امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اطلاعات کامل درباره No Man's Sky
#1
یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال 2016 حدود 6 ماه دیگه منتشر میشه. من مدتهاست که No Man's Sky رو دنبال میکنم (حدود 2 سال) و همچنین مدتهاست که دارم میبینم ظاهرا کسی تو ایران دقیقا نمیدونه این بازی چی هست. این مقاله رو دارم مینویسم که همه رو با این بازی عجیب و غیر قابل تصور آشنا کنم.

خب اولین سوالی که ممکنه برای همه پیش بیاد اینه:

 No Man's Sky چیه؟

No Man's Sky یک بازی علمی-تخیلی هست که در اون میتونید به تعداد بسیار بسیار زیادی از سیارات ناشناخته سفر کنید، موجودات جدید کشف کنید، گنج های گرانبها بدست بیارید، و در فضا به کندوکاو و مبارزه و... بپردازید.
اما نکته ای که این بازی رو از خیلی بازیها متمایز میکنه ساخت این بازی به روش Procedural Generation هست.

Procedural Generation چطور کار میکنه؟

Procedural Generation روشی هست که در اون با استفاده از محاسبات ریاضی اکثر محتویات این بازی ساخته میشه.چون معادلات ریاضی بکار گرفته شده، جواب همیشه یکی هست. یعنی همه کهکشان ها و همه سیارات دقیقا برای همه به یک شکل ساخته میشن. در نتیجه محتویات بازی برای هر کسی رندوم نیست بلکه ساخت بازی بصورت رندوم صورت گرفته و نتیجه برای همه یکی هست. نکته مهم اینجاست که این روش باعث میشه به فضای زیادی برای بازی نیاز نباشه. چطور؟
90% چیزایی که تو بازی میبینید با استفاده از یک شکل اولیه بوجود میان که بوسیله برنامه نویسی میشه اون رو به هزاران شکل مختلف تبدیل کرد.
[تصویر:  3736214509856341216_NMSh44m19s192.jpg]
[تصویر:  3805145098563537009_NMSh44563192.jpg]

چه تعداد از سیارات دارای حیات و موجودات زنده هستن؟
حدود 90% از سیارات دارای هیچگونه موجود زنده نیستن، و از 10 درصدی که موجود زنده دارن، 90% درصد اونها هم شکل ساده ای از موجودات و حیات دارن. البته به این معنی نیست که کشف موجودات عجیب هر چند ساده از نظر رفتارها و... جالب و هیجان انگیز نیست.

درباره موجودات و جانوران مختلف:
همه موجودات بصورت Procedural ساخته شده اند.
موجودات بسیار بزرگ هم در بازی وجود خواهد داشت.
همه موجودات الزاما به بازیکن عکس العمل نشون نمیدن.
بعضی از حیوانات میتونن با یک ضربه بازیکن رو بکشن.
هیچ امتیازی برای منقرض کردن یک گونه خاص وجود نداره اما این کار امکان پذیره. (البته بسیار بسیار سخته)
همه موجودات در بازی دارای یک اسم Procedural هستن ولی با اسکن اونها میتونید براشون اسم بذارید.
هیچ حیوانی رو نمیشه اهلی کرد و یا صاحب شد.



[تصویر:  3144414509910077246_NMS0h04502s254.jpg]


درباره خطر و بُعد Horror در بازی:
بعضی از سیارات آب و هوای سمی دارن که برای اینکه براحتی بتونید در این سیارات زنده بمونید نیاز به آپگرید سازی لباس و سفینه خود دارید.
ممکنه بعضی از سیارات دارای حیوانات خطرناکی باشه که فقط شب بیرون میان و غیر قابل پیش بینی هستن.
بعضی از حیوانات خطرناک و وحشی هستن. بعضی دیگه از حیوانات هم ممکنه در صورت اذیت کردنشون، حمله کنن.
در فضا دزدان فضایی وجود دارن که ممکنه در هنگام پرواز به شما حمله کنن.
اگر به یک پایگاه و یا ایستگاه فضایی حمله کنید، درگیر یک جنگ میشید که ممکنه پلیس فضا هم بدنبال شما بیاد.
همه موارد بالا با نزدیک شدن به مرکز کهکشان سخت تر میشن.

تغییر روز و شب:
زمان در هر سیاره بستگی به جهت قرارگیری اون سیاره نسبت به خورشید داره.
با چرخش سیاره به دور خودش زمان روز و شب تغییر میکنه. (طلوع -صبح - ظهر - عصر - غروب - شب)

مردن در بازی:
وقتی بازیکن در بازی میمیره:
هر کشف و یا دستاوردی که آپلود نکرده بود، از بین میره و باید دوباره اونها رو بدست بیاره.
پول و یا آپگرید لباس بازیکن از بین نمیره.
اگه در یک سیاره بازیکن بمیره، بازی رو از همون سیاره و در کنار سفینه فضاییش از سر میگیره.
در هیچ نقطه ای از بازی، شما بازی رو از اول شروع نمیکنید.

کشف:
منظومه های شمسی با پرواز و یا پرش به محیط هر منظومه، کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک منظومه رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
سیارات با پرواز به اتمسفر اونها کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک سیاره رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
کشف موجودات با استفاده از اسکن کردن ثبت میشه.
همه کشفیات ذکر شده باید با استفاده از یک beacon آپلود بشن تا امتیاز دریافت کنید.
کشفیات کمیاب و یا کشف در محیطهای خطرناک ارزش بیشتری دارن. (مثل چیزهایی که در مناطق نزدیکتر به مرکز کهکشان کشف میشن)

[تصویر:  27175145099100219462_NMS0h6s254.jpg]

پرواز:
بر خلاف دنیای واقعی، ورود و خروج از یک سیاره به زمان زیادی نیاز نداره.
در هر منظومه شمسی، پرواز از یک سیاره به سیاره دیگر زمان زیادی نیاز نداره.
امکان پرواز از یک منظومه به منظومه دیگر وجود داره اما زمان خیلی زیادی برای این کار نیازه.
امکان پرواز به خارج از هر منظومه ای وجود داره.
امکان پرواز به خارج از کهکشان وجود داره.
امکان پرواز به درون آب و مواد مایع وجود نداره. در صورت پرواز به درون مواد مایع، سفینه شما خراب میشه.
پرواز در این بازی بیشتر حالت Arcadey داره و مثل بازیهای شبیه ساز سفینه فضایی نیست. در واقع بیشتر حالت بازی داره.

نقشه کهکشانی:
نقشه کهکشانی یکی از اصلی ترین راه های جستجو مکانهای مختلف در بازی هست.
وقتی کاملا zoom-out کنید، شکل کلی کهکشان قابل مشاهده هست.
کمی نزدیکتر، بازیکن میتونه در بین ستاره ها حرکت کنه و درباره هر منظومه اطلاعاتی کسب کنه (البته در صورتی که اون منظومه کشف شده باشه)
اگر کاملا zoom-in کنید میتونید سیاره های هر منظومه رو ببینید و در صورتی که اون سیارات کشف شده باشن، یکسری نقاط مهم در اون ها قابل دیدن هست.
با هر کشف جدید، ستاره ای که در منظومش اون کشف صورت گرفته نور میده.
همه کهکشان ها در بازی تقریبا از نظر ظاهر کلی شباهتهایی به کهکشانهای واقعی دارن.

اطلاعات و آپلودهای بازی چطور ذخیره میشه؟:
دو شکل ذخیره سازی در بازی صورت میگیره:
 1) ذخیره ابری (Cloud)
2) ذخیره بر روی دستگاه (PS4 یا PC)

ذخیره ابری برای ذخیره اسم سیارات و کهکشانها و موجودات و ... استفاده میشه.
ذخیره روی دستگاه برای بقیه موارد استفاده میشه (تغییر شکل کوه ها و یا خراب کردن سطح زمین و ...)

داستان بازی:
بازی داستان خطی و مشخصی نداره.
برای حضور بازیکن در این کهکشان دلیل مهم و مشخصی وجود داره که با سفر و کند و کاو بازیکن از بعضی از حقایق با خبر میشه. لوگوی بازی یکی از موارد مهم در بازی خواهد بود.

بخش آنلاین و مولتی پلیر:
No Man's Sky یک بازی MMO نیست.
بازی دارای بخش آنلاین هست اما تقریبا هیچ تفاوتی از نظر گیم پلی و... بین آنلاین و آفلاین وجود نداره.
شما قادر به دیدن بازیکنان دیگر هستید. اما فقط تعداد کمی بازیکن همزمان قابل دیدن هستن. (حدود 3 بازیکن)
هیچ ارتباطی بین دو بازیکن امکان پذیر نیست و دو بازیکن میتونن فقط همدیگه رو ببینن.

تعداد سیارات:
دقیقا 18446744073709551616 سیاره در بازی وجود داره. (18 کوینتیلیون) (2 به توان 64)
هر منظومه شمسی بین 5 تا 12 سیاره داره.

بخش آفلاین:
این بازی رو میتونید بصورت آفلاین هم براحتی بازی کنید.
وقتی آفلاین هستید نمیتونید کشفیات بازیکنای دیگه رو ببینید.
به محض آنلاین شدن همه کشفیاتی که از طریق beacon فرستاده بودید، آپلود میشن.

ویژگیهای سیارات:
همه سیارات به اندازه یک سیاره واقعی هستن. (بعضی بزرگ هستن و بعضی هم کوچک تر)
بعضی سیارات یکسری ویژگیها مثل زمین دارن (رشته کوه - دره - رودخانه- برکه و...)
وجود آب در یک سیاره بستگی به نزدیک بودنش به خورشید داره.
رنک و شکل اتمسفر یک سیاره بستگی به ترکیبات سازنده اتمسفر داره.
اکثر سیارات فقط یک اقلیم دارن. (برفی، بهاری، طوفان شن، بارانی و..)، اما بعضی از سیارات هم یکسری تفاوتها در نقاط مختلفشون دارن.
سیارات گازی (مثل مشتری) وجود ندارن و بازیکن میتونه در همه سیارات فرود بیاد.
بعضی سیارات حلقه دورشون دارن (مثل زحل)
امکان وجود سیاراتی که کاملا از آب، و یا خاک تشکیل شده باشن، هست.
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، سیارات عجیب تر و خطرناک تر میشن.

[تصویر:  15570145099100433856_NMS0h0522s254.jpg]

منابع در سیارات:
سیارات زیادی در بازی خشک و بی روح هستن ولی باز هم منابع با ارزش زیادی در این سیارات قابل کشف خواهد بود.
المنتهای مختلفی قابل ترکیب هستن و میشه به وسیله این ترکیبات سفینه و لباس و اسلحه چندکاره خود رو آپگرید کرد.
هر المنت و یا ترکیب رو میشه در ایستگاه های سیارات و یا در فضا فروخت.

سازه ها در سیارات:
در سیارات مختلف میشه ساختمانهای مختلفی رو کشف کرد.
در بعضی مناطق ساختمانهای شبیه به هم و گروهی رو میشه کشف کرد اما هیچ شهر و یا منطقه ای که در اون موجودی ساکن باشه وجود نداره.

گیاهان:
همه گیاهان بصورت Procedural ساخته شدن.
بعضی گیاهان گوشت خوار هستن.
انواع مختلفی از گیاه در بازی وجود دارن (چمن، بوته، درخت و..)
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، گیاهان عجیب تر میشن.

[تصویر:  7928145099099039267_NMS0h765m02s254.jpg]

مبارزه و تیراندازی:
وسیله چندکاره رو میشه برای تیراندازی هم استفاده کرد.
آپگریدهای مختلفی رو میشه روی این وسیله اعمال کرد.
این وسیله هم بصورت Procedural ساخته میشه.

هدف بازی:
هدف کلی بازی رسیدن به مرکز کهکشان هست اما هیچ اجباری در این کار وجود نداره.
با رسیدن به مرکز کهکشان، اتفاقاتی میفته که بازیکن ممکنه دوست داشته باشه بازی رو ادامه بده اما در عین حال میتونه یک نقطه پایانی هم محسوب بشه.
در هر منظومه یک اتفاق مهم قابل رخ دادن هست اما بسته به زمانی که بازیکن در اون منظومه میمونه و کارایی که انجام میده ممکنه رخ بده یا نه.

ذخیره سازی بازی:
بازی دارای Save game نیست و در هر لحظه بطور اتوماتیک ذخیره میشه.

ماموران کهکشان:
یکی از گروه های مقابل بازیکن، ماموران یا Sentinel ها هستن.
Sentinel ها یک نژاد از رباتهای خود همانند ساز هستن که ماموریت دارن تا از سیارات در مقابل خطرات جلوگیری کنن.
Sentinel ها در صورتی که بازیکن توازن یک سیاره رو با کشتن موجودات و یا خراب کردن سطح سیاره از بین ببره، به بازیکن حمله میکنن.
از بین بردن crystal ها مشکل ایجاد نمیکنه و Sentinel ها به بازیکن حمله نمیکنن. در پایین میتونید یک crystal رو ببینید.


[تصویر:  14811145099453823950_NM342s254.jpg]

انواع سفینه فضایی:
Fighter
Trader
Explorer
در هر لحظه ای میشه سفینه فضایی رو تغییر داد.
سفینه های فضایی اندازه مشخصی دارن و خیلی بزرگ نیستن.
Fighter ها سبک و سریع هستن.
Trader ها بزرگتر هستن و با سرعت کمتر. اما قدرت تیر بالاتری دارن.
Explorers ها دارای قدرت پرش بین منظومه ای بالاتری هستن.
بخش کنترل سفینه ها دارای 5 صفحه هست که هر کدوم اطلاعاتی درباره سفینه و فضای اطراف میده.

صدا گذاری و موزیک:
موزیکهای بازی توسط گروه 65daysofstatic ساخته شده اند.
صدای موجودات مختلف هم بصورت Procedural و با توجه به اندازه، شکل و ظاهر اون موجود ساخته شده.
بعضی از محیطها دارای Ambient sound هستن که بصورت Procedural و با استفاده از تکه های مختلف موزیکهای بازی ساخته شدن.

انواع ستاره در بازی:
بازی دارای چندین و چند نوع ستاره هست که بعضی از اونها کاملا غیر واقعی و تخیلی هستن.
نوع ستاره تاثیر مهمی بر شکل ساخت سیارات اطرافش داره.


یک کهکشان؟ یا یک کیهان؟
همه بازیکنان در یک کهکشان شبیه به هم شروع به بازی میکنن. اما بازی دارای چندین و چند کهکشان هست.
مجموع این کهکشانها یک کیهان کامل رو تشکیل میده.

وسایل:
بازیکن دارای چند وسیله هست. وسیله چند کاره برای اسکن و استخراج منابع و مبارزه بکار میره.
کوله پشتی که دارای فضای محدودی هست.
چراغ قوه برای استفاده در محیطهای تاریک و شب.
در طول بازی بازیکن میتونه یک جت پک پیدا کنه و با اون از سطح زمین پرش هایی رو برای رسیدن به سطوح بالاتر انجام بده. این وسیله هم قابل آپگرید کردن هست.

تاریخ انتشار بازی:
No Man's Sky در ماه ژوئن سال 2016 منتشر میشه.

پلتفرم ها:
این بازی برای PS4 و PC بطور همزمان عرضه خواهد شد. هنوز خبری از انتشار بازی بر روی XBOX نیست.


----------------------------------------------------
اگر سوالی داشتید بپرسید سعی میکنم جواب بدم.
پاسخ
#2
خیلی خیلی عالی 
ممنون واقعا جامع و دقیق بود


نقل‌قول: تعداد سیارات:
دقیقا 18446744073709551616 سیاره در بازی وجود داره. (18 کوینتیلیون) (2 به توان 64)
هر منظومه شمسی بین 5 تا 12 سیاره داره.

S0 (22)  صنعت گیم به فنا میره با این بازی من مطمئنم
پاسخ
#3
کامل و جامع!
عجب بازی بشه!! از همین الان گرافیکش دیونه م کرده چه برسه به گیم پلی!!
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#4
وقتی تعداد سیارات و ستاره ها رو میبینی واقعا ممکنه که یگی اصلا یک همچین چیزی امکان داره ؟
از نظر من یک جورایی با اومدن این بازی غیر ممکن داره ممکن میشه !! و نشون دهنده پیشرفت روز به روز صنعت گیم ...
اطلاعاتی که دادید خیلی کامل بود ... و مطمئنا سر این بازی مدت طولانی کار شده !!
[تصویر:  anime-psycho-pass_1436198.jpg]
پاسخ
#5
این بازی یا میتونه یه بازی چرت تبدیل بشه و یا به یکی از بهترین های صنعت گیم بدل بشه که احتمال دومی تقریبا دو برابر اولی هست !
راستی تو بازی سیاهچاله یا کرمچاله وجود نداره ؟ S0 (60)
پاسخ
#6
من نمی فهمم مردم از چی این بازی اینقدر حریت زده ان ؟
بازی هیچ چیز جدیدی اراعه نداده. همش تکراریه
Evil Always Find a Way 
.
[تصویر:  lcrm3sb41tlrjlr98p.jpg]
پاسخ
#7
بازیش خط داستانی داره؟
[تصویر:  76561198355324646.png]
پاسخ
#8
(12-25-2015, 07:18 PM)AMIRMKX نوشته است: بازیش خط داستانی داره؟

تو متن توضیح داده بود

نقل‌قول: بازی داستان خطی و مشخصی نداره.

برای حضور بازیکن در این کهکشان دلیل مهم و مشخصی وجود داره که با سفر و کند و کاو بازیکن از بعضی از حقایق با خبر میشه. لوگوی بازی یکی از موارد مهم در بازی خواهد بود.
پاسخ
#9
هدف اصلی در این بازی چیه؟  چرا باید به سمت مرکز کهکشان بریم؟ چرا تو مسیر به سمت مرکز کهکشان باید به منظومه ها سر بزنیم؟ چرا باید سیارات رو کشف کنیم؟ و چراهایی دیگر . . .
آیا فقط دلیل گشت و گذاره، این دلیل کافیه؟ تا چه حد گشتن در این تنوع سیارات، اگه بدون هدف مهمی باشه، میتونه جذاب باقی بمونه و خسته کننده نشه؟
نبود شخصیت منفی اصلی( نمیدونم هست یا نه) آیا به بازی ضربه نمیزنه؟ اون حیوونات و محافظین سیارات که نقش منفی حساب نمیشن!
خود شخصیت اصلی چی هست کی هست از کجا اومده و برای چی در این سفر هست؟ تنهاست؟ اخرین بازماندست؟ و ؟ . . . ؟  . . . ؟ . . . ؟ و همچنان  . . . ؟
.
.
.
اما
.
.
.
گستردگی جهان بازی بی‌نظیر و حیرت‌انگیزه؟  تنوع سیارات و محیط و جانوران و پو شش گیاهی و ... شگفت‌آوره، کلا از لحاظ محیط و فضا بازیه محیرالعقولی هست و . . .
ولی همچنان سوالات ابتدایی باقی میمونن!
ممنون بابت اطلاعات بسیار خوب از نویسنده‌ی عزیز
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#10
(12-25-2015, 06:18 PM)DeadSec نوشته است: این بازی یا میتونه یه بازی چرت تبدیل بشه و یا به یکی از بهترین های صنعت گیم بدل بشه که احتمال دومی تقریبا دو برابر اولی هست !
راستی تو بازی سیاهچاله یا کرمچاله وجود نداره ؟ S0 (60)
همین دو سه هفته پیش یوشیدا بازی رو تجربه کرد و خیلی خیلی لذت برد.

بله توی بازی Black hole (سیاه چاله) هست. توی تریلر TGA2014 هم اگه دیده باشید Wormhole (کرم چاله) هم نمایش دادن.


(12-25-2015, 06:44 PM)بازی_خور نوشته است: من نمی فهمم مردم از چی این بازی اینقدر حریت زده ان ؟
بازی هیچ چیز جدیدی اراعه نداده. همش تکراریه
بعد از انتشار بازی مشخص میشه.



یه نکته هم بگم در مورد متا و نمرات بازیها، به نظر من توجه به متا و نمرات این بازی کاملا اشتباه خواهد بود، میخواید یک بازی به این وسعت و احتمالات بی نهایت رو با یه نمره کم از گیم اسپات و یا IGN و.. تجربه نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این رو هم بدونید که نقد و بررسی های این سایتها در کمتر از 1 هفته انجام میشه. در حالی که برای رسیدن به مرکز کهکشان (بدون اینکه در یک منظومه به بیش از 2 سیاره سفر کنید) بین 40 تا 100 ساعت زمان نیاز داره. در نتیجه پیشنهاد میکنم این بازی رو خودتون تجربه کنید و کاری به نقد و بررسی نداشته باشید.




(12-26-2015, 02:46 AM)Last Warrior نوشته است: هدف اصلی در این بازی چیه؟  چرا باید به سمت مرکز کهکشان بریم؟ چرا تو مسیر به سمت مرکز کهکشان باید به منظومه ها سر بزنیم؟ چرا باید سیارات رو کشف کنیم؟ و چراهایی دیگر . . .
آیا فقط دلیل گشت و گذاره، این دلیل کافیه؟ تا چه حد گشتن در این تنوع سیارات، اگه بدون هدف مهمی باشه، میتونه جذاب باقی بمونه و خسته کننده نشه؟
نبود شخصیت منفی اصلی( نمیدونم هست یا نه) آیا به بازی ضربه نمیزنه؟ اون حیوونات و محافظین سیارات که نقش منفی حساب نمیشن!
خود شخصیت اصلی چی هست کی هست از کجا اومده و برای چی در این سفر هست؟ تنهاست؟ اخرین بازماندست؟ و ؟ . . . ؟  . . . ؟ . . . ؟ و همچنان  . . . ؟
.
.
.
اما
.
.
.
گستردگی جهان بازی بی‌نظیر و حیرت‌انگیزه؟  تنوع سیارات و محیط و جانوران و پو شش گیاهی و ... شگفت‌آوره، کلا از لحاظ محیط و فضا بازیه محیرالعقولی هست و . . .
ولی همچنان سوالات ابتدایی باقی میمونن!
ممنون بابت اطلاعات بسیار خوب از نویسنده‌ی عزیز

هدف اصلی بازی رو شما رسیدن به مرکز کهکشان اول فرض کن. (این بازی با بازیهای دیگه خیلی تفاوت داره، چرا انتظار دارید همه بازیها مثل AC و COD داستان خطی داشته باشن؟)
در مرکز کهکشان یک اتفاق میفته که باعث میشه یکسری حقایق براتون روشن بشه (سازنده ها نگفتن دقیقا چی میشه) و همون نقطه از بازی هم میتونه دلیلی برای ادامه دادن بازی توسط شما باشه، و هم به یک شکلی پایان بازی هست. (اما بازی هیچوقت تموم نمیشه)
با کشف سیارات امتیاز میگیرید. با کشف موجودات امتیاز میگیرید. با جمع آوری و یا خرید منابع مختلف میتونید اسلحه، لباس و سفینه خودتون رو آپگرید کنید تا بتونید با امکانات بیشتر ادامه بدید و به مرکز نزدیک تر بشید.

متاسفانه یکی از مواردی که سازنده ها خیلی روش حساس هستن تنوع سیارات و چیزایی هست که در کهکشان قابل کشف هستن. Sean Murray مدیر استودیو بارها گفته که هر بار چیز جدیدی نمایش بدیم مثل این هست که یک لحظه خارق العاده و به یاد ماندنی رو برای یک بازیکن خراب کنیم. در نتیجه خیلی از محتوای بازی رو نمایش نمیدن که اسپویل نشه.



اینکه این بازی داستان خاصی نداره (هر چند که Lore داره و باید برای پی بردن به حقایق، کاوش کنید)، اینکه مشخص نیست شخصیت اصلی کی هست، اینکه توسط یک کمپانی 800 نفری ساخته نشده (فقط 10 نفر روی این بازی دارن کار میکنن)، اینکه در ظاهر به نظر بی هدف میرسه......همه اینا به کنار. اما حس فرود به یک سیاره و کشف و دیدن چیزایی که باعث حیرت آدم میشه، واقعا توی هیچ بازی ای نبوده و احتمالا نخواهد بود. 99% سیاراتی که شما توی بازی کشف میکنید ممکنه تا صدها سال بعد کسی نتونه کشف کنه.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,219 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief yazdandoost 0 1,170 08-21-2019, 10:43 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  مصاحبه‌ با سازندگان Man of Medan | صحبت‌ درباره‌ی داستان، فضاسازی و عناصر بازی White Beard 0 1,219 11-25-2018, 12:34 PM
آخرین ارسال: White Beard
  این درباره خانواده است | نقد و بررسی The Walking Dead Season 3: A New Frontier Ep.1&2 B.A.T 3 3,442 02-26-2017, 05:02 PM
آخرین ارسال: Dead-pool
  لطفاً آهسته وارد شوید؛ درباره‌ی بازی Sad Satan Punished Snake 6 3,003 08-18-2016, 03:23 PM
آخرین ارسال: UNIQ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان