09-13-2013, 05:05 PM
(آخرین ویرایش: 09-13-2013, 07:53 PM، توسط ALAN PAYNE.)
"کمی نوآوری!"
"ساختن قسمت چهارم از سری جنگاوری مدرن برای ما یک راه حل امن بود اما استعداد های مادر استراحت نیستند.ما عوض شدن نسل کنسول هارا بعنوان یک فرصت مناسب برای شروع یک فصل جدید درسری ندای وظیفه دیدیم.بنابراین ما درحال ساخت پسوند تجاری جدید,موتور جدید و ایده ها و تجربه ی جدید برای بازیبازها هستیم.ما نمیتوانیم صبرکنیم تاآنهارا با جامعه به اشتراک بگذاریم"
حرف هایی از mark rubin!
فرنچایز سالانه ی ندای وظیفه علاوه بر پرفروشترین بازی کامپیوتری,یکی از موفقترین و محبوب ترین سرگرمی های دنیاست و تنها چیزی که این سری را سرپا نگه داشته عنصر نوآوری آن است.این عنصر یکی از اصلی ترین راه ها برای موفقیت یک بازی است و اگر سازنده آن را حفظ کند مطمئنا درکار خود پیروز خواهد شد که برای مثال میتوان بازی the journey را نام برد که نامزد بهترین بازی سال هم شد! یا بازی minecraft که فروش فوق العاده ای کسب کرد.اما نسخه ی جدیدی از پرفروشترین فرنچایز در صنعت گیم(call of duty) در حال توسعه است وتا 2 ماه دیگر دردستان شماست.اما چیزی که خیلی ها(ازجمله من) را با توجه به نمایشهای این بازی ناراحت کرده نداشتن نوآوری دراین بازی است.شاید هم ما چیزی از نوآوری های این قسمت نمیدانیم.با این مقاله همراه شوید تا ببینیم سازنده های قسمت جدید چیز تازه ای وارد این سری کرده اند؟
......................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
"از جنگ جهانی دوم تا جنگ جهانی سوم"
همه چیز از ماه اکتبر 2003 شروع شد.زمانیکه قسمت اول این بازی توسط infinity ward برای pc منتشر شد و مورد توجه منتقدان و بازیبازها قرار گرفت.برای اولین بار میتوانستید یک بازی تیراندازی اول شخص با هوش مصنوعی فوق العاده و گرافیک زیبا درآنزمان ببینید.ماموریت ها و مراحل درست مانند جنگ جهانی طراحی شده بودند.این بازی یک انحصاری فوق العاده برای pc بازها بود.(البته بعد ها برروی xbl , psn قرار گرفت).اما دوسال گذشت و درسال 2005 قسمت دوم توسط سازنده ی قسمت قبل برای دو پلتفرم pc و xbox360 عرضه شد.داستان بازهم درباره ی جنگ جهانی دوم بود.این بارهم بازی موفق شد و نمرات درخشانی را ازآن خود کرد.سال بعد قسمت سوم عرضه شد و هنوزهم داستان جنگ جهانی ادامه دارد.اما سازنده ی بازی از infinity ward به trayarch تغییر پیدا کرده بود و یکی دیگر از چیزهای تعجب اور این بود که قسمت سوم برای pc عرضه نشد و فقط برای کنسول ها(xbox/x360/ps2/ps3/wii) منتشر شد و تعجب آور تر اینکه این قسمت آنقدر موفق ظاهر نشد تا اینکه درسال 2007(سال بعد) قسمت چهارم با پسوند جنگاوری مدرن(modern warfare) توسط سازنده ی اصلی این سری برای سه پلتفرم معمول و wii عرضه شد و یک تجربه ی ناب از ندای وظیفه ی مدرن را به ارمغان آورد.گرفیک فوق العاده بود وگیم پلی بسیار پیشرفت کرده بود که همین دلایل باعث شد این نسخه متای 94 را ازآن خود کند و به بهترین دراین سری تبدیل شود.قسمت بعدی با پسوند world at war دوباره به جنگ جهانی دوم بازگشت و توسط سازنده ی قسمت سوم ساخته و در سال 2008 عرضه شد.بازی موفقی بود اما بازهم به پای ساخته های infinity ward نمیرسید اما ازچیزهایی که این قسمت را جذابتر کرد zombie mode بود که ساعت ها بازیبازرا پای پلتفرمش مینشاند.سال 2009 فرارسید و حال نوبت سازنده ی اصلی است که قسمت دوم جنگاوری مدرن را عرضه کند.قسمت دوم با نوآوری بخش special ops عرضه شد و توانست متای 94 را کسب کند و مانند قسمت قبلیش بدرخشد.درسال 2010 همه منتظر عرضه world at war2 بودند که تری ارک پسوند blackops را معرفی کرد که وقایع جنگ سرد را روایت میکرد و توانست با داستان عالی و گیم پلی متنوع برای اولین بار رقیبی برای بازیهای ساخته شده توسط (اینفینیتی وارد) باشد.درسال 2011 شرکت ea(یکی از رقیبان اصلی اکتیویژن با داشتن دو عنوان medal of honor و battlefield) از تکنولوژی جدید استدیو دایس(موتور frostbite2) و قسمت سوم عنوان بتلفیلد رونمایی کرد و بانمایشی فوق العاده سری cod را به مبارزه دعوت کرد.اما از آن طرف اوضاع اینفینیتی وارد خوب نبود.این استدیو برسر درگیرهایی که با ناشر خود(اکتیویژن)داشتند به هم ریخته بود و موسس های این استدیو وکارگردان قسمت های قبلی از این استدیو رفتند و به ea پیوستند که کاربرای اعضای باقیمانده ی این استدیو سخت شدوبه همین منظور اکتیویژن یک استدیوی تازه تاسیس بنام sledgehammer games را به کمک انها فرستاد.سرانجام این قسمت هم بانام جنگاوری مدرن3 عرضه شد و بااینکه نوآوری خاصی نداشت و نتوانست درحد دوقسمت قبلی mw ظاهر شود اما توانست بتلفیلد3 را در فروش و متا شکست دهد.اما همین پارسال بود که قسمت دوم عنوان موفق black ops توسط تری آرک عرضه شد و بدلیل تغییرات زیاد برای طرفداران این سری زیاد جالب نبود.پس از عرضه black ops2 همه منتظر قسمت بعدی از اینفینیتی وارد بودند و شایعه هایی میشد که قسمت بعدی بانام جنگاوری مدرن4 دردست ساخت است اما شایعه هایی هم بود که قسمت بعدی این بازی دارای پسوند ghosts است.سرانجام در 29 اوریل 2013 درصفحه ی رسمی سایت cod یک عکس تار(مانند یک پازل) پدید امد و هر چه تعداد بازدید ازاین سایت بیشتر میشد پازل هم کامل تر میشد که سرانجام روز بعد عکس یک جمجمه درسایت بود که دران عکس نوشته شده بود(ارواح حقیقت دارند-Ghosts are real) و اولین تیزر این بازی منتشر شد و گفته شد که اولین نمایش گیم پلی این بازی درکنفرانس معرفی کنسول بعدی مایکروسافت(xbox one) است.باتوجه به نمایش خیره کننده ی بتلفیلد4 همه منتظر یک جواب برای ea در کنفرانس مایکروسافت بودند اما آن نمایش انچنان خوب نبود و تنها به بخش های گرافیکی بازی مربوط میشد که درآن زمینه هم به پای بتلفیلد4 نمیرسید.اما همه ی امیدها به E3 2013 و نمایش مفصل در کنفرانس مایکروسافت بودند که دوروز قبل از این نمایشگاه دو تریلر ازاین بازی پخش شد که انچنان جذاب نبود و در e3 حضوری نداشت.درکل نمایش های ارواح تا الان امیدوارکننده نبوده اما هنوز به اینفینیتی وارد امید هست!
دانلود اولین تیزر Call Of Duty:Ghostsدانلود اولین تریلر Call Of Duty:Ghosts در کنفرانس معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت
دانلود تریلر گیم پلی این بازی بنام Into The Deep
دانلود تریلر گیم پلی این بازی بنام Combat Dog
دانلود سومین تریلر گیم پلی
دانلود اخرین تریلر گیم پلی این بازی
....................................................................................................................................
آره BF مارو دیدی بنداز سروپایین / چون ما 10 سال سرپاییم(2003-2013)!!!
...................................................................................................................................
"شناسنامه"
نام:Call Of Duty Ghosts
سبک:تیراندازی اول شخص
مود(ها):تک نفره-چند نفره
سازنده:Infinity Ward - Neversoft - Ravensoft - Trayarch
ناشر:Activision
نویسنده:Stephen Gaghan
انجین:IW Engine
پلتفرم:P:PC / XBOX360 / XBOX ONE / PS3 / PS4 / WIIU
تاریخ انتشار:5 نوامبر 2013 (14 آبانماه 1392)
باکس آرت:
....................................................................................................................................
"آمریکای قهرمان!"
"قدرت همیشه دست مابود نه دیگران! ماهمه بایکدیگر هستیم.ما ارواح هستیم,مبارزه برای چیزی است که نمیتواند کشته شود" جملاتی که توسط یکی از سربازان ارواح درتریلر گفته میشد.
یکی ازبرتری هایی که سری ندای وظیفه نسبت به بتلفیلد دارد داستان و روایت عالی آن است و همینطور شخصیت پردازی که درسری جنگاوری مدرن و عملیات سری به اوج خود رسید به گونه ای که بازیباز با تک تک شخصیت ها از جمله پرایس و مک تاویش و وودز ارتباط برقرار خواهد کرد و پابه پای آنها داستان را ادامه خواهد داد.اما اکتیویژن این خصوصیت را درک کرده و حال باعرضه ی قسمت جدید(ارواح) میخواهد ضربه ای محکم به رقیب خود بزند.به گفته ی سازندگان داستان و روایت آن در این قسمت بسیار پیشرفت کرده است.داستان از این قرار است که درسال 2013 فاجعه ای رخ میدهد که همه چیز درجهان را به هم میریزد بگونه ای که برج های بزرگ آمریکا را تبدیل به روستاهای مخروبه میکند.بطورخلاصه آمریکا قدرت خودرا ازدست میدهد و دیگر ابرقدرت نخواهد بود!.اما داستان ارواح 10سال بعدرا روایت خواهد کرد.درسال 2023 کشورهای آمریکای جنوبی که حال توسط منابعشان یک ابرقدرت هستند به یک تهدید برای ادامه ی زندگی آمریکای باقیمانده تبدیل شده اند و برای ازبین بردن این سرزمین مخروبه تلاش کردند(که به گفته ی سازندگان کشور ونزوءلا اصلی ترین دشمن آمریکا دراین بازی است!).اما گروهی از بازماندگان نیروهای ویژه ی ارتش آمریکا گردهم آمدند و یک گروه متخصص بانام (ارواح)را تشکیل دادند تا درمقابل هرگونه تهدید برباقیمانده ی آمریکا بایستند و ازخاکشان محافظت کنند...! داستان یک ماجرای حماسی اصیل را روایت میکند که مطمئنا درپیشبرد آن بسیار ازصحنه های حماسی و دراماتیک استفاده شده است.اما این سری همیشه دارای شخصیت های قابل بازی دوست داشتنی و محبوبی بوده است.در ارواح داستان حول دوبرادر روایت میشود که به گفته ی سازندگان یکی ازآنها قابل بازی خواهد بود.تاکنون هیچ اطلاعاتی ازشخصیت ها منتشر نشده و تنها چیزهایی که میدانیم اطلاعات فوق است.اما اگر نگران داستان وروایت آن هستید بدانید که نویسنده ی این قسمت stephen gaghan است و کسی که وظیفه ی روایت و شخصیت پردازی این داستان را دارد اینفینیتی وارد است که دراین قسمت بسیار چیره دست است.نحوه ی روایت سری ندای وظیفه بگونه ای است که 90 درصد درخود گیم پلی و 10 درصد در قالب فیلمهای کوتاه اول هرمرحله پیش میرود اما باوجود این محدودیت ها آنقدر عالی پرداخته میشود که بازیباز با داستان و شخصیت ها خو میگیرد.اما در قسمت دوم black ops فیلمها کمی طولانی شدند و روایت داستان به این کات سین ها وابسته شد که اینفینیتی وارد دراین باره میگوید:"این بازی هنوز هم عنوانی دردنباله ی call of duty است و از آن نباید انتظار فیلمها و کات سین های بلند و طولانی را داشت و ما قطعا راه black ops 2 را پیش نخواهیم گرفت".یعنی روایت داستان بازهم به سری جنگاوری مدرن برخواهد گشت که این یک خبر امیدوار کننده است.
.....................................................................................................................................
همه جا مخروبه است!
....................................................................................................................................
"Stephen Gaghan"
او متولد 6 ماه می 1965(48 ساله) در کنتاکی است و یک فیلنامه نویس و کارگردان چیره دست محسوب میشود.او در سال 2000 برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلنامه ی اقتباسی برای فیلم ترافیک شده است.از دیگر اعتبارات نویسندگی او میتوان به فیلمهای havok(درسال 2005) و the alamo(درسال 2004) و rules of engagement(درسال 2000) و چند سریال تلویزیونی اشاره کرد.او همینطور برنده ی جایزه ی امی برای نوشتن یک قسمت از سریال تلویزیونی NYPD blue شده است.او هم اکنون برروی داستان call of duty:ghosts مشغول است و از کارنامه ی درخشان او میتوان فهمید که ارواح یک داستان فوق العاده خواهد داشت.
....................................................................................................................................
باحضور این آقا مطمئنا ارواح داستان خوبی داره!
....................................................................................................................................
"سگ بازی"
چیزی که قسمت جدید این سری برای موفقیت نیاز دارد نوآوری است.برطبق نمایش ها این قسمت علاوه بر محیط و شخصیت های تازه قابلیت های جدیدی هم دارد که از میان انها میتوان به سنگر گرفتن و تیراندازی درهمان حال و همین قابلیت درزیر آب,شخصی سازی کرکترها و برای اولین بار استفاده از سگ دست آموز درانجام ماموریت ها و درآخر اینکه بازیکن درخطرات محیطی نقش دارد و عکس العمل های او باعث این تغییرات میشود.همانطور که گفته شده که سگ ها همدم شما در ماموریت ها هستند و شما بگونه های مختلف میتوانید از انها استفاده کنید.شما میتوانید بوسیله ی تکنولوژیی سگ ها را کنترل کنید و چیزهایی که انها میبینند و میشنوند را نظاره کنید و به انها دستورهایی ازقبیل حمله کردن به افراد و پارس کردن برای گمراه کردن دشمنان را بدهید.گفته شده که برای قرار دادن ایتم سگ دراین بازی از یکی از تکاورهای نیروی دریایی که تعلیم دهنده ی این سگ ها بوده است کمک گرفته شده است.درزمینه ی جنگ های زیردریا هم اسلحه هایی برای این کار طراحی شده که بسیار جالب بنظر میرسد.درکل این قسمت تغییرات زیادی ندارد و آن را نمیتوان مانند اولین قسمت جنگاوری نوین یک نسخه ی انقلابی نامید اما درحد یک قسمت جدید خوب عمل کرده است.
...................................................................................................................................
سگ دربازی نقش زیادی خواهد داشت و مطمئنا همکاری باآنها یکی از شیرین ترین کارها درارواح است!
...................................................................................................................................
"از دریا تا فضا "
بخش تکنفره ی سری بازیهای ندای وظیفه پس از اولین قسمت از جنگاوری نوین راه جدیدی را پیش گرفت.این بخش بسیار خطی شده بود و همین طور میزان گیم پلی هم کوتاه و در 3 تا 4 ساعت به اتمام میرسید اما با تنوعی بسیار بالا بود.این تغییرات موفق عمل کرد وتاکنون هم باقیمانده است.طوریکه بازیبازها از گیم پلی مختصر این بازی نهایت لذت را میبرند و بعد از آن به سراغ بخش جذاب چندنفره میرفتند.اما ارواح هم درست مانند سری جنگاوری مدرن گیم پلی مختصری به همراه مراحلی متنوع دارد که مرحله ی زیر دریا,فضای بی جاذبه,جنگل های انبوه و مناطق مخروبه از این قبیل اند که هرکدام تاثیر بسزایی درکشش گیم پلی دارند.به گفته ی سازندگان ارواح هیچگونه ماموریت جانبی ندارد اما درمراحل آیتم هایی وجود دارد که براثر برداشتن یا بی توجهی کردن به آنها در خط داستانی تفاوت هایی ایجاد میشود و بعد ها اتفاقاتی برای شما خواهد افتاد و این وقایع تنها علتش عکس العمل شما نسبت به این آیتم ها است.اما از تنوع محیط که بگذریم به گفته ی سازندگان ارواح دارای بهترین و شگفت انگیز ترین صحنه های سینمایی دراین سری است.همانطور که طرفداران این سری میدانند ندای وظیفه همیشه دارای صحنه های سینمایی جذاب و نفسگیر بوده است که ارواح بالاترین کیفیت را دراین سری خواهد داشت.از طرفی مراحل مخفیکاری ناب این سری دوباره برگشته است مانند مراحلی که همراه پرایس به قلب دشمن نفوذ میکردید حال این مرحله هارا بهمراه یک سگ دست آموز فرض کنید.فوق العاده نیست؟!.همینطور این قسمت طبق سنت خشونت بالایی ندارد و شما درهیچکدام از بخش های بازی صحنه ی های خشونت امیز خفه کردن و زجرکش کردن را نخواهید دید و همچنین کنترل ارواح هم همچنان بصورت ارکید گونه است و راه شبیه ساز جنگ مانند میدان نبرد را پیش نگرفته است.اما یک خبر خوشحال کننده هم برای طرفدارن کنسول xbox one اینکه این بازی از حسگر صوتی کینکت این پلتفرم پشتیبانی میکند.این که شما درمنوی بازی میتوانید باحرف زدن کنسول خودرا کنترل کنید تایید شده است اما مطمئنا کینکت درخودبازی هم نقش بسزایی دارد.باتمام این اطلاعات بازهم کسانی هستند که به این بازی امیدوار نیستند و آن را بازنده میدانند اما اگر به استدیو ی infinity ward اعتماد داشته باشید قطعا این حس را نخواهید داشت!!!
...................................................................................................................................
تنوع مراحل بیداد میکند!
..................................................................................................................................
"Infinity Ward"
اینفینیتی وارد یک استدیو ی امریکایی سازنده ی بازیهای کامپیوتری است که کار خودرا باساخت قسمت اول ندای وظیفه اغاز کرد و تاکنون 4 قسمت دیگر ازاین سری را توسعه داده است و هم اکنون هم درحال ساخت ارواح است.تمام تیم 22 نفری این استدیو قبل از تشکیلش برروی یکی از قسمت های بازی مدال افتخار کار کرده بودند که آن قسمت هم به موفقیت هایی رسید اما بعد برسر مشکلاتی که با EA پیدا کردند به اکتیویژن پیوستند و اولین بازی اینفینیتی وارد بانام ندای وظیفه را بوجود اوردند که یکی از بهترین ها دراین سری شد.قسمت های بعدی ساخته شده توسط این استدیو ازجمله قسمت دوم,جنگاوری مدرن,جنگاوری مدرن2 و جنگاوری مدرن3 هم درنوع خود انقلابی عمل کردند.اما این استدیو خوشنام و بی سروصدا بعداز سال 2009 دچار اتفاق ها و اختلافاتی شد که آنرا تبدیل به استدیویی نصفه نیمه کرد.درسال 2010 شایعه شده بود که دوتن از کارکنان این استدیو اخراج شده است.که بعدها توسط اکتیویژن تایید شد به دلیل نقض قوانین جیسون وست(رییس استدیو infinity ward-کارگردان سری ندای وظیفه-ازبنیان گذاران استدیو) و وینس زامپلا(مدیر عامل استدیو-ازبنیان گذاران استدیو)اخراج شده اند.گویا به همین دلیل بود که قسمت سوم جنگاوری مدرن انقدر موفق نبود!هم اکنون این دو تن(که به نامردی اکتیویژن اخراج شدند)در استدیو respawn مشغول کاربرروی بازی Titanfall هستند که توسط ea منتشر خواهد شد!
.................................................................................................................................
خالقان ندای وظیفه(در سمت راست وینس زامپلا و درسمت چپ جیسون وست).بدخواهاتون ورشکست شن!!!
................................................................................................................................
"جنگ را بکش!"
همیشه سری ندای وظیفه از بتلفیلد درزمینه ی گرافیک فنی عقب بوده است اما درگرافیک هنری این cod است که یک سرو گردن بالاتر است.شما اگر اخرین قسمت از بتلفیلد(قسمت سوم) را بازی کرده باشید نداشتن جزییات و طراحی نچندان جالب محیط را مشاهده خواهید کرد که این ضعف ها دقیقا نقاط قوت ندای وظیفه است.در cod محیط ها همیشه درست و با منطق طراحی میشوند وبرای هر مکان فکر میشود! ارواح هم توسط همان افراد ساخته خواهد شده و از این ویژگی مستثنا نیست.اما این قسمت سعی کرده درزمینه ی فنی(ازجمله نورپردازی و کیفیت بافت ها و...) یک گام بلند بردارد.موتوربازی بهبود یافته و تعداد چندضلعی ها به کمک تکنولوژی sub d دربازی بیشتر شده است.در اولین نمایش گیم پلی ارواح دیده شد که سازندگان برروی کوچک ترین چیزها(از جمله موها,بریدگی ها و گردوخاک )هم کار و تمرکز کرده اند.همینطور بافت ها و تکسچرها هم hd شده اند و انیمیشن ها دوباره از نو ضبط شده اند و سعی شده که آنها بسیار نرم و روان باشند.ضمنا بازی هم برروی 60 فریم اجرا میشود.درکل درنمایش های بازی هم پیشرفت درنورپردازی و جزییات و کیفیت تکسچرها مشهود است.دراین قسمت هم شما میتوانید گرافیک هنری و طراحی های عالی این تیم را ببینید(ازجمله شهر های مخروبه و داخل خانه ها و...)که به بهترین شکل صورت گرفته است.ضمنا گفته شده است که بهترین گرافیک این عنوان برروی pc اجرا خواهد شد و کنسول های نسل بعد(xbox one - ps4) هم به این پلتفرم نخواهند رسید و همینطور دارندگان کنسولهای نسل فعلی هم نگران نباشند که گرافیک دراین پلتفرم هاهم بسیار پیشرفت کرده است.
