امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آینده‌ای در گذشته| تحلیل نمایش Horizon: Zero Dawn در E3 2015
#1
[تصویر:  1jsivc43u3c5.jpg]

" بشر، آینده بشر است " –  گاسپار مونژ


جهانی وسیع، همراه با چشم‌اندازهایی زیبا، که هر کجای آن داستانی برای خود دارد؛ داستان‌هایی پر پیچ‌و‌خم که ممکن است اتفاقِ پایانی در صفحه‌ی آخر آنها به انتخاب‌هایمان بستگی داشته باشد؛ داستان‌هایی که بعضی وقت‌ها پایان خوشی دارند و برخی اوقات به جنگ و خون‌ریزی منجر می‌شوند،جنگ‌هایی با موجوداتِ از همه رنگ‌و‌نوع که در هر کجای این سرزمین منتظرمان هستند؛ اما، شاید گاهی بخواهیم همه چیز را فراموش کنیم و از بالای صخره‌ای به تماشای منظره‌ای بنشینیم، و شاید بخواهیم به گشت‌و‌گذار در این جهان وسیع بپردازیم تا با اسرار آن بیشتر آشنا شویم. ممکن است دوست داشته باشیم مزه‌ی آزادبودن در دنیایی وسیع را بچشیم و حتی ممکن است دوست داشته باشیم داستان خود را آن‌طور که می‌خواهیم رقم بزنیم.
کجا می‌توانیم همه‌ی این موارد را با هم داشته باشیم؟
یکی از بهترین جواب‌ها در این عبارت نهفته است؛ " یک عنوان نقش‌آفرینی ناب "
بسیاری از عناوین نقش‌آفرینی همواره از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای در دنیای بازی‌ها برخوردار بوده‌اند و خاطراتی به‌یادماندنی از خود در اذهان دوستداران بازی بر جای گذاشته‌اند؛ خاطراتی از داستانی عمیق و جهانی وسیع و زیبا. حال، این‌بار در مراسم  E3 2015 عنوانی معرفی شد که می‌خواهد ما را بار دیگر نقش‌آفرین جهان خود کند و قهرمان داستان خود سازد؛ عنوانی با نام Horizon: Zero Down  . . .
[تصویر:  ywejbaeed4oj.jpg]

در ابتدای نمایش، موسیقی گوش‌نوازی خودنمایی می‌کند که انگار در ورای این موسیقی، افسوس و غمی پنهان وجود دارد؛ همراه با این نوای دلنشین، شخصیت اصلی( Aloy ) در اوایل نمایش باز‌گوی وقایعی می‌باشد که بر سر جهان آمده است؛ جهانی که روزهای سیاهی را گذرانده و پس از آن دوباره متولد شده است، ولی هنوز آثاری از آن روزهای سیاه باقی مانده‌اند. Aloy داستانی را از روزگاران کهن برایمان تعریف می‌کند، روزگاری که انگار آنقدر از روی آن گذشته که کسی چیز زیادی از آن ایام به یاد ندارد، روزگاری که انسان بر زمین حکمرانی می‌کرد و فخر می‌فروخت؛ روزهایی که شهرهایی زیبا بهمراه آسمانخراش‌هایی اوج گرفته تا ستارگان، همه جا را پوشانده بودند؛ ولی، تاریکی فرا می‌‌رسد و تمامی آثار قدرت انسان‌ها را در خود فرو می‌برد؛ حال تمامی شهرهای زیبا به آرامگاه انسان‌ها بدل شده‌اند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ خشم طبیعت قدرت انسان‌ها را در هم شکسته است و یا ... ؟
یکی از نکات و سوالات مهم در نمایش Horizon، علت نابودی آثار قدرت انسان‌ها است که می‌تواند موضوعی مهم در روند داستانی این عنوان باشد و در واقع این موضوع می‌تواند دلیل تغییر شکل یافتن زمین را نمایان سازد.
 پس از تاریکی عصر انسان پیشرفته، دوباره مادر طبیعت قدرت را در دست می‌گیرد و جهان را آنگونه که می‌خواهد شکل می‌دهد. انسان‌های عصر جدید در قبیله‌هایی دور هم جمع می‌شوند؛ بعضی از این قبایل ضعیف هستند و بعضی از قدرت و امکانات بیشتری برخوردارند اما همه در تلاشند تا زندگی را از نو بسازند. قبیله Aloy جزو اولین نفراتی بوده‌اند که در این سرزمین گرد هم آمده‌اند و پیشرو در شکار، تیراندازی و مهارت های دیگر هستند.

