیزیانا.این یک بازی در سبک ترس و بقا است.
ناکانیشی گفت:
نقلقول:او اعلام کرد که در کنار موضوع سلاحهای موجود در بازی، برروی طراحی یک شخصیت عادی کار خواهند کرد، نه یک ابر قهرمان که در نتیجه آزمایشات برنامه STARS بوجود آمده باشد. او گفت:اگر کسی مشتاق در اختیار گرفتن یک اسلحه است، Umbrella Corps را امتحان کند. قصد داریم این بازی را بدون در نظر گرفتن آنچه در گیمپلی نسخههای قبلی بوده طراحی کنیم و حس بیشتری به آن بدهیم. بازی Resident Evil 7 برپایه حضور کلکسیونی از سلاحهای مختلف ساخته نخواهد شد.
نقلقول:موضوعات گفته شده به معنی غایب بودن مبارزات در این بازی نیست چراکه بررسی این بازی نشان از حضور یک تبر داده است.در این بازی با یک شخصیت عادی روبرو خواهیم بود. با برگشت به هسته اصلی بازی یعنی Resident Evil 1 خواهیم دید که شخصیت Chris یک ابر قهرمان داستانهای کمیک نبوده است، او یکی از مامورین نیروهای ویژه بود اما توسعه شخصیت او در نسخههای بعدی به عنوان یک مبارز صورت نگرفت.
همچنین بازیکنان Resident Evil قادر به بهبود سلامت خود از طریق آیتمهای آشنایی خواهند بود.
ماساچیکا کواتا، تهیه کننده این بازی اعلام کرد:
نقلقول:همانطور که نام این بازی نشان میدهد، بازی Resident Evil 7 ادامهای بر فرانچایز خود میباشد و داستان آن پس از وقایع نسخهها ۵ و ۶ روی میدهد.میتوان حضور herb در این بازی را تایید کرد.
ناکانیشی صحبت خود را اینگونه پایان داد:
نقلقول:بازی Resident Evil 7 در همایش E3 شرکت سونی معرفی و در کنار آن، نسخه رایگان دموی بازی در فروشگاه پلیاستیشن در دسترس کاربران قرار گرفت.این بازی یک ریبوت نیست بلکه ساخت مجدد آن از پایه است. این بازی همچنان در دنیای Resident Evil روی میدهد گرچه داستان دموی این بازی در خانهای در یک مزرعه اتفاق میافتد اما داستان بازی در دنیایی رخ خواهد داد که سایر شخصیتها در آن حضور دارند. عنوان این بازی Resident Evil 7 Biohazard است، مشابه نامی که این بازی کار خود را با آن در ژاپن شروع کرد و روزنهای است تا نشان دهیم چه اتفاقی در این بازی رخ خواهد داد.
پیش از این کپکام تایید کرده بود که دموی این بازی ربطی به داستان اصلی آن نخواهد داشت. درواقع تجربهای که در این دمو مشاهده میشود با بازی اصلی یکسان خواهد بود اما شخصیت آن و داستان آنها متفاوت خواهد بود.
فرشاد سامانی ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۲