......................................................................................................................................................................
گرافیک فوق العادس.بنظر میاد ارواح دراین زمینه میخواد مثل جنگاوری مدرن انقلابی عمل کنه!!!
........................................................................................................................................................................
"موتور بی نهایت"
موتور iw engine توسط سازندگان ندای وظیفه برای توسعه ی قسمت دوم این سری ساخته شد.قسمت اول ندای وظیفه توسط id tech3 ساخته شد اما سازندگان این موتور را به اسم iw engine2 بروز کردند و ویژگیهایی ازقبیل (نقشه برداری معمولی,پدید آمدن نور,وجود مه دربازی و سیستم سایه های مرتبط ) اضافه کردند که درتوسعه ی قسمت دوم نقش بسزایی داشت.اما همین موتور برای قسمت چهارم این سری بانام iw engine 3 بروز شد که همین باعث موفقیت این قسمت شد.(نفوذ گلوله ها,بهبود al,ارتقاع موتور نورپردازی,پیشرفت سیستم ذرات,فیزیک یکپارچه انیمیشن مرگ شخصیت ها)هم از ویژگی های این موتور قدرتمند بود.نسخه ی چهارم این موتور برای توسعه ی جنگاوری مدرن2 ساخته شد و تنها ویژگی جدیدش (بهینه کردن موتور و فناوری جریان بافت ها) بود.اما iw4 ارتقا یافت و بانام mw3 engine برای توسعه ی قسمت سوم جنگاوری مدرن ساخته شد.این نسخه هم پیشرفت های زیادی از قبیل(ارتقا فناوری جریان بافت ها درمحیط های بزرگتر,پیشرفت موتور نورپردازی و بازتاب و ارتقا موتور صوتی)داشت.حال سازندگان همین موتور mw3 ارتقا داده اند و به اسم ghosts engine باآن درحال توسعه ی ارواح هستند.(pixars sub d,سیستم انیمیشن های جدید,سیالات پویا,دود تعاملی,بهبود al,نقشه چندنفره پویا,real-time hdr lightind واقعی,استفاده از پلتفرم های pc , ps4 , xbox one و همینطور پشتیبانی تکنولوژی physicX برای دارندگان کارت گرافیک nvidia ) از ویژگیهای خارق العاده ی این موتور است.این موتور برای توسعه ی ارواح مطمئنا به سازندگان کمک بزرگی میکند!
تریلری real-time از روند ساخت بازی
..............................................................................................................................................................
بدبخت سگه!!!
.................................................................................................................................................................
"هانس زیمر کجایی؟"
از برتری های دیگر بتلفیلد نسبت به ندای وظیفه صداگذاری واقع گرایانه ی آن است.صدای انفجارها و تیراندازی ها دربتلفیلد بسیار طبیعی تراست.البته درسری ندای وظیفه هم هرقسمت جدید نسبت به قبلی پیشرفت قابل توجهی درزمینه ی صداگذاری میکند که برای مثال میتوان به قسمت سوم جنگاوری مدرن اشاره کرد که دراین زمینه یک گام بلند برداشته بود.اما یکی دیگر ازبرتری های ندای وظیفه موسیقی های آن است.سازندگان همیشه این عنصر را یک بخش مهم دردستور کار خود قرار میدهند.بهترین قسمت دراین سری درزمینه ی موسیقی هم میتوان به قسمت دوم جنگاوری مدرن اشاره کرد که وظیفه ی اهنگسازی انرا هانس زیمر برعهده گرفت و ساندترک هایی شاهکاررا خلق کرد.اما از آهنگساز این قسمت هنوز خبری نیست ولی از تریلر های منتشر شده و همینطور سابقه ی اینیفینیتی وارد میتوان فهمید که آنها یکی ازبهترین ها دراین زمینه را به خدمت خود گرفته اند.درکل درزمینه ی موسیقی و صدا هیچ اطلاعاتی ازاین بازی به بیرون درز نکرده وتنها باید به سازندگان اعتماد داشته باشید!
....................................................................................................................................................................
از اینا دوست داری؟!!
....................................................................................................................................
"جنگ ارواح"
اگر به شما بازی کردن بخش چندنفره ی یکی از دوبازی ندای وظیفه و بتلفیلد پیشنهاد شود کدام را انتخاب میکنید؟مطمئنا انتخاب شما بتلفیلد خواهد بود.مپ های بزرگ,قابلیت های شخصی سازی کامل,تخریب پذیری عالی و... از ویژگی های بخش چندنفره ی بتلفیلد است که انرا تبدیل به بهترین دراین عرصه کرده است.اما ندای وظیفه هم دراین بخش خوب عمل کرده است و طرفداران خاص خودش را دارد.بخش چندنفره ی ارواح طبق نمایش ها دیگر شباهتی به قسمت های قبلی ندارد و مکانیک های جدیدی به این بخش اضافه شده اند.مناطق دراین بخش بگونه ای است که میتواند تغییر یا تخریب شود. گفته شده که نقشه های داینامیک و پویاتری را میبینید بطوری که ممکن است بلاهای طبیعی ای مانند سیل و زلزله هم هنگام بازی مشاهده کنید همچنین قابلیت های جذابی ازقبیل تله گذاریی و وجود بازیکن زن و...هم دراین بخش گنجانده شده است.اما ازآن جذاب تر وجود بخش چندنفره ی آفلاین دراین سری است که متاسفانه بتلفیلد فاقد این بخش ایت اما مطمئنا قسمت هایی ازقبیل special ops و چندنفرهی افلاین هم در ارواح وجود دارد.
دانلود نمایش بخش چندنفره ی این بازی
........................................................................................................................................................................
خدایی مولتی بتل یه چیز دیگس!!!
......................................................................................................................................................................
"سه شنبه"
ارواح مطمئنا یک بازی عالی خواهد شد اما باید دید که میتواند مانند قسمت اول جنگاوری نوین انقلابی باشد و ایا اینفینیتی وارد میتواند بدون کارگردان اصلی بازی یک شاهکار بسازد؟
برای اینکه بفهمیم باید تا سه شنبه 14 ابانماه بایستیم تا بتوانیم انرا برای پلتفرم های pc , x360 , ps3 .wiiu بازی کنیم واگر برای کنسول های نسل بعد میخواهیم برای ps4 باید تا 24 آبانماه و برای xbox one تا اول اذرماه صبر کنیم.
...................................................................................................................................
...................................................................................................................................
"حرف آخر"
در اخر ازتمام کسانی که این مقاله را مطالعه کردند ممنونم.
همینطور از آقای وحید هاشمی(satSuma درفروم)هم بخاطر طراحی عکس مقاله نهایت تشکر را دارم.
ازآقایان خردمندی(Admin) و سلطان حسینی(Farhan) هم برای تمام زحماتی که برای نویسندگان مبتدی میکشند ممنونم.
ضمنا دوستان برای تهیه ی این مقاله از منبع هایی چون Wikipedia و call of duty.wiki کمک گرفته شده است.
بازهم ممنون!
"ساختن قسمت چهارم از سری جنگاوری مدرن برای ما یک راه حل امن بود اما استعداد های مادر استراحت نیستند.ما عوض شدن نسل کنسول هارا بعنوان یک فرصت مناسب برای شروع یک فصل جدید درسری ندای وظیفه دیدیم.بنابراین ما درحال ساخت پسوند تجاری جدید,موتور جدید و ایده ها و تجربه ی جدید برای بازیبازها هستیم.ما نمیتوانیم صبرکنیم تاآنهارا با جامعه به اشتراک بگذاریم"
حرف هایی از mark rubin!
فرنچایز سالانه ی ندای وظیفه علاوه بر پرفروشترین بازی کامپیوتری,یکی از موفقترین و محبوب ترین سرگرمی های دنیاست و تنها چیزی که این سری را سرپا نگه داشته عنصر نوآوری آن است.این عنصر یکی از اصلی ترین راه ها برای موفقیت یک بازی است و اگر سازنده آن را حفظ کند مطمئنا درکار خود پیروز خواهد شد که برای مثال میتوان بازی the journey را نام برد که نامزد بهترین بازی سال هم شد! یا بازی minecraft که فروش فوق العاده ای کسب کرد.اما نسخه ی جدیدی از پرفروشترین فرنچایز در صنعت گیم(call of duty) در حال توسعه است وتا 2 ماه دیگر دردستان شماست.اما چیزی که خیلی ها(ازجمله من) را با توجه به نمایشهای این بازی ناراحت کرده نداشتن نوآوری دراین بازی است.شاید هم ما چیزی از نوآوری های این قسمت نمیدانیم.با این مقاله همراه شوید تا ببینیم سازنده های قسمت جدید چیز تازه ای وارد این سری کرده اند؟
......................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
"از جنگ جهانی دوم تا جنگ جهانی سوم"
همه چیز از ماه اکتبر 2003 شروع شد.زمانیکه قسمت اول این بازی توسط infinity ward برای pc منتشر شد و مورد توجه منتقدان و بازیبازها قرار گرفت.برای اولین بار میتوانستید یک بازی تیراندازی اول شخص با هوش مصنوعی فوق العاده و گرافیک زیبا درآنزمان ببینید.ماموریت ها و مراحل درست مانند جنگ جهانی طراحی شده بودند.این بازی یک انحصاری فوق العاده برای pc بازها بود.(البته بعد ها برروی xbl , psn قرار گرفت).اما دوسال گذشت و درسال 2005 قسمت دوم توسط سازنده ی قسمت قبل برای دو پلتفرم pc و xbox360 عرضه شد.داستان بازهم درباره ی جنگ جهانی دوم بود.این بارهم بازی موفق شد و نمرات درخشانی را ازآن خود کرد.سال بعد قسمت سوم عرضه شد و هنوزهم داستان جنگ جهانی ادامه دارد.اما سازنده ی بازی از infinity ward به trayarch تغییر پیدا کرده بود و یکی دیگر از چیزهای تعجب اور این بود که قسمت سوم برای pc عرضه نشد و فقط برای کنسول ها(xbox/x360/ps2/ps3/wii) منتشر شد و تعجب آور تر اینکه این قسمت آنقدر موفق ظاهر نشد تا اینکه درسال 2007(سال بعد) قسمت چهارم با پسوند جنگاوری مدرن(modern warfare) توسط سازنده ی اصلی این سری برای سه پلتفرم معمول و wii عرضه شد و یک تجربه ی ناب از ندای وظیفه ی مدرن را به ارمغان آورد.گرفیک فوق العاده بود وگیم پلی بسیار پیشرفت کرده بود که همین دلایل باعث شد این نسخه متای 94 را ازآن خود کند و به بهترین دراین سری تبدیل شود.قسمت بعدی با پسوند world at war دوباره به جنگ جهانی دوم بازگشت و توسط سازنده ی قسمت سوم ساخته و در سال 2008 عرضه شد.بازی موفقی بود اما بازهم به پای ساخته های infinity ward نمیرسید اما ازچیزهایی که این قسمت را جذابتر کرد zombie mode بود که ساعت ها بازیبازرا پای پلتفرمش مینشاند.سال 2009 فرارسید و حال نوبت سازنده ی اصلی است که قسمت دوم جنگاوری مدرن را عرضه کند.قسمت دوم با نوآوری بخش special ops عرضه شد و توانست متای 94 را کسب کند و مانند قسمت قبلیش بدرخشد.درسال 2010 همه منتظر عرضه world at war2 بودند که تری ارک پسوند blackops را معرفی کرد که وقایع جنگ سرد را روایت میکرد و توانست با داستان عالی و گیم پلی متنوع برای اولین بار رقیبی برای بازیهای ساخته شده توسط (اینفینیتی وارد) باشد.درسال 2011 شرکت ea(یکی از رقیبان اصلی اکتیویژن با داشتن دو عنوان medal of honor و battlefield) از تکنولوژی جدید استدیو دایس(موتور frostbite2) و قسمت سوم عنوان بتلفیلد رونمایی کرد و بانمایشی فوق العاده سری cod را به مبارزه دعوت کرد.اما از آن طرف اوضاع اینفینیتی وارد خوب نبود.این استدیو برسر درگیرهایی که با ناشر خود(اکتیویژن)داشتند به هم ریخته بود و موسس های این استدیو وکارگردان قسمت های قبلی از این استدیو رفتند و به ea پیوستند که کاربرای اعضای باقیمانده ی این استدیو سخت شدوبه همین منظور اکتیویژن یک استدیوی تازه تاسیس بنام sledgehammer games را به کمک انها فرستاد.سرانجام این قسمت هم بانام جنگاوری مدرن3 عرضه شد و بااینکه نوآوری خاصی نداشت و نتوانست درحد دوقسمت قبلی mw ظاهر شود اما توانست بتلفیلد3 را در فروش و متا شکست دهد.اما همین پارسال بود که قسمت دوم عنوان موفق black ops توسط تری آرک عرضه شد و بدلیل تغییرات زیاد برای طرفداران این سری زیاد جالب نبود.پس از عرضه black ops2 همه منتظر قسمت بعدی از اینفینیتی وارد بودند و شایعه هایی میشد که قسمت بعدی بانام جنگاوری مدرن4 دردست ساخت است اما شایعه هایی هم بود که قسمت بعدی این بازی دارای پسوند ghosts است.سرانجام در 29 اوریل 2013 درصفحه ی رسمی سایت cod یک عکس تار(مانند یک پازل) پدید امد و هر چه تعداد بازدید ازاین سایت بیشتر میشد پازل هم کامل تر میشد که سرانجام روز بعد عکس یک جمجمه درسایت بود که دران عکس نوشته شده بود(ارواح حقیقت دارند-Ghosts are real) و اولین تیزر این بازی منتشر شد و گفته شد که اولین نمایش گیم پلی این بازی درکنفرانس معرفی کنسول بعدی مایکروسافت(xbox one) است.باتوجه به نمایش خیره کننده ی بتلفیلد4 همه منتظر یک جواب برای ea در کنفرانس مایکروسافت بودند اما آن نمایش انچنان خوب نبود و تنها به بخش های گرافیکی بازی مربوط میشد که درآن زمینه هم به پای بتلفیلد4 نمیرسید.اما همه ی امیدها به E3 2013 و نمایش مفصل در کنفرانس مایکروسافت بودند که دوروز قبل از این نمایشگاه دو تریلر ازاین بازی پخش شد که انچنان جذاب نبود و در e3 حضوری نداشت.درکل نمایش های ارواح تا الان امیدوارکننده نبوده اما هنوز به اینفینیتی وارد امید هست!
دانلود اولین تیزر Call Of Duty:Ghostsدانلود اولین تریلر Call Of Duty:Ghosts در کنفرانس معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت
دانلود تریلر گیم پلی این بازی بنام Into The Deep
دانلود تریلر گیم پلی این بازی بنام Combat Dog
دانلود سومین تریلر گیم پلی
دانلود اخرین تریلر گیم پلی این بازی
....................................................................................................................................
آره BF مارو دیدی بنداز سروپایین / چون ما 10 سال سرپاییم(2003-2013)!!!
...................................................................................................................................
"شناسنامه"
نام:Call Of Duty Ghosts
سبک:تیراندازی اول شخص
مود(ها):تک نفره-چند نفره
سازنده:Infinity Ward - Neversoft - Ravensoft - Trayarch
ناشر:Activision
نویسنده:Stephen Gaghan
انجین:IW Engine
پلتفرم:P:PC / XBOX360 / XBOX ONE / PS3 / PS4 / WIIU
تاریخ انتشار:5 نوامبر 2013 (14 آبانماه 1392)
باکس آرت:
....................................................................................................................................
"آمریکای قهرمان!"
"قدرت همیشه دست مابود نه دیگران! ماهمه بایکدیگر هستیم.ما ارواح هستیم,مبارزه برای چیزی است که نمیتواند کشته شود" جملاتی که توسط یکی از سربازان ارواح درتریلر گفته میشد.
یکی ازبرتری هایی که سری ندای وظیفه نسبت به بتلفیلد دارد داستان و روایت عالی آن است و همینطور شخصیت پردازی که درسری جنگاوری مدرن و عملیات سری به اوج خود رسید به گونه ای که بازیباز با تک تک شخصیت ها از جمله پرایس و مک تاویش و وودز ارتباط برقرار خواهد کرد و پابه پای آنها داستان را ادامه خواهد داد.اما اکتیویژن این خصوصیت را درک کرده و حال باعرضه ی قسمت جدید(ارواح) میخواهد ضربه ای محکم به رقیب خود بزند.به گفته ی سازندگان داستان و روایت آن در این قسمت بسیار پیشرفت کرده است.داستان از این قرار است که درسال 2013 فاجعه ای رخ میدهد که همه چیز درجهان را به هم میریزد بگونه ای که برج های بزرگ آمریکا را تبدیل به روستاهای مخروبه میکند.بطورخلاصه آمریکا قدرت خودرا ازدست میدهد و دیگر ابرقدرت نخواهد بود!.اما داستان ارواح 10سال بعدرا روایت خواهد کرد.درسال 2023 کشورهای آمریکای جنوبی که حال توسط منابعشان یک ابرقدرت هستند به یک تهدید برای ادامه ی زندگی آمریکای باقیمانده تبدیل شده اند و برای ازبین بردن این سرزمین مخروبه تلاش کردند(که به گفته ی سازندگان کشور ونزوءلا اصلی ترین دشمن آمریکا دراین بازی است!).اما گروهی از بازماندگان نیروهای ویژه ی ارتش آمریکا گردهم آمدند و یک گروه متخصص بانام (ارواح)را تشکیل دادند تا درمقابل هرگونه تهدید برباقیمانده ی آمریکا بایستند و ازخاکشان محافظت کنند...! داستان یک ماجرای حماسی اصیل را روایت میکند که مطمئنا درپیشبرد آن بسیار ازصحنه های حماسی و دراماتیک استفاده شده است.اما این سری همیشه دارای شخصیت های قابل بازی دوست داشتنی و محبوبی بوده است.در ارواح داستان حول دوبرادر روایت میشود که به گفته ی سازندگان یکی ازآنها قابل بازی خواهد بود.تاکنون هیچ اطلاعاتی ازشخصیت ها منتشر نشده و تنها چیزهایی که میدانیم اطلاعات فوق است.اما اگر نگران داستان وروایت آن هستید بدانید که نویسنده ی این قسمت stephen gaghan است و کسی که وظیفه ی روایت و شخصیت پردازی این داستان را دارد اینفینیتی وارد است که دراین قسمت بسیار چیره دست است.نحوه ی روایت سری ندای وظیفه بگونه ای است که 90 درصد درخود گیم پلی و 10 درصد در قالب فیلمهای کوتاه اول هرمرحله پیش میرود اما باوجود این محدودیت ها آنقدر عالی پرداخته میشود که بازیباز با داستان و شخصیت ها خو میگیرد.اما در قسمت دوم black ops فیلمها کمی طولانی شدند و روایت داستان به این کات سین ها وابسته شد که اینفینیتی وارد دراین باره میگوید:"این بازی هنوز هم عنوانی دردنباله ی call of duty است و از آن نباید انتظار فیلمها و کات سین های بلند و طولانی را داشت و ما قطعا راه black ops 2 را پیش نخواهیم گرفت".یعنی روایت داستان بازهم به سری جنگاوری مدرن برخواهد گشت که این یک خبر امیدوار کننده است.
.....................................................................................................................................
همه جا مخروبه است!
....................................................................................................................................
"Stephen Gaghan"
او متولد 6 ماه می 1965(48 ساله) در کنتاکی است و یک فیلنامه نویس و کارگردان چیره دست محسوب میشود.او در سال 2000 برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلنامه ی اقتباسی برای فیلم ترافیک شده است.از دیگر اعتبارات نویسندگی او میتوان به فیلمهای havok(درسال 2005) و the alamo(درسال 2004) و rules of engagement(درسال 2000) و چند سریال تلویزیونی اشاره کرد.او همینطور برنده ی جایزه ی امی برای نوشتن یک قسمت از سریال تلویزیونی NYPD blue شده است.او هم اکنون برروی داستان call of duty:ghosts مشغول است و از کارنامه ی درخشان او میتوان فهمید که ارواح یک داستان فوق العاده خواهد داشت.
....................................................................................................................................
باحضور این آقا مطمئنا ارواح داستان خوبی داره!
....................................................................................................................................
"سگ بازی"
چیزی که قسمت جدید این سری برای موفقیت نیاز دارد نوآوری است.برطبق نمایش ها این قسمت علاوه بر محیط و شخصیت های تازه قابلیت های جدیدی هم دارد که از میان انها میتوان به سنگر گرفتن و تیراندازی درهمان حال و همین قابلیت درزیر آب,شخصی سازی کرکترها و برای اولین بار استفاده از سگ دست آموز درانجام ماموریت ها و درآخر اینکه بازیکن درخطرات محیطی نقش دارد و عکس العمل های او باعث این تغییرات میشود.همانطور که گفته شده که سگ ها همدم شما در ماموریت ها هستند و شما بگونه های مختلف میتوانید از انها استفاده کنید.شما میتوانید بوسیله ی تکنولوژیی سگ ها را کنترل کنید و چیزهایی که انها میبینند و میشنوند را نظاره کنید و به انها دستورهایی ازقبیل حمله کردن به افراد و پارس کردن برای گمراه کردن دشمنان را بدهید.گفته شده که برای قرار دادن ایتم سگ دراین بازی از یکی از تکاورهای نیروی دریایی که تعلیم دهنده ی این سگ ها بوده است کمک گرفته شده است.درزمینه ی جنگ های زیردریا هم اسلحه هایی برای این کار طراحی شده که بسیار جالب بنظر میرسد.درکل این قسمت تغییرات زیادی ندارد و آن را نمیتوان مانند اولین قسمت جنگاوری نوین یک نسخه ی انقلابی نامید اما درحد یک قسمت جدید خوب عمل کرده است.
...................................................................................................................................
سگ دربازی نقش زیادی خواهد داشت و مطمئنا همکاری باآنها یکی از شیرین ترین کارها درارواح است!
...................................................................................................................................
"از دریا تا فضا "
بخش تکنفره ی سری بازیهای ندای وظیفه پس از اولین قسمت از جنگاوری نوین راه جدیدی را پیش گرفت.این بخش بسیار خطی شده بود و همین طور میزان گیم پلی هم کوتاه و در 3 تا 4 ساعت به اتمام میرسید اما با تنوعی بسیار بالا بود.این تغییرات موفق عمل کرد وتاکنون هم باقیمانده است.طوریکه بازیبازها از گیم پلی مختصر این بازی نهایت لذت را میبرند و بعد از آن به سراغ بخش جذاب چندنفره میرفتند.اما ارواح هم درست مانند سری جنگاوری مدرن گیم پلی مختصری به همراه مراحلی متنوع دارد که مرحله ی زیر دریا,فضای بی جاذبه,جنگل های انبوه و مناطق مخروبه از این قبیل اند که هرکدام تاثیر بسزایی درکشش گیم پلی دارند.به گفته ی سازندگان ارواح هیچگونه ماموریت جانبی ندارد اما درمراحل آیتم هایی وجود دارد که براثر برداشتن یا بی توجهی کردن به آنها در خط داستانی تفاوت هایی ایجاد میشود و بعد ها اتفاقاتی برای شما خواهد افتاد و این وقایع تنها علتش عکس العمل شما نسبت به این آیتم ها است.اما از تنوع محیط که بگذریم به گفته ی سازندگان ارواح دارای بهترین و شگفت انگیز ترین صحنه های سینمایی دراین سری است.همانطور که طرفداران این سری میدانند ندای وظیفه همیشه دارای صحنه های سینمایی جذاب و نفسگیر بوده است که ارواح بالاترین کیفیت را دراین سری خواهد داشت.از طرفی مراحل مخفیکاری ناب این سری دوباره برگشته است مانند مراحلی که همراه پرایس به قلب دشمن نفوذ میکردید حال این مرحله هارا بهمراه یک سگ دست آموز فرض کنید.فوق العاده نیست؟!.همینطور این قسمت طبق سنت خشونت بالایی ندارد و شما درهیچکدام از بخش های بازی صحنه ی های خشونت امیز خفه کردن و زجرکش کردن را نخواهید دید و همچنین کنترل ارواح هم همچنان بصورت ارکید گونه است و راه شبیه ساز جنگ مانند میدان نبرد را پیش نگرفته است.اما یک خبر خوشحال کننده هم برای طرفدارن کنسول xbox one اینکه این بازی از حسگر صوتی کینکت این پلتفرم پشتیبانی میکند.این که شما درمنوی بازی میتوانید باحرف زدن کنسول خودرا کنترل کنید تایید شده است اما مطمئنا کینکت درخودبازی هم نقش بسزایی دارد.باتمام این اطلاعات بازهم کسانی هستند که به این بازی امیدوار نیستند و آن را بازنده میدانند اما اگر به استدیو ی infinity ward اعتماد داشته باشید قطعا این حس را نخواهید داشت!!!
...................................................................................................................................
تنوع مراحل بیداد میکند!
..................................................................................................................................
"Infinity Ward"
اینفینیتی وارد یک استدیو ی امریکایی سازنده ی بازیهای کامپیوتری است که کار خودرا باساخت قسمت اول ندای وظیفه اغاز کرد و تاکنون 4 قسمت دیگر ازاین سری را توسعه داده است و هم اکنون هم درحال ساخت ارواح است.تمام تیم 22 نفری این استدیو قبل از تشکیلش برروی یکی از قسمت های بازی مدال افتخار کار کرده بودند که آن قسمت هم به موفقیت هایی رسید اما بعد برسر مشکلاتی که با EA پیدا کردند به اکتیویژن پیوستند و اولین بازی اینفینیتی وارد بانام ندای وظیفه را بوجود اوردند که یکی از بهترین ها دراین سری شد.قسمت های بعدی ساخته شده توسط این استدیو ازجمله قسمت دوم,جنگاوری مدرن,جنگاوری مدرن2 و جنگاوری مدرن3 هم درنوع خود انقلابی عمل کردند.اما این استدیو خوشنام و بی سروصدا بعداز سال 2009 دچار اتفاق ها و اختلافاتی شد که آنرا تبدیل به استدیویی نصفه نیمه کرد.درسال 2010 شایعه شده بود که دوتن از کارکنان این استدیو اخراج شده است.که بعدها توسط اکتیویژن تایید شد به دلیل نقض قوانین جیسون وست(رییس استدیو infinity ward-کارگردان سری ندای وظیفه-ازبنیان گذاران استدیو) و وینس زامپلا(مدیر عامل استدیو-ازبنیان گذاران استدیو)اخراج شده اند.گویا به همین دلیل بود که قسمت سوم جنگاوری مدرن انقدر موفق نبود!هم اکنون این دو تن(که به نامردی اکتیویژن اخراج شدند)در استدیو respawn مشغول کاربرروی بازی Titanfall هستند که توسط ea منتشر خواهد شد!
.................................................................................................................................
خالقان ندای وظیفه(در سمت راست وینس زامپلا و درسمت چپ جیسون وست).بدخواهاتون ورشکست شن!!!
................................................................................................................................
"جنگ را بکش!"
همیشه سری ندای وظیفه از بتلفیلد درزمینه ی گرافیک فنی عقب بوده است اما درگرافیک هنری این cod است که یک سرو گردن بالاتر است.شما اگر اخرین قسمت از بتلفیلد(قسمت سوم) را بازی کرده باشید نداشتن جزییات و طراحی نچندان جالب محیط را مشاهده خواهید کرد که این ضعف ها دقیقا نقاط قوت ندای وظیفه است.در cod محیط ها همیشه درست و با منطق طراحی میشوند وبرای هر مکان فکر میشود! ارواح هم توسط همان افراد ساخته خواهد شده و از این ویژگی مستثنا نیست.اما این قسمت سعی کرده درزمینه ی فنی(ازجمله نورپردازی و کیفیت بافت ها و...) یک گام بلند بردارد.موتوربازی بهبود یافته و تعداد چندضلعی ها به کمک تکنولوژی sub d دربازی بیشتر شده است.در اولین نمایش گیم پلی ارواح دیده شد که سازندگان برروی کوچک ترین چیزها(از جمله موها,بریدگی ها و گردوخاک )هم کار و تمرکز کرده اند.همینطور بافت ها و تکسچرها هم hd شده اند و انیمیشن ها دوباره از نو ضبط شده اند و سعی شده که آنها بسیار نرم و روان باشند.ضمنا بازی هم برروی 60 فریم اجرا میشود.درکل درنمایش های بازی هم پیشرفت درنورپردازی و جزییات و کیفیت تکسچرها مشهود است.دراین قسمت هم شما میتوانید گرافیک هنری و طراحی های عالی این تیم را ببینید(ازجمله شهر های مخروبه و داخل خانه ها و...)که به بهترین شکل صورت گرفته است.ضمنا گفته شده است که بهترین گرافیک این عنوان برروی pc اجرا خواهد شد و کنسول های نسل بعد(xbox one - ps4) هم به این پلتفرم نخواهند رسید و همینطور دارندگان کنسولهای نسل فعلی هم نگران نباشند که گرافیک دراین پلتفرم هاهم بسیار پیشرفت کرده است.
......................................................................................................................................................................
گرافیک فوق العادس.بنظر میاد ارواح دراین زمینه میخواد مثل جنگاوری مدرن انقلابی عمل کنه!!!
........................................................................................................................................................................
"موتور بی نهایت"
موتور iw engine توسط سازندگان ندای وظیفه برای توسعه ی قسمت دوم این سری ساخته شد.قسمت اول ندای وظیفه توسط id tech3 ساخته شد اما سازندگان این موتور را به اسم iw engine2 بروز کردند و ویژگیهایی ازقبیل (نقشه برداری معمولی,پدید آمدن نور,وجود مه دربازی و سیستم سایه های مرتبط ) اضافه کردند که درتوسعه ی قسمت دوم نقش بسزایی داشت.اما همین موتور برای قسمت چهارم این سری بانام iw engine 3 بروز شد که همین باعث موفقیت این قسمت شد.(نفوذ گلوله ها,بهبود al,ارتقاع موتور نورپردازی,پیشرفت سیستم ذرات,فیزیک یکپارچه انیمیشن مرگ شخصیت ها)هم از ویژگی های این موتور قدرتمند بود.نسخه ی چهارم این موتور برای توسعه ی جنگاوری مدرن2 ساخته شد و تنها ویژگی جدیدش (بهینه کردن موتور و فناوری جریان بافت ها) بود.اما iw4 ارتقا یافت و بانام mw3 engine برای توسعه ی قسمت سوم جنگاوری مدرن ساخته شد.این نسخه هم پیشرفت های زیادی از قبیل(ارتقا فناوری جریان بافت ها درمحیط های بزرگتر,پیشرفت موتور نورپردازی و بازتاب و ارتقا موتور صوتی)داشت.حال سازندگان همین موتور mw3 ارتقا داده اند و به اسم ghosts engine باآن درحال توسعه ی ارواح هستند.(pixars sub d,سیستم انیمیشن های جدید,سیالات پویا,دود تعاملی,بهبود al,نقشه چندنفره پویا,real-time hdr lightind واقعی,استفاده از پلتفرم های pc , ps4 , xbox one و همینطور پشتیبانی تکنولوژی physicX برای دارندگان کارت گرافیک nvidia ) از ویژگیهای خارق العاده ی این موتور است.این موتور برای توسعه ی ارواح مطمئنا به سازندگان کمک بزرگی میکند!
تریلری real-time از روند ساخت بازی
..............................................................................................................................................................
بدبخت سگه!!!
.................................................................................................................................................................
"هانس زیمر کجایی؟"
از برتری های دیگر بتلفیلد نسبت به ندای وظیفه صداگذاری واقع گرایانه ی آن است.صدای انفجارها و تیراندازی ها دربتلفیلد بسیار طبیعی تراست.البته درسری ندای وظیفه هم هرقسمت جدید نسبت به قبلی پیشرفت قابل توجهی درزمینه ی صداگذاری میکند که برای مثال میتوان به قسمت سوم جنگاوری مدرن اشاره کرد که دراین زمینه یک گام بلند برداشته بود.اما یکی دیگر ازبرتری های ندای وظیفه موسیقی های آن است.سازندگان همیشه این عنصر را یک بخش مهم دردستور کار خود قرار میدهند.بهترین قسمت دراین سری درزمینه ی موسیقی هم میتوان به قسمت دوم جنگاوری مدرن اشاره کرد که وظیفه ی اهنگسازی انرا هانس زیمر برعهده گرفت و ساندترک هایی شاهکاررا خلق کرد.اما از آهنگساز این قسمت هنوز خبری نیست ولی از تریلر های منتشر شده و همینطور سابقه ی اینیفینیتی وارد میتوان فهمید که آنها یکی ازبهترین ها دراین زمینه را به خدمت خود گرفته اند.درکل درزمینه ی موسیقی و صدا هیچ اطلاعاتی ازاین بازی به بیرون درز نکرده وتنها باید به سازندگان اعتماد داشته باشید!
....................................................................................................................................................................
از اینا دوست داری؟!!
....................................................................................................................................
"جنگ ارواح"
اگر به شما بازی کردن بخش چندنفره ی یکی از دوبازی ندای وظیفه و بتلفیلد پیشنهاد شود کدام را انتخاب میکنید؟مطمئنا انتخاب شما بتلفیلد خواهد بود.مپ های بزرگ,قابلیت های شخصی سازی کامل,تخریب پذیری عالی و... از ویژگی های بخش چندنفره ی بتلفیلد است که انرا تبدیل به بهترین دراین عرصه کرده است.اما ندای وظیفه هم دراین بخش خوب عمل کرده است و طرفداران خاص خودش را دارد.بخش چندنفره ی ارواح طبق نمایش ها دیگر شباهتی به قسمت های قبلی ندارد و مکانیک های جدیدی به این بخش اضافه شده اند.مناطق دراین بخش بگونه ای است که میتواند تغییر یا تخریب شود. گفته شده که نقشه های داینامیک و پویاتری را میبینید بطوری که ممکن است بلاهای طبیعی ای مانند سیل و زلزله هم هنگام بازی مشاهده کنید همچنین قابلیت های جذابی ازقبیل تله گذاریی و وجود بازیکن زن و...هم دراین بخش گنجانده شده است.اما ازآن جذاب تر وجود بخش چندنفره ی آفلاین دراین سری است که متاسفانه بتلفیلد فاقد این بخش ایت اما مطمئنا قسمت هایی ازقبیل special ops و چندنفرهی افلاین هم در ارواح وجود دارد.
دانلود نمایش بخش چندنفره ی این بازی
........................................................................................................................................................................
خدایی مولتی بتل یه چیز دیگس!!!
......................................................................................................................................................................
"سه شنبه"
ارواح مطمئنا یک بازی عالی خواهد شد اما باید دید که میتواند مانند قسمت اول جنگاوری نوین انقلابی باشد و ایا اینفینیتی وارد میتواند بدون کارگردان اصلی بازی یک شاهکار بسازد؟
برای اینکه بفهمیم باید تا سه شنبه 14 ابانماه بایستیم تا بتوانیم انرا برای پلتفرم های pc , x360 , ps3 .wiiu بازی کنیم واگر برای کنسول های نسل بعد میخواهیم برای ps4 باید تا 24 آبانماه و برای xbox one تا اول اذرماه صبر کنیم.
...................................................................................................................................
...................................................................................................................................
"حرف آخر"
در اخر ازتمام کسانی که این مقاله را مطالعه کردند ممنونم.
همینطور از آقای وحید هاشمی(satSuma درفروم)هم بخاطر طراحی عکس مقاله نهایت تشکر را دارم.
ازآقایان خردمندی(Admin) و سلطان حسینی(Farhan) هم برای تمام زحماتی که برای نویسندگان مبتدی میکشند ممنونم.
ضمنا دوستان برای تهیه ی این مقاله از منبع هایی چون Wikipedia و call of duty.wiki کمک گرفته شده است.
بازهم ممنون!