[تصویر:  6752i9p6d516.jpg]

اما طبیعتِ دوباره جان گرفته هنوز آثاری را از دوران کهن و فناوری پیشرفته در خود دارد، میراثی خطرناک به نام ماشین‌های مکانیکی؛ ربات‌هایی که به نظر می‌آید باقی مانده از عصر انسان‌های مدرن و یا مهمان تازه‌وارد زمین باشند. حال تعادلی عجیب بین ماشین‌ها و انسان‌ها در این سرزمین برقرار است که  ممکن است این تعادل نتواند بیش از این  پابرجا بماند . . . نکات جالب و قابل توجهی در داستانی که Aloy  بازگو می‌کند، وجود دارد. یکی از نکات کلیدی به حضور ماشین‌ها یا ربات‌های پیشرفته باز‌می‌گردد. حضور این ماشین‌های مکانیکی ایده‌ی جالبی است و البته سوالات و نکاتی را هم به دنبال دارد؛ شاید یکی از مهمترین سوالات این باشد که، آنها از کجا آمده‌اند؟ یا، انرژی آنها از کجا تأمین می‌شود؟ آیا جای حیوانات زنده را در بازی گرفته‌اند و یا جانوران بیشمار دیگری نیز وجود دارند؟ و البته سوال مهم‌تر می‌تواند این باشد که، این ماشین‌های عجیب و غریب چه نقشی در روند کلی داستان ایفا خواهند کرد؟ علاوه بر این، رویارویی ربات‌ها و انسان‌ها در جهان پسامدرنِ(!) بازی و تعامل قبایل با هم می‌تواند از نکات چالش‌برانگیز این عنوان باشد.
اما شاید اصلی‌ترین سوال،  در مورد " عامل شر" و " سرنوشت انسان‌ها " باشد؛ آیا دشمنان رباتی عامل شر در بازی خواهند بود و یا در پس این ربات‌ها عاملی تأثیرگذارتر وجود خواهد داشت؟ و اینکه، چه بلایی سر انسان‌های پیشرفته آمده است؟ آیا نابود شده‌اند و یا ممکن است ... ؟ در بخشی از نمایش Aloy می‌گوید: " داستان‌ها به ما در مورد اتفاقی که برای انسان‌های پیشرفته افتاده است و همچنین دلیل حکمرانی ربات‌ها بر روی زمین، چیزی نمی‌گویند؛ اما آنها به ما هشدار می‌دهند که تعادل ما و این ربات‌ها دیگر بیش از این ادامه پیدا نخواهد کرد "  شاید محور اصلی داستان بازی در همین جملات نهفته باشد.
تمامی نکات و سوالات مطرح شده نشان از یک چیز دارد؛ پتانسیل بالای یک داستان. بله؛ داستان Horizon در صورتی که بتواند از ظرفیت‌های خود نهایت استفاده را ببرد، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک داستان جذاب، گیرا و درگیرگننده را دارد.

