گفته می شود مایکروسافت قصد دارد هنگام فروش این کنسول در اواخر سال جاری، در نسخه نهایی ایکس باکس وان از ۱۲ گیگابایت رم DDR3 استفاده کند. شاید بتوان دلیل اصلی افزایش رم توسط مایکروسافت را این دانست که در نسخه های ویژه توسعه دهندگان تنها ۵ گیگابایت از کل ۸ گیگابایت رم دستگاه قابل دسترسی و استفاده بود. در مقام مقایسه، PS4 تقریبا ۷ گیگابایت از رم ۸ گیگبایتی خود را در اختیار کاربر می گذارد. شنیدن داستان اکتفای سونی به ۸ گیگا بایت رم هم خالی از لطف نیست:
ترجمه از نارنجی
منبع:
http://www.extremetech.com/gaming/161094...ts-release
نقلقول: این خود مساله مهمی بود که فرآیندهای اجرا شده توسط توسعه دهندگان در کجا اجرا می شوند. لذا ما شروع به جمع آوری بازخوردها کردیم، به آنها گوش دادیم و پس از آن سخت افزار را تغییر دادیم. از آنجایی که این کار مدت زیادی زمان برد، در حقیقت چیزی که اینجا می بینید تنها نتیجه رازداری بسیار بسیار خوب توسعه دهندگان است. به گونه ای که می توانم بگویم تمام شایعات پیشین توسط یک هکر متقلب پخش شد که حتی با ما هم در ارتباط نبود. بلکه سعی کرد برخی توسعه دهندگان را هک کرده و به اسناد سونی و مایکروسافت دست یابد.و این بسیار خوب است که آنها به این نتیجه رسیدند که باید ۴ گیگابایت را به ۸ گیگابایت ارتقاء دهند. در غیر این صورت، احتمالا امروز مقالات این چنینی در جهت عکس نوشته می شدند. البته یک راه حل دیگر محتمل برای مایکروسافت جهت کنار آمدن با مشکل محدودیت رم، بازنگری در اختصاص منابع سیستمی کنسول جدیدش است. به جای اینکه اجازه دهد سیستم عامل و فرآیندهای پس زمینه ۳ گیگابایت از رم را بخورند، مایکروسافت می تواند به صورت بالقوه این میزان را به ۱ تا ۱.۵ گیگابایت محدود کرده و ۶.۵ تا ۷ گیگابایت فضا را برای بازی ها آزاد کند. همچنین برخی شایعات دیگر به احتمال افزایش سرعت پردازنده مرکزی ایکس باکس وان اشاره می کنند. البته هنوز نمی توان درباره صحت این موضوع اعلام نظر کرد، اما این می تواند از سوی مایکروسافت کاملا پذیرفتنی باشد. متاسفانه این کار هم نمی تواند فواید زیادی برای کاربر داشته باشد، زیرا بخش زیادی از این افزایش سرعت بدون استفاده خواهد ماند، چون GPU ایکس باکس وان در عمل با برخی محدودیت های گرمایی دست به گریبان است. البته مایکروسافت در فرصت باقی مانده می تواند به تلاش خود بیافزاید تا فاصله میان این دو کنسول را تا حد ممکن کاهش دهد، اما باید مراقب باشد که کل پروژه را نابود نکند. اگرچه تیم توسعه ایکس باکس وان در حال جمع آوری بازخوردهای توسعه دهندگان بازی ساز درباره امکانات مورد نیاز جهت ارتقا این کنسول هستند.
ترجمه از نارنجی
منبع:
http://www.extremetech.com/gaming/161094...ts-release