02-16-2019, 05:56 PM
کارگردان بازی Bayonetta 2 از استودیوی پلاتینیوم گیمز جدا شد
نویسنده: آرین مرادی
آقای یوسوکه هاشیموتو (Yusuke Hashimoto) که یکی از اصلیترین ارکان سری Bayonetta محسوب میشود، با انتشار پستی در صفحهی رسمی خود در توئیتر، از استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) جدا شد.
عناوین سبک هکانداسلش (H&S) همیشه از محبوبیت بالایی بین بازیبازان برخوردار بودند. مبارزات خونین و سریع، شاخصهی اصلی گیمپلی این سبک محسوب میشود. در این میان، سری Bayonetta به خوبی توانسته است برای خود جا پای محکمی بدست آورد. این سری که به واسطهی شخصیت اصلی قدرتمند، مبارزات سریع، گرافیک هنری زیبا و البته سیل عظیمی از فنون مختلف مشهور است، جزو پرطرفدارترین بازیهای این سبک شمرده میشود.
اکنون مطلع شدهایم که یکی از اصلیترین افراد موثر در ساخت این سری یعنی آقای یوسوکه هاشیموتو از استودیوی پلاتینیوم گیمز خداحافظی کرده است. طبق نظر رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز، آقای هاشیموتو یکی از مورد اعتمادترین افراد مشغول به کار در این استودیو بود. آقای هاشیموتو بیان کرده که امیدوار است بتواند تجاربی که بدست آورده را در پروژههای بعدیاش، هر کجا و هر چه که باشد، پیاده سازی کند.
تاثیر جدایی آقای هاشیموتو از این استودیو هنوز مشخص نیست. او که به عنوان تهیهکنندهی نسخهی اول سری Bayonetta و کارگردان اصلی نسخهی دوم این سری فعالیت کرده بود، اکنون با جدایی خود آیندهی نسخهی سوم را در هالهای از ابهام قرار داده است. به صورت قطعی، آقای هاشیموتو اصلیترین گزینهی استودیوی پلاتینیوم گیمز برای کارگردانی نسخهی سوم این سری بود. آقای هاشیموتو پس از ۱۳ سال فعالیت در استودیوی پلاتینیوم گیمز، دیروز از این استودیو به کلی جدا شد و متاسفانه هنوز مطلع نشدهایم که مقصد بعدی این کارگردان خلاق کجا خواهد بود.