[تصویر:  1f5ep9aio3u5.jpg]

در کنار موسیقی زیبا و داستانی که Aloy تعریف می‌کند، جلوه‌ای از یک سرزمین زیبا نیز خودنمایی می‌کند. همیشه در عناوین نقش‌آفرینی، وجود یک دنیای جذاب از کلیدی‌ترین نکات است؛ بازی کننده دوست دارد جهانی که در آن قدم می‌زند هم زیبا باشد و هم انگیزه ماجراجویی را به او بدهد، که اگر چنین باشد ساعت‌ها گردش در دنیای بازی نیز او را خسته نخواهد کرد. آنطور که به نظر می‌آید Horizon نیز می‌خواهد ما را به ماجراجویی در یک چنین سرزمینی ببرد. سرزمینی که پس از عصر انسان‌های پیشرفته، قلمرو طبیعت شده و جای‌جای آن مناظر طبیعیِ زیبایی دارد. رقص نور و رنگ در این سرزمین غوغا می‌کند؛ حتی ساختمان‌ها و آسمانخراش‌ها نیز منزلگاه درختان و آبشار‌ها گشته‌اند و نمایی زیبا را خلق کرده‌اند. رودها و دریاچه‌هایی پر از ماهی، جنگل‌های انبوه، کوه‌های پوشیده از برف و آسمانی که هنوز پرواز پرندگان در آن دیده می‌شود، از دیگر جلوه‌های طبیعت Horizon  هستند؛ اما مهمان‌های جدید طبیعت جلوه‌ای دیگر به آن داده‌اند؛ ربات‌ها؛ ربات‌هایی که انگار حکمران جدید طبیعت این سرزمین می‌باشند.

[تصویر:  yfx1jidoyz2k.jpg]

هر کدام از این ربات‌ها طراحی خاصی دارند؛ انگار آنها گله‌هایی از حیوانات و دایناسورها در انواع و اندازه‌های مختلف، اما به‌صورت مکانیکی هستند. از ربات‌های کوچکی به نام Watcher که به نظر می‌آید نقش دوربین‌های مراقب را بازی می‌کنند تا ربات‌های غول‌پیکر و حتی پرنده، از انواع این ماشین‌ها می‌باشند؛ درواقع در نمایش بازی نمایی از یک پارک ژوراسیک مکانیکی نشان داده شد! احتمال می‌دهم علاوه بر آنهایی که  در دشت‌ها و جنگل‌ها پراکنده‌اند و آنهایی که پرواز می‌کنند، انواعی از این موجودات مکانیکی، در آب‌های بازی( رودها، دریاچه‌ها و دریاها) نیز پراکنده باشند.
تنوع رفتاری آنها نیز بسیار جالب است. برخی کند و برخی سریع هستند. بعضی از آنها مانند گله‌ای گوزنِ در حال چرا به نظر می‌رسند که با کوچکترین صدایی آماده‌ی فرار هستند و بعضی به مانند دایناسورهای گوشتخوار، به این راحتی‌ها پا پس نمی‌کشند و آماده‌ی مبارزه هستند. اما، علت وجود این ربات‌ها و تعامل آنها با انسان‌ها، به نظر می‌آید که نقش اساسی در روند داستان داشته باشد.

[تصویر:  5dj75sqksu2q.jpg]

علاوه بر تعامل، تقابل و مبارزه با این ماشین‌های مکانیکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در بازی خواهد بود. Aloy با کمان ( که به نظر می‌آید سلاح اصلی او در بازی باشد) و نیزه‌ی خود و به احتمال زیاد، سلاح‌هایی دیگر، به مبارزه با این موجودات خواهد پرداخت که این مبارزه می‌تواند برای دفع خطر و یا شکار ربات‌ها برای استفاده از اجزای بدن آنها باشد.
کمان Aloy یکی از سلاح‌های قابل توجه و جالب بازی است. این کمان هم از لحاظ تیرهای متنوعی که دارد و هم از لحاظ شکل ظاهری از طراحی جالبی برخوردار است. بدون شک توانایی‌هایِ تیرهایِ کمان Aloy جذابیت و تنوع خاصی به درگیری و مبارزه در بازی خواهند بخشید. نمونه‌ای از این قابلیت‌ها در نمایش پخش شده در E3 نشان داده شد که از جمله آن می‌توان به Armor Piercing Arrow ، Electrical Arrow ، Tie Down Rope ، Explosive Arrow  و ... اشاره کرد که استفاده از هر کدام، تجربه‌ای جذاب و متفاوت خواهد بود. علاوه بر سلاح‌های مختلف، قابلیت‌هایی مانند پنهان‌ شدن در میان بوته‌ها برای تیراندازی غافلگیرانه و همچنین مکانیزم‌هایی مانند جاخالی دادن، نشانه گیری در حالت آهسته‌ی دوربین و حتی تیراندازی در حالت سرخوردن نیز در بازی قرار داده شده‌ است تا تنوعی هر چه بیشتر در مبارزات بازی ایجاد شود. بعنوان نمونه‌ای شاخص در این تنوع، می‌توان به لحظه‌ای از نمایش بازی اشاره کرد که Aloy تیری را به بدنه ربات غول‌پیکر که به نظر می‌آید نوعی سلاح باشد ، می‌زند و با این عمل آن قسمت سلاح مانند( Disc Launcher ) به زمین می‌افتد و Aloy‌ با برداشتن و استفاده از آن به ربات شلیک می‌کند؛ همین مثال و البته نکات دیگری که اشاره شد، نوید مبارزاتی مهیج را در Horizon می‌دهد و به نظر می‌آید Guerrilla Games معجونی از درگیری‌های جذاب و چالش‌برانگیز برای بازی‌کنندگان فراهم کرده تا آنها هر چه بیشتر از رویارویی و مبارزه با دشمنان بازی لذت ببرند.

[تصویر:  6bidpsa33x1e.jpg]

اما نکته جالب دیگری که در نمایش Horizon‌ خودنمایی می‌کند، مونولوگ‌ها و جملاتی هستند که Aloy در جریان شکار هیولاهای آهنی به کار می‌برد، که به نظر می‌آید در خود بازی نیز ما شاهد چنین جملاتی باشیم. از جمله این مونولوگ‌ها می‌توان به  " Sorry Little one " که Aloy پس از شکار یک Watcher‌ به کار برد و همین طور جمله " Perfect Day For Hunt " اشاره کرد.  این‌گونه صحبت‌های بسیار کوتاه شاید در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسند، ولی همین جملات کوتاه در همزادپنداری بازی‌کننده با شخصیت بازی و همین‌طور در باورپذیری محیط و اتفاقاتِ جریان بازی بسیار مؤثرند. لحن جملات Aloy نیز در شرایط مختلف، متفاوت است؛ برخی اوقات این جملات به آرامی ادا می‌شوند و بعضی وقت‌ها با شتاب، و به نظر می‌رسد بسته به شرایط و موقعیت‌های مختلف تنوع قابل توجهی دارند؛ در این زمینه، می‌توان به موقعیتی اشاره کرد که Aloy در حال فرار از دست روباتی غول‌پیکر است و در همین حال به طنز می‌گوید: " Whoa, someone's Angry   "

[تصویر:  mon3u5k5c70l.jpg]

اما چرا  Aloy‌؟ این سوالی است که ممکن است برای بعضی مطرح باشد.
Aloy یک دختر است، اما نه دختری که تنها چهره‌ای جذاب و صدایی آهنگین داشته باشد؛ سرسختی از چهره او می‌بارد و اعتماد ‌به‌ نفس در جملات او موج می‌زند؛ می‌تواند جنگجویی چابک و بی‌رحم باشد و در عین حال احساسات را نیز به زیبایی منتقل کند؛ پس او پتانسیل آن را دارد که نقش اولی شایسته برای بازی باشد و Horizon به وجود او افتخار کند؛ اما حضور Aloy و طراحی آن تنها یکی از جنبه‌های قابل توجه بازی است؛ موسیقی دلنشین، طبیعتی نقاشی‌شده با رنگ‌هایی جذاب، مبارزاتی مهیج و ... همه و همه می‌توانند از دیگر نقاط قوت این عنوان باشند.
Horizon استعداد خود را نشان داده و اگر بتواند نمایش جذاب خود را تا هنگام عرضه بازی تداوم بخشد و در آن هنگام ، بازي در خور توجه و زیبایی ارائه دهد، می‌تواند به برگ برنده‌ای در دستان Guerrilla Games تبدیل شود و جایگاهی جدید در بین بزرگان عرصه بازی‌های نقش‌آفرینی برای خود دست‌‌و‌‌پا کند.


با تشکر از دوستانی که مقاله را مطالعه کردند.
در مورد اطلاعات بازی ترجیح دادم این موارد رو در پایان مقاله قرار بدم.

اطلاعات جانبی بازی:
نام         :   Horizon Zero Dawn
سازنده   :  Guerrilla Games( سازنده‌ی سری Killzone )
ناشر      :  Sony Computer Entertainment
کارگردان :  Mathijs de Jonge
نویسنده : John Gonzalez
پلتفرم    : PlayStation 4
تاریخ انتشار : 2016
سبک    : Action role-playing game
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#2
سلام و خسته نباشید خدمت سجاد عزیز
تحلیل بسیار عالی و خوبی بود و به صورت دقیق به نمایش صورت گرفته از این بازی پرداختی.
جمله بندیت خوب بود و جملات نگارشی تا جایی که من اطلاع دارم به خوبی به کار رفته بود.
عکس هایی که استفاده کردی بسیار عالیه و به خوبی هر قسمت رو توضیح میده.
فقط یک سری مشکلات وجود داشت که این رو هم به حساب این میزارم که مقاله رو از Word به انجمن کپی کردی.
یکی از این مشکلات نبودن فاصله بین کلمات هست که به تعداد زیاد در جمله ها مشاهده میشه.
زیر عکسی که از شخصیت بازی قرار دادی در خط دوم دوباره از کلمه ی "است" استفاده کردی.
در آخر هم بهتر بود که اطلاعات جانبی بازی را به اول مقاله قرار می دادی.
در کل مقاله و یا بهتر بگم تحلیل بسیار عالی بود و اطلاعات بسیار خوبی از بازی رونمایی کردی.
همیشه موفق باشی.
[تصویر:  bazb_thevideogamegallery_29143_1200x1697.jpg]
پاسخ
#3
سجاد جان دست درد نکنه خیلی خوب بود و خیلی لذت بردم.
به نظر من که Horizon بهترین IP معرفی شده در E3 امسال بود و کاملا پتانسیل این رو داره که تبدیل به یک بازی فوق العاده باشه. راستش با همون تریلر معرفی هم میشه مطمئن بود که میشه. تریلر معرفیش واقعا آدم رو پای خودش میخکوب میکنه.
اواخر مقاله اشاره کردی که شخصیت اصلی از جملاتی در خطاب به این ماشین های مکانیکی استفاده میکنه که انگار اونا حس دارن و خلاصه این جملات به نوعی محبت امیز هستن. به نظر من این مسئله به خاطر این هست که این انسان های کنونی در جهان بازی به این دستگاه ها به چشم یک سری هیولای بیگانه در دنیای خودشون نگاه نمیکنن، بلکه اون ها رو بخشی از این دنیا میدونن و در واقع دنیا بدون این هیولا های ماشینی براشون عجیب میشه، به خاطر این که وقتی که این افراد به این جهان پا گذاشتن و یا بهتر بگم خیلی قبل از این که اونا به این جهان پا بزارن این ماشین ها داشتن توی طبیعت برای خودشون میگشن و بر جهان حکمرانی میکردن.
بازی تا الان کلی راز برامون باقی گذاشته که تا زمانی که سازنگان اطلاعات جدیدی منتشر نکنن و یا خود بازی منتشر نشه مشخص نمیشن. برای مثال میشه به همین ربات ها اشاره کرد. چرا این موجودات هستن و یا انرژیشون رو از کجا تامین میکنن. این که دقیقا چه چیزی 1000 سال پیش باعث از بین رفتن انسان های پیشرفته شد و یا این که چرا همه انسان ها از بین نرفتن و عده ای باقی موندن، عده ای که هم اکنون به شکل قبیله دارن زندگی میکنن. داستان بازی واقعا پتانسیل این رو داره که جالب و سرگرم کننده باشه.

[تصویر:  ywejbaeed4oj.jpg]
از محیط شمالی و کوهستانی بازی (کانادایی) خیلی خوشم میاد و به نظرم جالبه. D:

توی تریلر معرفی بازی Aloy میگه که داستان های قدیمی بهشون هشدار میدن که این تعادل به وجود اومده بین انسان ها و ماشین ها نمیتونه ادامه داشته باشه. بعد میگه یه طوفان در راهه، اما خب اون کاملا آماده هست. خیلی جالبه. به نظر شما ها منظورش از طوفان چی بوده؟
این تعادل که مشخصا توی بازی از بین میره و یا حداقل به معرض خطر میافته.
تا این جا که بازی کلا راز و معما جلومون گذاشته. به شدت منتظر منتشر شدن اطلاعات جدید از Horizon هستم.
[font=tahoma]باتشکری دوباره از سجاد. D:[/font]
پاسخ
#4
(06-25-2015, 08:40 PM)مجید نصر نوشته است: سلام و خسته نباشید خدمت سجاد عزیز
تحلیل بسیار عالی و خوبی بود و به صورت دقیق به نمایش صورت گرفته از این بازی پرداختی.
جمله بندیت خوب بود و جملات نگارشی تا جایی که من اطلاع دارم به خوبی به کار رفته بود.
عکس هایی که استفاده کردی بسیار عالیه و به خوبی هر قسمت رو توضیح میده.
فقط یک سری مشکلات وجود داشت که این رو هم به حساب این میزارم که مقاله رو از Word به انجمن کپی کردی.
یکی از این مشکلات نبودن فاصله بین کلمات هست که به تعداد زیاد در جمله ها مشاهده میشه.
زیر عکسی که از شخصیت بازی قرار دادی در خط دوم دوباره از کلمه ی "است" استفاده کردی.
در آخر هم بهتر بود که اطلاعات جانبی بازی را به اول مقاله قرار می دادی.
در کل مقاله و یا بهتر بگم تحلیل بسیار عالی بود و اطلاعات بسیار خوبی از بازی رونمایی کردی.
همیشه موفق باشی.
‌ممنون مجید جان
آره کپی از Word دردسر داره و بعضی جاها آدم چند تا غلط از دستش در میره، سعی کردم این موارد کمتر باشه نسبت به قبل
اون فاصله‌ها که گفتی، بعضی جاها از نیم‌فاصله استفاده کردم و برا همین  کلمات نزدیک شدن، البته سعی کردم توی جاهای مورد نیاز استفاده کنم از نیم‌فاصله
اون تصویر اولی به نظرم نیازی به " است " نداشت ، چون قبلش یه ویرگول گذاشتم، اون تصویر یکی مونده به آخر هم از همون صحبت‌های Aloy هستش .
بازم از نظر لطفت ممنونم

ویرایش :
اون "است" رو که گفتی مجید جان دیدمش و درستش کردم، ممنون. چند بار مرور کردم مقاله رو ولی اون ندیدم، عجیبه! بعضی اوقات پیش میاد!
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#5
گذشته از نمایش بازی من هنوز نگرانم چرا که یک عنوان نقش افرینی اونم فقط با یک سلاح می تونه باعث حس یکنواختی تو بازی بشه  حتی اگر این سلاح 200 نوع تیر مختلف داشته چون نوع استفاده از همه یه جور می تونه به گیم پلی ضربه بزنه اما من واقعا نمایش بازی تحسین می کنم. جز این مشکل طبیعت بازی، مبارزات سریع و دشمنان شخصیت اصلی به خاطر تنوع خاصی که دارند باعث می شن که این عنوان خیلی به چشم بیاد و مطمئنا می تونه یه عنوان محبوب بین بازیکنان بشه. ممنون از آقا سجاد عزیز که مثل همیشه مقاله ای خوندنی تحویل ما دادن
[تصویر:  238bc43956c72bf464ad6f90c9ccaa6c.jpg]

