امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
از جنگل و باران تا برف و بوران! | تحلیل نمایش Rise Of Tomb Raider در E3 2015
#1
اگر بخواهیم در مورد این موضوع که انسان چگونه می تواند محیط های کشف نشده را "کشف" کند بحث کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که انسان موجودی کنجکاو است و علاقه ی خاصی به ماجراجویی در محیط اطرافش دارد. بعضی از انسان ها بدون آموزش خاصی در "بقا" راهی جنگل و بیابان می شوند که قطعا کار اشتباهی است. در طول سال های متوالی در کتب علمی و داستانی شاهد ماجراجویان زیادی بوده ایم. اگر بخواهیم مثال بزنیم بهترین گزینه ی روی میز "ایندیانا جونز" است که با مهارت فوق العاده ای که داشت توانست محیط های زیادی را کشف کند. ماجراجویی تا به حال باعث مرگ و میرهای زیادی شده است زیرا بعضی از انسان ها بدون آگاهی از محیط مورد نظرشان وارد آن می شوند و یکی از اشتباهات فاحش آن ها این است که وسایل مورد نیاز را با خود نمی برند و یا اطلاع کافی در مورد ساخت سلاح ندارند. در بازی ها ما سبکی به نام "سبک ماجراجویی" یا "ادونچر" داریم که معمولا همیشه با یک سبک دیگر مخلوط می شود. در سبک ماجراجویی(دنیای بازی ها) نیز باید تا جایی که می توانیم به کشف محیط های جدید بپردازیم. تا به حال عناوین زیادی در این سبک ظهور کرده اند که از آن ها می توانیم به Uncharted و Tomb Raider اشاره کنیم که همانطور که گفته شد در کنار 1 یا 2 سبک دیگر ما سبک ماجراجویی را نیز خواهیم دید. باید به این موضوع توجه داشت که حتی زنان سهم بزرگی در بازی های ماجراجویی دارند به عنوان مثال در Tomb Raider ما با شخصیتی به نام Lara Craft روبرو هستیم که از او بازی های دیگری مانند سری Lara Craft ساخته شده است. ماجراجویی در یک بازی باید به اندازه باشد. نه آن قدر زیاد باشد که کل بازی را در حال پریدن بر روی درختان و صخره ها باشیم و نه آنقدر کم که اصلا حضورش حس نشود! در کل ماجراجویی در بازی ها می تواند همان کنایه "دلش را به دریا زد" باشد به این دلیل که در طول ماجراجویی شاهد خطرهای زیادی هستیم که از هر کدام باید به نحوی گذر کنیم. حال در ادامه ی مطلب با ما باشید.



[تصویر:  url?sa=i&source=imgres&cd=&ved=0CAUQjBww...5479587306]

نام: Rise Of Tomb Raider
تاریخ انتشار: نا معلوم
پلتفرم: انحصار زمانی
سازندگان: Crystal Dynamic و Microsoft Games
 زخم های کهنه ی یک زن( معرفی بازی):

 شاید Tomb Raider و Uncharted جزو بنیان گذاران سبک ماجراجویی در دنیای بازی ها باشند! عنوان Tomb Raider برای اولین بار سال 1999 به صورت انحصاری برای PS1 منتشر شد. عنوانی که توانست با محیط جذاب خود و القا کردن حس ماجراجویی واقعی به بازیکن نمرات خوبی را دریافت کند. در بیش تر نقدهای بازی شاهد نکات مثبت بودیم و نکات منفی بسیار کم در نقدها پیدا می شدند. حالا کمی در مورد شخصیت حرف بزنیم. شخصیتی حرفه ای که با استفاده از آموزه های خود در مقابل مرگ می ایستد! شما در طول بازی کنترل شخصیتی به نام Lara Craft را بر دست داشتید که با استفاده از این شخصیت باید از موانع روبرویتان گذر می کردید. البته به همین آسانی ها هم نبود! موجوداتی در بازی طراحی شده بودند که در هر لحظه از زمان ممکن بود شما را از بین ببرند. سلاح هایی که در اختیار شما گذاشته شده اند هر کدام مخصوص کاری هستند. به عنوان مثال از تبر و تیرکمان به عنوان وسیله ای برای شکار حیوانات استفاده می شود. در نسخه های اولیه ی Tomb Raider شما سلاح گرم نیز حمل می کردید که البته در نسخه های بعدی که به مرور زمان پیشرفت کردند سلاح های گرم بسیار کم یافت می شدند. از نسخه ی اول تا جدیدترین نسخه ی منتشر شده مکان های بازی دچار تغییرات شگرفی از نظر گرافیکی می شدند. مثلا اگر مکان های نسخه ی اول را با جدیدترین نسخه ی منتشر شده مقایسه کنید به چشم خود این تغییرات را خواهید دید. معمولا در بازی شما یک همراه خواهید داشت که معمولا یک مرد کارآزموده و حرفه ای است. پس از انتشار پی در پی Tomb Raiderهای جدید در سال 2015 یک Tomb Raider به نام Rise Of Tomb Raider معرفی گردید. اینبار با شخصیتی قدرتمندتر از همیشه روبرو خواهیم بود. او هم اکنون یک فرد سرد و گرم چشیده و باتجربه است که از آن جنگل های کسل کننده دل کنده و وارد محیطی جدید شده است. باید قبول داشت که فیزیک بازی حالت نسبتا کلیشه ای قدیم را به خود نگرفته است و کاملا تغییر کرده است. هنوز هم میان نسل هفتمی یا نسل هشتمی بودن این بازی بحث های زیادی وجود دارد که البته گرافیکی به این زیبایی فقط می تواند در نسل هشتم رخ بدهد.

[تصویر:  rise-of-the-tomb-raider-screenshot-01.jpg]

قابلیت های Rise Of Tomb Raider(خبرها و اطلاعات منتشر شده از بازی Rise Of Tomb Raider به گفته ی سازندگان):


 در E3 2015 خبرها و اطلاعات بسیار زیادی از این بازی منتشر شد که البته در نمایشگاه های دیگر مانند Gamescome هم چنین بود و ما این خبرها و اطلاعات جدید را در قالب یک متن در اختیار شما گذاشته ایم که با بازی و قابلیت های موجود در آن بیش تر آشنا شوید. معمولا بازی های امروزی قابلیت های جدیدی را به خود افزوده اند که هر لحظه آن ها را زیباتر از همیشه کرده است. گفته شده که مقبره ها و پازل های بازی بسیار بیشتر شده اند. بد نیست به سخنان Noah Hughes در مورد مقبره ها و پازل های بازی گوش فرا دهیم:
نقل‌قول: در بازی مقبره های زیادی وجودی دارند و این بدان معناست که پازل های بازی از هر لحظه بیش تر شده اند. شما با حل پازل های بازی می توانید به این مقبره ها دست پیدا کنید و از این موضوع هیجان زده هستم که مقبره های بازی بسیار زیاد هستنند.


 همچنین در مورد سختی پازل های بازی این گونه توضیح دادند:






نقل‌قول: مقبره های بازی معمولا پازل هایی را در خود گنجانده اند که از نظر درجه ی سختی با یک دیگر تفاوت بسزایی دارند. معمولا مقبره های بسیار بزرگ تر در بازی پازل های سخت تر و پیچیده تری خواهند داشت ولی سعی بر این شده که درجه ی همه ی پازل ها یکسان باشد به طوری که بیش تر آن ها را در درجه ی "متوسط" مشاهده خواهیم کرد. پازل های بازی کاملا بر مبنای علم فیزیک طراحی شده اند و چندین فرمول برای آن ها ساخته شده که بتوانید آن ها را حل کنید.


 در ادامه ایشان بیش تر در مورد قابلیت های بازی گفتند:
نقل‌قول:      خواسته ی ما این است که پازل ها سخت باشند ولی نه آنقدر که یک ذهن معمولی نتواند آن را حل کند! ما پازل ها را طوری طراحی می کنیم که در کمال سختی توسط اکثیرت مردم قابل حل باشند. فکر کردن بهترین روش برای حل پازل ها است و راهکار دیگری نمی توان برای آن پیدا کرد. این روش در مورد نسخه های اول بازی صدق می کرد و در مورد این نسخه هم صدق می کند.


در پایان حرف هایش گفت:
نقل‌قول:     این موضوع را به شما یاد آوری کنم که هر پازل در هر پازل گنجانده شده است مثلا با حل هر پازل به یک اتاق می روید که در آن اتاق ها پازل های دیگری است و با حل تمامی پازل ها می توانید به مقبره راه پیدا کنید. این را صادقانه به شما می گویم که بعد از حل پازل ها به خود افتخار می کنید. این پازل ها وقت گیر هستند ولی مطمئن باشید که به روند بازی لطمه ای وارد نمی کنند. همه ی پازل های بازی همانطور که ذکر شد بر پایه ی علم فیزیک طراحی شده اند و دارای سیستم علت و معلول می باشند. 


 موتور بازی قرار است یک موتور بسیار قدرتمند به نام Foundation Engine باشد. همانطور که در تریلر 6 دقیقه ای بازی مشاهده کردید Foundation Engine قابلیت های زیادی به بازی افزوده است که در ادامه صحبت های Darrell Gallagher از شرکت Square Enix در رابطه با Foundation Engine را خواهیم شنید:

نقل‌قول: با استفاده از قدرت بسیار بالا Foundation Engine ما عنوانی را ساخته ایم که فراتر از یک حماسه است و موقعیت جغرافیایی وسیعی را به تصویر می کشد. جهان بازی بسیار بزرگ است به طوری که مناطق کشف نشده ی بسیار زیادی در آن قرار داده شده است تا بازیکن را درگیر خود سازد. البته این موضوع را برای شما روشن سازم که این مناطق بسیار زیبا، بسیار خطرناک هستند و باید بسیار حرفه ای در این مناطق عمل کنید. جهان بازی 3 برابر نسخه های قبلی است و ما به خاطر این که طرفداران را از دست ندهیم سبک آن را محفوظ نگه داشتیم.

همانطور که اطلاع دارید Rise Of Tomb Raider یک بازی انحصاری بر روی کنسول Xbox One خواهد بود. شرکت Crystal Dynamic در نمایشگاه Gamescom 2014 این خبر را منتشر نمود که البته خیلی از طرفداران بازی نارضایتی خود را از انحصاری بودن بازی اعلام کردند که Darrell Gallagher در جواب آن ها می گوید:


نقل‌قول: ما موفقیت بزرگ Tomb Raider در سال 2013 را مدیون شما طرفداران هستیم. هدف اصلی ما این است که قابلیت های جدیدی را به Rise of Tomb Raider اضافه کنیم. از همین جا اعلام می کنم که شرکت Microsoft بزرگترین قدم ما برای تبدیل Tomb Raider به بهترین Action/Adventure دنیا است. دوستان و همکاران ما که در شرکت Microsoft در حال فعالیت و کار بر روی Rise Of Tomb Raider هستند پتانسیل خاصی در بازی می بینند و آن ها نسخه ی جدید این سری را اولین بار در E3 2011 تایید کردند. ما این موضوع را می دانیم که شرکت Microsoft بازی های انحصاری بسیار زیبایی را ساخته است و مطمئن هستیم از Rise Of Tomb Raider حمایت ویژه ای خواهد کرد. شاید این موضوع حتمی باشد که ما Rise Of Tomb Raider را به کمک شرکت Microsoft به بهترین بازی سال تبدیل کنیم. البته ما نمی خواهیم راهمان را از سوی طرفداران PC و Playstation کج کنیم زیرا می دانیم که این پلتفرم ها بهترین سیستم ها را دارا هستند و طرفداران و حامی های بسیار بزرگ و قدرتمندی را دارا می باشند! ما عنوان Lara Craft And The Temple Of Osiris را برای این پلتفرم ها عرضه نمودیم و همچنین Tomb Raider:The Definitive Edition را برای پلتفرم PS4 عرضه نمودیم. ما می دانیم که شما به این موضوع اعتراض دارید و سوالات زیادی از ما قرار است بکنید پس همه ی این سوالات را برای ما بفرستید تا در مقابل ما جواب منطقی را برای شما ارسال کنیم.

 که البته فردای آن روز یکی از کاربران Neogaf فاش کرد که این عنوان "عنوانی انحصاری نیست!" و قرار است برای کنسول PS4 نیز عرضه گردد. در این رابطه Shinobi602 از کاربران neogaf پاسخ می دهد:

نقل‌قول: فردی که در گذشته اخبار زیادی را به من می داد امروز اعلام کرد که این بازی فقط یک بازی انحصاری زمانی است!

 Andy Mc Narama از نویسنده های Game informer می گوید:

نقل‌قول: ما در حال گرفتن گزارش های زیاد و پی در پی در مورد انحصاری بودن بازی هستیم. بدترین چیزی که برای یک نویسنده ممکنه اتفاق بیافته این مخفی کاری های شرکت هاست! واقعا از این موضوع متنفرم!

 این سوال شاید برای شما پیش آمده باشد که فقط بازی در منطقه های سرد و برف خیز اتفاق می افتد یا خیر؟ کارگردان بازی در این رابطه پاسخ می دهد:

نقل‌قول: بازی فقط به مناطق یخی و برف خیز محدود نمی شود. شما قادر خواهید بود که در محیط های خشک و کویری به بازی بپردازید. بازی دارای تنوع آب و هوایی است و بنده دیگر در جزئیات آن وارد نمی شوم!


 [تصویر:  rise-of-the-tomb-raider-screenshot-02.jpg]

تحلیل تریلر Rise Of Tomb Raider در نمایشگاه E3 2015:

نمایش شروع می شود. لارا کرافت در غاری در حال قدم زدن است که واقعا طراحی منحصر به فردی دارد. در دست لارا کرافت یک نور افکن است که در این مواقع واقعا کمک بسزایی به او می کند. غاری به این تاریکی کاملا روشن می گردد و لارا کرافت در حال پیداکردن راهی به بیرون از غار است. در این غار قندیل های زیادی و بسیار زیبایی قرار دارند و واقعا بنده مجذوب این قندیل ها شدم! لارا کرافت هنوز هم در حال پیداکردن راهی است که او را به بیرون از غار هدایت کند. بالاخره لاراکرافت توانست آن راه را پیدا کند. او باید کوهنوردی خود را آغاز کند. وقتی لاراکرافت قدم هایش را به بیرون از غار می گذارد متوجه سرمای بسیار زیاد و طوفان بسیار شدیدی می شود که البته باید با قدرت خود در مقابل این طوفان ها و سرمای شدید بایستد. محیط  بازی همانطور که پیداست بسیار زیبا است. می توان کوه های دیگر را از دور به چشم دید. برف روی کوه ها را پوشانده است و به راستی حتی به ریزترین جزئیات بازی دقت شده است. برفی که بر روی کوه نشسته است بالاتر می آید و لارا کرافت مجبور است به سختی بر روی آن راه برود. البته این موضوع را باید بداند که این راه رفتن باید آرام باشد زیرا امکان افتادن بر روی زمین بسیار زیاد است! اگر به دقت به صورت لارا کرافت نگاه کنید قطعا چهره پردازی بسیار قوی سازنده ی بازی را خواهید دید. حالا یک کات سین از بازی به نمایش در می آید که لاراکرافت در حال صحبت با همراهش است و به او در مورد بالا رفتن از کوه چیزهایی می گوید. همراه لارا کرافت به او طنابی متصل می کند که در واقع این طناب به خود همراه لاراکرافت نیز وصل شده است تا آن ها را مقاوم در برابر افتادن از کوه بکند. حال بازی دوباره شروع می گردد. لارا کرافت در کناره ی کوه حرکت می کند و با دو تبری که بر دست دارد خود را به یخ های کوه می چسباند و سعی می کند که به بالای کوه برود. او در حال بالارفتن از کوه بود که تعدادی از یخ های کوه به پایین می ریزند و این شاید زنگ خطری برای لاراکرافت و دوستش باشد. با یک پرش خود را به سمت راست کوه می رساند. این رعد و برق ها صدای عظیمی را به همراه دارند و هر لحظه ممکن است تعدادی از یخ ها بریزند.

[تصویر:  rise-of-tomb-raider-concept-art.jpg]


 طراحی یخ های بازی بسیار فوق العاده هستند و سازنده جلوه ای طبیعی به آن ها بخشیده است! بالاخره لارا به بالای کوه می رسد و از این همه سختی رها می شود ولی لرزشی که صدای رعد و برق ایجاد می کند باعث افتادن لارا کرافت به پایین می شود. در اوایل افتادن کمی گیج است ولی قدرت خود را دوباره بدست می آورد. او دوباره سعی می کند که با استفاده از تبرها خود را به یخ ها بچسباند ولی یخ ها شروع به ریختن می کنند و لارا دوباره می افتد ولی دوباره سعی می کند که این بار موفق می شود که خود را به بالای کوه برساند ولی وقتی به دور خیره می شود متوجه بهمن می شود. طراحی بازی طوری است که حتی بهمن بازی هم بسیار عالی و منحصر به فرد ساخته شده است! بهمن در حال آمدن به سمت لارا است و تنها کاری که او می تواند انجام دهد فرار است. پس فرار می کند و در مسیر روبرویش با موانع زیادی روبرو می شود. پرش هایی که او در موقع فرار انجام می دهد را می توان شبیه بازی Assassin's Creed دانست. یک چیز جالب دیگر در بازی این است که شما می توانید بر روی سیم ها آویزان شوید و با استفاده از تبر خود بر روی آن حرکت کنید.لارا در حال سر خوردن بر روی یخ ها است که وقتی به لبه ی یخ ها می رسد تبر خود را در می آورد و به لبه ی یخ ها می زند تا آویزان شود. در آخر شدت بهمن آنقدر افزایش پیدا می کند که لارا را بیهوش می کند.
[تصویر:  rise-of-the-tomb-raider-screenshot-03.jpg]

 وقتی او هوشیار می شود جنگلی را می بیند که برف کاملا آن را پوشانده است. برف بر روی زمین آنقدر سنگین است که باید بر روی آن آرام حرکت کرد. شما امکان شکار در این جنگل را خواهید داشت و با استفاده از شکار خود می توانید خیلی از نیازهایتان را برطرف کنید. شما با چوب درخت یک تیر کمان درست می کنید که از آن می توانید برای دفاع و شکار استفاده کنید. در کمال تعجب در ادامه ی تریلر ما لارا را در زندان مشاهده خواهیم کرد که واقعا موضوعی تعجب برانگیز است! البته در ادامه ی بازی او با استفاده از یک بیل دیوار را کاملا از بین می برد و از این زندان تاریک رهایی می بخشد و پا به دنیایی جدید می گذارد. البته این را باید دانست که این دنیا بسیار شگفت انگیز و زیبا است. از آبشاری که به آن زیبایی بخشیده است تا یک مقبره مخروبه که نشان دهنده ی قدمت تاریخی این محیط است. اگر به مقبره مراجعه کنید در آن جا اسکلت های زیادی را خواهیم دید که نشان دهنده ی تمدن در این منطقه هستند! شما اوج ماجراجویی را در این بازی تجربه خواهید کرد! اتفاقات غیر منتظره ی زیادی در پیش روی شما هستند. به این بازی قابلیت شنا کردن در آب نیز اضافه شده است که واقعا شنا کردن در آب طبیعی کار شده است.

[تصویر:  rise-of-the-tomb-raider-game-informer.jpg]

پایان:

هنوز نمی شود در مورد بازی اظهار نظر کرد. این جمله ای است که هر نویسنده ای(چه حرفه ای و چه مبتدی) در آخر مقاله اش از آن استفاده می کند ولی این بار بنده سنت شکنی می کنم و می گویم از همین الآن آینده ی روشنی را برای بازی می بینم و اگر بتوانم آن را تجربه کنم قطعا میخکوب ان خواهم شد. زیرا طراحی منحصر به فردی را به ارمغان آورده است و حس کوهنوردی واقعی را به بازیکن منتقل می کند. شاید بتوان این جمله را گفت که ترکیب دو گروه بازی سازی "Microsoft و "Crystal Dynamic" یک بازی فوق العاده را ایجاد خواهد کرد. همانطور که اشاره شد این بازی یک انحصاری زمانی است یعنی برای هر سه پلتفرم در یک زمان منتشر نمی شود بلکه در آغاز یک پلتفرم و بعد برای پلتفرم های دیگر عرضه می گردد. امیدوارم از مقاله لذت برده باشید.
پاسخ
#2
عکس ها لود نمیشن...
پاسخ
#3
عکس های 1و 2 و دو تا اخری لود نمی شن
پاسخ
#4
متاسفانه مشکلیه که تو اغلب مقاله ها هست. :)) 

الان برطرف می شه
پاسخ
#5
مهم ترین اصل نوشتن : حرفها و سخنان دیگران رو تو لابلای حرفای خودت مخلوت کن و به هیچچچچچچچچچ وجه اون ها رو به صورت نقل قول ننویس (فکر کنم 100 تا نقل قول پشت هم بود) البته یکی یا دو تا اشکال نداره تو کل مطلب ولی اینجوری خواننده میفهمه اینا رو تو ننوشتی و حرفای بقیس و کلا بیخیال خوندن میشه

-از کتاب زبان فارسی اول دبیرستان بود نکات خوبی رو ازش یاد گرفتم  :heart:
پاسخ
#6
ممنون بابت مقاله
واقعا یک عنوان ماجراجویی درجه یک هستش و خواهد بود، توی تریلری که دیدم، سعی نکرده بود لارا رو یه ابر قهرمان نشون بده، اونم می‌ترسید، می‌لرزید ... ولی با این حال می‌جنگید؛ نکتش هم همینه
من به موفقیت این بازی امیدوارم
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ
#7
برای ps3 میاد؟ شنیدم برای ایکس 360 میاد
پاسخ
#8
(07-06-2015, 06:32 PM)mine-of-games نوشته است: برای ps3 میاد؟ شنیدم برای ایکس 360 میاد

برا 360 میاد!
برا بقیه پلتفرم ها احتمال داره بیاد که برای ps4 و pc یه جورایی قطعیه ولی برای ps3 احتمالش خیلی خیلی ضعیفه!
پاسخ
#9
میاد 360
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
#10
(07-06-2015, 07:11 PM)mine-of-games نوشته است: میاد 360
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اره برا 360 میاد!
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  لارا یک شیر دختر (نقد بازی Tomb Raider) NS game 9 4,162 04-11-2020, 02:24 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  آب در کوزه و ما... | تحلیل داستان بازی Spec Ops The Line mohireza 0 2,582 08-05-2017, 05:00 PM
آخرین ارسال: mohireza
  از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh Hidden Shadow 1 2,625 01-15-2017, 12:31 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  جنگاورانی از جنس آینده|پیش نمایش بازی Call OF Duty:Infinite Warfare Hidden Shadow 8 4,848 10-28-2016, 09:24 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
  بازگشت گناهکارانِ بی‌گناه | پیش‌نمایش بازی Persona 5 BadBoyNeverDie 3 2,431 10-21-2016, 07:50 PM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان