04-08-2019, 04:09 PM
شایعه: Halo Infinite در حال حاضر «بزرگترین» و «گرانترین» پروژهی صنعت گیمینیگ است
![[تصویر: HALO-INFINITE-Official-Trailer-E3-2018-3...50x123.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2018/09/HALO-INFINITE-Official-Trailer-E3-2018-324x160-250x123.jpg)
باز هم شایعه جدیدی منتشر شده که این بار از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اخیراً منبعی مدعی شده که بازی Halo Infinite، ساختهی استودیوی ۳۴۳ ایندستریز، در حال حاضر بزرگترین و گرانترین بازی در دست توسعه است. بودجهای ۵۰۰ میلیون دلاری بدون حسابِ هزینههای تبلیغات و بازاریابی باعث شده است تا Halo Infinite به چنین عنوانی دست پیدا کند.
این شایعه که در حال حاضر در سطح اینترنت دست به دست میچرخد، نخستین بار برروی خروجی وبسایت Xbox Dynasty قرار گرفت که مدعی شده است، Halo Infinite به واسطهی بودجهی نیم میلیون دلاری خود، حتی از بازی Red Dead Redemption شرکت راکاستار گیمز (Rockstar Games) نیز بودجهی بیشتری دارد. برای آن دسته از افرادی که اطلاعی از این قضیه ندارند باید بگوئیم که شرکت راکاستار معمولاً بودجههای کلانی برای بازیهای خود در نظر میگیرد و منابع زیادی را صرف ساخت و توسعهی آنها میکند که در نتیجه شاهد عملکرد مثبتشان نیز هستیم. اما به نظر میرسد که این بار، راکاستار میدان را برای ۳۴۳ ایندستریز (۳۴۳ Industries) خالی کرده است.
البته دلایل زیادی وجود دارد که این شایعه را به طور کلی رد کنیم. بالاخره منبع آلمانی این خبر یعنی Xbox Dynasty، سابقهی چندانی در این زمینه ندارد و همچنین در حد و اندازههای منابعی نظیر کوتاکو و وال استریت ژورنال هم نیست.
مورد دوم این هست که نمیتوان تصور کرد که شرکت مایکروسافت برای صرف چنین بودجهی هنگفتی به استودیوی ۳۴۳ ایندستریز چراغ سبز نشان دهد. اگر ۵۰۰ میلیون دلار شامل هزینههای بازاریابی این بازی شود باز منطقیتر است اما صرف چنین پولی برای ساخت این بازی، حتی اگر اهمیت بالای سری Halo را هم در نظر بگیریم، معمولی نیست.
سه، Halo Infinite یک بازی تیراندازی است. اگرچه تاکنون استودیوی ۳۴۳ ایندستریز بارها تاکید داشته که این بازی یک قدم رو به جلو برای این سری محسوب میشود اما باز هم این بازی یک عنوان تیراندازی است. عناوین تیراندازی نظیر Destiny و Call of Duty بودجهای بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار نداشتهاند و قطعاً Halo Infinite که یک بازی انحصاری برای پلتفرمهای مایکروسافت هست و قرار نیست به شکل گسترده برروی تمامی پلتفرمهای اصلی عرضه گردد، نیازی به چنین هزینهای ندارد. صرف چنین بودجهای تا زمانی که اطمینانی در خصوص انقلابی بودن این بازی و فروش بالای آن نباشد، دور از ذهن است.
با این حال، باید دید که آیا این شایعه حقیقت دارد یا مانند خبرهای بسیاری، با یک اظهار نظر غیرواقعی روبرو هستیم.
بازی موردانتظار Halo Infinite در حال حاضر برای ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دست ساخت و توسعه قرار دارد و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نشده است. انتظار میرود که در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت در رویداد E3 2019 شاهد نمایش جدیدی از این بازی باشیم و اطلاعات بیشتری از آن کسب کنیم.
![[تصویر: 797620_mushishi_wallpaper_1920x1080_for_...tablet.jpg]](http://s14.picofile.com/file/8409470550/797620_mushishi_wallpaper_1920x1080_for_android_tablet.jpg)