پاسخ
#6
(06-25-2015, 09:28 PM)Blue Sun نوشته است: سجاد جان دست درد نکنه خیلی خوب بود و خیلی لذت بردم.
به نظر من که Horizon بهترین IP معرفی شده در E3 امسال بود و کاملا پتانسیل این رو داره که تبدیل به یک بازی فوق العاده باشه. راستش با همون تریلر معرفی هم میشه مطمئن بود که میشه. تریلر معرفیش واقعا آدم رو پای خودش میخکوب میکنه.
اواخر مقاله اشاره کردی که شخصیت اصلی از جملاتی در خطاب به این ماشین های مکانیکی استفاده میکنه که انگار اونا حس دارن و خلاصه این جملات به نوعی محبت امیز هستن. به نظر من این مسئله به خاطر این هست که این انسان های کنونی در جهان بازی به این دستگاه ها به چشم یک سری هیولای بیگانه در دنیای خودشون نگاه نمیکنن، بلکه اون ها رو بخشی از این دنیا میدونن و در واقع دنیا بدون این هیولا های ماشینی براشون عجیب میشه، به خاطر این که وقتی که این افراد به این جهان پا گذاشتن و یا بهتر بگم خیلی قبل از این که اونا به این جهان پا بزارن این ماشین ها داشتن توی طبیعت برای خودشون میگشن و بر جهان حکمرانی میکردن.
بازی تا الان کلی راز برامون باقی گذاشته که تا زمانی که سازنگان اطلاعات جدیدی منتشر نکنن و یا خود بازی منتشر نشه مشخص نمیشن. برای مثال میشه به همین ربات ها اشاره کرد. چرا این موجودات هستن و یا انرژیشون رو از کجا تامین میکنن. این که دقیقا چه چیزی 1000 سال پیش باعث از بین رفتن انسان های پیشرفته شد و یا این که چرا همه انسان ها از بین نرفتن و عده ای باقی موندن، عده ای که هم اکنون به شکل قبیله دارن زندگی میکنن. داستان بازی واقعا پتانسیل این رو داره که جالب و سرگرم کننده باشه.

[تصویر:  ywejbaeed4oj.jpg]
از محیط شمالی و کوهستانی بازی (کانادایی) خیلی خوشم میاد و به نظرم جالبه. D:

توی تریلر معرفی بازی Aloy میگه که داستان های قدیمی بهشون هشدار میدن که این تعادل به وجود اومده بین انسان ها و ماشین ها نمیتونه ادامه داشته باشه. بعد میگه یه طوفان در راهه، اما خب اون کاملا آماده هست. خیلی جالبه. به نظر شما ها منظورش از طوفان چی بوده؟
این تعادل که مشخصا توی بازی از بین میره و یا حداقل به معرض خطر میافته.
تا این جا که بازی کلا راز و معما جلومون گذاشته. به شدت منتظر منتشر شدن اطلاعات جدید از Horizon هستم.
[font=tahoma]باتشکری دوباره از سجاد. D:[/font]
 ابراهیم جان ممنون از نظر لطفت
کاملا حرفات درسته، من اومدم در مورد داستان احتمالیش بنویسم، کلی احتمال اومد به ذهنم، مثل اینکه آدمای پیشرفته نابود نشدن، یا ربات‌ها اصلا منشع زمینی ندارن، یا ممکنه این سرزمین یه جایی در اختیار انسان‌های پیشرفته باشه، یا هنوز انسان‌های مدرن قدیمی(!) وجود دارن و با این تمدن جدید برخورد میکنن و ...
اگه بخوام از این احتمالات بگم خودش یه مقاله میشه! منم اومدم فقط یه سوال نوشتم و باقی داستان رو سپردم یه خواننده تا خودش کنکاش کنه توی این احتمالات.
آره اون آخرش که پرنده مکانیکی رو نشون میده میگه طوفان در راهه، به نظرم همون معنی به هم خوردن این تعادل رو میده؛ مثل یه اتفاق یا محرکی هست که داستان از اونجا جدی
میشه. مثلا تو اسکایریم بازگشت اژدها و افسانه اون مثل همین طوفان بود.
اون کانادا رو هم خوب اومدی، شبیه قبیله‌های قدیمی هستن ولی کمان‌هاشون خیلی فرق داره! حتی تیر انفجاری و الکتریکی و ... هم دارن!
واقعا این بازی میتونه یه داستان عالی برا خودش بسازه، که امیدوارم موفق بشه، حیفه این پتانسیل به فعلی عالی تبدیل نشه.
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#7
(06-25-2015, 09:55 PM)unique نوشته است: گذشته از نمایش بازی من هنوز نگرانم چرا که یک عنوان نقش افرینی اونم فقط با یک سلاح می تونه باعث حس یکنواختی تو بازی بشه  حتی اگر این سلاح 200 نوع تیر مختلف داشته چون نوع استفاده از همه یه جور می تونه به گیم پلی ضربه بزنه اما من واقعا نمایش بازی تحسین می کنم. جز این مشکل طبیعت بازی، مبارزات سریع و دشمنان شخصیت اصلی به خاطر تنوع خاصی که دارند باعث می شن که این عنوان خیلی به چشم بیاد و مطمئنا می تونه یه عنوان محبوب بین بازیکنان بشه. ممنون از آقا سجاد عزیز که مثل همیشه مقاله ای خوندنی تحویل ما دادن

دوست عزیز تایید شده که سلاح های بازی به تیر و کمان ختم نمی شه.
پاسخ
#8
(06-26-2015, 12:12 AM)Jon Snow نوشته است: ممنون آقا سجاد!
مقالتون عالی بود!
 ممنون آقا سجاد!
نظر لطفته
اگه یه نظر کلی‌تری هم در مورد خود بازی یا مقاله می‌دادی عالی میشد، به همون کلید تشکر هم راضی بودیم ;)
در هر صورت متشکریم بابت مطالعه مقاله.
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#9
سجاد مقاله بنویسه ما نخونیم.
خب اول یک خســــــــــــــــــــــــــــــــته نباشید تپل بت می گم
خیلی عالــــــــــــــــــــــــــــــی بود
دستت درد نکنه
حالا بازی:
نتوستم نمایش بازی رو کامل ببینم ولی بخش هایی کوتاه و چند تا تصویر دیدم به نظر عالی میومد
اگر killzone رو بازی کرده باشید حال و هوای horizon هم برای آدم آشنا به نظر میاد
ببینیم بالاخره این بازی می خواد به کجا ها برسه
_______________________________________
عالی بود سجاد
پاسخ
#10
(06-26-2015, 12:41 AM)Last Warrior نوشته است:
(06-26-2015, 12:12 AM)Jon Snow نوشته است: ممنون آقا سجاد!
مقالتون عالی بود!
 ممنون آقا سجاد!
نظر لطفته
اگه یه نظر کلی‌تری هم در مورد خود بازی یا مقاله می‌دادی عالی میشد، به همون کلید تشکر هم راضی بودیم ;)
در هر صورت متشکریم بابت مطالعه مقاله.

خب اینم نظر: ;)
نمیدونم نظر بقیه هم این هست یا نه ولی وقتی تریلر بازی پخش شد و یه شهر پر شده از گیاه رو نشون داد فجیع یاد کرایسیس 3 افتادم!!!!!
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آب در کوزه و ما... | تحلیل داستان بازی Spec Ops The Line mohireza 0 2,584 08-05-2017, 05:00 PM
آخرین ارسال: mohireza
  از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh Hidden Shadow 1 2,629 01-15-2017, 12:31 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  جنگاورانی از جنس آینده|پیش نمایش بازی Call OF Duty:Infinite Warfare Hidden Shadow 8 4,853 10-28-2016, 09:24 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
  بازگشت گناهکارانِ بی‌گناه | پیش‌نمایش بازی Persona 5 BadBoyNeverDie 3 2,437 10-21-2016, 07:50 PM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati
  میراث‌دار ۲۹ سال خاطره… | پیش‌نمایش عنوان Final Fantasy XV saeed aghababaee 6 3,171 09-15-2016, 02:13 PM
آخرین ارسال: saeed aghababaee

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان