12-25-2015, 02:58 AM
(آخرین ویرایش: 03-09-2016, 12:33 PM، توسط DFSHINNOK7.)
یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال 2016 حدود 6 ماه دیگه منتشر میشه. من مدتهاست که No Man's Sky رو دنبال میکنم (حدود 2 سال) و همچنین مدتهاست که دارم میبینم ظاهرا کسی تو ایران دقیقا نمیدونه این بازی چی هست. این مقاله رو دارم مینویسم که همه رو با این بازی عجیب و غیر قابل تصور آشنا کنم.
خب اولین سوالی که ممکنه برای همه پیش بیاد اینه:
No Man's Sky چیه؟
No Man's Sky یک بازی علمی-تخیلی هست که در اون میتونید به تعداد بسیار بسیار زیادی از سیارات ناشناخته سفر کنید، موجودات جدید کشف کنید، گنج های گرانبها بدست بیارید، و در فضا به کندوکاو و مبارزه و... بپردازید.
اما نکته ای که این بازی رو از خیلی بازیها متمایز میکنه ساخت این بازی به روش Procedural Generation هست.
Procedural Generation چطور کار میکنه؟
Procedural Generation روشی هست که در اون با استفاده از محاسبات ریاضی اکثر محتویات این بازی ساخته میشه.چون معادلات ریاضی بکار گرفته شده، جواب همیشه یکی هست. یعنی همه کهکشان ها و همه سیارات دقیقا برای همه به یک شکل ساخته میشن. در نتیجه محتویات بازی برای هر کسی رندوم نیست بلکه ساخت بازی بصورت رندوم صورت گرفته و نتیجه برای همه یکی هست. نکته مهم اینجاست که این روش باعث میشه به فضای زیادی برای بازی نیاز نباشه. چطور؟
90% چیزایی که تو بازی میبینید با استفاده از یک شکل اولیه بوجود میان که بوسیله برنامه نویسی میشه اون رو به هزاران شکل مختلف تبدیل کرد.
حدود 90% از سیارات دارای هیچگونه موجود زنده نیستن، و از 10 درصدی که موجود زنده دارن، 90% درصد اونها هم شکل ساده ای از موجودات و حیات دارن. البته به این معنی نیست که کشف موجودات عجیب هر چند ساده از نظر رفتارها و... جالب و هیجان انگیز نیست.
درباره موجودات و جانوران مختلف:
همه موجودات بصورت Procedural ساخته شده اند.
موجودات بسیار بزرگ هم در بازی وجود خواهد داشت.
همه موجودات الزاما به بازیکن عکس العمل نشون نمیدن.
بعضی از حیوانات میتونن با یک ضربه بازیکن رو بکشن.
هیچ امتیازی برای منقرض کردن یک گونه خاص وجود نداره اما این کار امکان پذیره. (البته بسیار بسیار سخته)
همه موجودات در بازی دارای یک اسم Procedural هستن ولی با اسکن اونها میتونید براشون اسم بذارید.
هیچ حیوانی رو نمیشه اهلی کرد و یا صاحب شد.
درباره خطر و بُعد Horror در بازی:
بعضی از سیارات آب و هوای سمی دارن که برای اینکه براحتی بتونید در این سیارات زنده بمونید نیاز به آپگرید سازی لباس و سفینه خود دارید.
ممکنه بعضی از سیارات دارای حیوانات خطرناکی باشه که فقط شب بیرون میان و غیر قابل پیش بینی هستن.
بعضی از حیوانات خطرناک و وحشی هستن. بعضی دیگه از حیوانات هم ممکنه در صورت اذیت کردنشون، حمله کنن.
در فضا دزدان فضایی وجود دارن که ممکنه در هنگام پرواز به شما حمله کنن.
اگر به یک پایگاه و یا ایستگاه فضایی حمله کنید، درگیر یک جنگ میشید که ممکنه پلیس فضا هم بدنبال شما بیاد.
همه موارد بالا با نزدیک شدن به مرکز کهکشان سخت تر میشن.
تغییر روز و شب:
زمان در هر سیاره بستگی به جهت قرارگیری اون سیاره نسبت به خورشید داره.
با چرخش سیاره به دور خودش زمان روز و شب تغییر میکنه. (طلوع -صبح - ظهر - عصر - غروب - شب)
مردن در بازی:
وقتی بازیکن در بازی میمیره:
هر کشف و یا دستاوردی که آپلود نکرده بود، از بین میره و باید دوباره اونها رو بدست بیاره.
پول و یا آپگرید لباس بازیکن از بین نمیره.
اگه در یک سیاره بازیکن بمیره، بازی رو از همون سیاره و در کنار سفینه فضاییش از سر میگیره.
در هیچ نقطه ای از بازی، شما بازی رو از اول شروع نمیکنید.
کشف:
منظومه های شمسی با پرواز و یا پرش به محیط هر منظومه، کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک منظومه رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
سیارات با پرواز به اتمسفر اونها کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک سیاره رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
کشف موجودات با استفاده از اسکن کردن ثبت میشه.
همه کشفیات ذکر شده باید با استفاده از یک beacon آپلود بشن تا امتیاز دریافت کنید.
کشفیات کمیاب و یا کشف در محیطهای خطرناک ارزش بیشتری دارن. (مثل چیزهایی که در مناطق نزدیکتر به مرکز کهکشان کشف میشن)
پرواز:
بر خلاف دنیای واقعی، ورود و خروج از یک سیاره به زمان زیادی نیاز نداره.
در هر منظومه شمسی، پرواز از یک سیاره به سیاره دیگر زمان زیادی نیاز نداره.
امکان پرواز از یک منظومه به منظومه دیگر وجود داره اما زمان خیلی زیادی برای این کار نیازه.
امکان پرواز به خارج از هر منظومه ای وجود داره.
امکان پرواز به خارج از کهکشان وجود داره.
امکان پرواز به درون آب و مواد مایع وجود نداره. در صورت پرواز به درون مواد مایع، سفینه شما خراب میشه.
پرواز در این بازی بیشتر حالت Arcadey داره و مثل بازیهای شبیه ساز سفینه فضایی نیست. در واقع بیشتر حالت بازی داره.
نقشه کهکشانی:
نقشه کهکشانی یکی از اصلی ترین راه های جستجو مکانهای مختلف در بازی هست.
وقتی کاملا zoom-out کنید، شکل کلی کهکشان قابل مشاهده هست.
کمی نزدیکتر، بازیکن میتونه در بین ستاره ها حرکت کنه و درباره هر منظومه اطلاعاتی کسب کنه (البته در صورتی که اون منظومه کشف شده باشه)
اگر کاملا zoom-in کنید میتونید سیاره های هر منظومه رو ببینید و در صورتی که اون سیارات کشف شده باشن، یکسری نقاط مهم در اون ها قابل دیدن هست.
با هر کشف جدید، ستاره ای که در منظومش اون کشف صورت گرفته نور میده.
همه کهکشان ها در بازی تقریبا از نظر ظاهر کلی شباهتهایی به کهکشانهای واقعی دارن.
اطلاعات و آپلودهای بازی چطور ذخیره میشه؟:
دو شکل ذخیره سازی در بازی صورت میگیره:
1) ذخیره ابری (Cloud)
2) ذخیره بر روی دستگاه (PS4 یا PC)
ذخیره ابری برای ذخیره اسم سیارات و کهکشانها و موجودات و ... استفاده میشه.
ذخیره روی دستگاه برای بقیه موارد استفاده میشه (تغییر شکل کوه ها و یا خراب کردن سطح زمین و ...)
داستان بازی:
بازی داستان خطی و مشخصی نداره.
برای حضور بازیکن در این کهکشان دلیل مهم و مشخصی وجود داره که با سفر و کند و کاو بازیکن از بعضی از حقایق با خبر میشه. لوگوی بازی یکی از موارد مهم در بازی خواهد بود.
بخش آنلاین و مولتی پلیر:
No Man's Sky یک بازی MMO نیست.
بازی دارای بخش آنلاین هست اما تقریبا هیچ تفاوتی از نظر گیم پلی و... بین آنلاین و آفلاین وجود نداره.
شما قادر به دیدن بازیکنان دیگر هستید. اما فقط تعداد کمی بازیکن همزمان قابل دیدن هستن. (حدود 3 بازیکن)
هیچ ارتباطی بین دو بازیکن امکان پذیر نیست و دو بازیکن میتونن فقط همدیگه رو ببینن.
تعداد سیارات:
دقیقا 18446744073709551616 سیاره در بازی وجود داره. (18 کوینتیلیون) (2 به توان 64)
هر منظومه شمسی بین 5 تا 12 سیاره داره.
بخش آفلاین:
این بازی رو میتونید بصورت آفلاین هم براحتی بازی کنید.
وقتی آفلاین هستید نمیتونید کشفیات بازیکنای دیگه رو ببینید.
به محض آنلاین شدن همه کشفیاتی که از طریق beacon فرستاده بودید، آپلود میشن.
ویژگیهای سیارات:
همه سیارات به اندازه یک سیاره واقعی هستن. (بعضی بزرگ هستن و بعضی هم کوچک تر)
بعضی سیارات یکسری ویژگیها مثل زمین دارن (رشته کوه - دره - رودخانه- برکه و...)
وجود آب در یک سیاره بستگی به نزدیک بودنش به خورشید داره.
رنک و شکل اتمسفر یک سیاره بستگی به ترکیبات سازنده اتمسفر داره.
اکثر سیارات فقط یک اقلیم دارن. (برفی، بهاری، طوفان شن، بارانی و..)، اما بعضی از سیارات هم یکسری تفاوتها در نقاط مختلفشون دارن.
سیارات گازی (مثل مشتری) وجود ندارن و بازیکن میتونه در همه سیارات فرود بیاد.
بعضی سیارات حلقه دورشون دارن (مثل زحل)
امکان وجود سیاراتی که کاملا از آب، و یا خاک تشکیل شده باشن، هست.
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، سیارات عجیب تر و خطرناک تر میشن.
منابع در سیارات:
سیارات زیادی در بازی خشک و بی روح هستن ولی باز هم منابع با ارزش زیادی در این سیارات قابل کشف خواهد بود.
المنتهای مختلفی قابل ترکیب هستن و میشه به وسیله این ترکیبات سفینه و لباس و اسلحه چندکاره خود رو آپگرید کرد.
هر المنت و یا ترکیب رو میشه در ایستگاه های سیارات و یا در فضا فروخت.
سازه ها در سیارات:
در سیارات مختلف میشه ساختمانهای مختلفی رو کشف کرد.
در بعضی مناطق ساختمانهای شبیه به هم و گروهی رو میشه کشف کرد اما هیچ شهر و یا منطقه ای که در اون موجودی ساکن باشه وجود نداره.
گیاهان:
همه گیاهان بصورت Procedural ساخته شدن.
بعضی گیاهان گوشت خوار هستن.
انواع مختلفی از گیاه در بازی وجود دارن (چمن، بوته، درخت و..)
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، گیاهان عجیب تر میشن.
مبارزه و تیراندازی:
وسیله چندکاره رو میشه برای تیراندازی هم استفاده کرد.
آپگریدهای مختلفی رو میشه روی این وسیله اعمال کرد.
این وسیله هم بصورت Procedural ساخته میشه.
هدف بازی:
هدف کلی بازی رسیدن به مرکز کهکشان هست اما هیچ اجباری در این کار وجود نداره.
با رسیدن به مرکز کهکشان، اتفاقاتی میفته که بازیکن ممکنه دوست داشته باشه بازی رو ادامه بده اما در عین حال میتونه یک نقطه پایانی هم محسوب بشه.
در هر منظومه یک اتفاق مهم قابل رخ دادن هست اما بسته به زمانی که بازیکن در اون منظومه میمونه و کارایی که انجام میده ممکنه رخ بده یا نه.
ذخیره سازی بازی:
بازی دارای Save game نیست و در هر لحظه بطور اتوماتیک ذخیره میشه.
ماموران کهکشان:
یکی از گروه های مقابل بازیکن، ماموران یا Sentinel ها هستن.
Sentinel ها یک نژاد از رباتهای خود همانند ساز هستن که ماموریت دارن تا از سیارات در مقابل خطرات جلوگیری کنن.
Sentinel ها در صورتی که بازیکن توازن یک سیاره رو با کشتن موجودات و یا خراب کردن سطح سیاره از بین ببره، به بازیکن حمله میکنن.
از بین بردن crystal ها مشکل ایجاد نمیکنه و Sentinel ها به بازیکن حمله نمیکنن. در پایین میتونید یک crystal رو ببینید.
انواع سفینه فضایی:
Fighter
Trader
Explorer
در هر لحظه ای میشه سفینه فضایی رو تغییر داد.
سفینه های فضایی اندازه مشخصی دارن و خیلی بزرگ نیستن.
Fighter ها سبک و سریع هستن.
Trader ها بزرگتر هستن و با سرعت کمتر. اما قدرت تیر بالاتری دارن.
Explorers ها دارای قدرت پرش بین منظومه ای بالاتری هستن.
بخش کنترل سفینه ها دارای 5 صفحه هست که هر کدوم اطلاعاتی درباره سفینه و فضای اطراف میده.
صدا گذاری و موزیک:
موزیکهای بازی توسط گروه 65daysofstatic ساخته شده اند.
صدای موجودات مختلف هم بصورت Procedural و با توجه به اندازه، شکل و ظاهر اون موجود ساخته شده.
بعضی از محیطها دارای Ambient sound هستن که بصورت Procedural و با استفاده از تکه های مختلف موزیکهای بازی ساخته شدن.
انواع ستاره در بازی:
بازی دارای چندین و چند نوع ستاره هست که بعضی از اونها کاملا غیر واقعی و تخیلی هستن.
نوع ستاره تاثیر مهمی بر شکل ساخت سیارات اطرافش داره.
یک کهکشان؟ یا یک کیهان؟
همه بازیکنان در یک کهکشان شبیه به هم شروع به بازی میکنن. اما بازی دارای چندین و چند کهکشان هست.
مجموع این کهکشانها یک کیهان کامل رو تشکیل میده.
وسایل:
بازیکن دارای چند وسیله هست. وسیله چند کاره برای اسکن و استخراج منابع و مبارزه بکار میره.
کوله پشتی که دارای فضای محدودی هست.
چراغ قوه برای استفاده در محیطهای تاریک و شب.
در طول بازی بازیکن میتونه یک جت پک پیدا کنه و با اون از سطح زمین پرش هایی رو برای رسیدن به سطوح بالاتر انجام بده. این وسیله هم قابل آپگرید کردن هست.
تاریخ انتشار بازی:
No Man's Sky در ماه ژوئن سال 2016 منتشر میشه.
پلتفرم ها:
این بازی برای PS4 و PC بطور همزمان عرضه خواهد شد. هنوز خبری از انتشار بازی بر روی XBOX نیست.
----------------------------------------------------
اگر سوالی داشتید بپرسید سعی میکنم جواب بدم.
خب اولین سوالی که ممکنه برای همه پیش بیاد اینه:
No Man's Sky چیه؟
No Man's Sky یک بازی علمی-تخیلی هست که در اون میتونید به تعداد بسیار بسیار زیادی از سیارات ناشناخته سفر کنید، موجودات جدید کشف کنید، گنج های گرانبها بدست بیارید، و در فضا به کندوکاو و مبارزه و... بپردازید.
اما نکته ای که این بازی رو از خیلی بازیها متمایز میکنه ساخت این بازی به روش Procedural Generation هست.
Procedural Generation چطور کار میکنه؟
Procedural Generation روشی هست که در اون با استفاده از محاسبات ریاضی اکثر محتویات این بازی ساخته میشه.چون معادلات ریاضی بکار گرفته شده، جواب همیشه یکی هست. یعنی همه کهکشان ها و همه سیارات دقیقا برای همه به یک شکل ساخته میشن. در نتیجه محتویات بازی برای هر کسی رندوم نیست بلکه ساخت بازی بصورت رندوم صورت گرفته و نتیجه برای همه یکی هست. نکته مهم اینجاست که این روش باعث میشه به فضای زیادی برای بازی نیاز نباشه. چطور؟
90% چیزایی که تو بازی میبینید با استفاده از یک شکل اولیه بوجود میان که بوسیله برنامه نویسی میشه اون رو به هزاران شکل مختلف تبدیل کرد.
چه تعداد از سیارات دارای حیات و موجودات زنده هستن؟
درباره موجودات و جانوران مختلف:
همه موجودات بصورت Procedural ساخته شده اند.
موجودات بسیار بزرگ هم در بازی وجود خواهد داشت.
همه موجودات الزاما به بازیکن عکس العمل نشون نمیدن.
بعضی از حیوانات میتونن با یک ضربه بازیکن رو بکشن.
هیچ امتیازی برای منقرض کردن یک گونه خاص وجود نداره اما این کار امکان پذیره. (البته بسیار بسیار سخته)
همه موجودات در بازی دارای یک اسم Procedural هستن ولی با اسکن اونها میتونید براشون اسم بذارید.
هیچ حیوانی رو نمیشه اهلی کرد و یا صاحب شد.
درباره خطر و بُعد Horror در بازی:
بعضی از سیارات آب و هوای سمی دارن که برای اینکه براحتی بتونید در این سیارات زنده بمونید نیاز به آپگرید سازی لباس و سفینه خود دارید.
ممکنه بعضی از سیارات دارای حیوانات خطرناکی باشه که فقط شب بیرون میان و غیر قابل پیش بینی هستن.
بعضی از حیوانات خطرناک و وحشی هستن. بعضی دیگه از حیوانات هم ممکنه در صورت اذیت کردنشون، حمله کنن.
در فضا دزدان فضایی وجود دارن که ممکنه در هنگام پرواز به شما حمله کنن.
اگر به یک پایگاه و یا ایستگاه فضایی حمله کنید، درگیر یک جنگ میشید که ممکنه پلیس فضا هم بدنبال شما بیاد.
همه موارد بالا با نزدیک شدن به مرکز کهکشان سخت تر میشن.
تغییر روز و شب:
زمان در هر سیاره بستگی به جهت قرارگیری اون سیاره نسبت به خورشید داره.
با چرخش سیاره به دور خودش زمان روز و شب تغییر میکنه. (طلوع -صبح - ظهر - عصر - غروب - شب)
مردن در بازی:
وقتی بازیکن در بازی میمیره:
هر کشف و یا دستاوردی که آپلود نکرده بود، از بین میره و باید دوباره اونها رو بدست بیاره.
پول و یا آپگرید لباس بازیکن از بین نمیره.
اگه در یک سیاره بازیکن بمیره، بازی رو از همون سیاره و در کنار سفینه فضاییش از سر میگیره.
در هیچ نقطه ای از بازی، شما بازی رو از اول شروع نمیکنید.
کشف:
منظومه های شمسی با پرواز و یا پرش به محیط هر منظومه، کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک منظومه رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
سیارات با پرواز به اتمسفر اونها کشف میشن. اگر شما اولین کسی باشید که یک سیاره رو کشف کردید، برای این کشف امتیاز دریافت میکنید.
کشف موجودات با استفاده از اسکن کردن ثبت میشه.
همه کشفیات ذکر شده باید با استفاده از یک beacon آپلود بشن تا امتیاز دریافت کنید.
کشفیات کمیاب و یا کشف در محیطهای خطرناک ارزش بیشتری دارن. (مثل چیزهایی که در مناطق نزدیکتر به مرکز کهکشان کشف میشن)
پرواز:
بر خلاف دنیای واقعی، ورود و خروج از یک سیاره به زمان زیادی نیاز نداره.
در هر منظومه شمسی، پرواز از یک سیاره به سیاره دیگر زمان زیادی نیاز نداره.
امکان پرواز از یک منظومه به منظومه دیگر وجود داره اما زمان خیلی زیادی برای این کار نیازه.
امکان پرواز به خارج از هر منظومه ای وجود داره.
امکان پرواز به خارج از کهکشان وجود داره.
امکان پرواز به درون آب و مواد مایع وجود نداره. در صورت پرواز به درون مواد مایع، سفینه شما خراب میشه.
پرواز در این بازی بیشتر حالت Arcadey داره و مثل بازیهای شبیه ساز سفینه فضایی نیست. در واقع بیشتر حالت بازی داره.
نقشه کهکشانی:
نقشه کهکشانی یکی از اصلی ترین راه های جستجو مکانهای مختلف در بازی هست.
وقتی کاملا zoom-out کنید، شکل کلی کهکشان قابل مشاهده هست.
کمی نزدیکتر، بازیکن میتونه در بین ستاره ها حرکت کنه و درباره هر منظومه اطلاعاتی کسب کنه (البته در صورتی که اون منظومه کشف شده باشه)
اگر کاملا zoom-in کنید میتونید سیاره های هر منظومه رو ببینید و در صورتی که اون سیارات کشف شده باشن، یکسری نقاط مهم در اون ها قابل دیدن هست.
با هر کشف جدید، ستاره ای که در منظومش اون کشف صورت گرفته نور میده.
همه کهکشان ها در بازی تقریبا از نظر ظاهر کلی شباهتهایی به کهکشانهای واقعی دارن.
اطلاعات و آپلودهای بازی چطور ذخیره میشه؟:
دو شکل ذخیره سازی در بازی صورت میگیره:
1) ذخیره ابری (Cloud)
2) ذخیره بر روی دستگاه (PS4 یا PC)
ذخیره ابری برای ذخیره اسم سیارات و کهکشانها و موجودات و ... استفاده میشه.
ذخیره روی دستگاه برای بقیه موارد استفاده میشه (تغییر شکل کوه ها و یا خراب کردن سطح زمین و ...)
داستان بازی:
بازی داستان خطی و مشخصی نداره.
برای حضور بازیکن در این کهکشان دلیل مهم و مشخصی وجود داره که با سفر و کند و کاو بازیکن از بعضی از حقایق با خبر میشه. لوگوی بازی یکی از موارد مهم در بازی خواهد بود.
بخش آنلاین و مولتی پلیر:
No Man's Sky یک بازی MMO نیست.
بازی دارای بخش آنلاین هست اما تقریبا هیچ تفاوتی از نظر گیم پلی و... بین آنلاین و آفلاین وجود نداره.
شما قادر به دیدن بازیکنان دیگر هستید. اما فقط تعداد کمی بازیکن همزمان قابل دیدن هستن. (حدود 3 بازیکن)
هیچ ارتباطی بین دو بازیکن امکان پذیر نیست و دو بازیکن میتونن فقط همدیگه رو ببینن.
تعداد سیارات:
دقیقا 18446744073709551616 سیاره در بازی وجود داره. (18 کوینتیلیون) (2 به توان 64)
هر منظومه شمسی بین 5 تا 12 سیاره داره.
بخش آفلاین:
این بازی رو میتونید بصورت آفلاین هم براحتی بازی کنید.
وقتی آفلاین هستید نمیتونید کشفیات بازیکنای دیگه رو ببینید.
به محض آنلاین شدن همه کشفیاتی که از طریق beacon فرستاده بودید، آپلود میشن.
ویژگیهای سیارات:
همه سیارات به اندازه یک سیاره واقعی هستن. (بعضی بزرگ هستن و بعضی هم کوچک تر)
بعضی سیارات یکسری ویژگیها مثل زمین دارن (رشته کوه - دره - رودخانه- برکه و...)
وجود آب در یک سیاره بستگی به نزدیک بودنش به خورشید داره.
رنک و شکل اتمسفر یک سیاره بستگی به ترکیبات سازنده اتمسفر داره.
اکثر سیارات فقط یک اقلیم دارن. (برفی، بهاری، طوفان شن، بارانی و..)، اما بعضی از سیارات هم یکسری تفاوتها در نقاط مختلفشون دارن.
سیارات گازی (مثل مشتری) وجود ندارن و بازیکن میتونه در همه سیارات فرود بیاد.
بعضی سیارات حلقه دورشون دارن (مثل زحل)
امکان وجود سیاراتی که کاملا از آب، و یا خاک تشکیل شده باشن، هست.
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، سیارات عجیب تر و خطرناک تر میشن.
منابع در سیارات:
سیارات زیادی در بازی خشک و بی روح هستن ولی باز هم منابع با ارزش زیادی در این سیارات قابل کشف خواهد بود.
المنتهای مختلفی قابل ترکیب هستن و میشه به وسیله این ترکیبات سفینه و لباس و اسلحه چندکاره خود رو آپگرید کرد.
هر المنت و یا ترکیب رو میشه در ایستگاه های سیارات و یا در فضا فروخت.
سازه ها در سیارات:
در سیارات مختلف میشه ساختمانهای مختلفی رو کشف کرد.
در بعضی مناطق ساختمانهای شبیه به هم و گروهی رو میشه کشف کرد اما هیچ شهر و یا منطقه ای که در اون موجودی ساکن باشه وجود نداره.
گیاهان:
همه گیاهان بصورت Procedural ساخته شدن.
بعضی گیاهان گوشت خوار هستن.
انواع مختلفی از گیاه در بازی وجود دارن (چمن، بوته، درخت و..)
با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، گیاهان عجیب تر میشن.
مبارزه و تیراندازی:
وسیله چندکاره رو میشه برای تیراندازی هم استفاده کرد.
آپگریدهای مختلفی رو میشه روی این وسیله اعمال کرد.
این وسیله هم بصورت Procedural ساخته میشه.
هدف بازی:
هدف کلی بازی رسیدن به مرکز کهکشان هست اما هیچ اجباری در این کار وجود نداره.
با رسیدن به مرکز کهکشان، اتفاقاتی میفته که بازیکن ممکنه دوست داشته باشه بازی رو ادامه بده اما در عین حال میتونه یک نقطه پایانی هم محسوب بشه.
در هر منظومه یک اتفاق مهم قابل رخ دادن هست اما بسته به زمانی که بازیکن در اون منظومه میمونه و کارایی که انجام میده ممکنه رخ بده یا نه.
ذخیره سازی بازی:
بازی دارای Save game نیست و در هر لحظه بطور اتوماتیک ذخیره میشه.
ماموران کهکشان:
یکی از گروه های مقابل بازیکن، ماموران یا Sentinel ها هستن.
Sentinel ها یک نژاد از رباتهای خود همانند ساز هستن که ماموریت دارن تا از سیارات در مقابل خطرات جلوگیری کنن.
Sentinel ها در صورتی که بازیکن توازن یک سیاره رو با کشتن موجودات و یا خراب کردن سطح سیاره از بین ببره، به بازیکن حمله میکنن.
از بین بردن crystal ها مشکل ایجاد نمیکنه و Sentinel ها به بازیکن حمله نمیکنن. در پایین میتونید یک crystal رو ببینید.
انواع سفینه فضایی:
Fighter
Trader
Explorer
در هر لحظه ای میشه سفینه فضایی رو تغییر داد.
سفینه های فضایی اندازه مشخصی دارن و خیلی بزرگ نیستن.
Fighter ها سبک و سریع هستن.
Trader ها بزرگتر هستن و با سرعت کمتر. اما قدرت تیر بالاتری دارن.
Explorers ها دارای قدرت پرش بین منظومه ای بالاتری هستن.
بخش کنترل سفینه ها دارای 5 صفحه هست که هر کدوم اطلاعاتی درباره سفینه و فضای اطراف میده.
صدا گذاری و موزیک:
موزیکهای بازی توسط گروه 65daysofstatic ساخته شده اند.
صدای موجودات مختلف هم بصورت Procedural و با توجه به اندازه، شکل و ظاهر اون موجود ساخته شده.
بعضی از محیطها دارای Ambient sound هستن که بصورت Procedural و با استفاده از تکه های مختلف موزیکهای بازی ساخته شدن.
انواع ستاره در بازی:
بازی دارای چندین و چند نوع ستاره هست که بعضی از اونها کاملا غیر واقعی و تخیلی هستن.
نوع ستاره تاثیر مهمی بر شکل ساخت سیارات اطرافش داره.
یک کهکشان؟ یا یک کیهان؟
همه بازیکنان در یک کهکشان شبیه به هم شروع به بازی میکنن. اما بازی دارای چندین و چند کهکشان هست.
مجموع این کهکشانها یک کیهان کامل رو تشکیل میده.
وسایل:
بازیکن دارای چند وسیله هست. وسیله چند کاره برای اسکن و استخراج منابع و مبارزه بکار میره.
کوله پشتی که دارای فضای محدودی هست.
چراغ قوه برای استفاده در محیطهای تاریک و شب.
در طول بازی بازیکن میتونه یک جت پک پیدا کنه و با اون از سطح زمین پرش هایی رو برای رسیدن به سطوح بالاتر انجام بده. این وسیله هم قابل آپگرید کردن هست.
تاریخ انتشار بازی:
No Man's Sky در ماه ژوئن سال 2016 منتشر میشه.
پلتفرم ها:
این بازی برای PS4 و PC بطور همزمان عرضه خواهد شد. هنوز خبری از انتشار بازی بر روی XBOX نیست.
----------------------------------------------------
اگر سوالی داشتید بپرسید سعی میکنم جواب بدم.