08-01-2016, 11:07 PM
اینکه بازی باید آدمو سرگرم کنه ، شکی درش نیست. سرگرم کردن ، اولین و هسته ای ترین رسالت یک بازیه ، نه فقط بازی ، در رابطه با فیلم هم همینه.
بازی های بتسدا دیگه سرگرم کننده نیستن ، خیلی از بازی های الان هم به این مرض دچار شدن.عدم سرگرم کردن.اینکه مخاطب رو با ایده های تکراری و تبلیغات قلمبه ، فریب بدن و مخاطب بازی رو بخره و تحت تاثیر همین فضا ، به به و چه چه بگه ، بحث دیگه ایه.
من بازی رو همیشه به عنوان یک پکیج یکپارچه میبینم ، اما ، مهم کیفیت بالای هر یک از عناصر بازی مثل گرافیک ، گیم پلی و موسیقی ، به تنهایی نیست.مهم تعادل و هارمونی این عناصر با یکدیگر هست که مهمه.
فال آوت 4 شاید از نظر گرافیکی جلو رفته باشه ولی از مناظر دیگه همچنان مثل بازی آبلیویون عمل کرده.این یعنی من بازی ساز ، با وجود گذشت این همه سال و پیشرفت ، جلوتر نرفتم! این یعنی فاجعه ! برای همینه که از واژه عقب افتاده استفاده میکنم.یعنی بازی از خودش هم عقب تره.